۲ طرز تهیه معجون قهوه و انار مقوی و خوشمزه به روش کافی شاپ

۲ طرز تهیه معجون قهوه و انار مقوی و خوشمزه به روش کافی شاپ


30 مهر 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه معجون قهوه و انار مقوی و خوشمزه به روش کافی شاپ

معجون قهوه و انار یکی از خاص‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های کافی شاپی است که به خاطر طعم متفاوت و دلچسبی که دارد، برای نوشیدنی شب یلدا هم ایده مناسبی است. طرز تهیه معجون قهوه و انار بسیار راحت است و می‌توانید آن را در عرض چند دقیقه در خانه آماده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه معجون خوشمزه و مقوی انار و قهوه و همه فوت و فن‌های تهیه این مدل معجون انار آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه معجون قهوه و انار (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب انار قرمز ۴ قاشق غذاخوری
قهوه اسپرسو دم کرده ۴ قاشق غذاخوری
شربت قهوه ۴ قاشق غذاخوری
شیر سرد ۲۸۰ میلی‌لیتر
یخ خرد شده به مقدار لازم

 

طرز تهیه معجون قهوه و انار با اسپرسو

طرز تهیه معجون قهوه و انار

برای تهیه معجون قهوه و انار به این روش، ابتدا باید آب انار را در یک لیوان بلند و مخصوص بریزید. سپس لیوان را با یخ پر کنید. حالا در این مرحله از طرز تهیه معجون قهوه و انار باید، شربت قهوه، قهوه اسپرسو و سپس شیر را اضافه کنید. اگر به شربت قهوه دسترسی ندارید می‌توانید قهوه اسپرسو را به صورت غلیظ و در صورت تمایل با مقداری شکر تهیه کنید و به این معجون اضافه کنید.

در انتها چند دانه انار روی این معجون بریزید و از طعم جذاب آن لذت ببرید. معجون قهوه و انار را نباید قبل از سرو کردن هم بزنید و مخلوط کنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع شربت از جمله شربت انار را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه معجون قهوه و انار با تخم مرغ (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
موز کوچک ۱ عدد
قهوه دم‌کرده ۵۰ میلی‌لیتر
آب انار ۵۰ میلی‌لیتر
عسل ۱ قاشق غذاخوری
شیر ۵۰ میلی‌لیتر
تخم مرغ ۱ عدد
یخ به مقدار لازم
نعناع چند برگ برای تزیین

 

مدت زمان آماده سازی معجون قهوه و انار: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه معجون قهوه و انار

مراحل طرز تهیه معجون قهوه و انار

درست کردن معجون قهوه و انار به روش کافی شاپی در خانه بسیار راحت است. معمولا در کافی شاپ‌ها برای تهیه معجون انار و قهوه از تخم مرغ استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه معجون قهوه و انار آشنا شوید.

حتما بخوانید  آبگوشت با دوغ یا نوشابه | کدام نوشیدنی با آبگوشت بهتر است؟

مرحله اول؛ تخم مرغ را با شیر ترکیب کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه معجون قهوه و انار به سبک کافی شاپی باید تخم مرغ و شیر را در مخلوط‌کن بریزید و مواد را خوب ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند.

برای خرید تخم مرغ و شیر به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ قهوه را دم کنید

در این مرحله از طرز تهیه معجون قهوه و انار باید قهوه را دم کنید. معمولا برای تهیه این معجون از قهوه ترک یا قهوه اسپرسو استفاده می‌شود که می‌توانید قهوه را با دستگاه یا بدون آن آماده کنید. برای دم کردن قهوه ترک باید به ازای هر فنجان قهوه از ۵۰ میلی‌لیتر آب سرد و یک قاشق چای‌خوری قهوه ریز آسیاب شده استفاده کنید.

سپس قهوه را روی حرارت قرار دهید و تا کف کند. به خاطر داشته باشید که قهوه را قبل از این که بجوشد، از روی گاز بردارید. بعد از آماده شدن قهوه صبر کنید تا کاملا خنک شود و سپس از آن برای تهیه معجون قهوه و انار استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید پودر قهوه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ معجون قهوه و شیر را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه معجون قهوه و انار با دستور خانگی باید پوست موز را جدا کنید و آن را خرد کنید. سپس موز را همراه با یخ، عسل، آب انار و قهوه در مخلوط‌کن بریزید و به ترکیب تخم مرغ و شیر اضافه کنید. بار دیگر دستگاه را روشن کنید تا همه مواد معجون با هم ترکیب شوند و مخلوط نرم و یکدستی ایجاد شود.

در صورت تمایل می‌توانید انواع آبمیوه از جمله آب انار و عسل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ معجون قهوه و انار را سرو کنید

بعد از این که همه مواد معجون به خوبی با هم ترکیب شدند، معجون را در لیوان‌های مناسب بریزید و سپس از چند برگ نعنا و دانه‌های قرمز انار تازه برای تزیین این معجون خوشمزه استفاده کنید و از طعم آن در کنار سایر اعضای خانواده لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه معجون قهوه و انار

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه معجون قهوه و انار

  • برای تهیه معجون قهوه و انار بهتر است از آب انار طبیعی و خانگی تازه استفاده کنید تا طعم معجون شما لذیذتر شود.
  • موز بافت یکدست، غلیظ و خوشمزه‌ای به معجون انار و قهوه می‌دهد، بنابراین به هیچ عنوان آن را حذف نکنید.
  • اگر دوست دارید معجون قهوه و انار شما شیرین‌تر شود، می‌توانید از مقدار عسل بیشتری در این معجون استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای میکس کردن یخ در معجون قهوه و انار، آن را بعد از آماده شدن معجون به آن اضافه کنید.
  • به جای عسل می‌توانید برای شیرین کردن معجون قهوه و انار از شکر نیز استفاده کنید. برای تهیه شکر می‌توانید خرید خود را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • اگر به آب انار تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از آبمیوه‌های صنعتی موجود در بازار برای تهیه معجون قهوه و انار استفاده کنید.
  • برای جذابیت بیشتر معجون قهوه و انار می‌توانید از مقداری ژله انار خرد شده در این معجون استفاده کنید. برای خرید انواع پودر ژله به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • اضافه کردن مقداری بستنی قهوه به معجون قهوه و انار طعم بی‌نظیری می‌بخشد. در صورت تمایل می‌توانید انواع بستنی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید در روش تهیه معجون قهوه و انار به جای شیر حیوانی از انواع شیرهای گیاهی مثل شیر بادام، شیر نارگیل و شیر سویا نیز استفاده کنید.
  • برای تزیین معجون قهوه و انار می‌توانید از دانه‌های انار، برگ نعنای تازه یا مقداری پسته و بادام خرد شده استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید مغز پسته و مغز بادام را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • می‌توانید برای شیرین کردن معجون قهوه و انار از شربت‌های ساده استفاده کنید. استفاده از شربت انار یا شهد ساده‌ای که از جوشاندن شکر و آب روی حرارت درست شده، برای طعم دادن به این معجون بسیار مناسب است.
  • برای این که معجون قهوه و انار شما ظاهر جذاب‌تری داشته باشد، بهتر است همه مواد را به صورت لایه لایه به لیوان اضافه کنید تا یک معجون چند رنگ درست کنید.
  • در طرز تهیه معجون قهوه و انار می‌توانید از هر نوع قهوه‌ای که دوست دارید استفاده کنید.
حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ فلفل دلمه ای به ۲ روش رژیمی و مجلسی

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد روش تهیه معجون انار و قهوه

آیا می‌توان تخم مرغ را از دستور تهیه معجون قهوه و انار حذف کرد؟

در اکثر کافی شاپ‌ها برای تهیه معجون قهوه و انار از تخم مرغ استفاده می‌شود، اما در صورت تمایل می‌توانید این معجون را بدون تخم مرغ نیز آماده کنید.

برای شیرین کردن معجون قهوه و انار از چه چیزی استفاده کنیم؟

برای این که معجون قهوه و انار شیرین شود، می‌توانید از عسل، شربت ساده یا حتی شربت انار استفاده کنید.

چطور معجون قهوه و انار را به صورت لایه‌ای درست کنیم؟

برای این که معجون قهوه و انار شما ظاهر جذاب‌تری داشته باشد، بهتر است همه مواد را به صورت لایه لایه به لیوان اضافه کنید تا یک معجون چند رنگ درست کنید. برای این کار ابتدا باید آب انار و یخ را اضافه کنید و در ادامه شیر و قهوه را در لیوان بریزید تا معجون ظاهری لایه لایه پیدا کند.

 

 

کالابرگ الکترونیک