۷ تکنیک استفاده صحیح از شامپو فرش و مدت زمان خشک شدن آن

۷ تکنیک استفاده صحیح از شامپو فرش و مدت زمان خشک شدن آن


3 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
7 تکنیک استفاده صحیح از شامپو فرش و مدت زمان خشک شدن آن

آیا می‌دانید نحوه استفاده صحیح از شامپو فرش چگونه است؟ یکی از بهترین روش‌ها برای شستن فرش و موکت در خانه استفاده از شامپو فرش است. شامپو فرش یک نوع شامپوی مخصوص با کف زیاد است که با کمترین میزان خیس شدن فرش، لکه‌ها و آلودگی‌های آن را برطرف می‌کند و ظاهری تمیز و زیبا به فرش‌های شما می‌بخشد. اما چگونه شامپو فرش بکشیم تا آسیب کمتری به فرش‌ها وارد شود؟ اصلاً می‌دانید مدت زمان خشک شدن شامپو فرش چقدر است؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با طریقه شامپو فرش کشیدن به عنوان یکی از نکات نگهداری از فرش به ‌طور دقیق آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد نحوه استفاده از شامپو فرش پاسخ خواهیم داد.

 

 

نحوه استفاده صحیح از شامپو فرش

 

نحوه استفاده صحیح از شامپو فرش

 

روش صحیح شستن فرش با شامپو فرش موجب می‌شود تا رنگ و درخشندگی فرش شما حفظ شود و بعد از شستشو به بافت فرش آسیب وارد نشود. در ادامه می‌توانید با نحوه استفاده از شامپو فرش به‌ طور دقیق آشنا شوید.

 

۱- تمام لوازم را از روی فرش بردارید

 

در اولین مرحله از روش صحیح شستن فرش در خانه با شامپو فرش باید تمام لوازم اضافی و وسایلی که روی فرش هستند را بردارید. می‌توانید لوازم را بردارید و به اتاق دیگری منتقل کنید و یا آن‌ها را در جایی خارج از فرش قرار دهید. به هر حال برای تمیز کردن فرش با شامپو فرش هیچ چیزی نباید روی فرش قرار بگیرد.

 

۲- فرش را جارو برقی بکشید

 

فرش را جارو برقی بکشید

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بعد از این که همه لوازم اضافی را از روی فرش برداشتید، بهتر است با استفاده از جارو برقی سطح فرش را کاملاً تمیز کنید. با این روش تمام ذرات درشت به راحتی از روی فرش تمیز می‌شوند.

برای برداشتن مو از روی فرش حتماً از سری مخصوص جارو برقی استفاده کنید و مطمئن شوید که کلیه موها و ذرات اضافی را تمیز کرده‌اید. با این کار شامپو فرش بهتر عمل می‌کند و در انتهای کار فرش شما تمیزتر خواهد شد.

 

۳- لکه‌های روی فرش را پاک کنید

 

حتما بخوانید  12 کاربرد جالب مایع سفید کننده در خانه داری و باغبانی و ...

لکه‌های روی فرش را پاک کنید

 

اگر لکه‌های سختی روی فرش ایجاد شده است، بهتر است قبل از استفاده از شامپو فرش ابتدا لکه‌ها را پاک کنید. برای این کار می‌توانید از اسپری‌های لکه بر مخصوص فرش استفاده کنید و یا با استفاده از مقداری جوش شیرین و سرکه لکه روی فرش را تمیز کنید. می‌توانید سرکه و جوش شیرین را به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

معمولاً برای از بین بردن هر نوع لکه‌ای باید از روش مشخصی استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود برای از بین بردن لکه‌های فرش حتماً مقاله تمیز کردن انواع لکه فرش را مطالعه کنید.

 

۴- شامپو فرش را آماده کنید

 

نحوه استفاده صحیح از شامپو فرش روی تمیزی و نتیجه نهایی کار تأثیر زیادی دارد. بنابراین بهتر است قبل از آماده کردن شامپو فرش ابتدا دستورالعمل روی بسته‌بندی شامپو را مطالعه کنید.

معمولاً برای آماده کردن انواع شامپو فرش باید حدود ۳۰ تا ۵۰ میلی‌گرم شامپو را با ۱ لیتر آب گرم ترکیب کنید. سپس دستکش ظرفشویی به دست کنید و ترکیب آب و شامپو فرش را هم بزنید تا کف کند.

در ضمن باید قبل از شروع هر کاری ابتدا بخش کوچکی از فرش را با شامپو تمیز کنید. در صورتی که مشکلی در ظاهر فرش ایجاد نشد و رنگ آن پخش نشد، می‌توانید از شامپو فرش برای تمیز کردن همه بخش‌های فرش استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید دستکش ظرفشویی و انواع شامپو فرش را به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

 

۵- تمیز کردن فرش را آغاز کنید

 

تمیز کردن فرش با شامپو فرش را آغاز کنید

 

چگونه شامپو فرش بکشیم؟ بهتر است بدانید که طریقه شامپو فرش کشیدن بسیار ساده است. بعد از این که شامپو فرش را آماده کردید، به یک ابر یا اسفنج مخصوص تمیز کردن فرش نیاز دارید.

باید با کمک اسفنج مقداری از کف روی شامپو فرش را بردارید و سپس از یک قسمت از فرش شروع به تمیز کردن کنید. یک نکته مهم در مورد نحوه استفاده صحیح از شامپو فرش این است که باید اسفنج را در جهت خواب پرز فرش بکشید و به هیچ عنوان فشار زیادی به دستتان وارد نکنید.

به خاطر داشته باشید که هر بار باید ترکیب شامپو فرش و آب گرم را هم بزنید و تنها کف روی آن را برای تمیز کردن فرش بردارید تا فرش شما خیس نشود. در این مرحله باید حدود ۴۵ دقیقه صبر کنید تا شامپو فرش همه آلودگی‌ها را به خود جذب کند.

 

۶- سطح فرش را با یک پارچه تمیز پاک کنید

 

بعد از ۴۵ دقیقه با یک دستمال سفید و تمیز نمناک شروع به تمیز کردن سطح فرش کنید. در این مرحله نیز باید پارچه را در جهت خواب پرز فرش بکشید تا شکل فرش خراب نشود و به بافت آن آسیب وارد نشود. این کار را برای کل فرش انجام دهید تا شامپو فرش‌های اضافی از روی فرش تمیز شوند.

حتما بخوانید  17 توصیه ایمنی خانه تکانی عید که حتما باید رعایت کنید

 

۷- فرش را جارو بزنید

 

بعد از اتمام شامپو فرش کشیدن باید فرش را جارو بزنید

 

بعد از به کار بردن روش صحیح شستن فرش با شامپو فرش باید نیم ساعت دیگر صبر کنید. در این فرصت به هیچ عنوان نباید روی فرش راه بروید. بعد از گذشت نیم ساعت می‌توانید فرش را با جارو برقی تمیز کنید و نتیجه کار را مشاهده کنید.

 

نکاتی که باید در مورد نحوه استفاده صحیح از شامپو فرش

 

نکاتی که باید در مورد نحوه استفاده صحیح از شامپو فرش

 

*در زمان تمیز کردن فرش حتماً به طریقه شامپو فرش کشیدن دقت کنید. سعی کنید شامپو فرش را به آرامی و تنها در جهت خواب پرز فرش بکشید تا بافت فرش آسیب نبیند.

*قبل از استفاده از شامپو فرش حتماً از دستکش استفاده کنید تا پوست دستتان دچار حساسیت نشود.

*بعد از استفاده از شامپو فرش برای فرش حتماً درب و پنجره‌ها را باز کنید تا فرش سریع‌تر خشک شود.

*اگر به دنبال جایگزینی برای شامپو فرش هستید، می‌توانید از ترکیب جوش شیرین با مقداری مایع ظرفشویی استفاده کنید. کاربردهای مایع ظرفشویی در خانه‌داری را می‌دانید؟ برای تهیه مایع ظرفشویی به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

*به خاطر داشته باشید که برای آماده کردن شامپو فرش حتماً از آب گرم استفاده کنید.

*طرز استفاده از شامپو فرش برای موکت نیز درست مثل طریقه شامپو فرش کشیدن فرش است.

 

سوالات متداول

 

هر چند وقت یک بار باید فرش را شامپو فرش بکشیم؟

 

در شرایط معمول بهتر است حداقل سالی یک بار از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش‌ها استفاده کنید. در صورتی که در خانه حیوان خانگی یا کودک خردسال دارید، بهتر است هر ۶ ماه یک بار فرش‌ها شامپو فرش بکشید.

 

مهم‌ترین مزایا و معایب شامپو فرش چیست؟

 

از مهم‌ترین مزیت‌های شامپو فرش می‌توان به سرعت بالای شستشو و عدم نیاز به آبکشی اشاره کرد. مهم‌ترین عیب شامپو فرش نیز این است که اگر به روش نادرست و یا از برند نامناسبی استفاده شود، به فرش شما آسیب وارد می‌کند و معمولاً برای شستن فرش‌های دستباف مناسب نیست.

 

نحوه استفاده از شامپو فرش برای مبل چگونه است؟

 

برای استفاده از شامپو فرش برای مبل باید شامپو فرش را طبق دستورالعمل روی آن آماده کنید و سپس بعد از تست روی بخش کوچکی از پارچه، با یک ابر به آرامی مبل را تمیز کنید.

 

مدت زمان خشک شدن شامپو فرش چقدر است؟

 

مدت زمان خشک شدن شامپو فرش به‌ طور معمول از ۴۰ دقیقه تا ۲ ساعت است. در صورتی که درب و پنجره‌ها را باز کنید، شامپو فرش سریع‌تر خشک می‌شود.

 

 

منابع: prokleen، crystalcarpetcleaners

کالابرگ الکترونیک