طرز تهیه ۱۵ مدل خوراک با گوشت چرخ کرده ساده و مجلسی + فیلم

طرز تهیه ۱۵ مدل خوراک با گوشت چرخ کرده ساده و مجلسی + فیلم


31 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۱۵ مدل خوراک با گوشت چرخ کرده ساده و مجلسی + فیلم

انواع خوراک با گوشت چرخ کرده از جمله غذاهای پرطرفدار با گوشت چرخ کرده هستند که یک وعده نونی عالی برای شام و ناهار و افطار و سحری ماه رمضان محسوب می‌شوند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه انواع خوراک با گوشت چرخ کرده می‌پردازیم که شامل خوراک‌های ساده و مجلسی با گوشت چرخ کرده می‌شود. می‌توانید از فهرست زیر، یک یا چند غذا را برای مهمانی، شام، ناهار یا پیش‌غذا انتخاب و آن‌ها را تهیه کنید.

 

لیست انواع خوراک با گوشت چرخ کرده نونی و فوری برای شام و ناهار

انواع خوراک با گوشت چرخ کرده معمولا با نان سرو می‌شوند و هم شامل غذاهای اصلی و هم پیش‌غذا می‌شوند. خوراک‌هایی که با گوشت چرخ کرده درست می‌شوند، می‌توانند شما را تا مدت زمان زیادی سیر نگه دارند و بسیار هم خوشمزه هستند. علاوه بر این درست کردن غذا با گوشت چرخ کرده نسبت به غذاهایی که با گوشت تکه‌ای درست می‌شوند، به مدت زمان کمتری برای پخت نیاز دارند. در فهرست انواع غذای نونی، فوری و مجلسی با گوشت چرخ کرده، گزینه‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید برای شام فوری یا ناهار خودمانی تهیه کنید.

 

۱- خوراک واویشکا گوشت

 

خوراک واویشکا گوشت

 

«واویشکا» غذایی با ریشه روسی است که بعد از جنگ جهانی دوم به آشپزخانه گیلانی راه پیدا کرد. برای درست کردن واویشکا می‌توانید هم از گوشت چرخ کرده استفاده کنید و هم از گوشت مرغ یا انواع دل و جگر.

برای تهیه واویشکا به عنوان یک خوراک با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی، ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگش عوض شود. فلفل، نمک و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی ادویه‌ها گرفته شود و گوشت، مزه بگیرد. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه خوراک واویشکا، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع گوشت چرخ کرده، پیاز داغ منجمد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۲- پیکادیلو مکزیکی

 

پیکادیلو، یک نوع خوراک با گوشت چرخ کرده جدید و خوشمزه مکزیکی

 

«پیکادیلو»، یک نوع خوراک با گوشت چرخ کرده جدید و خوشمزه اصالتا مکزیکی است که علاوه بر گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی و انواع ادویه‌جات در آن استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای درست کردن این غذای فوری با گوشت چرخ کرده مواد متنوعی را به کار ببرید. از طرف دیگر زمان مورد نیاز برای تهیه پیکادیلو کم است. این خوراک با گوشت چرخ کرده را می‌توانید هم در وعده ناهار و هم شام سرو کنید.

برای طرز تهیه خوراک پیکادیلو با گوشت چرخ کرده، باید گوجه فرنگی را پوست بگیرید و پوره کنید. سپس پیاز و سیر را هم با گوجه‌فرنگی مخلوط کنید. این پوره را باید با پیاز داغ تفت دهید و بعد گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. برای مشاهده جزییات و ادامه مراحل تهیه این خوراک با گوشت چرخ کرده، روی لینک مقاله طرز تهیه پیکادیلو مکزیکی کلیک کنید.

برای تهیه پیکادیلو، علاوه بر گوشت چرخ کرده، به موادی مثل سیر یا پودر سیر و پودر زیره نیاز دارید. این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۳- کباب تتالی

شفته اراکی یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین خوراکها با گوشت چرخ کرده

 

«کباب تتالی» یکی از انواع غذا مجلسی با گوشت چرخ کرده با اصالت اراکی است. این کباب شبیه به کباب تابه‌ای است و در منوی بیشتر رستوران‌های شهر اراک وجود دارد. در طرز تهیه این خوراک با گوشت چرخ کرده از چاشنی‌های مختلفی استفاده می‌شود و به همین خاطر طعم بسیار لذیذی دارد. روش تهیه این خوراک خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی ساده است.
برای تهیه کباب تتالی با گوشت چرخ کرده، ابتدا باید پیاز را رنده کرده و آب اضافی پیاز را بگیرید و دور بریزید. گوشت چرخ کرده را به پیاز رنده شده اضافه کنید. سپس مقداری نمک، زردچوبه، پودر سیر، فلفل و نمک به مواد گوشتی اضافه کنید و مواد را ورز دهید. مایه کباب تتالی را کنار بگذارید تا استراحت کند. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه کباب تتالی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۴- شفته اراکی

شفته اراکی یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین خوراکها با گوشت چرخ کرده

 

«شفته اراکی» یا «کوفته اراکی» یکی دیگر از انواع خوراک‌ خوشمزه نونی با گوشت چرخ کرده است که در استان مرکزی و شهر اراک تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی استفاده می‌شود و سپس کوفته‌های خوشمزه داخل سس گوجه قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید  طرز تهیه چند ماسک تخم مرغ برای تقویت و درمان ریزش مو

طعم این کوفته بسیار لذیذ و خوشمزه است و شباهت زیادی به دیگر کوفته‌های ایرانی دارد. درست کردن کوفته اراکی بسیار ساده و راحت است. شما می‌توانید این غذا را هم برای وعده ناهار و هم شام آماده کنید و همراه با نان یا در صورت تمایل برنج سرو کنید. برای آموزش مراحل طرز تهیه شفته اراکی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

برای تهیه شفته اراکی علاوه بر گوشت چرخ کرده به آرد نخودچی، آبلیمو و سبزی‌های معطر مثل ترخون، مرزه، شوید و نعناع به صورت تازه یا خشک، سرکه، شکر و … نیاز دارید. که می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۵- کوفته تبریزی

 

کوفته تبریزی از انواع خوراک با گوشت چرخ کرده

 

یکی از مشهورترین انواع خوراک مجلسی با گوشت چرخ کرده بدون شک «کوفته تبریزی» است. طرز تهیه کوفته تبریزی مجلسی اصل و حرفه‌ای نسخه پیچیده‌ای ندارد. تهیه کوفته تبریزی در واقع نسخه ایرانی میت‌ بال اروپایی‌هاست. برای درست کردن کوفته تبریزی در ابتدا باید دو بار گوشت را چرخ کنید. یک بار با پیاز خرد شده و بار دیگر با لپه نیم پخته و آبکش شده.

بعد از چرخ کردن گوشت باید حسابی آن را ورز بدهید تا کوفته تبریزی وا نرود و از هم نپاشد. در واقع علت اصلی ترک خوردن کوفته تبریزی ورز ندادن گوشت به اندازه کافی است. در هنگام ورز دادن گوشت کوفته کمی نمک به آن اضافه کنید. برای مطالعه طرز تهیه کوفته تبریزی با تمام جزییات پخت آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۶- بریون یا بریان اصفهان

 

«بریون» یا «بریان» یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین خوراک‌های اصفهان

 

«بریون» یا «بریان» یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین خوراک‌های اصفهان است که با استفاده از گوشت چرخ کرده گوسفندی، تهیه و در کنار جگر سفید (شش گوسفند) چرخ‌ شده و ریحان تازه سرو می‌شود. برای درست کردن این غذا مجلسی با گوشت چرخ کرده باید ابتدا گوشت و چربی را با آب سرد، پیاز، ادویه‌‌های معطر به جز نمک و روغن مایع در یک قابلمه مناسب بپزید. سپس گوشت پخته را چرخ کنید. برای مشاهده آموزش مراحل تهیه این خوراک خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده، روی مقاله طرز تهیه بریون کلیک کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

برای تهیه این خوراک مجلسی با گوشت چرخ کرده، علاوه بر گوشت چرخ کرده به دنبه گوسفندی، دارچین، زرشک، خلال بادام و زعفران نیاز دارید که می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۷- دلمه بادمجان

 

خوراک دلمه بادمجان با گوشت چرخ‌ کرده

 

یکی از انواع خوراک با گوشت چرخ کرده، دلمه است. یکی از دلمه‌هایی که در کشور ما پخته می‌شود و طرفدار زیادی هم دارد «دلمه بادمجان» است. این دلمه خوشمزه را می‌توانید با گوشت چرخ‌ کرده تهیه کنید.

برای درست کردن دلمه بادمجان، مواد دلمه را درست کنید. برای این کار، گوشت چرخ کرده را به سیر و پیاز تفت داده شده اضافه کرده و آن را با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه طعم‌دار کنید. رب گوجه‌ فرنگی را نیز در همین موقع به گوشت اضافه کنید. پس از اینکه گوشت چرخ کرده تفت خورد، سبزی دلمه را به تابه اضافه کنید. درب تابه را ببندید تا سبزی خوب بپزد. پس از پخت کامل سبزی و تغییر رنگ آن، تابه را از روی گاز بردارید و اجازه دهید مواد خنک شوند.

برای مشاهده جزییات تهیه دلمه بادمجان، روی لینک مقاله طرز تهیه دلمه بادمجان کلیک کنید.

برای درست کردن دلمه بادمجان علاوه بر موادی مثل گوشت چرخ کرده و پیاز داغ به رب گوجه فرنگی هم نیاز دارید که می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۸- کوفته ساده با گوشت چرخ کرده

 

کوفته ساده با گوشت چرخ کرده

 

«کوفته ساده با گوشت چرخ‌ کرده» یک خوراک ساده و خوشمزه ایرانی با گوشت چرخ کرده است که می‌توانید آن را عنوان غذای نونی یا حتی با برنج سرو کنید. معمولا برای تهیه این غذا از گوشت چرخ‌ کرده مخلوط و مقداری پیاز و ادویه استفاده می‌شود، اما برخی افراد در دستور تهیه این کوفته از برنج یا لپه هم استفاده می‌کنند.

برای تهیه کوفته قلقلی ساده باید گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه را ترکیب کنید و مواد را برای چند دقیقه ورز دهید تا گوشت حالت چسبنده پیدا کند. بعد از این که مواد کوفته آماده شد، به اندازه یک گردو از مواد بردارید و با دست گرد کنید. همه کوفته‌ها را به همین شکل آماده کنید و در آرد سوخاری بغلتانید و سپس در یک سینی بچینید.

برای مشاهده ادامه مراحل تهیه، ‌روی لینک مقاله طرز تهیه کوفته ساده با گوشت چرخ کرده بزنید.

برای درست کردن این کوفته، علاوه بر گوشت چرخ کرده، به آرد سوخاری، لپه و روغن سرخ کردنی نیاز خواهید داشت، این مواد را به صورت تلفنی، حضوری یا آنلاین می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۹- کله گنجشکی

 

طرز تهیه کله گنجشکی با گوشت چرخ کرده

 

شام فوری با گوشت چرخ کرده چی درست کنم؟ «کله گنجشکی» به عنوان یک خوراک سنتی ایرانی با گوشت چرخ کرده، همیشه طرفداران خاص خودش را داشته است. این غذای کامل را می‌توان در وعده ناهار یا شام و با نان یا برنج سرو کرد. طرز تهیه کله گنجشکی هم بسیار راحت است و با مواد ساده‌ای درست می‌شود.

بد نیست بدانید که به کله گنجشکی، سر گنجشکی و کوفته قلقلی هم گفته می‌شود و دلیل آن هم سایز و اندازه کوفته‌ها است. کله گنجشکی به اندازه سر گنجشک درست می‌شود و هر چه بزرگ‌تر باشد، باید زمان بیشتری را به پخت اختصاص دهید. برای مطالعه طرز تهیه کله گنجشکی روی لینک مطلب کلیک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ سیب زمینی مرحله به مرحله به 3 روش

 

۱۰- قارچ سوخاری با گوشت چرخ کرده

 

قارچ سوخاری یا شکم‌پر مجلسی با گوشت چرخکرده

 

«قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده» جزو انواع خوراک فوری با گوشت چرخ کرده است. برای درست کردن این غذای فوری با گوشت چرخ کرده باید پیاز نگینی خرد شده را در تابه تفت دهید و وقتی سبک شد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. وقتی رنگ گوشت برگشت ادویه و نمک را اضافه کنید. رب گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و ذرت را هم اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود. برای مشاهده جزییات و مراحل طرز تهیه قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده،‌ روی لینک مقاله مورد نظر بزنید.

برای تهیه قارچ، ذرت منجمد و پنیر موزارلا می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

۱۱- اسنک با گوشت چرخ کرده

 

اسنک با گوشت چرخ کرده

 

اگر می‌خواهید یک خوراک با گوشت چرخ کرده فوری درست کنید که هم بزرگترها و هم کوچکترها خوششان بیاید «اسنک با گوشت چرخ کرده» یک انتخاب عالی است. برای تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده از موادی مثل قارچ و سیب زمینی هم استفاده می‌شود که هم طعم اسنک را لذیذتر می‌کند و هم ارزش غذایی اسنک را بالا می‌برند.

وقتی می‌خواهید این اسنک درست کنید، ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بپزید یا سرخ کنید. قارچ را در روغن تفت دهید. گوشت چرخ کرده را هم با پیاز و ادویه‌ها تفت دهید. برای مشاهده و آموزش مراحل طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده روی لینک مقاله مورد نظر بزنید.

۱۲- سمبوسه با گوشت چرخ کرده

 

سمبوسه با گوشت چرخ کرده

 

«سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده» یکی از محبوب‌ترین انواع سمبوسه است که بافت فوق‌العاده ترد و طعم لذیذی دارد. سمبوسه گوشت را می‌توانید با نان لواش یا خمیر یوفکا درست کنید. برای درست کردن سمبوسه با گوشت چرخ کرده، در یک تابه کوچک رب گوجه را با کمی روغن سرخ کنید. سیب زمینی را هم بپزید یا نگینی خرد و سرخ کنید. گوشت چرخ کرده را با پیاز و ادویه‌‌هایی مثل زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید. برای مشاهده و آموزش مراحل طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ کرده روی لینک مقاله مورد نظر بزنید.

برای درست کردن سمبوسه به نان لواش یا خمیر یوفکا نیاز دارید که می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا آنلاین از افق کوروش خریداری کنید.

۱۳- کباب کوبیده

کباب کوبیده با گوشت چرخ کرده

 

«کباب کوبیده» احتمالا محبوب‌ترین خوراک با گوشت چرخ کرده است. یک غذای ایرانی مجلسی با گوشت چرخ کرده که هم با نان سرو می‌شود و هم با برنج پرطرفدار است. همه ما حداقل یکبار کباب کوبیده خورده‌ایم و می‌دانیم سیخ گرفتن کباب کوبیده کار هر کسی نیست. گوشت مورد استفاده در این کباب، شامل گوشت گوسفند و گوساله و ترکیب سردست یا ران و قلوه‌گاه گوسفند است که باید چند بار باید چرخ کنید و با پیاز، نمک و فلفل سیاه و در صورت دلخواه زعفران با هم مخلوط کنید و ورز دهید تا مایه کوبیده آماده شود. برای مشاهده مراحل طرز تهیه کباب کوبیده و فوت و فن‌‌های سیخ گرفتن آن، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۴- کدو سبز شکم پر با گوشت چرخ کرده

خوراک کدو سبز شکم پر با گوشت چرخ کرده

«کدو سبز شکم پر پیتزایی با پنیر و گوشت چرخ کرده» جزو انواع خوراک با گوشت چرخ کرده برای شام و ناهار است. طرز تهیه کدوی شکم پر با پنیر پیتزا که به آن کدو سبز شکم پر قایقی هم می‌گویند با سس بشامل مرسوم است. البته استفاده از پنیر پیتزا در طرز تهیه کدو سبز شکم پر اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنید. برای مطالعه طرز تهیه کدو سبز شکم پر با گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۵- خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ

طرز تهیه خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ

«خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ» جزو انواع خوراک با گوشت چرخ کرده و یک خوراک مقوی و راحت به عنوان غذای نونی یا برای سرو کنار ماکارونی و ساندویچ گوشت چرخ کرده یا مایه پیتزا گوشت و قارچ برای وعده ناهار و شام است. خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ را در تابه و فر می‌توانید درست کنید. همچنین اضافه کردن پنیر پیتزا به آن هم اختیاری است. برای مطالعه طرز تهیه خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ به ۲ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول

خوراک با گوشت چرخ کرده چی بپزیم؟

لیست متنوعی از خوراک‌ها با گوشت چرخ کرده مثل بریونی، قیمه ریزه، کوفته با گوشت چرخ کرده، پیکادیلا مکزیکی، واویشکا، شفته اراکی و … وجود دارند که می‌توانید آنها را به عنوان شام یا ناهار تهیه کنید.

انواع غذا با گوشت چرخ کرده نونی چی بپزم؟

انواع خوراک‌ با گوشت چرخ کرده مثل کوفته تبریزی، واویشکا، کباب کوبیده، کوفته ساده با گوشت چرخ کرده و … را می‌توانید به صورت نونی و بدون برنج سرو کنید.

خوراک مجلسی با گوشت چرخ کرده چی درست کنم؟

کوفته تبریزی و کباب کوبیده جزو انواع غذا مجلسی با گوشت چرخ کرده هستند که معمولا به صورت خوراک و بدون برنج سرو می‌شوند.

 

کالابرگ الکترونیک