طرز تهیه بستنی پسته ای خانگی خوشمره به ۲ روش

طرز تهیه بستنی پسته ای خانگی خوشمره به ۲ روش


19 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بستنی پسته ای

بستنی پسته‌ای یکی از انواع بستنی لوکس و پرطرفدار است. در این مقاله از مجله کوروش به طرز تهیه بستنی پسته ای به ۲ روش و فوت و فن های درست کردن آن در خانه می پردازیم.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه بستنی پسته ای

 

فوت و فن های طرز تهیه بستنی پسته ای

 

  • برای طعم بهتر بستنی پسته ای، بهتر است پودر پسته را با شیر و خامه ترکیب کنید و حرارت دهید تا طعم همدیگر را بگیرند و یکدست شوند.

 

  • برای این که مایه بستنی پسته ای ساده قوام بیشتری پیدا کند، از کمی نشاسته ذرت هم می توانید استفاده کنید. نشاسته را در زمانی که شیر در حال جوشیدن است، به آن اضافه کنید تا غلظت بیشتری پیدا کند.

 

  • بستنی پسته ای خانگی را به مدت ۱ ماه می توانید در فریزر و ظرف در بسته نگهداری کنید.

 

 

نکاتی درباره پسته مورد استفاده در طرز تهیه بستنی پسته ای

 

  • سعی کنید پوسته روی مغزهای پسته را جدا کنید. پوسته پسته کمی طعم تلخ به بستنی خواهد داد. در ضمن هنگام خوردن زیر دندان حس می شود.

 

  • اگر طعم پسته خام را دوست ندارید، برای خوشمزه تر شدن پسته ها، می توانید آن ها را کمی برشته کنید. البته نباید هنگام برشته کردن از موادی مثل نمک استفاده کنید.

 

 

برشته کردن پسته ها

 

در این روش، پوست پسته ها را جدا کنید و با اسپری، کمی روغن روی آن ها بپاشید. فر را روی دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت (۹۰ درجه سانتی گراد) گرم کنید. پسته ها را در سینی فر بریزید و تا وقتی که پسته ها خشک و برشته نشده اند، به قرار دادن در فر ادامه دهید. هر از گاهی به پسته ها سر بزنید و آن ها را هم بزنید تا وقتی که کاملا طلایی شوند. سپس آن ها را خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند. پسته های برشته شده را در میکسر خرد کنید.

 

می توانید رنگ پسته برشته شده را با رنگ مصنوعی تغییر دهید و به زرد، سبز، قهوه ای و … در آورید. ولی مراقب باشید که رنگ اضافی باعث بد ترکیب شدن بستنی شما خواهد شد.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرین خورشت گیلانی (شیرین قاتق) با دستور اصلی

 

 

بیشتر بخوانید » روش های بو دادن و خشک کردن پسته در خانه «

 

 

طرز تهیه بستنی پسته ای ساده

 

بستنی پسته ای ساده

 

زمان آماده سازی: ۴۰ دقیقه

میرزان انرژی ۱ اسکوپ بستنی: ۱۸۰ کیلو کالری

 

 

مواد لازم برای ۴ نفر

 

پسته خام بدون پوست: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

پسته خرد و پودر شده: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

تخفیفات لبنیات افق کوروش

شکر: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

شیر: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

زرده تخم مرغ: ۲ عدد

خامه فرم گرفته و زده شده: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

وانیل: نوک قاشق

زعفران: در صورت دلخواه

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: مغز پسته و نصف شکر را در میکسر مخلوط کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی پسته ای، پوست پسته ها را بگیرید و مغز آن ها را در مخلوط کن بریزید. نصف شکر را به پسته ها اضافه کنید و آن ها را خرد و پودر کنید. باید مواد به خوبی آسیاب شوند.

 

 

مرحله دوم: شیر بجوشانید

 

در یک ظرف مناسب، شیر بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. سپس مواد داخل میکسر، یعنی شکر و پسته های پودر شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید شیر بجوشد. حرارت را قطع کنید و ظرف را از روی شعله بردارید تا از دما بیفتد.

 

 

مرحله سوم: زرده تخم مرغ و بقیه شکر را با هم مخلوط کنید

 

زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. زرده ها را در یک کاسه با سایز متوسط بریزید و بقیه شکر را به آن اضافه کنید. شروع به مخلوط کردن و هم زدن تخم مرغ و شکر کنید تا دانه های شکر تا حد ممکن حل شوند. سپس زرده تخم مرغ و شکر را به آرامی به شیر و شکری که هنوز داغ است، اضافه کنید.

 

 

مرحله چهارم: مایه بستنی را روی حرارت بجوشانید

 

مواد داخل کاسه را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. وانیل را اضافه کنید. سپس آن را به یک ظرف مثل شیر جوش اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید که مایه بستنی غلیظ شود و به اندازه کافی بجوشد.

 

 

مرحله پنجم: خامه زده شده و پسته پودر شده را اضافه کنید

 

مایه بستنی را در ظرف مناسب بریزید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. خامه زده شده و پسته های خرد و پودر شده را به آن اضافه کنید. سپس آن را در فریزر بگذارید.

 

 

مرحله ششم: بستنی پسته ای را در فریزر بگذارید

 

در مراحل پایانی از طرز تهیه بستنی پسته ای، ۳۰ دقیقه بعد، مایه بستنی داخل فریزر را بیرون بیاورید و با قاشق آن را به هم بزنید. هر ۳۰ دقیقه یک بار این کار را تکرار کنید و دوباره ظرف را در فریزر بگذارید. به مدت ۳ تا ۴ ساعت مایه بستنی را در فریزر بگذارید. وقتی بستنی آماده شد، آن را در ظرف مناسب بریزید و اسکوپ کنید. روی اسکوپ ها را به دلخواه تزیین کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه انواع بستنی زمستانی و تابستانی در خانه «

حتما بخوانید  طرز تهیه حلوای آلبالو خوشرنگ به 2 روش قالبی و بدون قالب

 

 

طرز تهیه بستنی پسته ای در بستنی ساز

 

بستنی پسته ای در بستنی ساز

 

برای تهیه بستنی، اگر بستنی ساز در اختیار داشته باشید، روند کار سریع تر پیش می رود. در این صورت، بعد از تهیه مایه بستنی و اضافه کردن خامه و پودر پسته، مواد بستنی را در بستنی ساز بریزید و آن را تنظیم کنید. سپس بستنی را از بستنی ساز بیرون بیاورید و سرو کنید.

 

 

طرز تهیه بستنی پسته ای با پسته برشته و بدون پیمانه

 

بستنی پسته ای با پسته برشته و بدون پیمانه

 

مواد لازم

 

پسته برشته: ۲۲۵ گرم

روغن مایع: ۱ قاشق چای خوری

شیر: ۴۵۵ گرم

خامه قنادی: ۲۸۵ گرم

شکر: ۱۷۰ گرم

زرده تخم مرغ: ۱۱۵ گرم

نمک: ۱/۸ قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول: پسته برشته، شیر و خامه را با هم مخلوط کنید

 

در این روش از طرز تهیه بستنی پسته ای، پسته ها را در فر (به روشی که در بالا توضیح داده شد) برشته کنید. بعد از این که پسته ها، رطوبت و دمای خود را از دست دادند، آن ها را در میکسر خرد کنید. شیر و خامه را در یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید. پسته های خرد شده را به شیر و شکر اضافه کنید.

 

 

مرحله دوم: مایه بستنی را در یخچال بگذارید

 

ظرف را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید شیر و خامه غلیظ شوند. سپس حرارت را قطع کنید و بعد از خنک تر شدن و رسیدن دمای مایه بستنی به دمای محیط، ظرف را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

 

 

مرحله سوم: زرده تخم مرغ و نمک را اضافه کنید

 

مایه بستنی را از یخچال بیرون بیاورید و در میکسر بریزید تا یکدست شود. مخلوط را از صافی بگذرانید. زرده تخم مرغ و نمک را با هم مخلوط کنید و به شیر و پسته اضافه کنید. مایه به دست آمده را روی حرارت قرار دهید و شروع به هم زدن مواد کنید تا کاملا غلیظ و یکدست شود.

 

 

مرحله چهارم: بستنی پسته ای را آماده و سرو کنید

 

بستنی پسته ای را آماده و سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه بستنی پسته ای، مایه بستنی را در بستنی ساز بریزید و وقتی آماده و سبک شد، آن را در ظرف سرو بریزید و تزیین کنید. اگر بستنی ساز ندارید، از روش گذاشتن بستنی در فریزر و هم زدن مداوم استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی «

 

 

سخن پایانی

 

تزیین بستنی پسته ای

 

در طرز تهیه بستنی پسته ای از طعم دهنده های مختلف می توانید استفاده کنید . همچنین می توانید آن را به صورت قیفی یا اسکوپی درست کنید. بعضی هم طرفدار بستنی پسته ای نونی هستند. می توانید بستنی نونی را بین دو نان میکادو قرار دهید و سرو کنید. تزیین بستنی پسته ای هم می تواند بر اساس سلیقه خودتان باشد. روی بستنی را با برگ های گل محمدی، مغز گردو و … تزیین کنید تا اشتها آورتر شود.

 

 

بیشتر بخوانید: « طرز تهیه ۷ بستنی رژیمی خانگی و سالم» 

 

 

کالابرگ الکترونیک