۳۲ تا از بهترین انیمیشن ها و فیلم های کریسمسی تاریخ سینما

۳۲ تا از بهترین انیمیشن ها و فیلم های کریسمسی تاریخ سینما


2 دی 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس
فهرست محتوا پنهان

فیلم‌های سینمایی با موضوع کریسمس که در این مطلب سرویس فیلم و هنر مجله کوروش معرفی کرده‌ایم، برخی از کلاسیک‌های هالیوود همچون «یک زندگی شگفت‌انگیز»، همینطور کمدی‌های عاشقانه‌‌ی جذابی مانند «خانواده استون» و «تعطیلات» و البته کمدی‌های بامزه‌ای نظیر «تنها در خانه» را شامل می‌شوند. با ما همراه باشید تا با مرور بهترین انیمیشن‌ها و فیلم‌‌های کریسمسی سینمایی به پیشواز سال نو میلادی بروید.

 

 

لیست بهترین انیمیشن‌ها و فیلم‌های کریسمسی

 

 

۱- «داستان کریسمس (۱۹۸۳)»

 

۱-«داستان کریسمس (۱۹۸۳)» از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

«داستان کریسمس (A Christmas Story)» یکی از جذاب‌ترین و بهترین فیلم‌های سینمایی کریسمسی است که واقعا نیز شایسته جوایز ارزنده‌ای است. حتما به همین دلیل است که شبکه تلویزیونی تی‌بی‌اس آمریکا هر سال در کریسمس به صورت ۲۴ ساعته این فیلم سینمایی مخصوص کریسمس را پخش می‌کند. این فیلم دوست‌داشتنی بسیاری از مخاطبان را با آباژور به شکل پا و تفنگ بادی رِد رایدر آشنا کرد و نشان داد که هیچ‌وقت به هیچ قیمتی و تحت هیچ شرایط میله‌ یخ‌زده را لیس نزنند.

 

 

۲- «چه زندگی شگفت‌انگیزی (۱۹۴۶)»

 

۲-«چه زندگی شگفت‌انگیزی (۱۹۴۶)» از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

«چه زندگی شگفت‌انگیزی (It’s a Wonderful Life)» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرانک کاپرا نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس بلکه از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما نیز به حساب می‌آید.  چه زندگی شگفت‌انگیزی نامزد شش جایزه اسکار شد و رتبه یازدهم را در فهرست «۱۰۰ فیلم برتر تاریخ آمریکا» به انتخاب مؤسسه فیلم آمریکا (AFI) به دست آورد.

 

 

۳- «الف (۲۰۰۳)»

 

۳-«الف (۲۰۰۳)»

 

«اِلف (Elf)» یکی از فیلم‌های مفرح و خنده‌دار است که می‌تواند روز هر بیننده‌ای را بسازد. این فیلم جذاب در مورد مردی است که توسط الف‌ها یا همان کوتوله‌های بابا نوئل در قطب شمال بزرگ می‌شود. در حالی که از اکران الف کمتر از دو دهه می‌گذرد، اما این فیلم در همین مدت نیز تبدیل به یکی از کلاسیک‌های مخصوص کریسمس شده است.

 

 

۴- «تعطیلات کریسمس نشنال لمپون (۱۹۸۹)»

 

۴- «تعطیلات کریسمس نشنال لمپون (۱۹۸۹)»

 

آیا شما هم همچون شخصیت‌های فیلم «تعطیلات کریسمس نشنال لمپون (National Lampoon’s Christmas Vacation)» از این واهمه دارید که در تعطیلات باید خانواده همسرتان را علی‌رغم میل باطنی خود تحمل کنید؟ مطمئن باشید با تماشای تعطیلات کریسمس نشنال لمپون با بازی معرکه‌ی «چوی چیس» به این نتیجه می‌رسید هر کاری که خانواده شما در تعطیلات انجام می‌دهد در مقابل آنچه در فیلم دیده‌اید، عادی است!

 

 

۵- «تنها در خانه (۱۹۹۰)»

 

۵- «تنها در خانه (۱۹۹۰)» از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

بیش از ۳۰ سال از زمانی که فیلم «تنها در خانه (Home Alone)» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی تاریخ با موضوع کریسمس به محبوبیت فوق‌العاده‌ بالایی دست یافت و توانست ۲۸۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد می‌گذرد، اما همچنان تماشاگران از دیدن مکالی کالکین ۸ ساله که سر به سر دو سارق می‌گذارد خسته نمی‌شوند.

 

 

۶- «تنها در خانه ۲: گمشده در نیویورک (۱۹۹۲)»

 

۶-«تنها در خانه ۲: گم‌شده در نیویورک (۱۹۹۲)»

 

در «تنها در خانه ۲: گمشده در نیویورک (Home Alone 2: Lost in New York)» باز هم خانواده کوین مک‌کالیستر موفق می‌شوند او را در خانه تنها بگذارند. البته این بار ماجراهای فیلم در شهر نیویورک رخ می‌دهد که کوین به نحوی از آن سر در می‌آورد و البته باز هم همان دو سارق قسمت اول سراغ او می‌آیند تا حساب خود را با او صاف کنند. تنها در خانه ۲ هم از جمله برترین فیلم‌های سینمایی دوران با موضوع کریسمس است.

 

 

۷- «ماجراهای کریسمس (۲۰۱۸)»

 

۷-«ماجراهای کریسمس (۲۰۱۸)»

 

فیلم «ماجراهای کریسمس (The Christmas Chronicles)» محصول نتفلیکس با بازی کرت راسل از جمله بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس است که با ماجراجویی‌ها و اتفاقات عجیب و غیرمنتظره‌ای که در آن رخ می‌دهد از عهده خندان هر مخاطبی بر می‌آید.

 

 

۸- «اسکروج (۱۹۸۸)» از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

۸- اسکروج (۱۹۸۸) از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

«اسکروج (Scrooged)» اقتباس آزادی از داستان بلند «سرود کریسمس» نوشته چارلز دیکنز است. در این اقتباس تازه «بیل مری» در نقش مدیر یک شبکه تلویزیونی در نیویورک بازی می‌کند که در شب عید به تسخیر ۳ روح در می‌آید تا به او سنت‌های کریسمس را بیاموزانند.

حتما بخوانید  18 روش اصولی برای کاهش اشتها همراه با لاغر شدن سریع

 

 

۹- «کلاوس (۲۰۱۹)»

 

۹-«کلاوس (۲۰۱۹)» از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

«کلاوس (Klaus)» انیمیشن جذاب کریسمسی از نتفلیکس است که دوستی یک پستچی و یک اسباب‌بازی‌ساز منزوی را نشان می‌دهد.

 

 

۱۰- «گرینچ (۲۰۱۸)»

 

۱۰-«گرینچ (۲۰۱۸)»

 

هیچ‌ فهرستی از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس بدون «گرینچ (The Grinch)» کامل نیست. این انیمیشن جذاب با صداپیشگی «بندیکت کامبربچ» تبدیل اثر ماندگاری شده که واقعا می‌تواند شما را به حال و هوای کریسمس ببرد.

 

 

۱۱- «بابا نوئل (۱۹۹۴)»

 

۱۱-«بابا نوئل (۱۹۹۴)»

 

در فیلم سینمایی«بابا نوئل (The Santa Clause)» «تیم آلن» نقش یک تاجر مطلقه را بازی می‌کند که با بابا نوئل تصادف می‌کند و مجبور می‌شود خودش به جای او کار کند.

 

 

۱۲- «بابا نوئل ۲ (۲۰۰۲)»

 

۱۲- «بابا نوئل ۲ (۲۰۰۲)» از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

اگر قسمت قبل را دوست داشتید احتمالا از تماشای «بابا نوئل ۲ (The Santa Clause 2)» نیز که دنباله‌ی ماجراجوی‌های قسمت اول است را هم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کریسمسی می‌پسندید.

 

 

۱۳- شاهزاده کریسمس (۲۰۱۷)

 

۱۳- شاهزاده کریسمس (۲۰۱۷)

 

«شاهزاده کریسمس (A Christmas Prince)» تمام کلیشه‌های کمدی رمانتیک‌ها را در یک ۹۰ دقیقه یک‌جا دارد، اما همین خصوصیات هم باعث می‌شود این فیلم اینقدر دلچسب و مفرح باشد. در شاهزاده کریسمس یک روزنامه‌نگار زن برای پوشش یک کنفرانس خبری به کاخ شاهزاده‌ کشور کوچکِ مرموزی به نام آلدویا سفر می‌کند، اما دستاورد ماجراجویی‌ها ارزشی بیش از گزارش خبری که برای تهیه آن آمده بود دارد.

 

 

۱۴- «تقریبا کریسمس (۲۰۱۶)»

 

۱۴-«تقریبا کریسمس (۲۰۱۶)»

 

در «تقریبا کریسمس (Almost Christmas)» دنی گلاور در نقش یک مرد بازنشسته ظاهر می‌شود که مدت‌ها قبل همسرش را از دست داده و حالا تنها خواسته‌اش این است که تمام فرزندانش به همراه خانواده‌هایشان برای کریسمس به دیدن او بیایند.

 

 

۱۵- «کابوس قبل از کریسمس (۱۹۹۳)»

 

۱۵-«کابوس قبل از کریسمس (۱۹۹۳)» از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

آیا «کابوس قبل از کریسمس (The Nightmare Before Christmas)» یک فیلم مخصوص هالووین یا یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی کریسمسی است؟ تیم برتون در این انیمیشن استاپ‌موشن جذاب و ترسناک حال و هوای هر دوی این ایام تعطیلات را با هم تلفیق کرده و نتیجه کار نیز یک فیلم انیمیشن به یادماندنی و مملو از ترانه‌های شنیدنی هالووینی-کریسمسی است.

 

 

۱۶- «کریسمس در کنار خانواده کرنک (۲۰۰۴)»

 

۱۶- «کریسمس در کنار خانواده کرنک (۲۰۰۴)»

 

«کریسمس در کنار خانواده کرنک (Christmas With the Kranks)» با تیم آلن و جیمی لی کرتیس کمدی دلگرم‌کننده و جذابی است که به ماجرای سفر خانواده‌ای به همراه یک کشتی گردشی به کارائیب در تعطیلات کریسمس می‌پردازد.

 

 

۱۷- «کریسمس استثنایی هارولد و کومار (۲۰۱۱)»

 

۱۷- «کریسمس استثنایی هارولد و کومار (۲۰۱۱)»

 

«کریسمس استثنایی هارولد و کومار (A Very Harold & Kumar Christmas)» یک فیلم کمدی عجیب و شلوغ و از بهترین فیلم های کریسمسی سینمایی است که تماشای آن به شدت توصیه می‌شود. این فیلم کمدی سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های هارولد و کومار است.

 

 

۱۸- «کریسمس چارلی برون (۱۹۶۵)»

 

«کریسمس چارلی برون (۱۹۶۵)» از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

«کریسمس چارلی برون (A Charlie Brown Christmas)» یکی از ماندگارترین انیمیشن‌های دنیا با موضوع کریسمس است که ماجراهای چارلی براون و دوستانش یعنی سگ کنجکاوش و یک درخت کریسمس را برای یافتن معنای واقعی کریسمس نشان می‌دهد.

 

 

۱۹- «آخرین تعطیلات (۲۰۰۶)»

 

۱۹-«آخرین تعطیلات (۲۰۰۶)»

 

در فیلم کمدی رمانتیک «آخرین تعطیلات (Last Holiday)» جورجا (کویین لطیفه) در نقش فروشنده ساده‌ای ظاهر می‌شود که به صورت اتفاقی خبردار می‌شود به یک بیمار لاعلاج مبتلا شده است. پزشکان به جورجا می‌گویند تنها برای دو هفته زنده است. به این ترتیب، جورجیا تصمیم می‌گیرد تمام پس‌انداز زندگی خودش را صرف آخرین تعطیلات زندگی خود و گذراندن کریسمس در اروپا کند.

 

 

۲۰- «خانواده استون (۲۰۰۵)»

 

۲۰-«خانواده استون (۲۰۰۵)» از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

فیلم سینمایی«خانواده استون (The Family Stone)» درباره خانواده نابسامانی است که هیچ اتفاق خوشایندی در میان اعضای آن رخ نمی‌دهد. نقش‌های اصلی این کمدی جذاب را گروهی از ستارگان سینما شامل سارا جسیکا پارکر، لوک ویلسون و دایان کیتون ایفا می‌کنند و یکی از بهترین فیلم‌های کریسمسی تاریخ سینمای دنیا است.

 

 

۲۱- «کریسمس سیاه (۱۹۷۴)»

 

۲۱- «کریسمس سیاه (۱۹۷۴)»

 

برخی از مخاطبان فیلم‌های مخصوص کریسمسی مملو از خشونت و خونریزی را دوست دارند، برای این دسته از بینندگان فیلم «کریسمس سیاه (Black Christmas)» می‌تواند یک انتخاب جالب باشد، فیلمی که در آن خواهران خانواده باید از دست قاتلان بی‌رحمی فرار کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ترسناک که حتما باید ببینید

 

 

۲۲- «مرد خانواده (۲۰۰۰)»

 

۲۲- «مرد خانواده (۲۰۰۰)»

 

در فیلم «مرد خانواده (The Family Man)» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کریسمسی تاریخ هالیوود نیکولاس کیج در نقش جک کمپل، یک مرد مجرد فوق‌العاده سختکوش در شهر نیویورک ظاهر شده که روز کریسمس از خواب بلند می‌شود و خود را در نیوجرسی و به همراه خانواده و زندگی کاملا متفاوتی می‌بیند.

 

جک ۱۳ سال قبل ناگهان برای به دست آوردن شغلی به لندن و سپس نیویورک رفته بود و حتی با کیت، شریک زندگی آن زمان خود نیز خداحافظی کرده بود. حالا او به این فکر می‌کند که اگر با کیت ازدواج کرده بود چه بر سرش می‌آمد؟

 

 

۲۳- «جینگل جنگل (۲۰۲۰)»

 

۲۳- «جینگل جنگل (۲۰۲۰)» از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

«جینگل جنگل (JIngle Jangle)» فیلمی سینمایی در مورد کریسمس و در ژانر علمی تخیلی است که در آن یک اسباب‌بازی‌ساز و نوه‌اش اختراع جادویی را انجام می‌دهند که می‌تواند در صورت به راه افتادن در زمان تعطیلات کریسمس زندگی آنها را متحول کند.

حتما بخوانید  نقد و بررسی فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog)

 

 

۲۴- «ارنست کریسمس را نجات می‌دهد (۱۹۸۸)»

 

۲۴-«ارنست کریسمس را نجات می‌دهد (۱۹۸۸)»

 

در فیلم «ارنست کریسمس را نجات می‌دهد (Ernest Saves Christmas)» جیم وارنی بار دیگر در نقش ماندگار خود ارنست پی. وارل ظاهر می‌شود تا این بار بابا نوئل و کریسمس را نجات دهد. اگر می‌خواهید یک فیلم مخصوص کریسمس را همراه با اعضای خانواده تماشا کنید پیشنهاد ما به شما ارنست کریسمس را نجات می‌دهد است.

 

 

۲۵- «تعطیلات (۲۰۰۶)»

 

۲۵- «تعطیلات (۲۰۰۶)» از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

«تعطیلات (The Holiday)» یکی دیگر کمدی رمانتیک‌های جذاب در فهرست بهترین فیلم‌های سینمایی کریسمسی است. در این فیلم دو زن به نام‌های آیریس (کیت وینسلت) و آماندا (کامرون دیاز) در زندگی عاشقانه خود با بدبیاری مواجه می‌شوند. این دو که از طریق یک وب‌سایت تبادل خانه با هم آشنا شده‌اند تصمیم می‌گیرند محل زندگی خود را با هم عوض کنند و به این ترتیب زندگی این دو کاملا متحول می‌شود.

 

 

۲۶- «زنان کوچک (۲۰۱۹)»

 

۲۶-«زنان کوچک (۲۰۱۹)»

 

«زنان کوچک (Little Women)» تازه‌ترین اقتباس از شاهکار لوییزا می الکات، فیلم جذابی با موضوع تعطیلات کریسمس است که با استقبال بی‌سابقه منتقدان و مخاطبان مواجه شد و برای دریافت جوایز مختلفی نیز نامزد شده بود.

 

 

۲۷- «سرود کریسمس (۲۰۰۹)»

 

۲۷-«سرود کریسمس (۲۰۰۹)» از بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد کریسمس

 

«سرود کریسمس (A Christmas Carol)» یکی از پراقتباس‌ترین آثار ادبی تاریخ به حساب می‌آید. اقتباس جدید والت دیزنی پیکچرز از داستان بلند خواندنی چارلز دیکنز را رابرت زمکیس، فیلمساز پرآوازه هالیوودی کارگردانی کرده و بازیگران نامداری همچون «جیم کری» و «گری اولدمن» نیز در آن به صداپیشگی پرداخته‌اند تا شاهد یکی از بهترین انیمیشن‌های سینمایی در مورد کریسمس باشیم.

 

پیش از این نیز انیمیشن مشهور سرود کریسمس که داستان یک اردک ثروتمند خسیس به نام اسکروچ بود از روی این اثر ادبی مشهور چالرلز دیکنز ساخته شده بود.

 

 

۲۸- «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید (۲۰۰۰)»

 

۲۸-«چگونه گرینچ کریسمس را دزدید (۲۰۰۰)»

 

فیلم «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید (How the Grinch Stole Christmas)» اقتباسی از انیمیشن گرینچ محصول سال ۱۹۶۵ است. در این فیلم شخصیتی به نام گرینچ پس از اتفاقاتی که برای او در شهر هوویل می‌افتد تصمیم می‌گیرد پس از سال‌ها دوباره به آنجا برگردد و با دزدیدن کریسمس از مردم انتقام بگیرد.

 

 

۲۹- «قرار تعطیلات» (۲۰۲۰)

«قرار تعطیلات (Holidate)» از آن دست فیلم‌های سینمایی درباره کریسمس است که با وجود دست‌مایه‌ قرار دادن بسیاری از عناصر کلیشه‌‌ای کمدی‌های عاشقانه‌ همچنان به طرز شگفت‌آوری از عهده همراه کردن مخاطب تا صحنه‌های پایانی برمی‌آید و جالب آنکه خط داستانی آن همچنان حس و حال اصیل کریسمسی دارد. فیلم داستان یک دختر و پسر جوان است که دوست ندارند تعطیلات کریسمس را با خانواده‌های‌شان بگذرانند. در نتیجه تصمیم می‌گیرند وقتی برای تعطیلات پیش خانواده‌های‌شان می‌روند تظاهر کنند که با هم قرار می‌گذارند و در نهایت… شاید جذابیت قرار تعطیلات در این است که احتیاجی نیست آن را خیلی جدی بگیرید، بلکه حتی بهتر است حین غذا خوردن یا نگاه کردن به پیام‌های واتساپ قرار تعطیلات را تماشا کنید!

 

 

۳۰- فیلم سینمایی «تعطیلات در طبیعت (۲۰۱۹)»

 

«تعطیلات در طبیعت (Holiday in the Wild)» از آن دسته کمدی رمانتیک‌های جذاب و بامزه‌ کریسمسی است که تا مدت‌ها در ذهن مخاطب می‌ماند. موضوع فیلم تعطیلات در طبیعت درباره زن جوانی (کریستین دیویس) است که به تنهایی برای تفریح در تعطیلات کریسمس به آفریقا می‌رود و در آنجا با یک محافظ فیل (راب لاو) آشنا می‌شود. این دو پس از اینکه جان بچه‌ فیلی را نجات می‌دهند به یکدیگر دل می‌بندند و … .

 

۳۱- «معجزه در خیابان سی و چهارم (۱۹۹۴)»

 

«معجزه در خیابان سی و چهارم (۱۹۹۴)»

«معجزه در خیابان سی و چهارم (Miracle on 34th Street)» که نسخه‌ بازسازی‌شده‌ای از فیلم سال ۱۹۴۷ جرج سیتون است، با حال و هوای بازیگوشانه و خیال‌پردازی‌های کودکانه‌اش همچنان یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های کریسمسی است. در فیلم کریسمسی «معجزه در خیابان سی و چهارم» سوزان، دختر شش ساله‌ای است که با بابا نوئل واقعی که به یکباره در شهر ظاهر شده ملاقات می‌کند، اما او برای ثابت کردن این موضوع به دیگران کار بسیار سختی پیش روی دارد. از سوی دیگر پاپا نوئل هم با دردسرهایی روبرو می‌شود. شعار تبلیغاتی فیلم هم این است: «روح کریسمس را با این کلاسیک بی‌انتها ضبط کنید.»

 

 

۳۲- انیمیشن کابوس قبل از کریسمس

 

«کابوس قبل از کریسمس (The Nightmare Before Christmas)» یک انیمیشن موزیکال در ژانر خیال‌پردازی به کارگردانی هنری سیلیک و نویسندگی و تهیه‌کنندگی تیم برتون و محصول سال ۱۹۹۳ است. مدت‌هاست که در اینترنت بحث‌های زیادی پیرامون انیمیشن کابوس پیش از کریسمس و اینکه این انیمیشن باید در دسته فیلم‌های هالووین یا کریسمس قرار گیرد مطرح است.  این فیلم انیمیشن را هنری سلیک کارگردانی کرده و گروهی از صداپیشگان خوش‌ قریحه از جمله کریس ساراندون، کاترین اوهارا، ویلیام هیکی، کن پیج، گلن شادیکس و اد آیوری استعداد بی‌نظیر خود در گویندگی را به نمایش گذاشته‌اند. نقد و بررسی انیمیشن کابوس قبل از کریسمس را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

منبع: goodhousekeeping

 

کالابرگ الکترونیک