طرز تهیه کراکت مرغ یا گوشت بیتر بالن هلندی به روش رستورانی

طرز تهیه کراکت مرغ یا گوشت بیتر بالن هلندی به روش رستورانی


10 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کراکت مرغ یا گوشت بیتر بالن هلندی به روش رستورانی

فینگر فود کراکت یک غذا یا در برخی مواقع پیش‌غذا و فست فود دلچسب و هیجان انگیز است و به خاطر تنوعی که دارد، حسابی پرطرفدار است. انواع مختلف کراکت مثل کراکت مرغ و پنیر یا کراکت بادمجان و سیب زمینی هم علاوه بر فانتزی و خوش‌طعم بودن، در مدت زمان کمی آماده می‌شوند. اما این بار در مجله کوروش می‌خواهیم یک کراکت جدید را به شما معرفی کنیم، آن هم چیزی نیست جز کراکت بیتر بالن که هم می‌توان با گوشت و هم با مرغ تهیه کرد. این کراکت گوشت یا کراکت مرغ یکی از معروف‌ترین کراکت‌های هلندی است و اگر تاکنون به هلند سفر کرده باشید، آن را در منوی بیشتر رستوران‌ها پیدا خواهید کرد.

 

طرز تهیه کراکت بیتر بالن هلندی با مرغ یا گوشت

 

طرز تهیه کراکت بیتر بالن هلندی با گوشت یا مرغ، یک فست فود خوشمزه

 

مواد لازم

 

گوشت گوسفند یا فیله مرغ: ۳۰۰ گرم

پیاز: ۲ عدد متوسط

آرد: ۲ لیوان دسته دار فرانسوی

آب گوشت یا مرغ: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

جعفری: ۱ لیوان دسته دار ساطوری شده

تخم مرغ: ۲ عدد

پودر نان: ۲ لیوان دسته دار فرانسوی

روغن مایع: به میزان لازم

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

 

طرز تهیه کراکت بیتر بالن هلندی

 

طرز تهیه کراکت مرغ یا گوشت بیتر بالن هلندی به روش رستورانی

 

مرحله اول

 

در ابتدا یک پیاز را خلالی یا نگینی خرد کنید. پیاز را در قابلمه یا ماهیتابه بریزید و با کمی روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. گوشت گوسفندی یا مرغ را در پیاز سرخ کنید. پس از آنکه گوشت تغییر رنگ داد، به آن زردچوبه، نمک و فلفل اضافه کنید. مواد را با هم تفت بدهید و بعد از اینکه کمی ادویه‌ها با گوشت سرخ شدند، به آن آب جوش اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید گوشت کاملا آبپز شود. آب گوشت را نگه دارید.

 

مرحله دوم

 

بعد از پختن گوشت، اگر استخوان دارد، آن را جدا کنید و گوشت را له یا ریش ریش کنید. می‌توانید از میکسر یا غذاساز استفاده کنید. پیاز دوم را نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. ۱ لیوان دسته دار فرانسوی از آرد را به پیازها اضافه کنید و تفت بدهید. (بقیه آرد را نگه دارید) بعد از اینکه طعم خامی آرد گرفته شد، گوشت و جعفری را اضافه کنید.

دوباره کمی نمک و فلفل بزنید. در ظرف را باز بگذارید و اجازه دهید آب گوشت به خورد غذا برود و کاملا جذب شود. مخلوط در این مرحله باید در حدی غلیظ باشد که بتوان با دست به آن فرم و شکل داد.

 

مرحله سوم

 

طرز تهیه کراکت مرغ یا گوشت بیتر بالن هلندی به روش رستورانی

 

به اندازه یک گردو از مخلوط را بردارید و در دستانتان کمی کوچک‌تر از کوفته گرد کنید. می‌توانید فرم‌های دیگر هم بدهید. گوشت‌های گرد شده را در سینی بچینید و روی آن‌ها را سلفون بکشید تا لایه روی گوشت خشک نشود. سینی را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا گلوله‌ها کاملا خودشان را بگیرند.

سه ظرف جدا داشته باشید. در یکی از آنها آرد، در یکی پودر نان و در دیگری تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و کاملا به هم بزنید. کراکت‌ها را  ابتدا در آرد بغلتانید، سپس آنها را به تخم مرغ آغشته کنید و در مرحله سوم در پودر نان بچرخانید. همه کراکت‌ها را به همین روش سوخاری کنید. در یک تابه به میزان لازم روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود. کراکت‌ها را در روغن قرار دهید تا وقتی کاملا سرخ شدند. می‌توانید از سرخ‌کن هم استفاده کنید.

 

کراکت بیتر بالن هلندی شما آماده سرو است. آن را را انواع دیپ و سس مورد علاقه‌تان سرو کنید.

 

فوت و فن های طرز تهیه کراکت بیتر بالن هلندی

 

طرز تهیه کراکت مرغ یا گوشت بیتر بالن هلندی به روش رستورانی

 

*اگر از گوشت گوسفندی استفاده می‌کنید، در مراحل پایانی پخت، نمک را اضافه کنید.

 

*برای اینکه روغن کراکت‌ها گرفته شود، می‌توانید قبل از سرو آنها را روی دستمال قرار دهید.

 

*کراکت بیتر بالن هلندی معمولا در هلند با سس خردل سرو می‌شود.

 

*می‌توانید برای سرخ کردن پیازها به‌جای روغن مایع از کمی کره استفاده کنید ولی حواستان باشد که کره نباید دمای زیادی ببیند.

 

 

کالابرگ الکترونیک