طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت به روش ایتالیایی با طعم عالی

طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت به روش ایتالیایی با طعم عالی


13 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

پاستا آلفردو با گوشت یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع پاستاهای ایتالیایی به حساب می‌آید. البته پاستا آلفردو را با انواع گوشت مثل پاستا پنه آلفردو با مرغ یا بدون گوشت و با سبزیجات هم می‌توان درست کرد. اما پاستا بیف آلفردو، مجلسی‌تر است و معمولا با گوشت تکه‌ای، استیکی، نواری گوساله یا حتی گوشت چرخ کرده و گوشت قلقلی هم تهیه می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت و فوت و فن‌های پخت آن را به شما آموزش خواهیم داد.

 

مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو رستورانی با گوشت (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت راسته یا فیله گوساله ۲۵۰ گرم
قارچ ۴۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد کوچک
سیر ۲ حبه
خامه ۲۰۰ گرم
پاستا ۴۰۰ گرم
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان ۲ قاشق غذاخوری یا بیشتر برای سس و تزیین
شیر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن یا کره به مقدار لازم

 

میزان کالری در ۱۰۰ گرم پاستا آلفردو با گوشت: ۲۵۴ کیلوکالری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت پاستا آلفردو با گوشت: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه پاستا بیف آلفردو

مراحل طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت

پاستا آلفردو با گوشت استیک یا نواری یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهمانی‌های خودمانی و دورهمی‌های دوستانه است. این غذای ایتالیایی مجلسی را به راحتی می‌توانید تهیه و سرو کنید. برای مشاهده مراحل تهیه پاستا آلفردو با گوشت، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: گوشت گوساله را مزه‌دار کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت، برای اینکه بوی زهم گوشت گرفته شود، فیله یا گوشت راسته گوساله را به صورت نوارهای باریک برش بزنید. هر چه نوارها باریک‌تر و ضخامت آنها کمتر باشد، هم زودتر طعم می‌گیرند و هم راحت‌تر می‌پزند. برش‌های گوشت را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و به آنها فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و ماساژ دهید تا روی گوشت را بپوشانند. بهتر است حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید تا گوشت با ادویه‌ها، مزه‌دار شود.

برای خرید گوشت گوساله، نمک و فلفل سیاه می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های متنوع اینترنتی، تلفنی و حضوری اقدام کنید.

مرحله دوم: گوشت گوساله را تفت دهید

بعد از مزه‌دار شدن برش‌های گوشت، یک تابه را روی حرارت قرار دهید و مقداری کره یا روغن به آن اضافه کنید. بعد از داغ شدن روغن یا کره، فیله‌های مزه‌دار شده گوشت را در تابه بریزید و حرارت را کم کنید. اجازه دهید به مدت ۴ تا ۵ دقیقه، گوشت‌ها، روی حرارت ملایم تغییر رنگ بدهند و کمی بپزند.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه بستنی جلاتو ایتالیایی مرحله به مرحله

انواع کره و انواع روغن مایع و روغن جامد و نیمه جامد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: قارچ را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت، قارچ‌ها را بشویید و به صورت اسلایسی خرد کنید. به قارچ‌ها به اندازه ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه با آن‌ها اضافه کنید تا رنگ قارچ‌ها تیره و سیاه نشود. پیاز را هم به صورت نگینی خرد کنید. سپس پیازها را در یک تابه که مقداری روغن یا کره در آن ریخته‌اید، بریزید و روی حرارت متوسط تفت دهید تا پیازها طلایی و سبک شوند. بعد قارچ‌ها را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شده و آب آنها کشیده شود.

قارچ و آبلیمو را می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم: سس پاستا آلفردو را درست کنید

بعد از آماده شدن قارچ‌ها و پیاز، سیر را پوست بگیرید و رنده کنید. سیر رنده شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. سپس پنیر پارمسان، خامه و شیر را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا یک مخلوط و سس یکدستی داشته باشید. گوشت‌های نرم شده را هم به تابه اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا غلظت سس بیشتر شود. برای مطالعه طرز تهیه سس آلفردو به روشی دیگر روی لینک مطلب کلیک کنید.

در صورت تمایل می‌توانید پنیر پارمسان، شیر و خامه را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله پنجم: پاستا را آماده کنید

در این مرحله، در یک قابلمه تا نیمه، آب بریزید و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید آب شروع به جوشیدن کند. سپس پاستا پنه (یا هر شکل دیگر پاستا را که دوست دارید) را به آن اضافه کنید. به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه یا بر اساس دستورالعمل روی پاکت پاستا، پاستاها را در آب جوش، بجوشانید تا نرم شوند ولی شل و وارفته نشوند. سپس آنها را آبکش کنید.

برای خرید انواع ماکارونی فرمی و پاستا می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله ششم: پاستا آلفردو با گوشت را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت، پاستاهای آبکش شده را در ظرف سرو بریزید و سس آلفردو با گوشت را که آماده کرده بودید، روی پاستاها بریزید. پاستا و سس را هم بزنید تا یکدست و مخلوط شوند. سپس مقداری پنیر پارمسان رنده شده و جعفری تازه خرد شده را به میزان دلخواه، روی پاستاها بپاشید و پاستا آلفردو با گوشت را سرو کنید.

روش تهیه پاستا آلفردو با گوشت به روش دیگر

طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت به روش دیگر

اگر پاستا را می‌خواهید با گوشت نواری یا تکه‌ای گوساله درست کنید و پخته شدن کامل گوشت برایتان مهم است، گوشت‌ها را در کمی روغن با پیاز و ادویه‌ها سرخ کنید و سپس روی آنها به اندازه ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی آب بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا بپزند و نرم شوند. سپس بقیه مراحل تهیه پاستا آلفردو را به روش بالا دنبال کرده و پاستا آلفردوی خود را آماده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش قیمه مجلسی جا افتاده و غلیظ به روش رستورانی

روش تهیه پاستا آلفردو با گوشت چرخ کرده و قلقلی

طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت چرخ کرده

برای درست کردن پاستا آلفردو با گوشت چرخ کرده، در یک تابه روغن بریزید و پیازهای نگینی شده را اضافه کنید تا سبک شوند. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و با ادویه‌ها تفت دهید. سس آلفردو را مانند روش اول، درست کنید و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. پاستاها را که آماده و آبکش کردید، سس آلفردو با گوشت چرخ کرده را روی پاستا بریزید.

طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت قلقلی هم مشابه همین روش است، با این تفاوت که گوشت چرخ کرده را باید به صورت قلقلی شده در آورید و در روغن سرخ کنید. سپس بقیه مراحل تهیه پاستا آلفردو با گوشت را انجام دهید.

گوشت چرخ کرده را از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، تلفنی یا حضوری.

فوت و فن‌های طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت

فوت و فن‌های طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت

  • برای مزه‌دار کردن گوشت پاستا، می‌توانید از ادویه‌های دلخواه دیگر مثل پودر زیره، پودر سیر، پودر پیاز، پودر زنجبیل، فلفل قرمز، ادویه کاری، پاپریکا و … هم استفاده کنید.
  • اگر زمان کافی برای مزه‌دار کردن برش‌های گوشت ندارید، می‌توانید مستقیما بعد از برش دادن فیله‌های گوشت، آنها را با پیاز و ادویه‌ها در تابه سرخ کنید.
  • به عنوان پنیر در طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت، حتی‌الامکان از پنیر پیتزا استفاده نکنید. پنیر پیتزا طعم بسیار قوی دارد و مزه غذای شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
  • در برخی دستورهای پخت، برای غلظت بیشتر سس آلفردو، از ۱ قاشق آرد گندم الک شده استفاده می‌شود. در این صورت، آرد را ابتدا با روغن یا کره تفت دهید و بعد شیر و خامه را به آن اضافه کنید. مراقب باشید که آردها گلوله گلوله نشوند.
  • می‌توانید خامه را از دستور تهیه پاستا آلفردو حذف کنید. در این صورت بهتر است از شیر پرچرب برای تهیه سس استفاده کنید و آرد هم برای غلیظ شدن سس، به کار ببرید.
  • شیری که به سس اضافه می‌کنید، بهتر است ولرم باشد. اگر شیر سرد باشد، آرد گلوله گلوله می‌شود.
  • از فلفل دلمه‌ای‌های رنگی که به صورت نواری خرد شده‌اند، می‌توانید برای تزیین پاستا آلفردو استفاده کنید. در این صورت، فلفل‌ها را یا به صورت خام استفاده کنید یا اگر تفت می‌دهید، آنها را زیاد سرخ نکنید چون طعم آنها به تلخی می‌زند.
  • طرز تهیه پاستا آلفردو با گوشت و مرغ و پاستا «پنه» مرسوم است چون پنه سس را به خوبی در تاروپود خود جذب می‌کند و به پاستا پنه بیف آلفردو و پاستا پنه چیکن آلفردو مشهور است، اما می‌توانید از انواع مختلف پاستا مثل فتوچینی، فوسیلی، صدفی و … هم استفاده کنید.
  • اگر طعم گوشت گوساله را نمی‌پسندید از گوشت راسته و فیله گوسفند برای تهیه پاستا آلفردو با گوشت استفاده کنید.

سوالات متداول

از چه مدل پاستایی برای پاستا آلفردو با گوشت یا مرغ استفاده می‌شود؟

معمولا از پاستا پنه برای تهیه پاستا آلفردو استفاده می‌شود ولی می‌توانید از پاستاهای دیگر هم استفاده کنید.

پنیر پاستا آلفردو چیست؟

پنیر پارمسان به عنوان پنیر اصلی در طرز تهیه پاستا آلفردو به کار می‌رود.

 

کالابرگ الکترونیک