طرز تهیه کیک روز مادر + ۷ روش تزیین کیک روز مادر با عکس

طرز تهیه کیک روز مادر + ۷ روش تزیین کیک روز مادر با عکس


12 دی 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک روز مادر + 7 روش تزیین کیک روز مادر با عکس
فهرست محتوا پنهان

کیک روز مادر یکی از جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین هدیه‌هایی است که می‌توانید در روز مادر تهیه کنید و این روز خاص را در کنار هم جشن بگیرید. درست کردن کیک روز مادر خانگی کار ساده‌ای است، اما مهم‌ترین موضوعی که باید برای تهیه این کیک خوشمزه در نظر داشته باشید، تزیین کیک روز مادر است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه کیک روز مادر و مادر شوهر و همچنین ایده‌هایی برای تزیین کیک روز مادر آشنا شوید.

 

 

طرز تهیه کیک روز مادر ساده و شیک

 

طرز تهیه کیک روز مادر

 

مدت زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت کیک روز مادر: ۴۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه کیک روز مادر لاکچری

 

  • تخم مرغ: ۵ عدد
  • شکر: ۱ لیوان
  • وانیل: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • شیر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • روغن مایع: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آرد سفید: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری
  • خامه قنادی: ۱ کیلوگرم
  • موز و گردو: به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه کیک روز مادر شیک

 

مراحل طرز تهیه کیک روز مادر

 

درست کردن کیک مادر در خانه یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در این روز برای مادرتان انجام دهید. کیک روز مادر با ترکیبی از خامه، موز و گردو طعم فوق‌العاده‌ای دارد و درست کردن آن نیز بسیار ساده است. در ادامه می‌توانید با آموزش صفر تا صد کیک روز مادر شیک و خوشمزه آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ هم زدن تخم مرغ‌ها با شکر

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک روز مادر باید تخم‌ها را همراه با شکر و وانیل در ظرف بریزید و با همزن مواد را میکس کنید. این کار را برای ۵ دقیقه با دور تند همزن ادامه دهید تا ترکیب تخم مرغ و شکر سفید رنگ و سبک شود.

 

مرحله دوم؛ اضافه کردن شیر و روغن به سایر مواد

 

اضافه کردن شیر و روغن به سایر مواد کیک روز مادر

 

در این مرحله باید شیر و روغن را به ترکیب تخم مرغ و شکر اضافه کنید و سپس دوباره مواد را برای حدود ۵ ثانیه با همزن هم بزنید تا مواد کاملاً با هم ترکیب شوند.

 

مرحله سوم؛ اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر به مواد کیک روز مادر

 

حتما بخوانید  2 طرز تهیه لواشک زردآلو و برگه زردآلو (قیسی) بدون فر با طعم بازاری

در این مرحله از طرز تهیه کیک روز مادر باید آرد و بیکینگ پودر را الک کنید و به آرامی به سایر مواد کیک اضافه نمایید. سپس با کمک لیسک مواد کیک را هم بزند تا مایه کیک آماده شود. برای این که گلوله‌های آرد داخل مایه کیک باز شوند، می‌توانید چند ثانیه مایه کیک را با همزن برقی ترکیب کنید.

 

مرحله چهارم؛ ریختن مواد کیک در قالب

 

ریختن مواد در قالب کیک برای روز مادر

 

برای تهیه این کیک روز مادر بهتر است از قالب گرد با دهانه ۲۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۱۰ سانتی‌متر استفاده کنید. مواد کیک را داخل قالب بریزید و سپس آن را برای مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در فری که از قبل داغ شده قرار دهید.

 

مرحله پنجم؛ برش کیک مادر

 

بعد از آماده شدن کیک آن را از فر خارج کنید. چند دقیقه صبر کنید تا کیک کمی خنک شود، سپس کیک را از قالب خارج کنید و روی توری قرار دهید تا کاملاً سرد شود. سپس با چاقوی بلند و اره‌ای قنادی کیک را به ۳ لایه مساوی تقسیم کنید تا بین هر لایه را بعدا با خامه و موز و گردو پر کنید.

 

مرحله ششم؛ هم زدن خامه قنادی

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

در این مرحله باید خامه قنادی را از فریزر خارج کنید و چند دقیقه در یخچال بگذارید و سپس در ظرف بریزید. خامه را با دور تند همزن مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه آن را هم بزنید تا خامه قنادی سفت و فرم‌دار شود.

 

مرحله هفتم؛ آماده کردن لایه‌های کیک روز مادر

 

آماده کردن لایه‌های کیک روز مادر

 

بعد از این که خامه را آماده کردید، حال باید مقداری شیر روی هر لایه از کیک بریزید تا نرم شود. سپس خامه را همراه با موز و گردوی خرد شده داخل لایه‌های کیک بریزید و لایه‌ها را روی هم قرار دهید.

 

مرحله هشتم؛ تزیین روی کیک مادر

 

برای تزیین کیک روز مادر می‌توانید سطح کیک را کاملاً با خامه پر کنید و در نهایت با کاردک صاف کنید. بعد از آماده شدن سطح کیک می‌توانید این کیک را به هر روشی که دوست دارید، با خمیر فوندانت، چاپ خوراکی، خامه رنگی، شکلات، گل طبیعی، اسمارتیز و یا میوه‌های رنگارنگ تزیین کنید.

 

ایده‌های تزیین کیک روز مادر

 

ایده‌های تزیین کیک روز مادر

 

برای تزیین کیک روز مادر ایده‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید برای این کار از خامه رنگی، انواع لوازم تزیینی کیک و یا ایده چاپ عکس روی کیک استفاده کنید. درست کردن مجسمه‌های جذاب با خمیر فوندانت روی کیک نیز می‌تواند ایده جالبی باشد. در ادامه به برخی از جذاب‌ترین مدل‌های زیبای تزیین کیک روز مادر آشنا شوید.

 

تزیین کیک روز مادر با خمیر فوندانت

 

تزیین کیک روز مادر با خمیر فوندانت

 

برای تزیین کیک روز مادر با خمیر فوندانت می‌توانید خمیر را به شکل مجسمه یک فرشته درست کنید و روی کیک قرار دهید. می‌توانید با خمیر گل‌های رنگی یا قلب‌هایی در اندازه‌های مختلف درست کنید و سپس این تزیینات را روی کیک روز مادر قرار دهید.

 

تزیین کیک روز مادر با خامه

 

تزیین کیک روز مادر با خامه

 

اگر در فکر تزیین کیک روز مادر با خامه هستید، بهتر است مقداری رنگ خوراکی نیز تهیه کنید و سپس از خامه رنگی برای تزیین سطح کیک و یا درست کردن گل‌های رنگی برای روی کیک استفاده کنید. برای این کار بهتر است ابتدا سطح کیک را با خامه رنگی یا سفید بپوشانید. سپس به سلیقه خودتان از خامه رنگی برای تزیین روی کیک استفاده کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کوکو برنج ساده و شکم پر با طعم لذیذ و خوشمزه

 

استفاده از شکلات و ترافل‌های رنگی

 

یکی از مدل‌های شیک کیک روز مادر استفاده از ترافل‌های رنگی، اسمارتیز و شکلات روی کیک است. می‌توانید مقداری شکلات یا اسمارتیز رنگی تهیه کنید و بعد از این که سطح کیک را با شکلات یا خامه پوشاندید، با ریختن این شکلات‌ها روی کیک جلوه جذاب‌تری به آن ببخشید.

 

ایده تزیین کیک روز مادر با میوه

 

ایده تزیین کیک روز مادر با میوه

 

اگر به دنبال سالم‌ترین ایده کیک روز مادر هستید، پیشنهاد می‌شود از میوه برای تزیین کیک استفاده کنید. برای این کار باید میوه‌های مختلف و رنگی را خرد کنید و به سلیقه خودتان روی کیک و اطراف ظرف آن بچینید. استفاده از خامه یا شکلات در کنار میوه‌های رنگی می‌تواند جلوه کیک شما را دو چندان کند.

 

ایده تزیین کیک روز مادر با نقاشی

 

ایده تزیین کیک روز مادر با نقاشی

 

اگر دستی بر هنر دارید و اهل نقاشی کردن هستید، پیشنهاد می‌شود روی کیک روز مادر را با نقاشی خودتان تزیین کنید. برای این کار می‌توانید طرحی کارتونی از مادرتان روی کیک بکشید و یا با هر نقاشی که دوست دارید همراه با یک نوشته جذاب کیک را تزیین کنید.

 

ایده چاپ عکس روی کیک روز مادر

 

کیک روز مادر با چاپ خوراکی یکی دیگر از جذاب‌ترین ایده‌های تزیین کیک روز مادر شیک و لاکچری است. برای این کار می‌توانید عکس مورد نظرتان را در مراکز قنادی تهیه عکس‌های خوراکی تحویل دهید و سپس عکس خوراکی را تهیه کنید و این عکس را روی کیک پیاده کنید.

برای چاپ عکس روی کیک باید سطح کیک را خامه کشی کنید و چند ساعت کیک را در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. سپس چاپ را در اندازه مورد نظرتان برش دهید و سپس برچسب پشت عکس را جدا کنید و آن را روی محل مورد نظر قرار دهید.

 

تزیین کیک روز مادر لاکچری

 

تزیین کیک روز مادر لاکچری

 

برای تزیین کردن کیک روز مادر لاکچری می‌توانید از مرواریدهای طلایی و نقره‌ای برای روی کیک استفاده کنید. می‌توانید مقداری رنگ طلایی خریداری کنید و برخی از قسمت‌های کیک را به سلیقه خودتان طلایی رنگ کنید. سپس یک عکس جذاب را روی کیک بچسبانید و یک کیک خاص برای روز مادر آماده نمایید.

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد تزیین کیک روز مادر

 

طرز تهیه مینی کیک روز مادر چگونه است؟

 

برای تهیه مینی کیک روز مادر می‌توانید از قالب‌های کوچک و یک نفره برای تهیه کیک استفاده کنید و سپس آن را به هر روشی که دوست دارید تزیین کنید.

 

روش تزیین کیک روز مادر با گل طبیعی چگونه است؟

 

برای تزیین کیک روز مادر با گل‌های طبیعی می‌توانید هر نوع گلی که دوست دارید را تهیه کنید. سپس گل‌ها را با فشار پایین آب سرد به آرامی و با دقت بشویید و تمیز کنید. حال بعد از خامه‌کشی سطح کیک می‌توانید گل‌ها را به سلیقه خودتان روی کیک قرار دهید.

برای تزیین کیک روز مادر با گل طبیعی بهتر است از گل‌هایی استفاده کنید که خیلی زود خراب و پژمرده نمی‌شوند و جلوه خود را از دست نمی‌دهند.

 

کالابرگ الکترونیک