۷ مورد از مزایای استفاده از شامپو فرش برای فرش و مبل

۷ مورد از مزایای استفاده از شامپو فرش برای فرش و مبل


11 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مزایای استفاده از شامپو فرش

مزایای استفاده از شامپو فرش چیست؟ در واقع شامپو فرش یک نوع شوینده مخصوص فرش و موکت است که بدون نیاز به آبکشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای قالیشویی در خانه به کمک شما می‌آید.. اما مزایای شامپو فرش نسبت به روش‌های دیگر شستشوی فرش چیست؟ چقدر با معایب شامپو فرش آشنایی دارید؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با مزایا و کاربردهای شامپو فرش و همچنین معایب شامپو فرش به عنوان یک شوینده محبوب آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد مزایای شامپو فرش پاسخ خواهیم داد.

 

 

شامپو فرش چیست؟

 

شامپو فرش چیست؟

 

شامپو فرش یک نوع ماده شوینده مخصوص فرش است که بدون نیاز به آبکشی و شستشوی اضافی لکه‌های روی فرش را از بین می‌برد و ظاهری تمیز به آن می‌بخشد. این شوینده مخصوص فرش‌ انواع مختلفی دارد و با توجه به جنس فرش برای انواع فرش‌های ماشینی، دستباف و ابریشمی تولید می‌شود.

برخی از انواع شامپو فرش برای فرش‌های رنگ روشن مناسب‌تر هستند و برخی دیگر مخصوص فرش‌های رنگی طراحی شده‌اند. شناخت مزایا و معایب شامپو فرش می‌تواند به شما کمک کند تا از این شوینده محبوب در مواقع مناسب استفاده کنید و به فرش‌هایتان آسیب نرسانید. البته این در صورتی است که روش صحیح استفاده از شامپو فرش را بلد باشید.

 

مزایای استفاده از شامپو فرش

 

مزایای استفاده از شامپو فرش

 

استفاده مدام از فرش‌ها، ریختن مواد غذایی روی فرش و همچنین نشستن گرد و غبار در لابه‌لای پرزهای آن موجب می‌شود تا فرش بعد از مدتی ظاهری کدر پیدا کند و نیاز به شستشو داشته باشد.

شستن فرش به روش‌های سنتی مستلزم صرف زمان زیاد و فضای مناسب است که دیگر در آپارتمان‌های کوچک امروز امکان‌پذیر نیست. از طرف دیگر سپردن فرش‌ها به قالیشویی نیز در کنار هزینه‌های اضافی که دارد، ممکن است چندین هفته و یا گاهی چندین ماه طول بکشد و این موضوع موجب شده تا بسیاری از افراد از این کار امتناع کنند.

تخفیف شوینده های افق کوروش

در این میان شامپو فرش یک شوینده محبوب و فوق‌العاده مؤثر برای تمیز کردن لکه فرش و موکت است که بدون نیاز به آبکشی و زحمت زیاد، ظاهری تمیز به فرش‌های شما می‌بخشد و آلودگی‌های سطح آن را تمیز می‌کند.

می‌توانید انواع شامپو فرش از برندهای معتبر بازار را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید. در ادامه می‌توانید با مزایای استفاده از شامپو فرش بیشتر آشنا شوید.

 

۱- سرعت بالای شستشو

 

شامپو فرش یک شوینده بی‌نظیر برای تمیز کردن فرش و قالی در خانه است. شما می‌توانید با استفاده از شامپو فرش در عرض چند ساعت فرش‌هایتان را تمیز کنید و ظاهری نو به آن‌ها ببخشید.

حتما بخوانید  17 ترفند مهم خانه تکانی سریع و فوری عید قدم به قدم

نحوه استفاده از شامپو فرش بسیار ساده است. تنها کافی است که مقداری از شامپو فرش را با آب گرم ترکیب کنید و سپس یک دستکش بپوشید و شروع به هم زدن این ترکیب کنید. حال با کمک یک اسفنج کف روی آب را بردارید و از یک گوشه فرش به آرامی اسفنج را در جهت پرزهای فرش روی آن بکشید.

این کار را برای همه قسمت‌های فرش انجام دهید. نیم ساعت صبر کنید و سپس یک دستمال تمیز روی فرش بکشید. در انتها نیز فرش را جارو بزنید. می‌بینید که فرش شما به همین سادگی و در مدت زمانی کوتاه تمیز شده است. در صورت تمایل برای خرید دستکش ظرفشویی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

 

۲- عدم نیاز شامپو فرش به آبکشی

 

عدم نیاز به آبکشی از مزایای شامپو فرش

 

یکی از بزرگ‌ترین مزایای شامپو فرش این است که بعد از استفاده نیازی به شستشو ندارد. اگر تا به حال فرش‌هایتان را به روش سنتی در خانه شسته باشید، می‌دانید که در گذشته بعد از شستن فرش‌ها با کف، شلنگ آن را روی فرش می‌گرفتند و به طور کامل فرش را آبکشی می‌کردند. این کار هم دردسر زیادی دارد و هم لازم است این کار را فضای بزرگ انجام دهید تا فرش کاملاً تمیز شود.

 

۳- خشک شدن سریع فرش

 

بعد از استفاده از شامپو فرش تنها باید حدود ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت صبر کنید تا شامپو فرش آلودگی‌های سطح فرش را به خود جذب کند و فرش شما تمیز شود. برای این که شامپو فرش سریع‌تر خشک شود، می‌تواند درب و پنجره‌ها را باز کنید تا فرش‌ها سریع‌تر خشک شوند.

 

۴- از بین بردن سریع لکه‌ها

 

از دیگر مزایای استفاده از شامپو فرش این است که در کوتاه‌ترین زمان لکه‌های چربی و لک انواع مواد غذایی را در خود حل می‌کند و فرش شما را تمیز می‌کند. قدرت لکه‌بری شاپو فرش بسیار زیاد است و اگر به روش درستی استفاده شود، هیچ اثری از خود روی فرش باقی نمی‌گذارد.

 

۵- امکان استفاده از آن برای تمیز کردن مبل و صندلی

 

امکان استفاده از آن برای تمیز کردن مبل و صندلی

 

از دیگر مزایای شامپو فرش این است که شما می‌توانید با خرید این محصول علاوه بر تمیز کردن فرش‌ها، قالی‌ها و انواع موکت بخش‌های دیگر خانه مثل پارچه مبلی، روکش صندلی‌ها و حتی سقف اتومبیل را نیز تمیز کند. برای این کار باید شامپو فرش را طبق دستورالعمل روی اتیکت آن آماده کنید. سپس سطح مبل و یا روکش پارچه‌ای صندلی‌ها را با آن تمیز کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین مایع برای شستشوی مبلمان در خانه

 

۶- عدم نیاز به مهارتی خاص در استفاده از شامپو فرش

از دیگر مزایای استفاده از شامپو فرش این است که نیاز به هیچ تخصص یا دانش خاصی ندارد. درواقع برای تمیز کردن فرش‌ها با شامپو فرش شما نه به دانش خاصی نیاز دارید و نه تجربه زیاد. تنها کافی است که شامپو فرش را طبق دستورالعمل ذکر شده روی آن تهیه کنید. سپس کف روی آن را بردارید و با یک ابر یا اسفنج نرم شروع به تمیز کردن فرش کنید.

حتما بخوانید  22 ترفند حرفه‌ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب سطوح مختلف

 

۷- شامپو فرش هوای خانه را تمیزتر می‌کند

 

باکتری‌ها و آلرژن‌های موجود در فرش می‌توانند کیفیت هوای داخل خانه شما را آلوده کنند و تنفس را برای کسانی که از عارضه آلرژی یا بیماری آسم رنج می‌برند دشوارتر کنند. در این میان یکی از مزایای شستشوی فرش با شامپو فرش، کمک به تمیزتر کردن هوای داخل خانه در کمترین زمان است.

 

معایب شامپو فرش

 

معایب شامپو فرش

 

در کنار همه مزایا و کاربردهای شامپو فرش باید بدانید که این روش شستشو معایبی را نیز دارد. شناخت مزایا و معایب شامپو فرش برای کسانی که از این روش استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. اما معایب شامپو فرش چیست و چرا استفاده از آن برای همه فرش‌ها مناسب نیست؟ در ادامه می‌توانید با معایب استفاده از شامپو فرش آشنا شوید.

 

*یکی از معایب شامپو فرش این است که فرش را به صورت سطحی تمیز می‌کند و به هیچ عنوان عمق فرش را تمیز نمی‌کند.

 

*اگر از شامپو فرش به روش نادرستی استفاده شود، ممکن است به بافت و تار و پود فرش آسیب وارد کند و ظاهری نامناسب به آن ببخشد.

 

*استفاده بیش از اندازه از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش می‌تواند عمر فرش را کوتاه کند.

 

*استفاده از شامپو فرش برای همه انواع فرش‌ها، مثلا برای شستن فرش دستباف، مناسب نیست. شستن برخی فرش‌ها با شامپو فرش موجب ترکیب رنگ‌های فرش و آسیب دیدن به بافت آن می‌شود. بهتر است قبل از شستن فرش با شامپو فرش ابتدا آن را روی بخش کوچکی از فرش امتحان کنید. اگر مشکلی برای فرش ایجاد نشد، از آن برای تمیز کردن کل فرش استفاده کنید.

 

*کشیدن شامپو فرش روی فرش ممکن است برای همه کار ساده‌ای نباشد. هر چند که لازم نیست برای تمیز کردن فرش‌ها فشار زیادی به دست‌هایتان بیاورید، اما به هر حال اگر تعداد فرش‌ها زیاد باشد و یا اندازه فرش شما بزرگ باشد، قطعاً بسیار خسته خواهید شد.

 

*اگر در زمان شستشوی فرش با شامپو فرش از مقدار شوینده زیاد استفاده کنید و بعد از اتمام کار به خوبی فرش را با دستمال مرطوب تمیز نکنید، ممکن است مواد شوینده داخل فرش باقی بماند و موجب پوسیدگی فرش شود.

 

*استفاده از شامپو فرش ممکن است برای کسانی که کودک و یا حیوان خانگی دارند، کمی دردسرساز شود. درواقع ممکن است مواد شیمیایی موجود در شامپو فرش برای کودکان و حیوانات خانگی آلرژی‌زا باشد و آن‌ها را دچار مشکل کند.

 

سوالات متداول

 

چرا نباید از شامپو فرش به میزان زیاد و مکرر استفاده کنیم؟

 

شامپو فرش یک روش بی‌نظیر برای شستشوی سریع فرش است، اما به خاطر داشته باشید که استفاده نادرست از آن می‌تواند به بافت فرش آسیب وارد کند و موجب پوسیدگی و یا پخش شدن رنگ فرش شود.

 

بهترین شامپو فرش چه ویژگی دارد؟

 

برای خرید یک شامپو فرش خوب باید به استاندارد بودن آن، متناسب بودن شامپو با نوع فرش، قدرت پاک کنندگی، رایحه شامپو فرش و کم بودن مواد شیمیایی و قدرت لکه‌بری آن توجه داشته باشید.

 

 

کالابرگ الکترونیک