طرز تهیه ۲ مدل دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ فوری و مجلسی

طرز تهیه ۲ مدل دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ فوری و مجلسی


22 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۲ مدل دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ فوری و مجلسی
فهرست محتوا پنهان

انواع دسر با بیسکوییت پتی بور و پودینگ از جمله شیک‌ترین و ساده‌ترین روش‌های درست کردن دسر لایه‌ای یخچالی و بدون فر در خانه است. برای تهیه این دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و پودینگ شما می‌توانید از پودر دسر پودینگ فوری یا پودینگ خانگی استفاده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ به ۲ روش مختلف آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ فوری (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت پتی بور ۱ بسته
پودر پودینگ وانیلی ۱ بسته
شیر پرچرب ۱ لیتر
پودر پودینگ توت فرنگی ۱ بسته
توت فرنگی تازه به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی دسر بیسکویت پتی بور و پودینگ: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ آماده

مراحل طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور و پودینگ

دسر با بیسکوییت پتی بور و پودینگ یک دسر فوری و آسان است. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ آماده به همراه میوه توت فرنگی آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن پودینگ توت فرنگی

برای درست کردن این دسر با پودینگ فوری ابتدا باید پودینگ توت فرنگی را با نیم لیتر شیر سرد ترکیب کنید. سپس آن را روی شعله گاز قرار دهید و مدام هم بزنید تا غلظت پودینگ شما مثل دسر فرنی شود.

می‌توانید پودر دسر با طعم‌های مختلف و شیر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن لایه اول دسر

در این مرحله باید پودینگ توت فرنگی را در ظرف مورد نظر بریزید و کمی صبر کنید تا دسر خنک شود. بعد از این که دسر کمی خنک شد، یک لایه بیسکویت روی آن قرار دهید.

می‌توانید انواع بیسکویت را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن پودینگ وانیلی

در این مرحله باید باقی مانده شیر را با پودر پودینگ وانیلی ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید. پودینگ وانیلی را مدام هم بزنید تا غلظت آن درست مثل فرنی شود. سپس شعله گاز را خاموش کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز پخت برنج ایرانی طارم به صورت کته و آبکش با تمام نکات

مرحله چهارم؛ آماده کردن لایه دوم دسر

بعد از این که پودینگ وانیلی آماده شد، آن را روی لایه بیسکویتی دسر بریزید. این کار را به آرامی انجام دهید تا بیسکویت خرد نشود.

مرحله آخر؛ سرو دسر پتی بور و پودینگ

آماده کردن دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ

در این مرحله باید دسر را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی سرد شود. سپس میوه توت فرنگی را خرد کنید و روی دسر بچینید. دسر بیسکویت و پودینگ فوری را برای ۲۴ ساعت دیگر دسر را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مواد لازم برای تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور و پودینگ خانگی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت پتی بور کاکائویی ۱ و نیم بسته
شیر ۱ لیتر
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
آرد گندم ۴ قاشق غذاخوری
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
کره ۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه (برای سس دسر) ۱ پاکت
شکلات شیری تخته‌ای (برای سس دسر) ۱ بسته

 

مراحل طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ شکلاتی

مراحل طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور و پودینگ

برای تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور و پودینگ می‌توانید پودینگ را خودتان در خانه آماده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن دسر با بیسکوییت پتی بور و پودینگ با نشاسته و پودر کاکائو آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن سس شکلاتی دسر

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بیسکویت پتی بور و پودینگ باید سس شکلاتی دسر را آماده کنید. برای این کار باید خامه را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. قبل از این که خامه شروع به جوشیدن کند، شعله گاز را خاموش کنید و شکلات تخته‌ای شیری را خرد و به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا شکلات کاملا در خامه حل شود.

در صورت تمایل می‌توانید خامه و انواع شکلات را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن مایه پودینگ شکلاتی

در این مرحله از طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و پودینگ باید نشاسته، پودر کاکائو و آرد گندم را الک کنید و سپس با شکر ترکیب کنید. این ترکیب در یک قابلمه بریزید. شیر را در چند مرحله اضافه کنید و مواد را با همزن دستی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. سپس شعله گاز را روشن کنید و به هم زدن ادامه دهید تا پودینگ شروع به جوشیدن کند. بعد از این که پودینگ شروع به جوشیدن کرد، چند دقیقه صبر کنید تا به غلظت فرنی برسد و سپس شعله گاز را خاموش کنید.

برای تهیه پودر کاکائو، نشاسته ذرت، آرد گندم و شکر به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن وانیل و کره به مایه پودینگ

در این مرحله باید کمی صبر کنید تا مایه پودینگ خنک شود. سپس وانیل و کره را به پودینگ اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.

در صورت تمایل می‌توانید کره و وانیل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن دسر پودینگ و بیسکویت

در این مرحله باید یک لایه بیسکویت در قالب یا ظرف مورد نظر بچینید. مقداری از مایه پودینگ را روی بیسکویت‌ها بریزید و با ته لیسک یا قاشق خوب صاف کنید. سپس دوباره یک لایه بیسکویت بچینید. این کار را تا تمام شدن کامل بیسکویت‌ها و مایه پودینگ ادامه دهید. در لایه آخر باید سس شکلاتی را روی دسر بریزید. در صورت تمایل مقداری بیسکویت پودر شده یا پودر قهوه را هم روی سس شکلاتی بپاشید.

حتما بخوانید  طرز تهیه آبنبات میوه ای چوبی و ساده به 3 روش با تصاویر مرحله ای

مرحله آخر؛ سرو کردن دسر بیسکویتی با پودینگ شکلاتی

صبر کنید تا دسر کاملا خنک شود، سپس آن را برای ۱ روز در یخچال قرار دهید. بعد از آماده شدن دسر می‌توانید با یک چاقوی تیز آن را برش دهید و میل کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور و پودینگ

  • برای تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ که در واقع یک کیک بیسکویت پودینگی است باید از حدود ۷۵۰ میلی‌لیتر شیر برای درست کردن پودینگ استفاده شود، اما ترجیح این است که برای تهیه پودینگ از ۵۰۰ میلی‌لیتر شیر استفاده کنید. این کار موجب غلیظ‌تر شدن مایه پودینگ می‌شود.
  • در طرز تهیه دسر پودینگ و بیسکویت پتی بور می‌توانید از بیسکویت خرد شده یا پودر شده برای کف دسر استفاده کنید و پودینگ را روی لایه بیسکویتی پودر شده بریزید.
  • برای تهیه پودینگ ساده با نشاسته حتما شعله گاز را روی حرارت ملایم تنظیم کنید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود.
  • می‌توانید دسر پودینگ شکلاتی با بیسکویت را به صورت تک نفره در لیوان یا ظروف کوچک نیز آماده کنید.
  • برای تزیین دسر پودینگ و بیسکویت پتی بور می‌توانید از شکلات رنده شده، پودر بیسکویت، مغز گردوی خرد شده و میوه‌هایی مثل موز و توت فرنگی استفاده کنید.
  • در طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکویت پتی بور می‌توانید مقداری پودر کاکائو به مایه پودینگ اضافه کنید یا در صورت تمایل آن را حذف کنید و پودینگ را سفید و ساده درست کنید.
  • قبل از اضافه کردن کره به پودینگ صبر کنید تا پودینگ شما خنک شود و کره نیز به دمای محیط برسد. این کار از گلوله شدن پودینگ جلوگیری می‌کند.
  • برای این که دسر را به صورت قالبی درست کنید می‌توانید یک سلفون یا کیسه فریزر در قالب یا ظرف مورد نظرتان قرار دهید. بعد از این که دسر شما کاملا آماده شد، با کمک سلفون به آرامی آن را از قالب خارج کنید.
  • برای این که دسر بیسکویت پتی بور و پودینگ شما خوشمزه‌تر شود، می‌توانید از تکه‌های موز و توت فرنگی در لایه‌های دسر هم استفاده کنید.
  • برای تهیه انواع دسر با پودینگ آماده بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید.

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد دسر بیسکویتی با پودینگ

غلظت پودینگ برای تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ باید چقدر باشد؟

در طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور، غلظت پودینگ باید کمی بیشتر از حالت معمول باشد، اگر احساس می‌کنید که پودینگ شما بیش از حد سفت شده است، می‌توانید مقداری شیر به آن اضافه کنید و برای چند دقیقه بجوشانید.

آیا می‌توان برای تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و پودینگ از انواع دیگر بیسکویت استفاده کرد؟

برای درست کردن دسر پودینگ شکلاتی با بیسکویت پتی بور می‌توانید از انواع بیسکویت مثل ساقه طلایی، اوریو، لوتوس، کوکی کره‌ای یا کراکر نیز استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک