۱۰ مدل کیک روز پدر جدید با طرز تهیه مرحله به مرحله + عکس

۱۰ مدل کیک روز پدر جدید با طرز تهیه مرحله به مرحله + عکس


3 بهمن 1401 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک روز پدر
فهرست محتوا پنهان

درست کردن کیک روز پدر در کنار تهیه یک هدیه جذاب روز پدر می‌تواند بهترین ایده برای خوشحال کردن پدر خانواده باشد. معمولاً در طرز تهیه کیک روز پدر باید در کنار مزه کیک به تزیین و کیک نیز توجه داشته باشید و کیکتان را طوری درست کنید که دقیقاً مخصوص روز مرد باشد. اما دستور پخت کیک روز پدر چگونه است و بهترین ایده برای تزیین کیک روز پدر چیست؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با چند ایده تهیه کیک روز پدر و روز مرد و همچنین تزیین کیک روز پدر در خانه آشنا شوید.

 

 

طرز تهیه کیک روز پدر به شکل سبیل

 

طرز تهیه کیک روز پدر به شکل سبیل

 

مدت زمان آماده سازی: ۴۰ دقیقه

مدت زمان پخت کیک روز پدر: ۶۰ دقیقه

کالری هر ۱۰۰ گرم کیک: حدود ۳۶۰ کالری

 

مواد لازم برای تهیه کیک روز پدر به شکل سبیل

 

  • تخم مرغ: ۶ عدد
  • آرد سفید: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شکر: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • اسانس وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • شیر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • بیکینگ پودر: ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری
  • خامه و گردو: به مقدار لازم
  • پودر کاکائو: به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه کیک روز پدر به شکل سبیل

 

مراحل طرز تهیه کیک روز پدر به شکل سبیل

 

یکی از جذاب‌ترین شکل‌های کیک روز پدر این است که آن را به شکل «سبیل» درست کنید. درست کردن این کیک بسیار راحت است و تنها به کمی دقت و حوصله نیاز دارد. در ادامه می‌توانید با روش تهیه کیک روز پدر به شکل سبیل آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ هم زدن تخم مرغ و شکر و وانیل

 

در اولین مرحله از درست کردن این کیک برای روز پدر باید تخم مرغ‌ها را بشکنید و کمی با همزن هم بزنید تا زرده و سفیده کاملاً با هم ترکیب شوند. سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و حدود ۱۵ دقیقه مواد را با همزن بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.

 

مرحله دوم؛ اضافه کردن آرد به سایر مواد

 

بعد از این که ترکیب تخم مرغ، شکر و وانیل کاملاً یکدست شد، حال باید آرد را الک کنید و به آرامی به سایر مواد اضافه کنید. در این مرحله باید مواد را با لیسک و به صورت دورانی ترکیب کنید تا آرد کاملاً در تخم مرغ‌ها حل شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه قیمه نخود | غذای نذری محرم یزد و دزفول + فیلم

 

مرحله سوم؛ اضافه کردن شیر، روغن و بیکینگ پودر

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک روز پدر باید شیر را در ماکروویو قرار دهید تا برای ۲۰ ثانیه ولرم شود. سپس آن را با روغن و بیکینگ پودر ترکیب کنید و به سایر مواد اضافه کنید. در این مرحله نیز باید مواد کیک را به آرامی و به کمک لیسک با هم ترکیب کنید.

 

مرحله چهارم؛ ریختن مایه کیک در قالب

 

در این مرحله باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا برای ۱۰ دقیقه زودتر گرم شود. سپس یک قالب گرد بردارید و کف و دیواره‌های آن را با روغن چرب کنید. می‌توانید برای کف قالب از کاغذ روغنی نیز استفاده کنید. مایه کیک را داخل قالب بریزید و برای حدود ۴۵ دقیقه کیک را داخل فر قرار دهید.

 

مرحله پنجم؛ برش دادن کیک

 

برش کیک به شکل سبیل برای روز پدر

 

بعد از این که کیک کاملاً پخت، فر را خاموش کنید و پند دقیقه صبر کنید تا کیک خنک شود. حال می‌توانید کیک را از قالب جدا کنید. روی یک کاغذ یک دایره به اندازه کیک مورد نظرتان ببرید و سپس بین دو دایره یک خط مواج درست مثل عکس بکشید. الگوی کاغذی را روی کیک قرار دهید و سپس به آرامی کیک را به این شکل برش دهید.

 

مرحله ششم، قرار دادن خامه بین لایه‌های کیک

 

بعد از برش کیک باید یک سمت کیک را برعکس قرار دهید تا شکل سبیل درست شود. می‌توانید کیک‌ها را به صورت لایه‌ای از وسط نصف کنید. سپس بین لایه‌های کیک مقداری خامه فرم گرفته قنادی و مغز گردو خرد شده بریزید.

برای این که کیک شما نرم‌تر شود، می‌توانید لایه‌های کیک را با آب یا کمی آب میوه خیس کنید. این کار موجب جذب بهتر خامه به کیک می‌شود. بعد از این که یک لایه خامه روی کیک کشیدید، باید لایه بعدی کیک را روی آن قرار دهید.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله هفتم؛ خامه کشی کیک

 

خامه کشی کیک به شکل سبیل برای روز پدر

 

در این مرحله باید کیک‌ها را به شکل سبیل در کنار هم قرار دهید. سپس مقداری خامه روی کیک و کناره‌های آن بریزید و با کاردک خامه را روی سطح کیک بکشید تا کاملاً صاف و یکدست شود.

 

مرحله هشتم؛ ریختن پودر کاکائو روی کیک

 

بعد از این که خامه کشی کیک تمام شد، باید یک الک کوچک روی کیک قرار دهید و سپس پودر کاکائو را روی سطح کیک الک کنید. بهتر است این کار را با دقت انجام دهید تا کاکائو تنها روی قسمت فوقانی کیک بریزید و کناره‌های کیک سفید باقی بماند.

در نهایت کیک را به آرامی بردارید و داخل ظرف مورد نظر قرار دهید. کیک سبیل شما آماده است. برای تزیین این کیک می‌توانید تمام سطح آن را به شکلات آب شده آغشته کنید و یک کیک شکلاتی جذاب به شکل سبیل درست کنید.

 

طرز تهیه کیک روز پدر خانگی بدون فر

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

طرز تهیه کیک روز پدر بدون فر

 

مدت زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۴۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه کیک روز پدر بدون فر

 

  • تخم مرغ: ۶ عدد
  • آرد: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آب سرد: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • روغن مایع: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • نمک: نوک قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه کیک روز پدر بدون فر

 

طرز تهیه کیک روز پدر بدون فر

 

اگر به فر دسترسی ندارید و در فکر درست کردن یک کیک خوشمزه روی گاز برای روز پدر هستید، بهتر است در این بخش با ما همراه باشید. در ادامه می‌توانید با دستور پخت کیک روز پدر بدون نیاز به فر آشنا شوید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه مرغ مجلسی به روش رستورانی با رب و بدون رب

 

مرحله اول؛ هم زدن سفیده تخم مرغ

 

در اولین مرحله از دستور پخت کیک روز پدر باید سفیده و زرده تخم مرغ‌ها را جدا کنید. توجه داشته باشید که برای پخت این کیک تخم مرغ‌ها باید سرد باشند. سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن ترکیب کنید تا پف‌دار و سبک شود.

 

مرحله دوم، اضافه کردن شکر و زرده تخم مرغ

 

بعد از سبک شدن سفیده تخم مرغ باید شکر دانه ریز را به آن اضافه کنید. مواد را برای ۴ دقیقه با دور تند همزن ترکیب کنید. سپس درجه همزن را کم کنید و زرده‌ها را اضافه کنید. مواد را برای ۲ دقیقه ترکیب کنید.

 

مرحله سوم؛ ترکیب کردن سایر مواد کیک

 

در این مرحله مقدار آب و عسل را ترکیب کنید و در یک ظرف بریزید. سپس ترکیب تخم مرغ زده شده به آن اضافه کنید. آرد، وانیل، بیکینگ پودر و نمک را الک کنید و به سایر مواد اضافه کنید. سپس با کمک لیسک مواد را به صورت دورانی ترکیب کنید.

 

مرحله چهارم؛ ریختن مایه کیک در قالب

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک روز مرد بدون فر باید روغن را اضافه کنید و دوباره مواد را به آرامی ترکیب کنید. مایه کیک را داخل قالب بریزید و چند بار به زمین بکوبید تا حباب‌های آن گرفته شود.

 

مرحله پنجم؛ پختن کیک

 

برای پختن کیک باید یک قابلمه بزرگ را روی گاز قرار دهید و روی شعله بگذارید تا گرم شود. یک پایه داخل قابلمه بگذارید و سپس قالب را روی پایه قرار دهید. شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و با دم کنی درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید کیک شما برای حدود ۴۰ دقیقه بپزد. سپس آن را از داخل قابلمه بردارید و بعد از این که سرد شد به روش دلخواه تزیین کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک روز مادر با ایده های متنوع تزیین

 

ایده‌هایی برای تزیین کیک روز پدر

 

ایده‌هایی برای تزیین کیک روز پدر

ایده‌ برای تزیین کیک روز پدر

ایده‌ برای تزیین کیک برای روز پدر

ایده جدید تزیین کیک روز پدر

ایده تزیین کیک روز پدر

ایده تزیین کیک برای روز پدر

ایده تزیین کیک برای روز پدر جدید

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک روز پدر

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک روز پدر

 

*در طرز تهیه کیک برای روز پدر بعد از اضافه کردن آرد به تخم مرغ‌ها باید مواد را به آرامی و با لیسک ترکیب کنید تا پف کیک از بین نرود.

*برای خوش‌طعم شدن کیک روز پدر می‌توانید داخل لایه‌های کیک از میوه‌های خرد شده نیز استفاده کنید.

*برای تزیین کیک روز پدر می‌توانید با شکلات آب شده جملات زیبایی روی کیک بنویسید.

*در صورت تمایل می‌توانید برای تزیین کیک روز پدر عکس خودتان و پدرتان را چاپ کنید و روی کیک قرار دهید.

*اگر دستی بر هنر دارید، می‌توانید برای تزیین کیک روز پدر از مجسمه‌های درست شده با خمیر فوندانت استفاده کنید.

*به عنوان مدل تزیین کیک روز پدر ۱۴۰۱ پیشنهاد می‌شود از کیک‌هایی با مجسمه‌های فوندانت یا طرح کراوات استفاده کنید.

 

سوالات متداول

 

تزیین کیک روز پدر به صورت کت چگونه است؟

 

برای تزیین کیک روز پدر به صورت کت باید یک کیک مربعی شکل آماده کنید. سپس از خمیر فوندانت سفید برای قسمت بلوز و با استفاده از فوندانت قهوه‌ای کت را آماده کنید. می‌توانید به جای خمیر فوندانت برای تزیین کیک به شکل کت از خامه سفید و خامه کاکائویی نیز استفاده کنید.

 

بهترین ایده برای تزیین کیک روز پدر در خانه چیست؟

 

برای تزیین کیک روز پدر می‌توانید کیک را به صورت سبیل تهیه کنید و یا آن را با استفاده از فوندانت یا خامه به شکل کت تزیین کنید. درست کردن مجسمه‌های جذاب برای روی کیک و چاپ عکس خانوادگی‌تان نیز ایده جذابی برای هدیه روز پدر است.

 

 

کالابرگ الکترونیک