۱۰ تا از پرفروش ترین و بهترین کتاب‌ های پائولو کوئیلو

۱۰ تا از پرفروش ترین و بهترین کتاب‌ های پائولو کوئیلو


2 آذر 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درباره پائولو کوئلیو و آثارش
فهرست محتوا پنهان

پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های پائولو کوئیلو عنوان مطلب امروز ما در سرویس کتاب و ادبیات مجله کوروش است. کوئیلو صاحب برخی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان همچون کتاب رکوردشکن «کیمیاگر» است که به ده‌ها زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آثارش نیز در کشورهای مختلف جهان به فروش رفته‌اند. در ادامه یک لیست ده تایی از بهترین کتاب‌های پائولو کوئیلو، کتاب جدید پائولو کوئیلو، کتاب‌های ممنوعه پائولو کوئیلو و برخی از آثار شاهکار او را با هم مرور می‌کنیم.

 

 

مختصری از  بیوگرافی پائولو کوئیلو

 

 

  • نام کامل: پائولو کوئیلو دی سوزا (به برزیلی: Paulo Coelho de Souza )
  • زاده: ۲۴ اوت ۱۹۴۷ (۷۴ ساله)
  • شهروند: برزیل
  • محل زندگی: ژنو (سوئیس)، پیرنه (فرانسه) و ریودوژانیرو
  • محل تحصیل: کالج سنت‌ایگناتیوس در ریودوژانیرو در رشته حقوق (ترک تحصیل پس از فقط یک ترم)
  • زمینه‌های کاری: رمان‌نویس و ترانه‌سرا
  • ژانر ادبی: درام، عاشقانه
  • مهمترین آثار: «کیمیاگر»
  • جوایز و افتخارات: جایزه بامبی، جایزه بین‌المللی کورین، جایزه کتاب طلایی (یوگسلاوی)

 

 

 سبک نویسندگی پائولو کوئیلو متاثر از شیوه‌ی زندگی او

 

 سبک نویسندگی پائولو کوئیلو متاثر از شیوه‌ی زندگی او

 

پیش از این در مقاله زندگینامه پائولو کوئیلو به تفصیل در مورد زندگی او صحبت کرده‌ایم. سبکی از زندگی که به نظر می‌رسد در ادبیات و ساختار نویسندگی او تاثیر چشم‌گیری داشته است. آنچه در آثار پائولو کوئیلو مشهود است، حضور طیف وسیعی از موضوعات برگرفته از فرهنگ‌ها، مذاهب و تفکران عرفانی و معنوی کشورهای مختلف دنیا از غرب و شرق است.

 

موضوعی که با وجود آنکه باعث شده برخی منتقدان به تناقض‌های موجود در آثار کوئیلو اشاره کنند. با این حال، این موضوع هیچ‌وقت باعث نشده تا از اقبال خوانندگان از این آثار او کاسته شود. کوئیلو توانسته روی طیف بسیار گسترده‌ای از خوانندگان از جوامع مختلف تأثیر عمیقی بگذارد. نویسندگانی که در جستجوی مسیر زندگی خود در آثار کوئیلو به موضوعات جالبی همچون جادو، فلسفه، رؤیا و افسون، عرفان و تجربه‌های معنوی و شخصی خود نویسنده می‌رسند.

 

موضوعی که در آثار خود پائولو کوئیلو به خوبی مشهود است. چرا که آثار داستانی او را نمی‌توان سرگرم‌کننده صرف دانست، بلکه در آثار پائولو کوئیلو می‌توان رگه‌هایی از تجارب معنوی خود نویسنده و همینطور مضامین مذهبی و عرفانی را نیز دید. خود کوئیلو نیز به این موضوع اذعان دارد که تمام داستان‌ها و رمان‌هایش متاثر از زندگی شخصی او نشأت گرفته‌اند.

 

چنانچه در جایی می‌گوید: «در واقع، من همه شخصیت‌های رمان‌هایم هستم. در کیمیاگر من چوپان هستم. در کتاب‌های دیگر من همیشه شخصیت مرکزی هستم. بیش‌تر کتاب‌هایم هر چند روایت‌های ادبی هستند، تخیلی صرف نیستند. ماجراهای حقیقی هستند که من آن‌ها را زیسته‌ام؛ حتی ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، تجربه روایت‌شده‌ای از ماجرای وحشتناک بستری شدنم در بیمارستان روان است.»

 

 

نوول و رمان کوتاه؛ سبک مورد علاقه پائولو کوئیلو

 

رُمان به خصوص «رمان کوتاه» یا «نوول» قالب ادبی مورد علاقه پائولو کوئیلو است. هر چند از او داستان‌های کوتاه و همینطور آثار غیرداستانی همچون زندگی‌نامه‌، خاطرات و متن‌های پراکنده دیگر نیز به چاپ رسیده است. کوئیلو، قصه و حکایت در معنای عام آن را یکی از کهن‌ترین و سنتی‌ترین روش‌ها برای انتقال معرفت به نسل‌های مختلف می‌داند و عنوان می‌کند که قصه‌ها ورای خاصیت سرگرم‌کنندگی خود معرفت را به شکلی دلپذیر به خوانندگان خود انتقال می‌دهند.

 

 

یک لیست ده تایی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های پائولو کوئیلو

 

وقتی که صحبت از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های پائولو کوئیلو می‌شود، ناخودآگاه به یاد کتاب رکوردشکن پائولو کوئیلو یعنی «کیمیاگر» می‌افتیم، رمانی که رکورددار ترجمه در بین آثار نویسندگان معاصر است و تا به حال به بیش از ۶۷ زبان ترجمه شده و ۶۵ میلیون نسخه از آن نیز به فروش رفته است. با این حال، کوئیلو کتاب‌های خواندنی دیگری نیز دارد که به معرفی آنها نیز خواهیم پرداخت، البته بهتر است قبل از هر چیز کمی از کیمیاگر هم صحبت کنیم!

 

 

۱- کتاب «کیمیاگر»؛ شاهکار تکرارنشدنی و از پرفروش‌ترین کتاب‌های پائولو کوئلیو

 

کتاب «کیمیاگر»؛ شاهکار تکرارنشدنی پائولو کوئلیو

 

  • سال انتشار: ۱۹۸۸
  • تعداد صفحات: ۲۴۴
  • ترجمه: آرش حجازی (به انتخاب نویسنده)

 

کتاب «کیمیاگر» از کتاب‌های پرفروش پائولو کوئیلو، یک رمان روانشناسی است یا اینکه دستکم سعی دارد اینطور باشد. در این رمان خواندنی که از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا به حساب می‌آید، ماجرای چوپان اسپانیایی روایت می‌شود که افسانه شخصی خود را با سفرهای اندلسی در مصر خلق می‌کند. نویسنده در این اثر فلسفه‌ای را مطرح می‌کند که اساسا چنین است که مردم تنها زمانی خود را کشف می‌کنند که نحوه‌ی گوش‌دادن به دیگران را یاد بگیرند.

حتما بخوانید  معرفی ۷ کتاب صوتی پرفروش و محبوب در بازار ایران

 

البته نه گوش‌دادن به حرف‌های هرکسی، شنیدن نوای سخنان آموزنده کیمیاگر:‌ «اگر به آنچه من «افسانه شخصی» می‌نامم وفادار باشیم، کل جهان تغییر می‌کند و چیزهایی که لمس می‌کنیم نیز به طلای فلسفی تبلور پیدا می‌کنند.»

 

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی و بهترین کتاب های آلبرکامو

 

 

۲- «برنده تنهاست» از کتاب‌های جدید پائولو کوئیلو

 

«برنده تنهاست» از کتاب‌های جدید پائولو کوئیلو

 

  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • تعداد صفحات: ۵۷۰ صفحه
  • ترجمه: ایلیا حریری (به انتخاب نویسنده)

 

به نظر شما بهای موفقیت چیست؟ پائولو کوئیلو در کتاب جدید «برنده تنهاست» آینه‌ای تمام‌نما از جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم را پیش‌رویمان قرار می‌دهد؛ جایی که آئین تجمل و موفقیت ما را نسبت به حقایقی که قلبمان زمزمه می‌کند، ناشنوا کرده است. کوئیلو ما را در شهر کَن فرانسه به ملاقات کسانی می‌برد که در دنیای مد و سینما موفق بوده‌اند.

 

این افراد شامل یک میلیونر روس، یک طراح مد مشهور خاورمیانه، ستاره سینما گابریلا، یک کارآگاه جاه‌طلب، و مانکنی به نام یاسمین. پول، قدرت و شهرت اهداف زندگی این شخصیت‌ها هستند که برای رسیدن به این جایگاه از هیچ‌کاری فروگذار نکرده‌اند.

 

 

۳- «شیطان و دوشیزه پریم» از بهترین کتاب‌های پائولو کوئیلو

 

«شیطان و دوشیزه پریم» از بهترین آثار پائولو کوئیلو

 

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • تعداد صفحات: ۱۷۶ صفحه
  • ترجمه: بهناز سلطانیه (به انتخاب نویسنده)

 

«شیطان و دوشیزه پریم» یکی از پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های پائولو کوئیلو است که نویسنده در آن به تضاد میان خیر و شر پرداخته است. او برای بازگو کردن این داستان تمثیلی خود باغ عدن را به دهکده‌ کوچک کوهستانی تبدیل کرده که در رخوتی دلچسب فرو رفته و میوه دانش نیز در این کتاب به شمش‌های چشم‌نواز طلا مبدل شدند. مار وسوسه‌برانگیز (شیطان) قصه نیز به مسافری سخنور تبدیل شده که شانتال پریم، خدمتکاری زیبا‌رو را واسطه خود کرده است.

 

در این کتاب جدید پائولو کوئیلو نویسنده شخصیت‌های خود را همانند عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی در این دنیای پر از تاریکی و سایه‌های هراس‌آور به جنبش درآورده است؛ دنیایی که در آن مرگ به گورستان‌ها محدود نمی‌شود، بلکه پیوندی نزدیک با خود زندگی دارد. اما به نظر شما ما انسان‌ها ذاتا خوبیم یا بد؟ آیا خداوند به سرنوشت ما علاقه‌ دارد؟ پیشنهاد می‌کنیم پاسخ این پرسش‌ها را خودتان با خواندن این رمان ۱۷۰ و چند صفحه‌ای پائولو کوئیلو که از جمله شاهکارهای اوست مرور کنید.

 

 

۴- «یازده دقیقه» از کتاب‌های ممنوعه پائولو کوئیلو

 

کتاب «یازده دقیقه» از کتاب های ممنوعه پائولو کوئیلو

 

  • سال انتشار: ۲۰۰۳
  • تعداد صفحات: ۳۰۳ صفحه
  • ترجمه: کیومرث پارسای (به انتخاب نویسنده)

 

ماریا دختر جوان برزیلی است که به عنوان منشی در یک فروشگاه پارچه‌فروشی مشغول به کار است و برای خود یک هفته مرخصی در ریودوژانیرو رد می‌کند. او در ساحل کوپاکابانا با مرد سوئیسی آشنا می‌شود که به او پیشنهاد می‌کند در کاباره‌ای در ژنو مشغول به کار شود. همین ماجرا آغاز داستانی است که با آنچه ماریا در ذهن داشته کاملا متفاوت است.

 

بریدا به دلیل برخی صحنه‌ها و روابط نامتعارف همواره در فهرست کتاب‌های ممنوعه پائولو کوئیلو قرار داشته، همچنان نسخه قانونی آن با حذفیات اندکی به صورت رسمی با ترجمه کیومرث پارسای به چاپ رسیده است. ماریا در این مسیر اتفاقات زیادی را از سر می‌گذراند اما سرانجام ماریا با نقاش جوانی آشنا می‌شود که همچون او گمشده است. رابطه عاشقانه‌ این دو باعث می‌شود ماریا بار دیگر به زندگی برگردد.

 

 

۵- «بریدا» از کتاب‌های پرفروش پائولو کوئیلو با موضوع عشق و عرفان

 

«بریدا» کتابی با موضوع عشق و عرفان

 

  • سال انتشار: ۱۹۹۰
  • تعداد صفحات: ۳۱۶ صفحه
  • ترجمه: بهرام جعفری، آرش حجازی (به انتخاب نویسنده)

 

در «بریدا» از کتاب‌های پرفروش پائولو کوئیلو، دختر جوان ایرلندی به همین نام در جستجوی دانش است و همیشه نیز جادو را دوست داشته است. همین باعث می‌شود تا او به سراغ افراد خردمندی برود که به او امکان کشف دنیای معنوی را می‌دهند. یکی از این افراد مرموز جادوگری است که در جنگل زندگی می‌کند و به او می‌آموزد که بر ترس‌های خود غلبه کرده و به خوبی‌های دنیا ایمان داشته باشد. یک شعبده‌باز نیز به او می‌آموزد که چطور با ریتم دنیا برقصد و ماه را احضار کند. سپس نوبت دیدار بریدا با سرنوشت می‌رسد.

 

اما آیا او می‌تواند سرانجام به آرزوی خود برسد و تبدیل به یک جادوگر شود؟ پائولو کوئیلو در این رمان فراموش‌نشدنی و دلنشین به مضامین جذابی پرداخته که بسیاری از خوانندگانش عمیقا دوست دارند. داستان‌نویس برجسته برزیلی در بریدا داستانی پر از عشق، تمنا، راز و رمز و عرفان و معنویت را در هم تنیده که هر خواننده‌ای را شیفته و مفتون می‌کند.

 

 

۶- «کنار رودخانه پیدرا نشستم و گریه کردم» از بهترین‌ کتاب‌های پائولو کوئیلو

 

حتما بخوانید  نقد و بررسی کتاب «چهار اثر» نوشته فلورانس اسکاول شین

«کنار رودخانه پیدرا نشستم و گریه کردم» از بهترین‌ کتاب‌های پائولو کوئیلو

 

  • سال انتشار: ۱۹۹۴
  • تعداد صفحات: ۳۰۸ صفحه
  • ترجمه: حسین نعیمی (به انتخاب نویسنده)

 

پیلار و همراهش اولین بار در دوران کودکی یکدیگر را ملاقات کرده‌اند، اما این آشنایی بعد از ۱۱ سال دوباره تجدید می‌شود. حالا پیلار زنی است که یاد گرفته قوی باشد و تحت‌تأثیر احساسات خود قرار نگیرد. معشوق او نیز مردی است که نیروی شفای دیگران را دارد و در معنویت و مذهب راه‌حلی برای درمان مشغله‌های درونی خود یافته است. به این ترتیب، این عاشق‌ و معشوق دوران کودکی به هم می‌پیوندند تا به رؤیاهای خود برسند.

 

آنها برای رسیدن به هدف خود باید بر موانع مختلف از جمله ترس از شکست و تعصب غلبه کنند. سپس پیلار و همراهش تصمیم می‌گیرند به دهکده‌ای کوچک در پیرنه (فرانسه) بروند تا حقیقت شخصی خود را کشف کنند. پائولو کوئیلو این رمان جذاب را با گفتگوهای سراسر شاعرانه و دلچسبی روایت کرده که ما را با خود به درون اسرار پر رمز و راز الهی فرو می‌برد؛ چنانچه خود نویسنده می‌گوید، «تجربه‌ روحانی فراتر از همه‌چیز یک تجربه‌ی عملی از عشق است و در عشق قانونی نیست.»

 

 

۷- کتاب «دست‌نوشته‌های آکرا» از پرفروش‌ترین کتاب‌های پائولو کوئیلو

 

«دست‌نوشته‌های آکرا»

 

  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • تعداد صفحات: ۱۹۲ صفحه
  • ترجمه: دل آرا قهرمان (به انتخاب نویسنده)

 

روز ۱۴ ژوئیه در سال ۱۰۹۹ است. ساکنان اورشلیم در حالی که جنگجویان صلیبی به دروازه‌های شهر رسیده‌اند، به دور مرد مرموزی به نام قبطی جمع شدند تا آخرین آموزه‌های حکیم را بشنوند. جمعیت متشکل از مسیحیان، یهودیان و مسلمانان که قبلا در کمال صلح و صفا با هم زندگی می‌کردند، اما حالا برای نبرد، شکست و کشتار آماده می‌شوند.

 

اما در کمال تعجب، به جای تاکتیک‌های جنگی به آنها درس زندگی داده می‌شود. پائولو کوئیلو در کتاب «دست‌نوشته‌های آکرا» خوانندگان خود را دعوت به بازاندیشی در مفهوم انسانیت می‌کند و این پرسش اساسی را می‌پرسد که وقتی همه‌چیز نابود شد، کدام ارزش‌ها باقی می‌مانند؟

 

 

۸- «مکتوب» از کتاب‌های پرفروش پائولو کوئیلو

 

«مکتوب» از بهترین‌ کتاب‌های پائولو کوئیلو

 

  • سال انتشار: ۱۹۹۴
  • تعداد صفحات: ۱۹۲ صفحه
  • ترجمه: ایلیا حریری (به انتخاب نویسنده)

 

کتاب «مکتوب» از کتاب‌های پرفروش پائولو کوئیلو مجموعه‌ای از داستان‌ها و تمثیل‌هایی است که گنجینه‌ای رنگارنگ از حکمت و معنویت را شامل می‌شود. مکتوب مجموعه‌ای از متن‌های کوتاه است که از متنوع‌ترین منابع و فرهنگ عامه الهام گرفته‌اند و همه نیز حاصل مشارکت‌های پائولو کوئیلو در روزنامه برزیلی «فولیا» هستند.

 

در واقع، کوئیلو برای مدت مدیدی ستونی در این نشریه برزیلی داشت که موفقیت آن کوئیلو را بر آن داشت تا متن‌های مورد علاقه خود را به صورت اثری واحد در اختیار خوانندگان خود قرار دهد.

 

 

۹- «زهیر» از پرفروش‌ترین کتاب‌های پائولو کوئیلو

 

«زهیر» از مشهورترین رمان‌های پائولو کوئیلو

 

  • سال انتشار: ۲۰۰۵
  • تعداد صفحات: ۳۷۸ صفحه
  • ترجمه: آرش حجازی (به انتخاب نویسنده)

 

در «زهیر» از پرفروش‌ترین کتاب‌های پائولو کوئیلو، نویسنده‌ای مشهور پس از اینکه همسرش بدون هیچ‌ ردپایی ناپدید می‌شود، تمام اصول زندگی خود را زیر پا می‌گذارد. او به سفری پرماجرا از پاریس به آسیای مرکزی می‌رود و از نواحی سردسیر و استپ‌های منجمد تا صحرا گذر می‌کند تا به زندگی خود معنا و مفهومی بدهد.

 

پائولو کوئیلو در این کتاب خواندنی اساطیر کهن و سنت‌های دیرینه را دوباره زنده می‌کند و در حین آن به مضامین آشنایی همچون عشق، خودشناسی و باورها می‌پردازد. او از آزادی و تنهایی و آنچه انسان در جستجوی ثبات، عشق و معنویت از خود می‌پرسد می‌گوید.

 

 

۱۰- «ساحره پورتوبلو» از کتاب‌های پرفروش پائولو کوئیلو

 

«ساحره پورتوبلو» از بهترین کتاب‌های پائولو کوئیلو

 

  • سال انتشار: ۲۰۰۶
  • تعداد صفحات: ۳۰۰ صفحه
  • ترجمه: مسیحا برزگر (به انتخاب نویسنده)

«ساحره پورتوبلو»از کتاب‌های پرفروش پائولو کوئیلو است. در این کتاب جذاب و خواندنی آتنا، دختر خوانده یک خانواده ثروتمند لبنانی است که در زمان شروع جنگ در کشورشان به لندن نقل مکان کرده‌اند، جنگی که او پیش‌بینی کرده بود. او در دانشگاه عاشق مردی می‌شود و  برخلاف میل خانواده‌های خود با هم ازدواج می‌کنند، اما پیوندشان دوام چندانی ندارد.

 

آتنا که اکنون یک مادر است نمی‌تواند زنی که خود او را به دنبال آورده فراموش کند و به این ترتیب، تصمیم می‌گیرد بفهمد چرا مادرش حاضر شد او را رها کند. آنچه آتنا در طول این سفر کشف می‌کند، مسیر زندگی او و خانواده‌اش را برای همیشه دستخوش تغییر می‌کند.

 

 

سخن پایانی

 

پائولو کوئیلو، نویسنده مشهور چندین جلد از پرفروش‌ترین  و از پرخواننده‌ترین نویسندگان حال‌ حاضر دنیا است. محبوبیت پائولو کوئیلو به حدی است که نام او در «کتاب رکوردهای گینس» به عنوان نویسنده زنده‌ای با کتابی (کیمیاگر) که به بیشترین زبان‌ها ترجمه شده، ثبت شده است. در این مقاله به مرور زندگینامه و فعالیت‌های او و یک لیست ده تایی از پرفروش‌ترین و مشهورترین آثارش پرداختیم. اگر به نظر شما کتابی از این نویسنده معاصر برزیلی از این فهرست از قلم افتاده، حتما در بخش نظرات پیشنهاد خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

منابع:  theculturetrip

 

کالابرگ الکترونیک