طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی بدون شکر در ۵ مرحله ساده

طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی بدون شکر در ۵ مرحله ساده


27 تیر 1403 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی بدون شکر در ۵ مرحله ساده

اگر طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی را بلد باشید بدون نگرانی از اضافه وزن می‌توانید عطش روزهای گرم تابستان را با خوردن یک بستنی رژیمی مقوی و سالم برطرف کنید. این بستنی برای افراد مبتلا به دیابت هم یک دسر سالم و بی‌ضرر است. با ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش همراه باشید تا طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه بستنی طالبی رژیمی بدون شکر

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
طالبی ۳۰۰ گرم
شیر (سرد باشد) ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عسل ۱ قاشق غذاخوری

 

 

زمان لازم برای آماده‌سازی مواد اولیه: ۱۰ دقیقه

زمان لازم برای یخ زدن طالبی: ۴ ساعت

زمان لازم برای تهیه مایه بستنی: ۵ دقیقه

زمان لازم برای سفت شدن بستنی طالبی رژیمی: ۸ ساعت

 

مراحل طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی

مراحل طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی

مراحل طرز تهیه بستنی طالبی در نسخه رژیمی را دنبال کنید و بدون ترس از اضافه وزن یا دیابت روزهای گرم تابستان کام خود را شیرین کنید.

مرحله اول: طالبی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی باید طالبی را بشویید و پوست بگیرید. سپس، آن را برش بزنید، تخم‌های طالبی را دور بریزید و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید.

مرحله دوم: طالبی را در فریزر بگذارید

قطعات طالبی را در ظرف دربسته تمیزی بریزید و حداقل به‌ مدت ۴ ساعت داخل فریزر قرار دهید. دقت کنید، طالبی باید کاملا یخ بزند.

مرحله سوم: طالبی را در مخلوط‌کن بریزید

پس از گذشت ۴ ساعت، قطعات طالبی یخ‌زده را از فریزر خارج کنید و همراه با شیر سرد و عسل در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن بریزید. این مواد را با یکدیگر به‌ خوبی ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه اسموتی انبه و زنجبیل خوشمزه و مقوی به ۲ روش کافی شاپی

برای خرید شیر و عسل می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: مایه بستنی را در فریزر بگذارید

حالا مایه بستنی را دوباره در ظرف دربسته و تمیزی بریزید و به‌ مدت ۸ ساعت در فریزر قرار دهید تا مایه بستنی خودش را بگیرد و کاملا منسجم شود.

مرحله پنجم: بستنی طالبی رژیمی را سرو کنید

پس از گذشت ۸ ساعت، بستنی طالبی بدون شکر را از فریزر خارج کنید. با کمک اسکوپ بستنی یا یک قاشق گرد، آن را به‌صورت توپی درآورید و همراه با میوه‌های تازه در ظرف بستنی‌خوری بریزید. همچنین می‌توانید بستنی طالبی رژیمی خانگی را به‌ صورت ساده برش بزنید و همراه با نان بستنی به‌صورت ساندویچی سرو کنید.

نکات مهم در طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی

  • برای تهیه بستنی طالبی بدون شکر حتما از طالبی تازه و با کیفیت استفاده کنید.
  • بسته به میزان شیرینی طالبی و به دلخواه می‌توانید مقدار عسل بیشتر یا کمتری را به مایه بستنی طالبی رژیمی اضافه کنید.
  • در صورت تمایل، در هنگام تهیه بستنی طالبی رژیمی به‌ جای شیر می‌توانید از ماست ایسلندی یا ماست همزده  استفاده کنید. برای خرید انواع ماست می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.
  • برای بهتر شدن کیفیت بستنی طالبی، پیشنهاد می‌کنیم هر ۴۵ دقیقه یکبار ظرف حاوی مایه بستنی را از فریزر بیرون بیاورید و هم بزنید. سپس، دوباره درب ظرف را ببندید و داخل فریزر بگذارید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید مقداری آب لیموترش تازه به مایه بستنی طالبی رژیمی اضافه کنید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید یک چهارم قاشق چای‌خوری وانیل هم به مایه بستنی طالبی رژیمی اضافه کنید. برای خرید وانیل می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.
  • توجه داشته باشید، حتما قطعات طالبی و مایه بستنی را در ظرف دربسته قرار دهید تا عطر و طعم آن تغییر نکند. اگر ظرف یا قالب مورد نظرتان بدون درب است حتما روی آن را با سلفون یا فویل به‌ خوبی بپوشانید.
  • برای تزیین بستنی طالبی رژیمی می‌توانید از مقداری خلال پسته و بادام استفاده کنید. برای خرید خلال پسته و خلال بادام می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.
  • بستنی رژیمی با موز یا توت فرنگی به جای طالبی هم بسیار محبوب است. این مدل بستنی‌های رژیمی بدون شکر برای بدنسازی و ورزشکاران جزو گزینه‌های سالم است.
حتما بخوانید  طرز تهیه آش دندونی مشهدی (آش دنیک) مقوی و خوشمزه

فوت و فن‌های خوشمزه شدن بستنی طالبی رژیمی و بدون شکر

چرا بستنی طالبی تلخ می‌شود؟

طالبی حاوی آنزیمی به نام «پروتئولیتیک» است. این آنزیم به‌ویژه با پروتئین‌های موجود در لبنیات واکنش نشان می‌دهد و موجب تلخ شدن بستنی طالبی می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع، هر بار بستنی طالبی رژیمی را به اندازه مورد نیازتان درست کرده و به صورت تازه مصرف کنید.

طرز تهیه بستنی طالبی رژیمی با ماست ایسلندی چگونه است؟

طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست ایسلندی درست مانند دستور بالاست؛ با این تفاوت که به‌ جای شیر در مایه آن باید ماست ایسلندی یا ماست همزده بریزید.

طرز تهیه بستنی یخی بدون قند چگونه است؟

برای تهیه انواع بستنی یخی بدون قند از طالبی گرفته تا توت فرنگی و موز کافی است میوه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و مراحل بالا را دنبال کنید.

 

محصولات مرتبط