طرز تهیه بیف استروگانف با پاستا فوری و خوشمزه به روش ایتالیایی

طرز تهیه بیف استروگانف با پاستا فوری و خوشمزه به روش ایتالیایی


9 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بیف استروگانف با پاستا فوری و خوشمزه به روش ایتالیایی

بیف استراگانف با پاستا یکی از خوشمزه‌ترین پاستاهای ایتالیایی است که با گوشت گوساله یا گوسفندی درست می‌شود. حتما می‌دانید که بیف استراگانف یک غذای اصالتا روسی است اما در کشور‌های فرانسه، آمریکا و … هم به روش‌های مشابهی پخته می‌شود. بیف استراگانف و چیکن استراگانف را با انواع پاستا، سیب زمینی و برنج می‌توان سرو کرد. روش سرو بیف استروگانف با پاستا یک سبک ایتالیایی است. برای آموزش روش تهیه بیف استروگانف با پاستا رستورانی و فوت و فن‌های پخت آن، این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش را از دست ندهید.

مواد لازم برای تهیه پاستا بیف استروگانف (۶ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
فیله گوساله ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد درشت
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پاستا فرمی یا فتوچینی ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد الک شده ۲ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم
خامه ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 

میزان کالری در یک وعده بیف استراگانف با پاستا: ۳۲۰ کیلوکالری (در یک وعده)

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت بیف استروگانف با پاستا: ۴۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه بیف استروگانف با پاستا

طرز تهیه بیف استراگانف با پاستا

بیف استروگانف با پاستا یک غذای مجلسی و  مدرن است که برای مهمانی‌ها هم گزینه مناسبی به حساب می‌آید. کافی است مواد را به ترتیب آماده کرده و با هم سرو کنید. برای مشاهده جزییات مراحل تهیه این غذای ایتالیایی خوشمزه، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: فیله‌های گوشت گوساله را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه بیف استروگانف با پاستا، فیله گوساله را به صورت نازک و در نوارهای با عرض ۳ سانتی‌متری برش بزنید. فیله‌ها را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید، روی آن‌ها فلفل سیاه و روغن زیتون بریزید و ماساژ دهید تا فلفل و روغن روی فیله‌ها را کاملا بپوشاند. به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت فیله‌ها را در یخچال بگذارید تا استراحت کند و مزه‌دار شود.

در صورت تمایل گوشت گاو و گوساله،‌ روغن زیتون، فلفل سیاه و پاکت زیپ کیپ را می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: فیله‌های گوساله را بپزید

در این مرحله، پیازها را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. پیاز‌های نگینی خرد شده را در یک تابه یا قابلمه بریزید و با کمی روغن مایع، روی حرارت تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس فیله‌های طعم‌دار شده را به آن اضافه کنید. فیله‌ها را سرخ کنید تا رنگ آن‌ها تغییر کند. به اندازه نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی، آب جوش اضافه کنید. درب تابه یا قابلمه را بگذارید و اجازه دهید فیله‌ها نرم شوند و بپزند. حرارت را کم کنید تا زمانی که آب داخل تابه، به خورد فیله‌ها برود و نرم شوند.

حتما بخوانید  ۸ مدل طرز تهیه کباب ماستی خوشمزه و لذیذ ایرانی، ترکی و عربی

در صورت تمایل می‌توانید روغن مایع و پیاز داغ منجمد را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: پاستا را آماده کنید

در حین پخت فیله‌ها، در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس پاستاها را در قابلمه بریزید و بنا به دستورالعمل روی پاکت پاستا (۸ تا ۱۲ دقیقه) آن را بجوشانید تا نرم شود. سپس پاستا‌ها را در صافی بریزید تا آبکش شود.

انواع ماکارونی فرمی را می‌توانید به روش‌های متنوع تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم: آرد و کره را تفت دهید

در این مرحله، سس بیف استروگانف با پاستا را درست کنید. برای این کار، یک قابلمه یا تابه عمیق را روی حرارت بگذارید و آرد الک شده را در آن بریزید و تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و تغییر رنگ دهد. سپس کره را اضافه کنید. اجازه دهید کره ذوب شود.

برای خرید آرد و کره می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: سس بیف استروگانف را آماده کنید

بعد از ذوب شدن کره، شیر را به تدریج اضافه کنید و مراقب باشید که آرد گلوله گلوله نشود. مدام مواد داخل تابه را هم بزنید تا غلیظ شود. سپس کمی نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. این سس آماده شده را روی فیله‌هایی که پخته‌ شده‌اند و آبشان کشیده شده است، بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. حرارت را کم کنید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا همه مواد طعم بگیرند. سپس خامه را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا خامه در همه‌ جای سس پخش شود.

در صورت تمایل شیر و خامه را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله ششم: بیف استروگانف با پاستا را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه پاستا پنه بیف آلفردو، در یک ظرف سرو، پاستاهای پخته و آبکش شده را بریزید. اگر به هم چسبیده‌اند، کمی آب سرد روی آنها بریزید. سپس سس بیف استروگانف را روی پاستاها بریزید. در صورت دلخواه می‌توانید سس و پاستاها را با هم مخلوط کنید. روی بیف استراگانف با پاستا را می‌توانید با سبزیجات تازه معطر مثل جعفری یا پیازچه خرد شده، تزیین و آن را سرو کنید.

روش تهیه بیف استروگانف رستورانی با پاستا فوری

طرز تهیه بیف استراگانف با پاستا فوری

برای تهیه بیف استروگانف با پاستا به صورت فوری، باید فیله‌های گوساله را خیلی باریک با ضخامت ۱ سانتی‌متر یا کمتر برش بزنید. حتی بهتر است کمی آن‌ها را با بیفتک‌کوب بکوبید تا نازک شود. سپس فیله‌ها را با پیاز سرخ شده و فلفل سیاه، تفت دهید. هر دو طرف که تفت خورد و سرخ شد، آنها را کنار بگذارید. سپس قارچ‌ها را تفت دهید. (اضافه کردن قارچ سلیقه‌ای است). در مرحله بعد، مانند روش بالا سس بیف استراگانف را آماده کنید.

حتما بخوانید  سریال خدمه پرواز | نقد و خلاصه و نمرات منتقدان به The Flight Attendant

وقتی سس آماده شد، تکه‌های بیف و قارچ را در سس بریزید و به مدت ۵ دقیقه بپزید تا سس به خورد گوشت‌ها برود. پاستا‌ها را جداگانه روی حرارت بجوشانید و آبکش کنید. پاستاها را در ظرف سرو بریزید و سس را به پاستا اضافه کنید. پاستا بیف استروگانف شما آماده است.

فوت و فن‌های طرز تهیه بیف استروگانف با پاستا

فوت و فن‌های طرز تهیه بیف استراگانف با پاستا

  • در طرز تهیه بیف استروگانف با پاستا، می‌توانید فیله‌های گوساله را بعد از تفت دادن در پیاز، داخل زودپز بپزید تا زودتر آماده شود.
  • برای پختن فیله‌ها، می‌توانید به جای آب، از عصاره گوشت یا آب قلم استفاده کنید. در این صورت طعم غذایتان قوی‌تر می‌شود.
  • می‌توانید به سس بیف استراگانف، قارچ هم اضافه کنید. قارچ باید به سس بیف استراگانف اضافه شود. در این روش، به صورت جداگانه، قارچ‌های برش خورده را در تابه سرخ کنید و به مواد سس بیفزایید. برای خرید قارچ می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.
  • اضافه کردن خامه را به آخرین مرحله و بعد از خاموش کردن حرارت، موکول کنید. البته می‌توانید از شیر پرچرب استفاده کنید و خامه را از دستور حذف کنید. در صورت استفاده از خامه، سس‌تان غلیظ‌تر می‌شود ولی کالری آن بالاتر می‌رود.
  • می‌توانید برای تزیین و در آخرین مرحله، سیب زمینی‌های سرخ شده خلالی شده ریز یا چیپس خلالی سیب زمینی، استفاده کنید. در صورت تمایل چیپس سیب زمینی و سیب زمینی خلالی منجمد را فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.
  • مدت زمان نگهداری بیف استروگانف با پاستا، به خاطر استفاده از خامه و شیر در سس بیف استراگانف کم است و نهایتا ۳ روز می‌توانید آن را در یخچال نگه دارید چون طعم آن تغییر می‌کند. بهتر است این غذا را به اندازه درست کرده و به صورت تازه مصرف کنید. مگر اینکه آن را در فریزر قرار دهید.
  • برای گرم کردن مجدد بیف استروگانف با پاستا، اگر مایکروفر در دسترس ندارید، هنگام حرارت دادن، به جای افزودن آب، کمی شیر به غذا اضافه کنید و اجازه دهید گرم شود.
  • طرز تهیه چیکن استراگانف با پاستا یا استراگانف مرغ با پاستا هم مرسوم است.
  • از انواع مدل پاستا مثل فوسیلی و فتوچینی می‌توانید برای درست کردن بیف استروگانف با پاستا استفاده کنید، اما پاستا پنه برای درست کردن بیف استروگانف با پاستا پنه مرسوم‌تر است.

سوالات متداول

برش‌های فیله‌های بیف استراگانف باید چقدر باشد؟

ضخامت برش‌های فیله‌های بیف استروگانف باید چقدر باشد؟

برش‌های فیله را باید نازک در نظر بگیرید. اندازه برش‌ها کاملا سلیقه‌ای است. می‌توانید ضخامت برش‌ها را بین ۱ تا ۳ سانتی‌متر در نظر بگیرید. هر چه برش‌ها نازک‌تر باشد، زودتر می‌پزند. طول برش‌ها را هم ۵ سانتی‌متر به بالا بزنید تا شکل نواری پیدا کند.

سس بیف استروگانف از چه چیزی درست شده است؟

سس استروگانف به روش سنتی نوعی سس خامه ترش است که با آب گوشت گاو غلیظ شده با آرد تهیه می‌شود. در این سس، معمولا قارچ سرخ شده هم وجود دارد که البته سلیقه‌ای است.

منبع: bbcgoodfood

کالابرگ الکترونیک