۲ طرز تهیه اسنک بیلینیس با ماهی سالمون دودی به روش روسی

۲ طرز تهیه اسنک بیلینیس با ماهی سالمون دودی به روش روسی


29 مهر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسنک بیلینیس

اسنک بلینی که با نام اسنک بیلینیس بین ایرانی‌ها مشهور است، از انواع اسنک‌های خوشمزه و لاکچری در سراسر دنیاست که اصالت آن به روسیه برمی‌گردد. بیلینیس زرد و گرد است برای روس‌ها نماد گرماست. این غذای خوشمزه با ماهی با ماهی دودی، خاویار و غذاهای دریایی تهیه می‌شود و البته می‌توان در کنار آن میوه‌های گرمسیری هم قرار داد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ روش طرز تهیه اسنک بیلینیس را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه اسنک بیلینیس با سالمون دودی (۸ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد دو صفر یا آرد گندم سیاه ۸۰ گرم
پودر خمیر مایه ۸ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
خامه ۵۰ گرم
شیر ۱۰۰ گرم
سالمون دودی ۲۰۰ گرم
پنیر خامه‌ای ۱۰۰ گرم
لیموترش ۱ عدد
پودر قند ۱/۲ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک بیلینیس: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک بیلینیس با سالمون دودی و پنیر خامه‌ای

مراحل طرز تهیه اسنک بیلینیس با پنیر خامه‌ای 

اسنک بیلینی یا بیلینیس یکی از اسنک‌های خوشمزه و متفاوت با ماهی دودی است که به عنوان پیش غذا یا میان وعده می‌توانید آن را سرو کنید. خمیر این اسنک را می‌توانید به صورت آماده تهیه کرده یا خودتان در خانه درست کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه اسنک بیلینیس را بخوانید.

مرحله اول: مواد خمیر اسنک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک بیلینیس، مواد را از یخچال بیرون بیاورید تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار بگیرند. تخم مرغ را بشکنید و سفیده و زرده آن را از هم جدا کنید. سفیده را در یک کاسه و زرده را در کاسه‌ای دیگر بریزید. زرده را با همزن یا چنگال هم بزنید تا وقتی که به سفیدی بزند.

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم: خمیر اسنک را آماده کنید

بعد از اینکه زرده تخم مرغ را آماده کردید، به آرامی شیر را به آن اضافه کنید. خامه را هم به مخلوط خود بیفزایید و هم بزنید. آرد ایتالیایی یا آرد دو صفر یا آرد گندم سیاه و پودر خمیر مایه را دو بار از الک ریز رد کنید. سپس طی چند مرحله به مخلوط اضافه کنید و هر بار مواد را هم بزنید. باید یک خمیر یکدست داشته باشید.

حتما بخوانید  طرز تهیه قیمه نجفی نذری (علاچی) به روش عراقی مرحله به مرحله

برای خرید آرد گندم، شیر و خامه می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: خمیر را استراحت دهید

بعد از اینکه خمیر حالت منسجم به خود گرفت، روی آن را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در اتاق و دمای محیط قرار دهید تا خمیر مایه به عمل بیاید و خمیر پف کند. در این فاصله، سفیده تخم مرغ را بزنید تا کف کند. نمک و پودر قند را هم به آن اضافه کنید. نمک باعث کف کردن بیشتر سفیده می‌شود.

برای خرید نمک و قند می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: سفیده تخم مرغ را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه اسنک بیلینیس، خمیر که آماده شد، سفیده تخم مرغ را به آرامی به خمیر اضافه کنید و هم بزنید. زیاد خمیر را ورز ندهید تا کف سفیده نخوابد و از بین نرود چون در این صورت خمیرتان سفت می‌شود. سپس یک تابه را روی حرارت قرار دهید و در آن روغن بریزید تا داغ شود.

مرحله پنجم: خمیر اسنک را سرخ کنید

در این مرحله، با قاشق مقداری از خمیر را بردارید و در تابه بریزید. خمیر‌های دایره‌ای با قطر ۸ تا ۱۰ سانتی‌متر در تابه بریزید و مثل پنکیک، یک طرف خمیر که سرخ شد، طرف دیگر آن را هم سرخ کنید تا هر دو طرف آن، به رنگ طلایی دربیاید. همه خمیرها را به همین صورت آماده کنید و کنار بگذارید.

انواع روغن مایع سرخ کردنی و روغن جامد و نیمه جامد را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی می‌توانید خریداری کنید.

مرحله ششم: مواد روی اسنک بیلینیس را آماده کنید

بعد از درست کردن خمیر‌های اسنک، پنیر خامه‌ای را در یک ظرف بریزید و آبلیمو را به آن اضافه کنید. مواد را با چنگال یا همزن بزنید تا رقیق شوند. سپس روی ظرف را بپوشانید و در دمای نسبتا گرم به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا طعم ترش آبلیمو به خورد پنیر برود.

برای خرید انواع پنیر صبحانه مثل پنیر خامه‌ای و آبلیمو می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله هفتم: اسنک بیلینیس را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه اسنک بیلینیس، وقتی پنیر طعم گرفت، روی لایه‌های خمیر که آماده کرده‌ بودید، مقداری از پنیر خامه‌ای طعم‌گرفته بمالید. روی خمیر اسنک یک تکه از ماهی سالمون بگذارید و به دلخواه با قارچ تفت داده شده، برش‌های میوه یا برگ ریحان تازه تزیین و آن را سرو کنید. نوش جان.

مواد لازم برای تهیه اسنک روسی بلینی با کره زده شده

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد ساده گندم ۱۵۰ گرم
شکر ۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۳ قاشق چای‌خوری
شیر پرچرب ۱۸۰ میلی‌لیتر
تخم مرغ ۱ عدد
کره ذوب شده ۵۰ گرم
کره نمکی ۱۵۰ گرم
لیموترش ۱ عدد (رنده شده با پوست)
ماهی آزاد دودی ۳۵۰ گرم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

 

میزان کالری در هر بار سرو اسنک بلینی با ماهی آزاد دودی: ۱۲۵ کیلوکالری

زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

حتما بخوانید  ۵ ویتامین مهم که ظاهر صورت را زیباتر و جوان‌تر می‌کند

مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک بلینی روسی: ۱۲ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک بلینی روسی 

مراحل طرز تهیه بلینی با ماهی سالمون دودی

در این روش، مانند روش قبل باید خمیر اسنک را درست کنید و مواد را به ترتیب روی آن قرار دهید. برای آموزش جزییات تهیه این مدل اسنک روسی بیلینیس، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مایه خمیر را آماده کنید

در ابتدا برای طرز تهیه اسنک بیلینیس، در یک کاسه بزرگ، آرد، بیکینگ پودر، شکر و نمک را اضافه کنید. در یک کاسه متوسط دیگر شیر، تخم مرغ و نصف کره ذوب شده (۲۵ گرم) را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. از مخلوط مایع یعنی مخلوط حاوی شیر، به تدریج روی مخلوط آرد بریزید و مواد را ترکیب و مخلوط کنید تا خمیر یکدست داشته باشید. خمیر را زیاد ورز ندهید و ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

برای خرید شکر می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: کره قهوه‌ای درست کنید

کره نمکی را در یک تابه بریزید و روی حرارت بگذارید تا شروع به قهوه‌ای شدن کند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود. کره که خنک شد، تابه را از یخچال بیرون بیاورید و کره را در یک کاسه بریزید و با همزن به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بزنید تا پفکی شود. سپس پوست لیموی رنده شده را اضافه کنید تا با هم مخلوط شوند. این ترکیب را برای رومال اسنک کنار بگذارید.

برای خرید انواع کره حیوانی یا گیاهی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: خمیر اسنک بلینی را سرخ کنید

در یک تابه ۲۵ گرم از کره‌ای را که باقی مانده است، بریزید و روی حرارت بگذارید. به اندازه ۱ قاشق غذاخوری از خمیر بردارید و به صورت دایره‌ای در تابه سرخ کنید. همه خمیر‌ها را به همین شکل سرخ کنید تا دو طرف آنها طلایی شود.

مرحله چهارم: اسنک‌ بلینی را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه اسنک بیلینیس، روی بیلنیس‌ها مقداری کره نمکی مخلوط با لیمو بمالید و تکه‌ای از سالمون دودی شده را قرار دهید. همه اسنک‌های بلینی را به همین شکل آماده کرده و به صورت تازه و گرم سرو کنید.

سوالات متداول

بیلینیس چیست؟

بلینی یا بیلینیس نوعی پنکیک است که به طور سنتی در روسیه تهیه می‌شود. خمیر این پنکیک که به عنوان اسنک در مهمانی یا به عنوان میان‌وعده یا پیش‌غذا سرو می‌شود، به صورت رایجی با آرد گندم درست شده و با خاویار یا ماهی سالمون یا ماهی آزاد دودی، تزیین و سرو می‌شود.

اسنک بیلینیس به صورت گرم سرو می‌شود یا سرد؟

بهتر است بیلینیس را به صورت گرم و بعد از خارج کردن از تابه سرو کنید. یا اگر خمیر زیر بیلینیس، سرد شده بود، قبل از اضافه کردن لایه پنیری و ماهی، مقداری در مایکروفر گرم کنید. چون این اسنک بعد از سرد شدن نسبتا سفت می‌شود. اگر مقدار زیادی از خمیر درست کرده‌ بودید، آنها را به شکل پنکیک دربیاورید ولی در فریزر قرار دهید و برای هر بار استفاده، آنها را یخ‌زدایی کنید.

 

منبع: westernstarbutter

تخفیفات لبنیات افق کوروش
کالابرگ الکترونیک