۱۲ نکته مهم که قبل از خرید انواع پاک کننده سطوح باید بدانید

۱۲ نکته مهم که قبل از خرید انواع پاک کننده سطوح باید بدانید


9 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
12 نکته مهم که قبل از خرید انواع پاک کننده سطوح باید بدانید

قبل از خرید پاک کننده سطوح چه مواردی را باید بدانیم؟ اگر قصد دارید برای تهیه مواد تمیز کننده سری به فروشگاه‌ها بزنید، قطعاً مطالعه یک راهنمای خرید پاک کننده سطوح می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. درواقع نکاتی که قبل از خرید پاک کننده سطوح باید بدانید به اندازه روش استفاده از این پاک‌کننده‌ها اهمیت دارند. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با راهنمای خرید پاک کننده سطوح آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع پاک کننده سطوح پاسخ خواهیم داد.

 

 

پاک‌کننده‌های سطوح چطور کار می‌کنند؟

 

پاک‌کننده‌های سطوح چطور کار می‌کنند؟

 

ماده اصلی انواع پاک کننده سطوح «آب» است که همراه با موادی مثل سورفکتانت‌ها، اسیدها، الکل و مواد قلیایی خاصیت تمیزکنندگی پیدا می‌کنند. سورفکتانت‌ها (surfactant) به موادی گفته می‌شود که در تمام محصولات شوینده خانگی مثل مایع لباسشویی، پودر لباسشویی و حتی شامپوها یافت می‌شوند و چربی و لکه‌ها را در خود حل می‌کنند.

در این پاک‌کننده‌ها معمولاً از اسید سیتریک، اسید لاکتیک و اسید استیک استفاده می‌شود. این مواد در از بین بردن خاک‌های معدنی و آهک مؤثر هستند و موجب درخشندگی سطوح می‌شوند. مواد قلیایی به کار رفته در پاک‌کننده‌های سطوح خاک‌های چرب، روغن و موم‌های چسبیده روی سطوح را تمیز می‌کنند.

«الکل» نیز یک جذب کننده چربی است که برای از بین بردن لکه‌ها و از بین بردن لکه‌های محلول در روغن در تمیز کننده‌ها استفاده می‌شود. حال ممکن است درصد استفاده از این مواد در پاک‌کننده‌های سطوح متغیر باشد و یا از مواد فعال دیگری نیز در آن‌ها استفاده شود.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیزکاری خانه با شوینده مختلف سطوح

 

انواع پاک کننده سطوح

 

انواع پاک کننده سطوح

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

به عنوان راهنمای خرید پاک کننده سطوح در مرحله اول باید با انواع پاک‌کننده‌ها آشنا شوید. امروزه برای هر سطح مشخصی به صورت جداگانه یک پاک کننده مجزا وجود دارد. از طرف دیگر برخی از انواع پاک‌کننده‌ها نیز با عنوان پاک‌کننده‌های چند منظوره به فروش می‌رسند و برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده می‌شوند. در ادامه می‌توانید با لیست انواع پاک کننده سطوح آشنا شوید.

 

 

برای تهیه این پاک کننده‌های از فروشگاه‌های افق کوروش روی نام شوینده کلیک کنید و محصول را به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی خریداری کنید.

 

نکاتی که قبل از خرید پاک کننده سطوح باید بدانید

 

نکاتی که قبل از خرید پاک کننده سطوح باید بدانید

 

*به عنوان راهنمای خرید پاک کننده سطوح به یاد داشته باشید که همه مواد پاک کننده سطوح شیمیایی هستند و استفاده از آن‌ها برای محیط زیست و سلامت شما تا حدی مضر است. از همین رو بهتر است در حد نیاز از آن‌ها استفاده کنید از برخورد این مواد با چشم، پوست و تنفس تا حد امکان اجتناب کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه و فوت و فن شیربرنج انبه مقوی برای افطار و سحر رمضان

 

*یکی از نکاتی که قبل از خرید پاک کننده سطوح باید بدانید این است که به دنبال پاک‌کننده‌هایی باشید که با محیط زیست سازگار هستند و غیر سمی هستند. برای تهیه این پاک‌کننده‌ها معمول از مواد طبیعی استفاده می‌شود و تأثیر منفی کمتری بر محیط زیست دارند.

 

*سعی کنید تا حد امکان از پاک‌کننده‌های حاوی کلر و آمونیاک و شوینده‌های حاوی فسفات استفاده نکنید. این مواد هم برای سلامت شما و هم محیط زیست مضر هستند.

 

*یکی از نکاتی که قبل از خرید پاک کننده سطوح باید بدانید این است که هر پاک کننده سطوحی مخصوص سطح مشخصی طراحی شده است. از همین رو از به کار بردن آن برای تمیز کردن سایر سطوح اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از خرید انواع پاک کننده سطوح حتماً برچسب روی آن را مطالعه کنید و سپس آن را خریداری کنید.

 

*به عنوان راهنمای خرید پاک کننده سطوح باید بدانید که کلیه محصولات پاک کننده از مواد شیمیایی تهیه می‌شوند و از همین رو باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار بگیرند.

 

*برای خرید بهترین جرم گیر دستشویی توجه داشته باشید که جرم گیر و سفید کننده دستشویی مورد نظر شما بوی شدید و زننده‌ای نداشته باشد. می‌توانید برای جلوگیری از این مشکل از انواع جرمگیر بدون بو سرویس بهداشتی استفاده کنید. می‌توانید انواع جرم گیر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

نکاتی که قبل از خرید پاک کننده توالت باید بدانید

 

*یکی از نکاتی که قبل از خرید پاک کننده سطوح باید بدانید این است که محصول پاک کننده مورد نظر شما دارای «مجوز سازمان غذا و دارو» باشد. در کنار آن باید به قدرت پاک کنندگی محصول، استفاده آسان و قیمت مناسب آن نیز توجه کنید. می‌توانید انواع پاک کننده سطوح چند منظوره مختلف را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

*برای خرید بهترین پاک کننده چند منظوره باید قبل از خرید به برچسب روی کالا توجه کنید و مشاهده کنید که این محصول برای چه سطوحی مناسب است. می‌توانید انواع پاک کننده چند منظوره را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

* به عنوان راهنمای خرید پاک کننده سطوح به یاد داشته باشید که باید به دنبال محصولاتی باشید که حساسیت‌های پوستی و تنفسی برای شما ایجاد نکنند. اگر بعد از استفاده از محصول دچار مشکل شدید، بهتر است هر چه سریع‌تر محصول پاک کننده را کنار بگذارید. روش‌های درمان تنگی نفس با مواد شوینده را بلد هستید؟

 

*از دیگر نکاتی که قبل از خرید پاک کننده سطوح باید بدانید این است که پاک کننده شما تاریخ انقضای مناسبی داشته باشد. از آن جایی که برای تولید این مواد پاک کننده از مواد شیمیایی استفاده می‌شود، به هیچ عنوان نباید بعد از اتمام تاریخ انقضای محصولات تمیز کننده از آن‌ها استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه حلوای پسته تبریزی به روش بوتیکی و ساده

 

*قبل از خرید محصولات تخصصی برای تمیز کردن لکه فرش حتماً توجه داشته باشید که محصول مورد نظر شما کیفیت مناسبی داشته باشد. استفاده از مواد تمیز کننده نامرغوب و تأیید نشده می‌تواند به بافت فرش آسیب وارد کند. می‌توانید انواع شامپو فرش را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

*برای خرید انواع تمیز کننده و شوینده شیرآلات سعی کنید به سراغ گزینه‌هایی بروید که هم سطوح را ضدعفونی و هم تمیز براق می‌کنند. می‌توانید انواع پاک کننده شیرآلات و حمام را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

بهترین جایگزین برای پاک‌کننده‌های شیمیایی

 

بهترین جایگزین برای پاک‌کننده‌های شیمیایی

 

در صورتی که به بیماری‌های تنفسی یا پوستی مبتلا هستید و یا به هر دلیلی دوست ندارید از مواد شیمیایی برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده کنید، می‌توانید دستورالعمل‌های خانگی را برای این کار مورد استفاده قرار دهید.

جوش شیرین، سرکه سفید و صابون بهترین تمیز کننده‌هایی هستند که می‌توانید جایگزین مواد تمیز کننده شیمیایی بکنید. برای تهیه یک پاک کننده سطوح خانگی می‌توانید در یک ظرف مقداری آب گرم یا صابون را ترکیب کنید و یا از ترکیب ۱/۲ فنجان سرکه با ۱ لیتر آب استفاده کنید. این ترکیبات بدون هیچ ضرری به سادگی سطوح را تمیز می‌کنند و آلودگی‌ها را نابود می‌کنند.

اضافه کردن جوش شیرین به این تمیز کننده‌ها قدرت پاک کنندگی بیشتری می‌بخشد. می‌توانید جوش شیرین را به صورت مستقیم به سایر مواد اضافه کنید و یا آن را به صورت جداگانه روی سطح مورد نظر بریزید و سپس مقداری از تمیز کننده خانگی را روی آن اسپری کنید.

برای راحتی بیشتر در زمان استفاده از تمیز کننده خانگی بهتر است آن را داخل یک شیشه اسپری دار بریزید. می‌توانید انواع سرکه و جوش شیرین را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

سوالات متداول

 

چطور بهترین انواع پاک‌کننده‌های سطوح را خریداری کنیم؟

 

اگر به دنبال بهترین پا کننده سطوح هستید، باید به توانایی آن در ضدعفونی و تمیز کردن سطوح توجه کنید. رایحه محصول، قیمت مناسب، قدرت جرم زدایی، عدم ایجاد حساسیت و آلرژی پوستی و تنفسی و همچنین سازگار بودن محصول با محیط زیست نیز از عواملی هستند که باید به عنوان راهنمای خرید پاک کننده سطوح به آن‌ها توجه کنید.

 

آیا خرید پاک کننده چند منظوره برای تمیز کردن همه سطوح مناسب است؟

 

به عنوان راهنمای خرید پاک کننده سطوح باید بدانید که پاک‌کننده‌های چند منظوره برای تمیز کردن همه سطوح مناسب نیستند. معمولاً روی بسته‌بندی محصول درج شده که هر محصول پاک کننده چند منظوره برای چه سطوحی مناسب است. از همین رو باید برای خرید بهترین چند منظوره حتماً به اطلاعات درج شده روی محصول توجه کنید.

 

 

منابع: choice، pubs.nmsu

کالابرگ الکترونیک