۹ روش مراقبت و جوانسازی پوست با سرکه سیب

۹ روش مراقبت و جوانسازی پوست با سرکه سیب


17 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
سرکه سیب برای پوست

سرکه سیب یکی از موادی است که در طب سنتی به خواص بسیار زیاد آن بارها اشاره شده است. از درمان کبد و لاغری گرفته تا زیبایی و درخشندگی پوست و مو. به خاطر در دسترس و طبیعی بودن سرکه سیب می توانید آن را با محصولات گرانقیمت شیمیایی که گاهی با عوارض متعدد نیز همراه است، جایگزین کنید. در این مقاله از مجله کوروش به خواص سرکه سیب برای پوست می پردازیم و مراقبت و زیبایی از پوست را با تهیه انواع ماسک ها به شما آموزش خواهیم داد.

 

سرکه سیب چگونه درست می شود؟

 

سرکه سیب چگونه درست می شود؟

 

سرکه سیب از ترکیب سیب با مخمر تهیه می شود. در این روش باکتری ها، الکل را به اسید استیک تبدیل می کنند. اسید استیک موجود در سرکه سیب، خواص بسیار زیادی دارد و به سرکه طعم و بوی قوی می دهد. اسید استیک خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد و می تواند PH پوست را به تعادل برساند. در ضمن اسید مالیک سرکه سیب مانند یک لایه بردار برای پوست عمل می کند. از طرفی اگر به خاطر استفاده از مواد شیمیایی قدرتمند پوستتان حساس شده باشد، می تواند آن را التیام ببخشد.

 

 

بیشتر بخوانید » فواید و عوارض سرکه سیب برای بدن «

 

 

۱- با سرکه سیب پوست را لایه برداری کنید

 

با سرکه سیب پوست را لایه برداری کنید

 

سرکه سیب جریان خون را سرعت می بخشد و عفونت ها را با خواص ضد عفونی کننده اش از بین می برد. تاثیر سرکه سیب روی پوست، ملایم است ولی اگر در فصل تابستان استفاده می کنید حتما باید ضد آفتاب بزنید. فراموش نکنید که در هنگام لایه برداری پوست حساس تر از دیگر مواقع است و احتمال حساسیت در این زمان بیشتر می شود. حتما هر دو ساعت یک بار در فضای باز، ضد آفتاب را تجدید کنید تا اشعه ماورای بنفش پوستتان را نسوزاند.

 

 

۲- خواص سرکه سیب برای از بین بردن جوش

 

یکی از عوارض از بین رفتن تعادل PH پوست، بروز جوش ها و آکنه های پوستی است. در این صورت، منافذ پوست با باکتری ها و چربی ها پر و جوش ها ظاهر می شوند. سرکه سیب می تواند تعداد باکتری ها را کم و کنترل کند. همچنین خاصیت ضد میکروبی اسید استیک موجود در سرکه، از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. برای از بین بردن جوش های سر سیاه هم سرکه سیب نقش یک درمان کننده دارد.

 

 

ماسک سرکه سیب و جوش شیرین

 

این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید. به اندازه ۲ قاشق چای خوری سرکه سیب را با ۳ قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید و روی پوستتان مالش دهید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ماسک روی پوستتان کاملا خشک شود. سپس صورتتان را با آب ولرم و بعد آب سرد بشویید. سپس یک مرطوب کننده پوست صورت یا آبرسان قوی به پوستتان بمالید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۱۸ ماسک موز برای درمان انواع مشکلات پوست و مو

 

 

ماسک سرکه سیب و گلاب

 

نصف لیوان دسته دار فرانسوی را با یک قاشق چای خوری سرکه سیب ترکیب کنید و این محلول را روی پوستتان ماساژ دهید. بعد از این که پوستتان خشک شد، صورتتان را با آب سرد بشویید و از کرم آبرسان استفاده کنید.

 

 

۳- با سرکه سیب، پوستتان را سفت کنید

 

با سرکه سیب، پوستتان را سفت کنید

 

با افزایش سن، چین و چروک ها روی پوست خودشان را به خوبی نشان می دهند. سرکه سیب با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، روند شل شدن و پیری را از بین می برد و به مرور می توانید تاثیر آن را به خوبی مشاهده کنید. با این روش می توانید روند پیری پوست را به تعویق بیندازید.

 

 

ماسک سرکه سیب برای رفع چروک

 

روش اول این است که یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب را با یک لیوان دسته دار فرانسوی آب ترکیب کنید و پوستتان را با آن بشویید.

در روش دوم می توانید ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی را با همین میزان آب ترکیب کنید و روی پوست خود ماساژ دهید. بعد از این که این ماسک روی پوستتان خشک شد، آن را بشویید.

 

 

۴- سرکه سیب برای درمان زگیل پوستی

 

زگیل های روی پوست هر چند نه درد دارند و نه با خارش همراهند، ولی می توانند روی ظاهر پوست تاثیر منفی بگذارند. برخی افراد این تجربه را داشته اند که با مالیدن سرکه سیب روی زگیل های پوستی شان، توانسته اند آن را درمان کنند. هر چند تحقیقات پزشکی چنین چیزی را تایید نکرده اند. اما به عنوان یکی از راه های بدون خطر می توانید مقداری سرکه سیب را روی زگیل ها بمالید تا به مرور شاهد حذف آن ها از روی پوستتان شوید.

 

 

۵- خارش پوست را با سرکه سیب متوقف کنید

 

خارش پوست را با سرکه سیب متوقف کنید

 

اگر پوستتان بر اثر گزش حشرات یا به خاطر حساسیت با گیاهان و قرار گرفتن در مجاورت آن ها شروع به خارش کرد، می توانید با مالیدن مقدار کمی از سرکه سیب بر روی پوست، آثار خارش یا درد را از بین ببرید.

 

 

۶- از بین بردن لک و جای جوش

 

از بین بردن لک و جای جوش

 

لکه های پوستی ناشی از افزایش سن و جای جوش می توانند حسابی ظاهر زیبای پوست را تحت تاثیر قرار دهند. اما اسید مالیک موجود در سرکه سیب می تواند پوست یکدست و شفافی را به ارمغان آورد. در واقع سرکه سیب ملانین جمع شده در پوست را که باعث ایجاد لکه می شود، کمرنگ می کند. می توانید با استفاده از خواص سرکه سیب برای پوست، ماسکی را تهیه و روی پوست خود استفاده کنید.

 

 

ماسک سرکه سیب برای از بین بردن لک

 

برای درست کردن این ماسک، ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی سرکه سیب را با نصف قاشق چای خوری نمک مخلوط و روی حرارت بگذارید. این کار باعث می شود سرکه و نمک به خوبی با هم حل شوند. سپس یک پارچه تمیز و نازک را در آن قرار دهید تا کاملا خیس شود. پارچه را روی لکه ها قرار دهید. این کار را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای انواع جوش و آکنه و روش های درمان «

حتما بخوانید  کاشت ابرو | انواع روش های کاشت ابرو و مزایا و معایب و هزینه

 

 

۷- رفع بوی بدن

 

طبیعی است که در فصول گرم سال بدن بعد از تعریق، بوی نامطبوعی بگیرد. برای جلوگیری از این بوی بد، یک دستمال تمیز را به سرکه سیب آغشته کنید و زیر بغلتان بمالید. سرکه سیب با خاصیت باکتری زدایی باعث پیشگیری از ایجاد بوی نامطبوع می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » ۱۱ راهکار قطعی از بین بردن بوی عرق «

 

 

۸- پوست خود را با سرکه سیب درخشان و زیبا کنید

 

 

پوست خود را با سرکه سیب درخشنده کنید

 

با داشتن یک وان در حمام می توانید با سرکه سیب محلولی درست کنید که به درخشندگی و طراوت پوستتان کمک کند. ۱/۴ لیتر سرکه سیب را را در وان حمام بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در آن استراحت کنید. پوست در این مدت اسید مورد نیاز خود را جذب می کند و قسمت هایی که پوست شل یا خسته شده است، با این روش ترمیم می شود.

روش دوم برای درست کردن محلول سرکه سیب برای پوست این است که به اندازه ۲ قاشق گل اسطوخدوس را با ۱/۴ لیتر سرکه مخلوط کنید و در یک ظرف بریزید. ۲ هفته بعد، این ترکیب را از صافی عبور دهید کنید و به آب داخل وان اضافه کنید.

 

 

۹- درمان آفتاب سوختگی

 

هر چند در مورد از بین بردن اثرات آفتاب سوختگی پوست با استفاده از سرکه سیب، مدرک علمی وجود ندارد. ولی برخی افراد بر این باورند که ترکیب سرکه سیب و آب و مالیدن آن روی پوست می تواند پوست آفتاب سوخته آن ها را التیام دهد. ولی فراموش نکنید که این محلول باید کاملا رقیق باشد.

 

 

عوارض احتمالی سرکه سیب

 

عوارض احتمالی سرکه سیب 

 

مضرات سرکه سیب برا پوست صورت؛ آیا سرکه سیب پوست را تیره می کند؟

 

در کنار همه فواید و خواص سرکه سیب برای مراقبت و زیبایی بخشی به آن، ممکن است برخی افراد با استفاده از سرکه سیب، دچار حساسیت شوند. معمولا عارضه های پوستی ناشی از مواد طبیعی و غیر طبیعی بعد از ۲۴ ساعت خود را نشان می دهند. برای این که خیالتان بابت حساسیت نشان ندادن پوستتان راحت شود، قبل از استفاده از سرکه، یک پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و پشت گوشتان بمالید. اگر بعد از یک روز نشانه هایی از سرخی و خارش مشاهده نکنید، می توانید از آن روی پوستتان هم استفاده کنید.

 

 

عوارض تنفسی

 

معمولا سرکه سیب بوی تند و غلیظی دارد و برای استفاده باید کمی آن را رقیق کنید. برای استفاده از سرکه سیب برای پوست، چهار برابر میزان سرکه را آب بریزید تا دچار سوختگی پوستی نشوید.

 

 

سخن پایانی

 

همان طور که گفته شد، استفاده از سرکه سیب یک راه ساده و طبیعی برای مراقبت از آن به حساب می آید. از طرفی می توانید با ماساژ سرکه سیب روی موهایتان، موخورگی ها را از بین ببرید البته بعد از استفاده آن را بشویید. در کنار ایجاد درخشندگی و از بین بردن چین و چروک، جوانسازی، متعادل کردن حالت اسیدی پوست و … ، سرکه سیب خواص بسیار زیادی بر سلامت جسم دارد و می توانید از آن برای کاهش وزن یا درمان کبد چرب هم استفاده کنید. در هر حال پیش از هر چیز از مصرف صحیح و نداشتن حساسیت به آن مطمئن شوید.

 

 

بیشتر بخوانید » ۲۵ کاربرد عجیب سرکه سیب و سرکه سفید در خانه داری «

 

 

کالابرگ الکترونیک