۱۰ تا از غیرضروری‌ ترین طلسم‌ های مجموعه هری پاتر

۱۰ تا از غیرضروری‌ ترین طلسم‌ های مجموعه هری پاتر


19 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
10 تا از غیرضروری‌ ترین طلسم‌ های مجموعه هری پاتر

مجموعه فیلم‌های هری پاتر مملو از جادوهای شگفت‌انگیز و طلسم‌ های قدرتمند است که در سراسر دنیای جذاب و فریبنده جادوگری از آنها استفاده می‌شود. هر کسی که به اندازه کافی خوش‌شانس باشد تا نامه‌ای از مدرسه جادوگری هاگوارتز دریافت کند، این شانس را خواهد داشت که جادوهای شگفت‌انگیزی را بیاموزد و زندگی‌اش دگرگون شود. در سراسر جهان گسترده هری پاتر طلسم‌های مفید زیادی وجود دارد. تقریباً برای هر کار قابل تصوری جادوها وجود دارند، اما به نظر می‌رسد برخی از جادوها کمی غیر ضروری هستند و برای جادوگری که از آنها استفاده می‌کند، فایده زیادی ندارند. با سرویس هنر و سینما در مجله کوروش همراه باشید تا ۱۰ تا از طلسم های غیر ضروری مجموعه هری پاتر را با هم بررسی کنیم.

 

 

۱۰- Spongify (اسپانجیفای)

 

Spongify (اسپانجیفای) از جمله طلسم های هری پاتر

 

یکی از طلسم های غیرضروری هری پاتر «اسپانجیفای» است. «اسپانجیفای» افسونی است که می‌تواند هر سطحی را مانند کف نرم کند. این طلسم که عمدتاً در بازی‌های «هری پاتر و سنگ جادو» دیده می‌شود، می‌تواند یک روش عالی برای عبور کردن باشد. هنگامی که طلسم Spongify روی سطح خاصی اعمال شود منجر به تشکیل یک جسم فنر مانند شده که از زمین خارج می‌شود.

هری می‌تواند از این طلسم برای پرش به ارتفاعات بلند استفاده کند تا سفر خود را در سراسر «هاگوارتز» ادامه دهد. اگرچه زمانی که او گرفتار شود اسپانجیفای می‌تواند یک طلسم مفید و مؤثر باشد، اما در دنیایی پر از جاروهای پرنده قدرت بسیار کمی دارد.

 

۹- Skurge (اسکرچ)

 

Skurge (اسکرچ) از طلسم های بیهوده هری پاتر

 

طلسم «اسکرج» در «هری پاتر و تالار اسرار» در PS2 کاربرد بسیار خوبی دارد. ارواح حاضر در این بازی اغلب ردپایی از اکتوپلاسم را پشت سر خود به جا می‌گذارند: ماده‌ای سبز رنگ که اگر مقدارش زیاد باشد از ورود به یک منطقه جلوگیری می‌کند. اکتوپلاسم در سراسر هاگوارتز به چشم می‌خورد، چرا که ارواح می‌توانند آزادانه و بدون نظارت آنجا پرسه بزنند.

تنها هدف طلسم Skurge تمیز کردن نواحی پوشیده از اکتوپلاسم است. اگرچه توانایی تمیز‌کنندگی خیلی خوبی دارد، اما افزودنش به برنامه درسی هاگوارتز غیرضروری است و در بازی‌های بعدی هری پاتر به چشم نمی‌خورد.

 

۸- Vera Verto (ورا ورتو)

 

طلسم «ورا ورتو» یکی از منحصربفردترین طلسم های موجود در مجموعه هری پاتر است. این طلسم به جادوگر این امکان را می‌دهد که حیوان را به لیوان، فنجان یا جام تبدیل کند. اگرچه از نظر بصری جالب و خنده‌دار است، اما هدف دقیق آن تا حدودی نامشخص است.

حتما بخوانید  نقد و بررسی کامل تمام فصل های انیمه حمله به تایتان (Attack on Titan)

خیلی کم پیش می‌آید که استفاده از طلسم Vera Verto مورد نیاز باشد. بسیاری استدلال می‌کنند که توانایی آن در پنهان کردن حیوان خانگی است، اما این نمی‌تواند درست باشد. اگر جادوگری از این طلسم برای مخفی کردن تعداد زیادی از حیوانات استفاده کند، آنها در حجم زیادی از ظروف غرق می‌شوند. در دنیایی که طلسم Vera Verto در مدارس تدریس می‌شود، انتخاب ضعیفی برای پنهان کردن حیوان خانگی یا هر چیز دیگری است.

 

۷- Sunshine Daisies Butter Mellow Turn This Stupid Fat Rat Yellow

 

طلسم Sunshine Daisies Butter Mellow Turn This Stupid Fat Rat Yellow

 

یکی از اولین افسون‌های جادویی که در مجموعه فیلم‌های هری پاتر (هری پاتر و سنگ جادو) دیده می‌شود این طلسم طولانی است. «رون ویزلی» در حالی که می‌خواهد دانش خود را در مورد جادو نشان دهد، از این طلسم روی موش خانگی خود، «اسکابرز» استفاده می‌کند، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

این طلسم بی‌معنی احتمالاً توسط «برادران رون» برای مسخره کردن خواهر یا برادر کوچکترشان ایجاد شده است. اگر این طلسم واقعی بود باز هم به دلیل شرایط خاصی که برای انجام موفقیت‌آمیز آن لازم است یکی از بی‌فایده‌ترین طلسم‌های موجود در مجموعه هری پاتر بود.

 

۶- Diffindo (دیفیندو)

 

طلسم «دیفیندو»، به دانش آموزان سال دوم در مدرسه جادوگری هاگوارتز آموزش داده می‌شود. این طلسم به جادوگر اجازه می‌دهد تا برش دقیقی روی یک شی ایجاد کند، اما نیاز به آموزش آن به دانش‌آموزان هاگوارتز ناامید کننده است.

اعضای دنیای جادوگری فقط به استفاده از ابزار جادویی برای تکمیل یک کار محدود نیستند، اما آنها همچنان احساس می‌کنند که نیاز دارند مهارت‌های خود را هر چقدر هم پیش پا افتاده به نمایش بگذارند. اگرچه این طلسم می‌تواند در موقعیت‌های خاصی مؤثر باشد، اما اغلب به اندازه‌ی یک قیچی مفید است، نه بیشتر.

 

۵- Snufflifors (اسنافلیفرز)

 

طلسم «اسنافلیفرز» می‌تواند یک کتاب را به موش تبدیل کند. اگر این طلسم بر روی کتاب غول‌آسای غول‌ها استفاده شود، می‌تواند آن را به مجموعه‌ای از صفحات بسیار کم خطرتر تبدیل کند، اما اگر بر روی یک کتاب ساده اجرا شود، منجر به مشکل می‌شود.

آموزش این طلسم به دانش آموزان به این دلیل که می‌تواند منجر به فجایع احتمالی‌ شود، ایده وحشتناکی است. چرا که یک دانش‌آموز می‌تواند با چوب جادوگریش وارد کتابخانه هاگوارتز شود و صدها سال تاریخ جادوگری را به موش‌های موذی وحشتناکی تبدیل کند. Snufflifors تنها زمانی به نفع جادوگر است که امیدوار باشد هرج و مرج جزئی ایجاد کند.

 

۴- Draconifors (دراکنیفورس)

 

طلسم Draconifors (دراکنیفورس) در هری پاتر چه بود؟

 

طلسم «دراکنیفورس» یک طلسم تغییر شکل است که برای تبدیل یک شی به اژدها از آن استفاده می‌شود. وقتی این طلسم بر روی مجسمه اژدها استفاده شود، مجسمه زنده می‌شود و در هر جهتی که بخواهد آتش را از دهانش بیرون می‌دهد.

حتما بخوانید  12 تا از بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱ که حتما باید ببینید

در دنیایی که طلسم «اینسندیو» وجود دارد، احتیاجی به دراکونیفورس نیست. استفاده از طلسم اینسندیو به جادوگر اجازه می‌دهد تا از نوک چوب جادوگری خود آتش بیرون دهد و نیاز به زنده کردن اژدها را دور بزند. جادوگران احتمالاً با طلسم Incendio بسیار بیشتر از Draconifors آشنا هستند، بنابراین دلیل وجود آن تا حدودی نامشخص است.

 

۳- Waddiwasi (وادیوازی)

 

طلسم «وادیوازی» شاید غیرضروری‌ترین طلسم موجود در کل مجموعه هری پاتر باشد. هنگام استفاده از این طلسم بر روی نوک چوب جادو یک جسم کوچک ایجاد می‌شود و آن را به هر جهتی که هدف قرار گیرد شلیک می‌کند.

طلسم Waddiwasi که عمدتاً در شوخی‌ها استفاده می‌شود، فایده خیلی کمی برای جادوگری که آن را اجرا می‌کند، دارد. با احتساب زمانی که طول می‌کشد تا یک جادوگر این طلسم را یاد بگیرد، منطقی‌تر است که آنها به سادگی یک شی را با دست خالی پرتاب کنند. وجود این طلسم فقط در دنیایی بدون نِی ضروری است.

 

۲- Slugulus Eructo (اسلاگیولس ایرکتو)

 

طلسم «اسلاگیولس ایرکتو» که برای اولین بار در «هری پاتر و تالار اسرار» دیده شد، یک طلسم آزاردهنده است که باعث می‌شود قربانی شروع به استفراغ حلزون کند. «رون» سعی می‌کند از این طلسم برای «دراکو مالفوی» استفاده کند تا او را به خاطر توهین به «هرماینی» تنبیه کند، اما به دلیل شکسته بودن چوب جادویش، طلسم بر روی خود «رون» اجرا می‌شود.

اگرچه این طلسم می‌تواند با تولید انبوهی از حلزون‌ها برای خراب کردن باغ شخصی موثر باشد، اما به صورت کلی کاربرد کمی دارد. مطمئناً شوخی‌های بهتری برای انجام دادن بر روی کسی وجود دارد تا اینکه او را مجبور کنید ساعت‌های متوالی حلزون استفراغ کند.

 

۱- Carpe Retractum (کارپه ریتراکتم)

 

طلسم «کارپه ریتراکتم» به طرق مختلف در سراسر مجموعه هری پاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامی که بر روی یک جسم غیر متحرک اجرا می‌شود، می‌تواند جادوگر را به سمت آن بکشد. اما هنگامی که بر روی جسمی با محدودیت‌های کمتر اجرا شود، در عوض، آن جسم را به سمت جادوگر می‌آورد.

اگر‌ چه این طلسم در موقعیت‌های خاص عملی است، اما در سایه طلسم «Accio» قرار دارد: وسیله‌ای بسیار کارآمدتر برای احضار آیتم‌ها. در مورد عبور کردن هم، چوب جارو وسیله بسیار مفیدتری برای صعود به ارتفاعات غیرقابل دسترس خواهد بود. در واقع قدرت طلسم کارپه ریتراکتوم غیر قابل انکار است، اما کارایی زیادی ندارد.

 

منبع: gamerant

 

کالابرگ الکترونیک