طرز تهیه ۳ مدل دسر با ماست یخ زده ساده، میوه ای و پای

طرز تهیه ۳ مدل دسر با ماست یخ زده ساده، میوه ای و پای


16 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دسر با بستنی یخ زده
فهرست محتوا پنهان

با ماست یخ زده چه دسری درست کنیم؟ شاید برای شما هم جالب باشد، ولی دسرهای خوشمزه و متنوعی را می‌توانید به عنوان دسر با ماست یخ زده در خانه تهیه کنید و اتفاقا نیازی به استفاده از فر هم ندارید. انواع دسر با ماست خیلی ساده و با کمترین هزینه تهیه می‌شوند و بسیار هم خوشمزه هستند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه چند مدل دسر با ماست یخ زده را به شما آموزش خواهیم داد.

 

طرز تهیه دسر ماست یخ زده ساده

 

دسر ماست یخ زده ساده

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر با ماست یخ زده: ۴ تا ۵ ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر ماست یخ زده

• ماست چکیده یا پرچرب: ۱ لیتر

• شکر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• نمک: ۱ قاشق چای‌خوری

• آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری (در صورت دلخواه)

• شربت با طعم دلخواه: به میزان دلخواه (اختیاری)

مراحل تهیه دسر ماست یخ زده ساده

برای تهیه دسر ماست یخ زده، می‌توانید از انواع چاشنی‌ها و طعم‌دهنده‌ها برای خوشمزه‌تر کردن دسر استفاده کنید. در این روش تهیه، راحت‌تر و بهتر است که از دستگاه بستنی‌‌ساز استفاده کنید ولی اگر در دسترس ندارید، می‌توانید به روش ساده هم آن را تهیه کنید. در ادامه مراحل تهیه این دسر را بخوانید.

مرحله اول: ماست، شکر و نمک را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر با ماست یخ زده ساده، ماست را از ۱۰ دقیقه قبل در فریزر بگذارید تا کمی یخ بزند یا اینکه از چند ساعت قبل در یخچال بگذارید تا سرد شود. در یک کاسه، نمک، شکر و ماست را بریزید و با قاشق هم بزنید تا دانه‌های شکر و نمک کاملا در ماست مخلوط و حل شوند. انواع شربت، ماست، نمک و شکر را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد دسر را در بستنی‌ساز بریزید

بعد از مخلوط کردن مواد، می‌توانید آبلیمو یا آبمیوه و شربت‌های مختلف و دلخواه خود را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. ظرف ماست را در یخچال بگذارید تا سرد شود و به دمای ۷ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد برسد. سپس آن را در دستگاه بستنی‌ساز بریزید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا آماده شود. آبلیمو و انواع آبمیوه را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید حضوری، اینترنتی یا تلفنی، تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش ریواس به 2 روش با گوشت قرمز و مرغ

مرحله سوم: دسر ماست را در فریزر بگذارید

اگر دستگاه بستنی‌ساز ندارید، ظرف دسر را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید و بعد بیرون بیاورید. مایه دسر را با همزن برقی یا با قاشق هم بزنید تا بافت یخی آن از بین برود. دوباره ظرف را به فریزر برگردانید و هر ۱ ساعت یک بار همین کار را انجام بدهید. حدود ۴ تا ۵ ساعت بعد می‌توانید دسر ماست یخ زده را سرو کنید. دسر را اسکوپ بزنید، تزیین و میل کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع دسر ماست بستنی

 

طرز تهیه دسر با ماست میوه‌ای یخ‌زده

 

طرز تهیه دسر با ماست میوه ای یخ زده

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر با ماست یخ‌زده میوه‌ای: ۱ ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر ماست یخ زده

• ماست: ۴۵۰ گرم

• موز حلقه حلقه شده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• انبه: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)

• آب پرتقال: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری

• شیر: ۱ و ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• شکر: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

مراحل تهیه دسر ماست یخ زده با میوه

برای تهیه دسر ماست میوه‌ای یخ زده، باید مواد دسر را با هم میکس و آماده کنید. سپس آنها را در ظرف بریزید و در فریزر بگذارید تا آماده شود. دسر را به صورت اسکوپ شده می‌توانید سرو کنید یا با برش‌های میوه‌های مختلف، تزیین و بعد میل کنید. برای تهیه دسر، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر با ماست یخ زده و میوه، موز و انبه را پوست بگیرید و خرد کنید. بهتر است از چند ساعت قبل آنها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس آنها را در مخلوط‌کن بریزید و شیر را به آن‌ها اضافه کنید. مواد را مخلوط کنید تا پوره و نرم شوند. برای خرید انواع میوه‌ تازه و شیر، می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: بقیه مواد دسر را میکس کنید

در ادامه، آبلیمو و آب پرتقال را بیفزایید و وقتی همه مواد کاملا یکدست شدند، مایه دسر را در یک ظرف بریزید و با ماست و شکر ترکیب کنید. بعد از اضافه کردن ماست، بهتر است از همزن برقی استفاده کنید و مایه دسر را بزنید تا کف کند.

مرحله سوم: مایه دسر ماست بستنی را در فریزر بگذارید

در آخرین مرحله، اگر دستگاه بستنی‌ساز دارید، مایه دسر را در آن بریزید و طبق دستورالعمل دستگاه ماست بستنی را درست کنید. در غیر این صورت، ظرف بستنی را در فریزر بگذارید و روی آن را بپوشانید. حدود ۱ ساعت دسر را در فریزر بگذارید تا یخ بزند و بعد آن را با انواع مغزها یا میوه‌ها تزیین و سرو کنید.

طرز تهیه دسر پای با ماست یخ زده

 

طرز تهیه دسر پای با ماست یخ زده

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر پای با ماست یخ رده: ۳ تا ۴ ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر با ماست یخ زده

• آلبالو هسته گرفته یا تمشک: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

حتما بخوانید  طرز تهیه اسموتی خیار و گشنیز خوشمزه کافی شاپی به 3 روش

• شکر: ۲ قاشق چای‌خوری

• بیسکویت شکری: ۲۰ عدد

• ماست: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• آب پرتقال: ۳ قاشق چای‌خوری

• وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه دسر پای میوه ای با ماست یخ زده

برای تهیه این دسر با ماست یخ زده، نیازی به فر ندارید. کافی است از بیسکویت له شده به عنوان لایه اول یا پایه پای استفاده کنید و بقیه مواد را به ترتیب میکس و به صورت لایه لایه اضافه کنید. با استفاده از دستورالعمل زیر می‌توانید این مدل دسر با ماست یخ زده را به راحتی درست کنید.

مرحله اول: میوه‌ها را آماده کنید

برای درست کردن این دسر خوشمزه، آلبالوها را بشویید و هسته‌گیری کنید. می‌توانید از توت فرنگی، تمشک یا دیگر میوه‌های دلخواه استفاده کنید. سپس نصف میوه‌ها را با ۱ قاشق چای‌خوری شکر و ۱ قاشق آب پرتقال در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم: بیسکویت‌ها را آماده کنید

بیسکویت‌ها را در یک پلاستیک زیپ کیپ بریزید و با گوشت‌کوب بکوبید تا کاملا نرم شوند. بیسکویت‌های نرم شده را در یک ظرف، به عنوان قالب بریزید و با پشت قاشق آنها را فشار دهید تا به صورت سفت شده، کف ظرف را بپوشانند.

مرحله سوم: مایه میوه را روی بیسکویت بریزید

به عنوان لایه دوم دسر، میوه‌های پوره شده را روی بیسکویت بریزید و با ته قاشق صاف کنید تا یک لایه نازک از میوه‌های پوره شده داشته باشید. برای ۵ دقیقه دسر را در فریزر بگذارید. ماست را از یخچال بیرون بیاورید و کنار بگذارید. ظرف را از فریزر خارج کنید و ماست را روی لایه دوم بریزید. ماست را با پشت قاشق صاف کنید.

مرحله چهارم: دسر را در فریزر بگذارید

در این مرحله، وقتی سه لایه از دسر را آماده کردید، روی ظرف را با کیسه فریزر بپوشانید و در فریزر قرار دهید. به مدت ۳ تا ۴ ساعت صبر کنید تا مواد سفت شوند. در این فاصله لایه رویی دسر را آماده کنید.

مرحله پنجم: لایه رویی دسر را آماده و آن رو کنید

در این مرحله لایه رویی دسر را آماده کنید. بقیه آلبالو (یا میوه‌های دلخواه) را با باقیمانده شکر، آب پرتقال و وانیل در مخلوط‌کن، میکس کنید. وقتی دسر خودش را بست، از این مایه برای تزیین روی آن استفاده کنید. دسر پای با ماست یخ زده را به قطعات دلخواه برش بزنید و آن را سرو کنید.

انواع بیسکویت و وانیل را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش خرید حضوری، اینترنتی یا تلفنی تهیه کنید.

 

سوالات متداول

ماست یخ زده چیست؟

ماست یخ زده در اصل نوعی بستنی است که در طرز تهیه آن به جای خامه و شیر، (یا در کنار شیر و خامه) از ماست استفاده می‌شود و ماست، مایه غالب به حساب می‌آید.

با ماست یخ زده چی درست کنم؟

انواع دسر را می‌توانید با ماست یخ زده درست کنید. می‌توانید از ترکیب میوه‌های دلخواه یا چاشنی‌هایی مثل آبلیمو یا آب انواع میوه‌ها و شربت‌ها استفاده کنید. حتی می‌توانید دسر پای با ماست یخ زده درست کنید و به صورت یخچالی و ساده، تهیه و سرو کنید.

 

کالابرگ الکترونیک