۲ طرز تهیه پودینگ تخم شربتی ساده و ژله ای خوشمزه و مقوی

۲ طرز تهیه پودینگ تخم شربتی ساده و ژله ای خوشمزه و مقوی


21 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه پودینگ تخم شربتی ساده و ژله ای خوشمزه و مقوی

آیا تا به حال طعم خوشمزه پودینگ تخم شربتی را چشیده‌اید یا با طرز تهیه آن در خانه آشنا هستید؟ پودینگ تخم شربتی یکی از دسرهای لذیذ و مقوی است که به خاطر استفاده از تخم شربتی در آن و خاصیت خنک کنندگی که دارد، به عنوان دسر ماه رمضان محبوب است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه پودینگ تخم شربتی به ۲ روش را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه پودینگ تخم شربتی ساده

 

پودینگ تخم شربتی ساده

 

زمان آماده سازی مواد: ۱۰ دقیقه

زمان آماده شدن پودینگ: ۵ تا ۸ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه پودینگ تخم شربتی

 

• تخم شربتی: ۴ قاشق غذاخوری
• شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• عسل: ۴ قاشق غذاخوری
• وانیل: نوک قاشق چای‌خوری
• مغز پسته یا بادام: به میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه پودینگ تخم شربتی

 

پودینگ تخم شربتی به عنوان دسر ماه رمضان، نیازی به پخت ندارد و زمان آماده‌سازی آن بسیار کوتاه است. این پودینگ باید بعد از آماده شدن در یخچال برای مدت ۵ تا ۸ ساعت بماند تا ببندد و سفت شود. سپس آن را تزیین و سرو کنید. برای مشاهده روش تهیه و جزییات درست کردن آن، مراحل طرز تهیه پودینگ تخم شربتی را در ادامه بخوانید.

 

مرحله اول: تخم شربتی را روشور کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه پودینگ تخم شربتی برای ماه رمضان، سنگریزه‌های احتمالی تخم شربتی را جدا کنید. سپس آنها را در یک لیوان بریزید و روی آن آب بریزید. ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید و محتویات آن را در یک لیوان دیگر بریزید، طوری که گل و لای تخم شربتی‌های ته لیوان، در لیوان جدید نریزید.

تخم شربتی بسته بندی شده و تمیز را به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله دوم: مواد را با هم مخلوط کنید

 

در یک ظرف تخم شربتی تمیز شده را با شیر، عسل و وانیل مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس مواد پودینگ را در قالب دلخواه مثل لیوان یا قالب مخصوص سیلیکونی بریزید و ظرف را در یخچال بگذارید.

به مدت یک شب تا صبح صبر کنید یا ۶ تا ۸ ساعت اجازه دهید در یخچال بماند. برای خرید شیر، عسل و وانیل می‌توانید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش مراجعه کرده یا به صورت تلفنی یا اینترنتی آن را تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد اسفناج و نارنگی به 4 روش خوشمزه و مجلسی

 

مرحله سوم: دسر را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر پودینگ تخم شربتی، بعد از اینکه دسر شما آماده شد و حالت ژله‌ای پیدا کرد، آن را از یخچال بیرون بیاورید و در ظرف مناسب سرو قرار دهید. روی دسر را با انواع مغزها و خشکبار دلخواه، تزیین و آن را سرو کنید. آجیل و خشکبار را می‌توانید به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی از فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

 

طرز تهیه پودینگ تخم شربتی با ژله میوه ای

 

طرز تهیه پودینگ تخم شربتی با ژله میوه ای

 

زمان آماده سازی مواد: ۱۰ دقیقه
زمان آماده شدن پودینگ: ۶ تا ۸ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه پودینگ تخم شربتی

 

• تخم شربتی پودر شده: ۱ قاشق غذاخوری
• شیر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
• شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• وانیل: نوک قاشق چای‌خوری
• ژله موز یا میوه‌های دلخواه دیگر: ۱/۲ یک بسته
• زرده تخم مرغ: ۱ عدد

 

مراحل طرز تهیه دسر پودینگ تخم شربتی میوه‌ای

 

برای درست کردن این پودینگ، از ژله میوه یا میوه‌های تازه فصل می‌توانید استفاده کنید. این پودینگ مجلسی‌تر است و از یک یا چند میوه یا ژله‌ با طعم‌ها و رنگ‌های دلخواه می‌توان در آن به کار ببرید. برای تهیه این پودینگ مقوی و خوشمزه، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله اول: تخم شربتی و مواد دیگر را آماده کنید

 

برای درست کردن دسر پودینگ تخم شربتی، دانه‌های تخم شربتی را تمیز کنید و در آسیاب کن بریزید و پودر کنید. در یک ظرف مناسب، شیر، شکر و نشاسته را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود و نشاسته‌ها از حالت گلوله‌گلوله خارج شوند.

در این حالت باید شیر سرد باشد. شکر و نشاسته را می‌توانید به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه و خریداری کنید.

 

مرحله دوم: بقیه مواد پودینگ را اضافه کنید

 

در این مرحله، زرده تخم مرغ و وانیل را هم به مخلوط بیفزایید و مواد را هم بزنید. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شروع به غلیظ شدن کند. سپس پودینگ را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی از دما بیفتد. برای خرید تخم مرغ می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

 

مرحله سوم: پودینگ را در قالب بریزید

 

بعد از اینکه کمی پودینگ از دما افتاد، کف یک ظرف پیرکس را با کمی روغن چرب کنید و مواد پودینگ را در آن بریزید و در یخچال بگذارید. هر از گاهی مواد پودینگ تخم شربتی را هم بزنید.

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

مرحله چهارم: ژله و تخم شربتی را آماده کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه دسر پودینگ تخم شربتی، تخم شربتی را در ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی آب جوش یا داغ بریزید و با هم مخلوط کنید. اجازه دهید تخم شربتی‌ها لعاب بیندازند. پودر ژله را هم در یک ظرف جداگانه بریزید و نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. ژله را در یخچال بگذارید تا ببندد.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه شیرینی خنفروش با دستگاه و بدون دستگاه به روش بازاری

پودر ژله در طعم‌های مختلف را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری، خریداری کنید.

 

مرحله پنجم: مواد را با هم مخلوط کنید

 

بعد از مدتی ژله نیم بند شد، دو قاشق از تخم شربتی را به ژله اضافه کنید. بقیه تخم شربتی را به مایه پودینگی که در یخچال گذاشته‌اید اضافه کنید و هم بزنید. صبر کنید تا هم ژله خودش را بگیرد و هم پودینگ سفت شود. در هنگام سرو، یک لایه از مایه پودینگ و یک لایه از ژله را در ظرف سرو بریزید. دوباره دسر را به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا آماده سرو شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت تخم شربتی ساده و زعفرانی و ژله ای

 

فوت و فن‌های طرز تهیه پودینگ تخم شربتی

 

فوت و فن‌های طرز تهیه پودینگ تخم شربتی

 

*برای استفاده از تخم شربتی در طرز تهیه پودینگ تخم شربتی، ابتدا تخم شربتی‌ها را پاک کنید و با کمی آب بشویید یا به اصطلاح روشور کنید تا خاک روی دانه‌های تخم شربتی شسته شود.

*برای شستن تخم شربتی‌ها، دانه‌ها را در یک لیوان بریزید و به آن آب اضافه کنید. حدود ۱ تا ۲ دقیقه صبر کنید و بعد آب آنها را دور بریزید و خالی کنید. تخم شربتی‌ها را هم در یک لیوان دیگر بریزید. ته مانده تخم شربتی‌ها ممکن است سنگریزه یا شن باشد. پس این قسمت را در لیوان دوم برنگردانید.

*بهتر است بعد از شستن تخم شربتی‌ها، آنها را در سبد یا صافی برنگردانید تا سنگریزه‌های احتمالی، دوباره به تخم شربتی‌های شسته شده منتقل نشود.

*به جای شیر می‌توانید از ماست یونانی کم چرب یا ماست چکیده کیسه‌ای که آب آن گرفته شده است، استفاده کنید. انواع ماست از جمله ماست یونانی را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری، خریداری کنید.

*استفاده از عسل در طرز تهیه پودینگ تخم شربتی متداول‌تر است ولی می‌توانید به جای عسل، از شیره انگور یا خرما هم استفاده کنید. در این صورت میزان شیره را کمتر در نظر بگیرید. چون شیره نسبت به عسل، شیرینی بیشتری دارد. برای خرید شیره می‌توانید به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، اقدام کنید.

*به جای تخم شربتی می‌توانید از خاکشیر یا دانه چیا هم استفاده کنید. البته در صورت استفاده از خاکشیر، دانه‌ها حجیم نمی‌شوند. اگر هم از دانه چیا می‌خواهید استفاده کنید، باید بدانید که این دانه‌ها، دیرتر از تخم شربتی حجیم می‌شوند. پس باید زمان بیشتری را در آب بمانند.

*دسر پودینگ تخم شربتی را ۲۴ تا ۴۸ ساعت می‌توانید در یخچال نگهداری کنید.

 

سوالات متداول

 

پودینگ تخم شربتی را در چه قالبی درست کنم؟

 

پودینگ تخم شربتی را می‌توانید در لیوان‌های یک بار مصرف، لیوان‌ها یا جام‌های بلور، قالب‌های سیلیکونی و … درست کنید.

 

چه کار کنیم که پودینگ تخم شربتی غلیظ شود؟

 

برای غلیظ‌تر شدن پودینگ تخم شربتی می‌توانید میزان تخم شربتی را بیشتر کنید. مقداری نشاسته هم می‌توانید به مواد پودینگ اضافه کنید تا بافت غلیظ‌تری پیدا کند.

 

 

کالابرگ الکترونیک