طرز تهیه چیکن استروگانف روسی لذیذ به روش رستورانی

طرز تهیه چیکن استروگانف روسی لذیذ به روش رستورانی


15 مهر 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه چیکن استروگانف روسی لذیذ به روش رستورانی

چیکن استراگانف یک غذای محبوب روسی است که شباهت زیادی به بیف استروگانف دارد وهمانطور که از نام آن مشخص است، در طرز تهیه آن از مرغ استفاده می‌شود. درست کردن چیکن استروگانف رستورانی با سس مخصوص سفید ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه چیکن استراگانف خوشمزه و مخصوص رستورانی و همه فوت و فن‌های درست کردن این غذا آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه چیکن استراگانف روسی (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ کامل بدون پوست و استخوان ۱ عدد کامل
خامه ۱۵۰ گرم
قارچ ۷۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
شیر ۲ لیتر
کره ۱۰۰ گرم
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
آویشن و پاپریکا به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
سیب زمینی ۱ عدد بزرگ

 

مدت زمان آماده سازی و پخت چیکن استراگانف: ۱ ساعت
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم چیکن استراگانف: حدود ۱۴۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه چیکن استراگانف با سس بشامل

مراحل طرز تهیه چیکن استراگانف

مهم‌ترین نکته در طرز تهیه چیکن استراگانف با قارچ خوشمزه و مخصوص رستورانی، درست کردن سس سفید مخصوص چیکن استروگانف است. در ادامه می‌توانید با مراحل تهیه چیکن استراگانف با سس خوشمزه بشامل آشنا شوید.

مرحله اول؛ مواد چیکن استراگانف را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف باید خامه، شیر و کره را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید تا همه مواد به دمای محیط برسند.

در صورت تمایل می‌توانید شیر، خامه و کره را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ مرغ و پیاز را خرد کنید

برای تهیه چیکن استراگانف مرغ و پیاز را خرد کنید

در این مرحله باید سینه مرغ را بشویید و به صورت نگینی یا نواری باریک خرد کنید. پوست پیاز را هم جدا کنید و آن را به صورت نگینی خرد کنید.

برای تهیه گوشت مرغ به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ پیاز را با ادویه‌ها در روغن سرخ کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید. سپس پیازهای خرد شده را در روغن سرخ کنید. چند دقیقه صبر کنید و بعد مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و صبر کنید تا پیازها سبک شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۴ مدل دسر با بستنی و بیسکویت خوشمزه و مجلسی

می‌توانید فلفل سیاه، روغن مایع، زردچوبه و پیاز داغ منجمد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ مرغ را در روغن سرخ کنید

برای تهیه چیکن استراگانف مرغ را در روغن سرخ کنید

بعد از سبک شدن پیازها باید مرغ خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید. مرغ و پیاز را هم بزنید تا رنگ مرغ‌ها تغییر کند و در روغن سرخ شود.

مرحله پنجم؛ شیر را به ترکیب مرغ و پیاز اضافه کنید

زمانی که رنگ مرغ عوض شد و مقداری نرم و مغزپخت شد باید شیر را به ماهیتابه اضافه کنید. صبر کنید تا شیر شروع به جوشیدن کنید و مرغ با شیر بپزد.

مرحله ششم؛ سس بشامل را درست کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف اصل روسی باید سس بشامل را درست کنید. پس ابتدا ۵۰ گرم کره را در شیرجوش بریزید. ۱ قاشق روغن مایع به کره اضافه کنید و صبر کنید تا ترکیب کره و روغن داغ شوند، سپس آرد را به آن‌ها اضافه کنید. مواد را مدام هم بزنید تا آرد گلوله نشود و مقداری تغییر رنگ دهد. آرد را به اندازه‌ای تفت دهید که رنگ آن کرمی شود و بوی خامی آن از بین برود. برای یادگیری روش تهیه سس بشامل به روشی دیگر روی لینک مطلب کلیک کنید.

برای تهیه آرد به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هفتم؛ سس بشامل را ترکیب به مرغ و شیر اضافه کنید

بعد از این که ترکیب آرد و کره را ترکیب کردید، باید آن را به سایر مواد چیکن استراگانف اضافه کنید. مواد را به خوبی ترکیب کنید و صبر کنید تا غذای شما به غلظت مناسب برسد.

مرحله هشتم؛ قارچ و خامه را به سایر مواد چیکن استروگانف اضافه کنید

برای تهیه چیکن استراگانف قارچ و خامه را به سایر مواد اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف رستورانی باید قارچ‌ها را بشویید و سپس به صورت ورقه‌ای خرد کنید. قارچ‌ها را با ۵۰ گرم کره روی شعله زیاد گاز تفت دهید. سپس خامه را به مواد چیکن استراگانف اضافه کنید و مواد را مدام هم بزنید تا خامه در غذا حل شود. سپس قارچ‌های تفت خورده را به همراه کمی نمک، آویشن و پاپریکا به سایر مواد اضافه کنید.

می‌توانید قارچ، نمک، آویشن و پاپریکا را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله نهم؛ صبر کنید تا چیکن استراگانف آماده شود

بعد از اضافه کردن قارچ باید شعله گاز را کم کنید و صبر کنید تا غذای شما به آرامی بپزد و سس آن غلیظ شود. هر زمان که احساس کردید غلظت چیکن استراگانف مناسب است، می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت رب انار خوشمزه به ۲ روش در 3 دقیقه

مرحله دهم؛ سیب زمینی‌ را سرخ کنید

در فاصله آماده شدن و غلیظ شدن چیکن استراگانف، باید سیب زمینی را بشویید و پوست آن را جدا کنید. حالا سیب زمینی را به صورت خلال بسیار نازک خرد کنید و در روغن سرخ کنید. در انتها چیکن استروگانف را در ظرف مورد نظرتان بریزید و سیب زمینی‌ها را دور تا دور آن بریزید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه چیکن استراگانف

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه چیکن استراگانف

  • به جای اضافه کردن پیاز به چیکن استراگانف می‌توانید از مقداری پودر سیر یا پودر پیاز نیز استفاده کنید. برای تهیه پودر سیر و پودر پیاز به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • اضافه کردن مقداری پیازچه خرد شده به چیکن استراگانف طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.
  • برای تزیین چیکن استراگانف می‌توانید از پیازچه و جعفری خرد شده استفاده کنید.
  • برای خوش طعم شدن چیکن استراگانف می‌توانید از مقداری سس خردل استفاده کنید. سس خردل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از افق کوروش بخرید.
  • سیب زمینی‌هایی که برای چیکن استروگانف سرخ می‌کنید، باید به صورت خلالی ریز و در روغن زیاد سرخ شوند تا کاملا ترد و طلایی رنگ شوند.
  • برای تهیه چیکن استراگانف بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید.
  • اگر زمان کافی برای سرخ کردن سیب زمینی ندارید، می‌توانید از چیپس خلالی نیز برای تزیین استروگانف با مرغ استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید چیپس خلالی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • می‌توانید چیکن استراگانف را با نان، ماکارونی، پاستا یا برنج سرو کنید.
  • طرز تهیه چیکن استراگانف برای ۴ نفر با طرز تهیه چیکن استراگانف برای ۱۰ نفر هیچ تفاوتی ندارد. تنها برای تهیه این غذا برای ۱۰ نفر باید مقدار مواد لازم را تقریبا ۲/۵ تا ۳ برابر کنید.
  • برخی افراد در طرز تهیه چیکن استروگانف به جای خامه از سس مایونز استفاده می‌کنند. اما پیشنهاد می‌شود برای تهیه این غذا از خامه استفاده کنید.
  • مهم‌ترین فوت و فن چیکن استراگانف این است که باید بعد از پخت سریعا سرو شود. خنک شدن غذا و گرم کردن آن می‌تواند روی کیفیت غذا تاثیر بگذارد.
  • طرز تهیه بیف استروگانف با پاستا را بلد هستید؟ طرز تهیه چیکن استروگانف با پاستا هم به همین ترتیب است.

سوالات متداول

چیکن استراگانف چیست؟

چیکن استراگانف یک غذای روسی است که در طرز تهیه آن از ترکیب مرغ و قارچ همراه با سس بشامل (سس سفید) استفاده می‌شود.

علت گلوله شدن آرد در سس بشامل برای تهیه چیکن استراگانف چیست؟

مهم‌ترین دلیل گلوله شدن آرد در سس بشامل تفت دادن بیش از حد آرد در کره است. سعی کنید آرد را تنها به اندازه‌ای که بوی خامی آن از بین برود، در کره تفت دهید.

در طرز تهیه چیکن استراگانف از چه نوع پیازی استفاده کنیم؟

به خاطر داشته باشید که در طرز تهیه چیکن استراگانف رستورانی حتما از پیاز سفید استفاده کنید تا ظاهر چیکن استراگانف شما جذاب‌تر شود.

 

کالابرگ الکترونیک