لیست ۸ مورد از بهترین انواع پاک کننده سطوح سرامیک، چوبی و …

لیست ۸ مورد از بهترین انواع پاک کننده سطوح سرامیک، چوبی و …


8 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آشنایی با انواع پاک کننده سطوح

آشنایی با انواع پاک کننده سطوح به ما کمک می‌کند که هر پاک کننده و ضدعفونی‌کننده‌ای به درستی و در مکان مناسبی استفاده کنیم. استفاده نادرست از برخی از انواع پاک کننده‌ها می‌تواند موجب آسیب به لوازم منزل شود. از طرفی برخی از سطوح نیز باید علاوه بر پاک کردن، ضدعفونی شوند. اما آیا چیزی در مورد تفاوت بین تمیزکننده ها و ضدعفونی‌کننده‌ها می‌دانید؟ بهترین و قوی‌ترین پاک کننده سطوح سرامیکی چه نوع تمیزکننده‌ای است؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با راهنمای خرید پاک کننده سطوح خانگی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع پاک کننده سطوح و کاربرد آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

 

 

تفاوت بین تمیزکننده و ضدعفونی‌کننده چیست؟

 

تفاوت بین تمیزکننده و ضدعفونی‌کننده چیست؟

 

قبل از آشنایی با ویژگی‌های انواع پاک کننده سطوح باید بدانید که تمیز کردن و ضدعفونی کردن معنای متفاوتی با هم دارند که گاهی به اشتباه به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. حقیقت این است که تمیز کردن معمولاً به حذف فیزیکی آلودگی‌ها و میکروب‌ها از سطوح اشاره دارد.

بیشتر شوینده‌هایی که با آب استفاده می‌شوند، تمیزکننده هستند و معمولاً قبل از ضدعفونی استفاده می‌شوند. درواقع برای تمیز کردن آلودگی‌ها و از بین بردن چربی و خاکی که روی یک سطح نشسته ما باید از یک تمیزکننده مناسب استفاده کنیم.

اما ضدعفونی کردن به معنای غیرفعال کردن میکروب‌ها از روی سطوح است. استفاده از مواد و محلول ضدعفونی‌ کننده سطوح و سرویس بهداشتی می‌تواند ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا را از روی یک سطح پاک‌ کند و از همین رو برای حفظ سلامتی اهمیت زیادی دارد.

معمولاً در اکثر ضدعفونی‌ کننده‌ها از مواد شیمیایی مثل کلر، الکل و سفیدکننده‌ها استفاده می‌شود. برخی از بخش‌های منزل مثل سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه لازم است علاوه بر تمیز کردن حتماً ضدعفونی نیز بشوند.

در صورتی که فرد بیماری در خانه حضور داشته باشد لازم است کلیه سطوح با استفاده از ماده ضدعفونی‌کننده مناسب تمیز شوند تا بیماری به فرد دیگری منتقل نشود.

 

با انواع پاک کننده سطوح و کاربرد آن‌ها آشنا شوید

 

با انواع پاک کننده سطوح و کاربرد آن‌ها آشنا شوید

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

پاک کننده‌های سطوح انواع مختلفی دارند و هر یک از آن‌ها برای تمیز کردن بخش خاصی مناسب هستند. مواد تشکیل دهنده هر یک از انواع پاک کننده‌های سطوح طوری طراحی می‌شود که کمترین آسیب را به آن سطح وارد کنند و ظاهری زیبا و درخشان به آن ببخشند.

از همین رو به عنوان راهنمای خرید پاک کننده سطوح خانگی همیشه سعی کنید از پاک کننده هر سطح تنها برای همان قسمت استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید. برای آشنایی با انواع پاک کننده سطوح می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات و راگو گوشت و سیب زمینی

 

۱- انواع پاک کننده سطوح سرامیکی

 

یکی از پرمصرف‌ترین انواع پاک کننده‌ها، پاک کننده‌های سطوح سرامیکی هستند که از آن‌ها برای تمیز کردن سرامیک‌ها و گاهی کاشی‌های کف داخل و خارج خانه استفاده می‌شود. این پاک کننده‌ها موجب تمیزی و براق شدن سطوح سرامیکی می‌شوند و ظاهر زیباتری به سرامیک‌های کف می‌بخشند.

استفاده از پاک کننده‌های سطوح سرامیکی موجب کدر شدن سرامیک‌ها نمی‌شود و از همین رو بهترین گزینه برای تمیز کردن سرامیک‌ها محسوب می‌شود. برای تهیه انواع پاک کننده سطوح سرامیکی که در زیر گروه پاک کننده سطوح و چربی‌زدا هستند به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

 

۲- پاک کننده‌های چند منظوره

 

پاک کننده‌های چند منظوره از انواع پاک کننده سطوح

 

یکی دیگر از پاک کننده‌های سطوح بسیار کاربردی، پاک کننده‌های چند منظوره هستند که معمولاً از آن‌ها برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده می‌شود. این پاک کننده برای تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه، آینه و حتی دسته مبل و صندلی استفاده می‌شوند و معمولاً روی بسته‌بندی محصول مشخص می‌شود که روی چه سطوحی قابل استفاده هستند.

می‌توانید انواع پاک کننده چند منظوره را به صورت آنلاین، حضور و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۳- انواع پاک کننده سطوح شیشه‌ای

 

برای آشنایی با انواع پاک کننده سطوح باید بدانید که هر تمیزکننده مخصوص چه سطحی است. اگر دوست دارید شیشه‌های پنجره را براق و تمیز کنید و آینه‌ها را برق بیندازید، هیچ چیزی به اندازه یک اسپری شیشه‌ پاک‌کن مؤثر نخواهد بود.

شیشه‌پاک‌کن‌ها برای برق انداختن شیشه پنجره و سطوح شیشه‌ای مثل آینه‌ها بسیار مناسب هستند و به از بین بردن باکتری‌ها نیز کمک زیادی می‌کنند. می‌توانید انواع شیشه‌ پاک‌ کن را به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۴- انواع شامپو و پاک کننده فرش

 

پاک کننده فرش از انواع پاک کننده ها

 

یکی دیگر از انواع پاک کننده سطوح که احتمالاً بیشتر ما در خانه به آن نیاز دارید، پاک کننده فرش است. این پاک کننده‌ها هم به صورت محلول‌های شستشو و هم اسپری‌های لکه بر به فروش می‌رسند و برای تمیز کردن فرش و از بین بردن لکه‌های تیره روی فرش گزینه مناسبی هستند.

استفاده از پاک کننده‌های نامناسب برای تمیز کردن فرش می‌تواند به بافت آن آسیب وارد کند و کیفیت و رنگ فرش را تغییر دهد. شامپو فرش یکی از محبوب‌ترین انواع پاک کننده‌های فرش است که می‌توانید آن را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۵- انواع اسپری گاز پاک کن

 

بلد بودن مشخصات و کارایی انواع پاک کننده سطوح به شما کمک می‌کند تا از هر پاک کننده‌ای درست و به جا استفاده کنید. برای از بین بردن لکه‌های چربی و مواد غذایی که روی اجاق گاز ایجاد می‌شوند، هیچ چیزی به اندازه یک پاک کننده گاز نمی‌تواند مؤثر باشد.

محلول‌های گاز پاک‌کن در مدت زمانی کوتاه چربی را در خود حل می‌کنند و انتخابی هوشمندانه برای تمیز کردن گاز هستند. این محلول‌ها هم به صورت اسپری و هم محلول‌های کرمی به فروش می‌رسند.

حتما بخوانید  طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت با سویا

معمولاً اسپری‌های پاک کننده گاز روش استفاده راحت‌تری دارند و سریع‌تر گاز را تمیز می‌کنند. می‌توانید انواع اسپری گاز پاک‌کن که در زیر مجموعه پاک کننده سطوح و چربی‌زدا را هستند به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

۶- آشنایی با انواع پاک کننده سطوح چوبی

 

آشنایی با انواع پاک کننده سطوح چوبی

 

اگر به دنبال یک پاک کننده قوی برای سطوح چوبی هستید، بهتر است که حتماً پاک کننده‌های مخصوص سطوح چوبی را امتحان کنید. این پاک کننده‌ها طوری طراحی شده‌اند که ضمن تمیز کردن سطوح چوبی، لکه‌ها را از بین می‌برند و درخشندگی فوق‌العاده‌ای به سطوح چوبی می‌بخشند.

انواع اسپری پاک کننده سطوح چوبی را می‌توانید به صورت اینترنتی، تلفنی یا حضوری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

 

۷- انواع پاک کننده و ضدعفونی‌کننده سرویس بهداشتی

 

آشنایی با انواع پاک کننده و ضدعفونی‌کننده سرویس بهداشتی

 

سرامیک‌ها و سنگ کاسه توالت علاوه بر تمیز شدن، باید به صورت مرتب ضدعفونی شوند تا میکروب‌ها و آلودگی‌ها به طور کامل از این سطوح برطرف شوند. معمولاً تمیزکننده‌های مخصوص سرویس بهداشتی علاوه بر تمیز و براق کردن سنگ توالت ایرانی و فرنگی و سطوح اطراف، آن‌ها را ضدعفونی نیز می‌کنند.

این موضوع برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها و رعایت بهداشت اهمیت زیادی دارد. برای خرید انواع پاک کننده سرویس بهداشتی انواع پاک کننده سرویس بهداشتی به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

۸- پاک کننده‌های خانگی و طبیعی

 

پاک کننده‌های خانگی

 

تا اینجا با انواع پاک کننده سطوح و کاربرد آن‌ها تا حدودی آشنا شدید، اما باید بدانید که برای پاک کردن بسیاری از سطوح نیازی به استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی نیست و شما می‌توانید با استفاده از ترکیب سرکه و آب و ترکیب سرکه و جوش شیرین سطوح مختلف را تمیز و براق کنید.

برای این کار باید سرکه رقیق شده و یا ترکیب مقداری سرکه، جوش شیرین و آب استفاده کنید. می‌توانید انواع سرکه و جوش شیرین را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

سوالات متداول

 

چه مکان‌هایی باید علاوه بر تمیز شدن، ضدعفونی شوند؟

 

سطوحی مثل کاسه توالت، وان حمام، سطح زباله و کانتر آشپزخانه لازم است به صورت مرتب ضدعفونی شوند. در صورتی که فرد بیماری در خانه حضور داشته است، بهتر است کلیه سطوحی که فرد به آن‌ها دست زده، ضدعفونی شوند.

 

بهترین و قوی‌ترین پاک کننده سطوح سرامیکی چیست؟

 

اگر به دنبال انواع تمیزکننده سطوح سرامیکی هستید، بهتر است از اسپری‌های مخصوص سطوح سرامیکی و یا شوینده‌های مخصوص این سطوح که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، استفاده کنید.

 

بهترین محلول ضدعفونی‌کننده سطوح خانگی چیست؟

 

بهترین محلول ضدعفونی‌کننده سطوح خانگی استفاده از الکل است یا می‌توانید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح خانگی را به صورت آماده از فروشگاه‌ها خریداری کنید.

 

 

منابع: consumer-voice، foodsafety، nytimes

کالابرگ الکترونیک