انواع غذا با ماهی | طرز تهیه ۱۸ غذای خوشمزه با ماهی + فیلم

انواع غذا با ماهی | طرز تهیه ۱۸ غذای خوشمزه با ماهی + فیلم


30 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 20 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انواع غذا با ماهی | طرز تهیه ۱۸ غذای خوشمزه با ماهی + فیلم

لیست انواع غذا با ماهی بسیار متنوع‌ است، از غذا با ماهی سرخ کرده گرفته تا انواع خورش با ماهی، خوراک با ماهی بدون برنج و … همه و همه می‌توانند باب سلیقه و طبع افرادی باشند که در خوردن غذاهای دریایی از جمله ماهی سخت‌گیر هستند. در تهیه غذاهای مختلف با ماهی، می‌توانید از انواع ماهی‌ها مثل ماهی آزاد، ماهی چنگو، انواع ماهی جنوب و انواع ماهی شمال استفاده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش یک منوی متنوع از طرز تهیه انواع غذا با ماهی را به شما آموزش می‌دهیم.

غذا با ماهی چی درست کنم؟

اگر به ماهی تازه دسترسی دارید یا جزو طرفداران گوشت ماهی هستید، می‌توانید غذاهای خوشمزه و متنوعی با ماهی درست کنید و علاوه بر طعم، از خواص ماهی هم نهایت بهره را ببرید. معمولا غذاها با ماهی یا با برنج، به صورت خورشتی، به صورت پلویی یا سرخ شده، سوخاری شده یا کبابی تهیه می‌شوند، پس دستتان باز است تا با ماهی که در دسترس دارید، از ماهی آزاد گرفته تا قزل آلا و ماهی شمال یا جنوب، غذاهای خوشمزه‌ای بپزید. اگر از ادویه مخصوص ماهی استفاده کنید و ترفندهای مزه‌دار کردن ماهی را بلد باشید در نهایت از طعم ماهی بسیار لذت خواهید برد.

در طرز تهیه انواع غذا با ماهی، علاوه بر ماهی تازه، از انواع ادویه مثل نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زنجبیل، پودر سیر، زعفران و نیز موادی مثل آرد، روغن، برنج، سبزیجات معطر تازه و خشک، چاشنی‌هایی مثل آبغوره، آبلیمو، آب نارنج، رب انار، رب گوجه فرنگی و … استفاده می‌شود که این مواد را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

۱- ماهی خوشمزه بدون بو

طرز تهیه ماهی خوشمزه بدون بو

برای درست کردن یک «ماهی خوشمزه و بدون بو» هم می‌توانید آن را سرخ کنید و هم در ایرفرایر یا در فر و نیز به صورت کبابی طبخ کنید. کافی است ترفندهای مزه‌دار کردن ماهی را بلد باشید. برای درست کردن ماهی خوشمزه و بدون بو باید ماهی را با ادویه‌های مختلف یا ادویه مخصوص ماهی و زعفران و نمک مزه‌دار کنید و استراحت دهید. سپس با دست، مواد مرینیت را جدا کنید. لازم نیست ادویه‌ها و زعفران را از ماهی پاک کنید. سپس ماهی را در روغن سرخ کنید، کباب کنید یا در فر و یا در سرخ‌کن برقی آن را بپزید.

برای آموزش مراحل و جزییات طرز تهیه ماهی خوشمزه بدون بو، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۲- سوپ ماهی

سوپ ماهی غذای شام کریسمس در جمهوری چک

«سوپ ماهی» یک سوپ بین‌المللی رستورانی و البته غذای شام کریسمس در جمهوری چک است. سوپ ماهی میان اهالی جنوب ایران و کشورهایی مثل ترکیه، کره و ژاپن بسیار پرطرفدار است. برای تهیه این سوپ معمولا از سر و دم ماهی کپور، فیله ماهی و سبزیجات استفاده می‌شود.

برای درست کردن این سوپ مقوی باید سر، دم و فیله ماهی کپور را با یک عدد پیاز خلال شده و مقداری آب و نمک در قابلمه بریزید و برای ۲۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید و بعد شعله گاز را خاموش کنید و مواد را صاف کنید و از آب آن برای تهیه سوپ ماهی استفاده کنید. سپس باید مقداری کره در ماهیتابه بریزید و شغلم خرد شده، هویج خرد شده و جعفری خرد شده را هم اضافه کنید. در ادامه تخم ماهی (اشپل) را اضافه و همه مواد را خوب تفت دهید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه سوپ ماهی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۳- کتلت ماهی

طرز تهیه کتلت ماهی

«کتلت ماهی» یا «شامی ماهی» یکی از خوشمزه‌ترین و مفیدترین غذاهای نونی مناسب برای شام و ناهار برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی است. برای تهیه کتلت ماهی جنوبی معمولا از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. طرز تهیه کتلت ماهی چرخ کرده با فیله ماهی و سیب زمینی بسیار راحت‌ و طعم این غذا بسیار لذیذ است.

برای درست کردن کتلت ماهی بوشهری و جنوبی به روش سنتی ابتدا باید تکه‌های فیله ماهی را با آب، نمک و مقداری ادویه از جمله فلفل سیاه و زردچوبه بپزید. در صورت تمایل ۲ حبه سیر هم اضافه کنید. بعد از پخت فیله ماهی، تیغ‌ها و پوست ماهی را جدا کنید. سپس گوشت فیله ماهی پخته شده و بدون استخوان را با سیب زمینی آبپز که پوست آن را جدا کرده‌اید در غذاساز بریزید و مخلوط کنید. در مقاله طرز تهیه کتلت ماهی می‌توانید روش‌های تهیه این غذا با ماهی بدون برنج را بخوانید. کافی است روی لینک مقاله کلیک کنید.

۴- سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی

«سبزی پلو با ماهی» یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی و غذایی خوشمزه برای ناهار مهمانی یا مناسبت‌هایی مثل شام شب عید نوروز، شام شب یلدا و شام چهارشنبه سوری است. برای درست کردن یک سبزی پلو با ماهی رستورانی به روش حرفه‌ای باید برنج را جداگانه دم کنید و ماهی را هم با ادویه‌های مختلف، آرد و نمک مزه‌دار کنید تا بوی زهم ماهی گرفته شود.

سپس ماهی‌ها را یا مستقیما در تابه سرخ کنید یا ابتدا آن را در فر گریل کنید و بعد اقدام به سرخ کردن آنها کنید. با کلیک کردن روی لینک مقاله طرز تهیه سبزی پلو با ماهی، طرز این غذای خوشمزه و سنتی و فوت و فن‌های خوشمزه شدن سبزی پلو با ماهی را می‌توانید بخوانید.

۵- اسنک بیلینیس با ماهی سالمون دودی

اسنک بیلینیس با ماهی سالمون دودی

«اسنک بلینی» که با نام «اسنک بیلینیس» بین ایرانی‌ها مشهور است، از انواع اسنک‌های خوشمزه و لاکچری در سراسر دنیاست که اصالت آن به روسیه برمی‌گردد. بیلینیس زرد و گرد است برای روس‌ها نماد گرماست. این اسنک با ماهی دودی، خاویار و غذاهای دریایی تهیه می‌شود و البته می‌توان در کنار آن میوه‌های گرمسیری هم قرار داد.

برای تهیه اسنک بیلینیس، در یک کاسه بزرگ، آرد، بیکینگ پودر، شکر و نمک را بریزید در یک کاسه متوسط دیگر شیر، تخم مرغ و ۲۵ گرم کره ذوب شده را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. از مخلوط مایع یعنی مخلوط حاوی شیر، به تدریج روی مخلوط آرد بریزید و مواد را ترکیب و مخلوط کنید تا خمیر یکدست داشته باشید. خمیر را زیاد ورز ندهید و ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

حتما بخوانید  35 خواص تخم مرغ و عوارض آن | طبع، مصلح، کالری و مقدار مجاز مصرف

برای مطالعه ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه اسنک بیلینیس می‌توانید روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

 

۶- قلیه ماهی جنوبی

قلیه ماهی جنوبی

خورش مجلسی «قلیه ماهی» از جمله غذاهای ایرانی است که فصل گرما و سرما نمی‌شناسد. قلیه ماهی یکی از غذاهای ویژه شام شب یلدا و از جمله غذاهای شب عید و همچنین غذای مناسب مهمانی در جنوب است. برای درست کردن قلیه ماهی جنوبی مجلسی ابتدا تمرهندی را در مقداری آب گرم به مدت یک ساعت خیس کنید. بعد از یک ساعت با فشار پشت قاشق هسته و پوسته تمر هندی را جدا کنید و عصاره تمر هندی را از صافی رد کنید.

بعد از این‌که تمر هندی را از صافی رد کردید، یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا یک مایه یکدستی به دست بیاید. سپس ماهی را با مقدار کمی نمک، فلفل قرمز و پودر دانه گشنیز مزه‌دار کنید، ۳۰ دقیقه برای مزه‌دار شدن ماهی کافی است. برای مطالعه ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۷- خورش ماهی جنوبی و بلوچی

خورش ماهی جنوبی و بلوچی

«خورش ماهی» یک غذای محبوب است که بیشتر در استان‌های جنوبی آن را طبخ می‌کنند. هر چند خیلی‌ها ممکن است خورش ماهی را با قلیه ماهی اشتباه بگیرند، ولی این دو غذا، در عین شباهت، تفاوت‌هایی با هم دارند و در تهیه آن، از ماهی‌های مخصوصی استفاده می‌شود. برای پختن خورش ماهی جنوبی خوشمزه، بهتر است از ماهی جنوب استفاده کنید.

برای شروع کار ماهی‌ها را بشویید و خرد کنید. سپس اجازه دهید آب خود را از دست بدهند یا در صورت نیاز آنها را با دستمال خشک کنید. ماهی‌ها را در یک سینی بگذارید و به آن‌ها ادویه ماهی و نمک بزنید. هر دو طرف ماهی را مزه‌دار کنید. سپس ماهی‌ها را در روغن سرخ کنید. بعد در یک قابلمه، پیاز‌ خرد شده را با کمی روغن روی حرارت تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. سپس نمک، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید . برای آموزش ادامه مراحل طرز تهیه خورش ماهی جنوبی و بلوچی، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۸- ماهی کولی سوخاری، کبابی و ساندویچی

ماهی کولی سوخاری، کبابی و ساندویچی

یکی از مشهورترین ماهی‌های شمال، «ماهی کولی» است. معمولا ماهی کولی را به صورت کبابی، برشته شده و خوراک درست می‌کنند. در اکثر مواقع ماهی کولی را آن قدر سرخ می‌کنند تا استخوان‌های ریز آن در روغن برشته شود و به راحتی قابل خوردن باشد.

برای درست کردن ماهی کولی، ابتدا باید بوی زهم آن را بگیرید و ماهی‌ها را با سرکه، برگ بو، پیاز، سیر له شده و ادویه ماهی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزید تا بوی زخم یا زهم ماهی گرفته شود. بعد از پخته شدن ماهی حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید ماهی سرد شود. برای آموزش ادامه مراحل طرز تهیه ماهی کولی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۹- مگشت پلو یا امگشت پلو

مگشت پلو یا امگشت پلو

مِگِشت پلو (megesht polo) یا اِمگِشت پلو (emgesht polo) یک غذای خوشمزه با ماهی است که جزو پلوهای مجلسی جنوبی و شام شب یلدا هم به حساب می‌آید. این غذای ایرانی با برنج در شهرهای اهواز، بوشهر و بندرعباس طرفداران زیادی دارد. این غذای مقوی، ترکیبی خوشمزه از برنج، سبزی، ماهی تازه یا تن ماهی است که با دارچین و فلفل سیاه در کنار کشمش و گردو سرو می‌شود.

این غذا در اصل با استفاده از ماهی قباد درست می‌شود اما از آن‌جایی که این ماهی در دسترس همه نیست به جای آن می‌توان از سایر انواع ماهی هم استفاده کرده. برای مطالعه مراحل آموزش طرز تهیه مگشت پلو می‌توانید روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۰- فیله ماهی با طعم انبه

فیله ماهی با طعم انبه

اگر شما هم جزو طرفداران غذاهای دریایی هستید، فرصت تجربه کردن مزه این خوراک ماهی خوشمزه یعنی «فیله ماهی با طعم انبه» را نباید از دست بدهید. ترکیب طعم انبه با ماهی، فوق‌العاده است. این غذا جزو انواع غذا با ماهی و برنج به حساب می‌آید که البته می‌توانید بدون برنج و به صورت خوراک هم آن را سرو کنید.

برای تهیه فیله ماهی با سالسای انبه، بعد از آماده کردن فیله‌ها، باید آن‌ها را کف سینی فر بگذارید و با مواد دیگر بپوشانید. فویل را روی فیله‌ها بپیچید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه در فر بگذارید تا نرم شود و بپزد. اگر شما هم می‌خواهید از طعم این غذای ساده و سریع لذت ببرید، مراحل طرز تهیه فیله ماهی با طعم انبه را در ادامه بخوانید.

۱۱- ته انداز ماهی یا مدفونه ماهی

ته انداز ماهی یا مدفونه ماهی

«ته انداز ماهی» یا «مدفونه ماهی» یک غذا با ماهی و برنج مجلسی و جنوبی است که روش فوق‌العاده‌ای برای درست کردن ماهی و پلو به حساب می‌آید. در این غذا، ماهی در کف قابلمه قرار می‌گیرد و شوید پلو روی آن ریخته می‌شود. در طرز تهیه این پلوی لذیذ باید مثل همه انواع غذا با ماهی، ابتدا ماهی را آماده و مزه‌دار کرده و کف قابلمه سرخ کنید. سپس شوید پلو را روی آن بریزید. در اصل در این غذا، ماهی‌ها، ته دیگ پلو هستند.

برای این که یاد بگیرید چطور این غذای پلویی خوشمزه با ماهی را درست کنید، روی لینک مقاله طرز تهیه ته انداز ماهی کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع غذای خوشمزه با تن ماهی + فیلم

۱۲- ماهی شکم پر

ماهی سفید شکم پر

برای درست کردن «ماهی شکم پر» خوشمزه از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای پر کردن شکم ماهی می‌توانید از سبزیجات و چاشنی‌های مختلف استفاده کنید و حتما باید یک ماهی گوشتی و درسته انتخاب کنید. ماهی سفید و انواع ماهی قزل آلا یا سالمون گزینه‌های خوبی برای درست کردن ماهی شکم پر هستند.

«ماهی سفید شکم پر» معمولا در لیست شام مهمانی و شام شب عید گیلانی است. برای تهیه این غذای مناسب مهمانی، داخل شکم ماهی سفید را با مخلفات و رب انار و سبزی پر کرده و سپس آن را سرخ می‌کنند. ترکیب سبزی ماهی شکم پر، ادویه‌ها و مخلفات دیگر، به این غذا طعم بسیار خوشمزه‌ای می‌دهد. ماهی سفید شکم پر درواقع یک غذای مجلسی با ماهی است. این غذا با ماهی به روش گیلانی در فر و یا ماهیتابه درست می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

برای مطالعه طرز تهیه ماهی سفید شکم پر و نیز طرز تهیه ماهی شکم پر مجلسی با انواع ماهی مثل قزل آلا یا سالمون روی لینک مقاله‌های مورد نظر کلیک کنید.

۱۳- ماهی حشو شکم پر

ماهی حشو شکم پر

«حشو ماهی شکم‌پر» با ماهی جنوبی «صبور» یک غذای محبوب در استان‌های جنوبی کشور است. ماهی صبور یک ماهی خوشمزه و گوشتی است که طعم کباب شده‌اش بسیار لذیذ و خوشمزه است و یکی از غذاهای مهمانی در خوزستان و یک غذای ماه رمضانی در بندرعباس و بوشهر است. یکی از دلایل خوشمزه شدن حشو ماهی شکم‌پر ترکیب سبزی مخصوص ماهی شکم پر یا همان «حشو» است که لذت خوردن این ماهی را دوچندان می‌کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه کتلت میگو به ۲ روش ساده و پنیری + سس مخصوص

برای درست کردن حشو ماهی شکم پر جنوبی در فر ابتدا ماهی را تمیز کنید و استخوان ماهی را جدا کنید. برای جدا کردن استخوان ماهی آن را به پشت برگردانید و کمی روی پشت ماهی فشار دهید تا استخوان‌ها به آرامی از ماهی جدا شوند. ماهی را برگردانید و از قسمت آبشش به آرامی استخوانی که ورآمده را از گوشت جدا کنید. بعد از آماده کردن ماهی، باید مایه تمبر هندی را آماده کرده و سبزی‌ها و مایه میانی شکم ماهی را درست کنید.

برای آموزش جزییات مراحل طرز تهیه حشو ماهی شکم پر، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۴- ماهی دودی گیلانی

ماهی دودی گیلانی

در زمان‌های گذشته که یخچال یا فریزر برای نگهداری مواد غذایی وجود نداشت، نمک‌سود کردن و دود دادن از روش‌های افزایش زمان نگهداری غذاها محسوب می‌شد. امروزه با وجود یخچال و فریزر در هر خانه، امکان انجماد ماهی و گوشت و نگهداری آن‌ها برای مدتی طولانی کار سختی نیست. اما «ماهی دودی» همچنان طرفداران خودش را دارد. در استان گیلان طرز تهیه ماهی دودی به این صورت است که شوری ماهی را می‌گیرند و آن را به روشی جالب همراه با کته می‌پزند.

باکیفیت‌ترین و محبوب‌ترین انواع ماهی‌ دودی، ماهی سفید و ماهی قزل‌آلای دودی شده هستند که برخلاف سایر انواع ماهی دودی‌ها طعم بسیار لذیذی دارند. البته ماهی دودی را معمولا به عنوان چاشنی غذای اصلی آماده می‌کنند، برای مثال یک برش حلقه‌ای ماهی دودی برای ۴ الی ۵ نفر کافی است.

ماهی دودی را لازم نیست پس از خرید بشویید، اما قبل از پخت باید فلس‌ها، سر و دم آن را جدا کنید و برای مدت ۵ تا ۱۰ ساعت در آب سرد قرار دهید. در این مدت چندبار آب آن را عوض کنید تا شوری ماهی تا جای ممکن گرفته شود. برای آموزش مراحل و جزییات طرز تهیه ماهی دودی گیلانی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۵- کوکو ماهی

طرز تهیه کوکو ماهی از انواع غذاهای خوشمزه با ماهی

«کوکو ماهی» که یک نوع از طبخ بسیار لذیذ با گوشت ماهی است بیشتر در کشورهای اروپایی مرسوم است و اتفاقا بسیار هم طعم مطبوع و لذیذی دارد. برای درست کردن کوکو ماهی که یکی از انواع کوکوهای ساده و مقوی است ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بپزید. در این فاصله فیله‌های ماهی را هم بخارپز کنید. برای این کار فیله‌ها ماهی را به همراه کمی آب در یک قابلمه بگذارید و روی شعله ملایم گاز بخارپز کنید.

وقتی فیله‌های ماهی مقداری بخارپز شدند، در یک قابلمه مناسب فیله‌های ماهی را با یک لیوان شیر بپزید. سپس آن‌ها را پوره کنید. برای آموزش جزییات و مراحل طرز تهیه کوکو ماهی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۶- ماهی سالمون با سس پرتقال

ماهی سالمون رستورانی

طبخ یک مدل خوراک ماهی خوشمزه با ماهی سالمون در کنار سس مرکبات مثل سس لیمو یا سس پرتقال در رستوران‌های اغلب کشورهای دنیا بسیار مرسوم است. برای درست کردن ماهی سالمون با سس پرتقال باید ابتدا فیله‌های سالمون را بشویید و بعد کاملا خشک کنید. سپس به هر دو طرف فیله‌های ماهی، نمک و فلفل سیاه بزنید. صبر کنید ماهی مزه‌دار شود.

در این فاصله در یک ظرف آب پرتقال را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. زنجبیل تازه رنده شده، سرکه بالزامیک و پوست پرتقال رنده شده را هم اضافه کرده و آن‌ها را باهم مخلوط کنید. ادامه مراحل طرز تهیه ماهی سالمون رستورانی با سس پرتقال را می‌توانید با کلیک روی لینک مقاله مورد نظر دنبال کنید.

۱۷- رولت فیله ماهی با رب انار و گردو

رولت فیله ماهی با رب انار و گردو

«رولت ماهی» یک نوع طبخ مدرن و جذاب برای آماده کردن یک غذای خوشمزه با ماهی است که طعم و ظاهر فوق‌العاده‌ای دارد. رولت ماهی را هم با ماهی چرخ کرده و هم با فیله ماهی درست می‌کنند. شما می‌توانید این غذا با رب انار خوشمزه را برای مهمانی‌ها و مجالس رسمی تهیه کنید و با برش دادن رولت ماهی به تکه‌های رولی، ماهی را به روش متفاوتی سرو کنید. مواد میانی این رولت با ماهی کاملا سلیقه‌ای است و می‌توانید از سبزی‌های معطر به جز سبزی گشنیز و شنبلیله استفاده کنید. برای آموزش مراحل و جزییات طرز تهیه رولت فیله ماهی، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۸- سالاد ماهی سالمون

سالاد ماهی سالمون

اگر می‌خواهید یک شام سبک با ماهی درست کنید این غذا با ماهی بدون برنج را امتحان کنید. «سالاد ماهی سالمون و مارچوبه» جزو سالادهای خوشمزه رژیمی و یک غذای خوشمزه تابستانی با ماهی آزاد (سالمون) است. برای درست کردن این سالاد رژیمی و مناسب برای افراد با فشار خون بالا، در شروع کار روی سینی فر را با یک کاغذ روغنی مخصوص فر بپوشانید و روی آن کمی روغن زیتون اسپری کنید.

در یک ماهیتابه کوچک تخم‌‌های گشنیز را روی حرارت ملایم تفت دهید. حین تفت دادن به طور مرتب ماهیتابه را تکان دهید تا تخم‌گشنیزها نسوزند. ۳ دقیقه زمان برای تفت دادن تخم‌ گشنیز کافی است. حالا تخم‌گشنیزهای تفت داده شده، پوست رنده شده لیموترش، نمک و فلفل قرمز خرد شده را در مخلوط کن بریزید و با هم میکس کنید تا یک سس روان به دست بیاید. برای آموزش جزییات و ادامه مراحل طرز تهیه سالاد ماهی سالمون روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

سوالات متداول درباره انواع غذا با ماهی

با ماهی چی درست کنم؟

شما می‌توانید در بین این لیست غذا با ماهی هر کدام که باب میل‌تان هست را انتخاب کرده و درست کنید. ماهی شکم پر، ماهی سوخاری،‌ ماهی سرخ کرده، ته ‌انداز ماهی، کوکو ماهی و … جزو غذاهای خوشمزه با ماهی هستند.

خورش با ماهی چی درست کنم؟

انواع خورش با ماهی، معمولا با برنج سرو می‌شوند و مخصوصا در شهرهای جنوبی و شمالی، خورش‌هایی که با ماهی تهیه می‌شوند، مجلسی‌تر و بیشتر مناسب مهمانی‌ها هستند. غذاهایی مثل قلیه ماهی، خورش ماهی جنوبی و بلوچی، کولی غورابیج گیلانی جزو خورش‌‌های جنوبی و شمالی با ماهی هستند.

غذا با ماهی و برنج چی درست کنم؟

برای درست کردن انواع غذا با ماهی و برنج می‌توانید ماهی سرخ کرده، شکم پر یا سوخاری را با برنج سرو کنید یا  غذاهایی مثل ته‌ انداز آبادانی، سبزی پلو با ماهی و مگشت پلو با ماهی درست کنید.

غذا با ماهی آزاد چی درست کنم؟

ماهی سالمون یکی از انواع ماهی آزاد است که می‌توانید برای درست کردن سبزی پلو با ماهی از آن استفاده کنید یا با آن خوراک ماهی سالمون با سس پرتقال و سالاد با سالمون و مارچوبه درست کنید.

کالابرگ الکترونیک