۲ طرز تهیه سوپ گوجه و خامه خوشمزه به روش ایتالیایی و مدیترانه ای

۲ طرز تهیه سوپ گوجه و خامه خوشمزه به روش ایتالیایی و مدیترانه ای


22 مهر 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

سوپ گوجه فرنگی و خامه یکی از لذیذترین‌ انواع سوپ خانگی و رستورانی است که می‌توانید مثل سوپ گوجه فرنگی ساده آن را برای پذیرایی از مهمان‌ها در روزهای پاییز و زمستان آماده کنید. این سوپ گوجه فرنگی خامه‌ای بسیار سریع و ساده درست می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی و خامه و همه فوت و فن‌های تهیه این سوپ مجلسی آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه سوپ گوجه فرنگی با شیر و خامه (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوجه فرنگی ۸ عدد متوسط
شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خامه صبحانه ۳ قاشق غذاخوری
هویج ۱ عدد متوسط
سیب زمینی ۱ عدد متوسط
کره ۳ قاشق غذاخوری
جعفری ۵ شاخه
سیر ۲ حبه
آب جوش ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کرفس ۱ ساقه جوان
پیاز ۱ عدد متوسط
نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت سوپ گوجه و خامه: ۴۵ دقیقه

میزان کالری در هر وعده سوپ گوجه فرنگی: ۱۲۳ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با خامه به روش ایتالیایی

درست کردن سوپ گوجه فرنگی با شیر و خامه

مرحله اول؛ سبزیجات را تفت دهید و گوجه‌ها را کبابی کنید

برای درست کردن سوپ گوجه فرنگی خامه‌ای ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و با مقداری کره تفت دهید تا سبک شود. سپس سیب زمینی، هویج و ساقه کرفس را ریز خرد کنید و با پیاز کمی دیگر تفت دهید. حالا دو حبه سیر را له کنید و به سایر مواد اضافه کنید و باز هم تفت دهید.

کمی که بوی سیر بلند شد، ۲ لیوان آب جوش را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. شعله گاز را زیاد کنید تا مواد جوش بیایند و سپس حرارت را کم کنید تا مواد روی شعله ملایم گاز حدود ۳۰ دقیقه بپزند. برای این‌که طعم سوپ قوی‌تر شود بهتر است گوجه فرنگی‌ها را کبابی کنید و پوست‌شان را بگیرید. کباب کردن گوجه فرنگی یک نکته مهم برای خوشمزه و قوی شدن طعم سوپ گوجه فرنگی با شیر و خامه است.

سیر داغ و پیاز داغ منجمد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  45 خواص کلم بروکلی و مضرات آن + طبع و مصلح بروکلی

مرحله دوم؛ مواد سوپ گوجه را پوره کنید

گوجه فرنگی‌ها را به سایر مواد سوپ اضافه کنید و صبر کنید تا روی شعله ملایم گاز با هم بپزند. نمک و فلفل سوپ را اندازه کنید و زمانی که تمام مواد نرم شدند همه مواد را با هم با گوشتکوب برقی یا غذاساز پوره کنید و دوباره در قابلمه بریزید. مواد سوپ باید کاملا صاف و یکدست شوند.

مرحله سوم؛ شیر و خامه را به سوپ گوجه فرنگی اضافه کنید

در این مرحله یک لیوان شیر را هم گرم کنید و به سوپ اضافه کنید. همین که سوپ با شیر چند جوش زد، خامه را هم در یک ظرف جداگانه خوب هم بزنید و سپس به سوپ اضافه کنید تا در سوپ گوله نشود.

مرحله آخر؛ سوپ گوجه فرنگی و خامه را سرو کنید

خامه که در سوپ حل شد سوپ را سرو کنید و با خامه و جعفری ساطوری خرد شده تزیین کنید. این سوپ خوشمزه را هم برای درمان سرماخوردگی و هم به عنوان یک سوپ رستورانی برای مهمانی‌ها و مراسم سرو کنید.

در صورت تمایل می‌توانید شیر و خامه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۲ سوپ مقوی و ساده برای درمان سرماخوردگی

مواد لازم برای تهیه سوپ گوجه فرنگی با خامه به سبک مدیترانه‌ای و ترکیه‌ای (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
فلفل دلمه‌ای قرمز ۲ عدد
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد متوسط
هویج ۱ عدد بزرگ
سیر ۳ حبه رنده شده
آب مرغ ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
گوجه فرنگی خرد شده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
شکر ۱ قاشق چای‌خوری
ریحان تازه ۵ شاخه
برنج ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر پارمسان رنده شده برای تزیین روی سوپ

 

مراحل طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی و خامه و برنج 

مراحل طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی و خامه و برنج 

مرحله اول؛ برنج را دم و فلفل دلمه‌‌ها را کباب کنید

برای طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خامه‌ای به سبک مدیترانه‌ای به جای برنج از جو هم می‌توانید استفاده کنید. ابتدا ریحان‌ها را بشورید و سپس با یک نخ مخصوص پخت و پز ببندید و دسته کنید. برنج را هم بشورید و دم کنید، چون می‌خواهیم برنج در سوپ مشخص باشد به همین خاطر برنج را در سوپ نمی‌پزیم تا موقع پوره کردن سوپ له و ناپدید نشود.

حالا فلفل‌های دلمه‌ای را روی گاز یا داخل فر کباب کنید، این یک نکته خوشمزه شدن سوپ گوجه فرنگی خامه‌ای است. سپس پوست و تخم فلفل‌ها را جدا و آن‌ها را ساطوری خرد کنید. صبر کنید تا فلفل‌ها خنک شوند.

در صورت تمایل برنج و جو را به روش‌های تلفنی،‌ حضوری یا آنلاین از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ سبزیجات را در روغن تفت دهید

پیاز را نگینی خرد کنید. در یک قابلمه کمی روغن زیتون بریزید و پیاز را در آن تفت دهید. هویج را هم ریز خرد کنید و به پیاز اضافه کنید تا خوب تفت بخورد. سپس سیرهای رنده شده را هم اضافه کنید. کمی که سیر تفت خورد، رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید و خیلی کم تفت بدهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه دیپ پنیر چدار یا سس پنیر چدار

حالا آب مرغ، گوجه فرنگی‌های ریز خرد شده و فلفل دلمه‌ای کبابی و ریز خرد شده را هم اضافه کنید و شعله گاز را زیاد کنید تا محتویات قابلمه جوش بیاید. وقتی محتوای داخل قابلمه به جوش آمد نمک، فلفل، شکر و دسته ریحان را اضافه کنید. وقتی مواد قابلمه به قل قل افتاد، زیر شعله را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا مواد سوپ خوب بپزند و نرم شوند.

مرحله سوم؛ سوپ گوجه خامه‌ای را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی رستورانی و خامه‌ای به روش ترکیه‌ای باید بعد از پخته شدن مواد شعله گاز را خاموش کنید و ریحان دسته شده را از قابلمه خارج کنید چون ما فقط به عطر ریحان نیاز داریم. وقتی سوپ کمی از حرارت افتاد نیمی از خامه را به سوپ اضافه کنید و سپس سوپ را با گوشتکوب برقی یا غذاساز پوره کنید. سوپ را داخل یک ظرف بریزید و برنج پخته شده را به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

برای تزیین سوپ موقع سرو آن، باقی‌مانده خامه صبحانه، پنیر پارمسان و در صورت تمایل چند برگ ریحان تازه یا رزماری روی سوپ بریزید. اگر طعم سوپ گوجه فرنگی را تند می‌پسندید در هنگام سرو مقداری فلفل چیلی به آن اضافه کنید.

در صورت تمایل روغن زیتون، شکر، خامه، پنیر پارمسان و رب گوجه فرنگی را به روش‌های تلفنی،‌ حضوری یا آنلاین از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ نخود فرنگی به روشهای مختلف با خامه

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با برنج یا جو و ریحان به سبک مدیترانه‌ای و ترکیه‌ای

  • برای تهیه سوپ گوجه فرنگی و خامه بهتر است از آب مرغ استفاده کنید، اما اگر به آب مرغ دسترسی ندارید می‌توانید یک عدد عصاره مرغ به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع عصاره گوشت و مرغ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • قبل از اضافه کردن خامه به سوپ، ابتدا آن را در یک ظرف بریزید و خوب هم بزنید و بعد به سوپ اضافه کنید تا گلوله گلوله نشود.
  • اگر به سیر تازه دسترسی ندارید، می‌توانید برای خوش‌طعم شدن سوپ گوجه فرنگی از مقداری پودر سیر استفاده کنید. برای تهیه پودر سیر به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

سوالات متداول

اگر سوپ گوجه فرنگی و خامه رقیق شد، چه کار کنیم؟

در صورتی که سوپ گوجه فرنگی شما رقیق شد می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری آرد برنج را در کمی آب حل کنید و در مرحله آخر آماده شدن سوپ به آن اضافه کنید.

آیا می‌توان برای تهیه سوپ گوجه فرنگی سیر را حذف کرد؟

سیر اصلی‌ترین طعم‌دهنده در سوپ گوجه فرنگی است، در صورتی که سیر را حذف می‌کنید، حتما از پودر سیر برای طعم دادن به این سوپ استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک