۸ مدل طرز تهیه بستنی رژیمی بدون شکر مقوی و سالم

۸ مدل طرز تهیه بستنی رژیمی بدون شکر مقوی و سالم


9 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۸ مدل بستنی رژیمی بدون شکر مقوی و سالم بدون دستگاه
فهرست محتوا پنهان

بستنی رژیمی بدون شکر یکی از بهترین دسرها برای کسانی است که رژیم لاغری دارند. در این صورت هم می‌توانید از طعم بستنی لذت ببرید و هم به رژیمتان پایبند بمانید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه چند مدل بستنی رژیمی بدون شکر بدون نیاز به دستگاه بستنی‌ساز را به شما آموزش می‌دهیم.

 

۱- طرز تهیه بستنی وانیلی رژیمی بدون شکر

 

طرز تهیه بستنی رژیمی بدون شیر

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی بستنی بدون شکر: ۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه بستنی وانیلی رژیمی بدون قند و شکر

 

• موز: ۲ عدد
• عسل: ۲ قاشق غذاخوری
• مغز گردو: به میزان دلخواه
• وانیل: نوک قاشق چای‌خوری

 

مراحل طرز تهیه بستنی رژیمی بدون شیر و شکر

 

برای تهیه بستنی وانیلی بدون شیر و خامه، موز را فریز و بعد پوره کنید. سپس مایه بستنی را آماده کرده و آن را سرو کنید. این بستنی رژیمی در ۵ دقیقه بدون شیر درست می‌شود. برای تهیه این دسر خوشمزه، مراحل زیر را انجام دهید.

 

مرحله اول: موزها را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی وانیلی در ۵ دقیقه بدون شکر و خامه، موزها را پوست بگیرید و به‌صورت حلقه‌ای خرد کنید. سپس آنها را در پلاستیک فریزری بگذارید و در فریزر قرار دهید تا چند ساعت بمانند و یخ بزنند. انواع میوه‌ تازه را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش حضوری، تلفنی یا اینترنتی خریداری کنید.

 

مرحله دوم: موزها را پوره کنید

 

موزها را بعد از یخ زدن در دستگاه مخلوط‌کن بریزید و به آن‌ها، عسل، وانیل و مقداری مغز گردو اضافه کنید. همه مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند و بافت نرمی بگیرند. عسل، وانیل و مغز گردو را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

 

مرحله سوم: بستنی وانیلی رژیمی را سرو کنید

 

بعد از پوره و یکدست شدن مواد، آنها را در یک ظرف مناسب بریزید و روی بستنی را با مواد دلخواه تزیین و آن را سرو کنید.

 

۲- طرز تهیه بستنی رژیمی بدون قند با ماست ایسلندی

 

طرز تهیه بستنی رژیمی بدون قند با ماست ایسلندی

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی بستنی رژیمی بدنسازی: ۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه بستنی رژیمی با ماست بدون شکر

 

• ماست ایسلندی یا ماست غلیظ شیرین: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• توت فرنگی یا طالبی (میوه دلخواه): ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)
• موز: ۱ عدد
• عسل: ۳ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه بستنی رژیمی بدنسازی با ماست

 

این بستنی رژیمی برای بدنسازی، بدون شکر و با ماست، در مدت زمان کمی آماده می‌شود و مواد ساده‌ای هم در تهیه آن به کار می‌رود. می‌توانید به محض آماده شدن بستنی، آن را میل کنید. مراحل زیر را برای تهیه این بستنی بدون شکر رژیمی، دنبال کنید.

 

مرحله اول: میوه‌ها و ماست را آماده کنید

 

برای تهیه بستنی رژیمی با ماست و بدون شکر، موز و طالبی یا توت فرنگی را پوست بگیرید و خرد کنید. میوه‌ها را در فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزنند. ماست را هم به مدت ۱ ساعت در فریزر بگذارید تا بافت یخی پیدا کند. انواع ماست از جمله ماست همزده ایسلندی را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش حضوری، تلفنی یا اینترنتی خریداری کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش به قیمه مجلسی با گوشت یا مرغ به روش تهرانی

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله دوم: مواد بستنی را در مخلوط‌کن بریزید

 

بعد از یخ زدن مواد بستنی، ماست، موز و طالبی را در مخلوط‌کن بریزید و مواد را بزنید تا به صورت یکدست، پوره شوند. عسل را هم در آخر به مواد اضافه کنید. بستنی رژیمی شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید. ولی اگر بافت سفت‌تری می‌خواهید، مواد را در قالب بریزید و چند ساعت در فریزر قرار دهید. در نهایت بستنی را اسکوپ بزنید و سرو کنید.

 

۳- طرز تهیه بستنی شکلاتی رژیمی

 

طرز تهیه بستنی شکلاتی رژیمی

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان آماده سازی بستنی شکلاتی رژیمی: ۴ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه بستنی رژیمی کاکائویی

 

• موز یا میوه دلخواه: ۳ عدد
• وانیل: نوک قاشق چای‌خوری
• پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
• شیر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکلات تخته‌ای: به میزان دلخواه
• گردو خرد شده: به میزان دلخواه

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

مراحل طرز تهیه بستنی بدون شکر شکلاتی و رژیمی

 

اگر از طعم شکلاتی بستنی لذت می‌برید، می‌توانید بستنی رژیمی شکلاتی بدون شکر را امتحان کنید. افرادی که فعالیت بدنی دارند و ورزش می‌کنند هم می‌توانند از این بستنی شکلاتی به صورت رژیمی استفاده کنند. دستورالعمل زیر را برای تهیه بستنی شکلاتی رژیمی دنبال کنید.

 

مرحله اول: موز را در فریزر بگذارید

 

در اولین مرحله از تهیه این بستنی رژیمی بدون شکر، موزها را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای خرد کنید. موزها را در پلاستیک بگذارید و در فریزر قرار دهید تا به مدت چند ساعت یخ بزنند. سپس موزهای یخ‌زده را به همراه وانیل، شیر، پودر کاکائو و گردوی خرد شده در مخلوط‌کن بریزید.

 

مرحله دوم: مایه بستنی را در فریزر بگذارید

 

در این مرحله، مایه بستنی را در مخلوط‌کن میکس کنید تا مواد کاملا یکدست شده و پوره شوند. سپس نصف مایه بستنی را در قالب بریزید و روی آن را شکلات تخته‌ای خرد یا رنده شده بپاشید. لایه دوم بستنی را روی شکلات‌ها بریزید. پودر کاکائو، انواع شیر و شکلات از جمله شکلات تخته‌ای را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

 

مرحله سوم: بستنی شکلاتی رژیمی را سرو کنید

 

ظرف بستنی را در فریزر به مدت ۴ ساعت قرار دهید. بعد از یک ساعت، هر ۳۰ دقیقه یک‌بار، ‌مایه بستنی شکلاتی را با قاشق یا همزن، هم بزنید تا بافت پفکی پیدا کند. وقتی بستنی رژیمی شما آماده شد، می‌توانید‌ آن را سرو کنید.

 

۴- طرز تهیه بستنی چوبی رژیمی بدون شکر

 

طرز تهیه بستنی چوبی رژیمی بدون شکر

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی بستنی چوبی رژیمی بدون شکر: ۴ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه بستنی میوه‌ای چوبی

 

• توت فرنگی خرد شده: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• کیوی: ۶ عدد
• هلو: ۳ عدد
• عسل: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل طرز تهیه بستنی میوه‌ای رژیمی آلاسکا

 

برای تهیه این بستنی یخی آلاسکا بدون شکر به روش رژیمی، باید میوه‌ها را با عسل، جداگانه پوره کنید و در قالب بستنی یخی یا بستنی چوبی بریزید. بعد از گذاشتن در فریزر و آماده شدن، می‌توانید آن را سرو کنید.

 

مرحله اول: توت فرنگی‌ها را با عسل مخلوط کنید

 

در ابتدا، توت فرنگی‌ها را خرد کنید و در مخلوط‌کن بریزید. به اندازه ۱/۳ از عسلی را که دارید، به توت فرنگی‌ها اضافه کنید. مواد را بزنید تا کاملا پوره و یکدست شوند. توت فرنگی‌های پوره شده را در قالب به طور مساوی بریزید و چوب بستنی را در مایه بستنی فرو کنید. قالب را در فریزر بگذارید. به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا کمی خودش را بگیرد.

 

مرحله دوم: کیوی و عسل را پوره کنید

 

کیوی‌ها را پوست بگیرید و خرد کنید. کیوی‌ها را در مخلوط‌کن با ۱/۳ دیگر عسل بریزید. مواد را پوره کنید و قالب را از یخچال بیرون بیاورید. مخلوط کیوی‌ها را روی لایه اول که توت فرنگی‌های نیمه یخ‌زده هستند، به‌اندازه مساوی بریزید و دوباره قالب را ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید.

 

مرحله سوم: لایه سوم را اضافه کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه بستنی رژیمی بدون شکر یخی و سه رنگ، هلوها را بشویید و خرد کنید و با باقی‌مانده عسل در مخلوط‌کن، پوره و له کنید. لایه سوم را هم به‌اندازه مساوی روی لایه دوم بریزید. قالب را به مدت ۳ ساعت در فریزر نگه دارید تا بستنی کاملا ببندد. سپس بستنی‌ها را خارج کرده و آنها را سرو کنید.

 

۵- طرز تهیه بستنی رژیمی موزی به ۳ روش

 

فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی رژیمی با موز

 

طعم بستنی رژیمی با موز را امتحان کرده‌اید؟ بستنی موزی را هم می‌توانید فقط با موز یخ زده درست کنید، هم با ماست یا به صورت بستنی موزی رژیمی چوبی. برای درست کردن بستنی موزی رژیمی و بدون شکر به نکات زیر دقت کنید:

*حتما موز را قبل از پوره کردن و ریختن در مخلوط‌کن، در فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند. این کار کمک می‌کند که هم بستنی زودتر آماده شود و هم بافت بستنی بهتر و نرم‌تر خواهد شد.

*اگر می‌خواهید بستنی رژیمی شما طعم شیرین داشته باشد ولی در آن از شکر استفاده نشود، می‌توانید عسل را با شکر جایگزین کنید. شکر قهوه‌ای هم گزینه مناسبی برای جایگزینی است.

حتما بخوانید  طرز تهیه مارمالاد زردآلو خوشمزه به 3 روش با ژلاتین و بدون ژلاتین

*اضافه کردن طعم‌ دهنده‌ها یا چاشنی‌های مختلف به بستنی موز رژیمی اختیاری است. برای طعم قوی‌تر و متفاوت‌تر بستنی خود می‌توانید وانیل، دارچین، گلاب، هل و … استفاده کنید.

*برای تزیین روی بستنی موزی می‌توانید مغزهای خرد شده گردو، بادام، پسته و … استفاده کنید، یا اینکه روی بستنی را با شکلات آب شده یا کره بادام زمینی تزیین کنید.

*اگر می‌خواهید بستنی‌ موزی رژیمی بدون قند شما طعم شکلاتی داشته باشد، مقداری پودر کاکائو به مواد بستنی اضافه کنید.

*علاوه بر موز، می‌توانید از میوه‌های دیگر در این بستنی هم استفاده کنید.

*برای تهیه بستنی رژیمی بدنسازی با موز و شیر، کافی است به‌جای ماست ایسلندی از شیر استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه بستنی موزی رژیمی به ۳ روش خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۶- طرز تهیه بستنی رژیمی توت فرنگی

 

بستنی رژیمی توت فرنگی

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۶ الی ۸ ساعت

مواد لازم برای بستنی رژیمی با توت فرنگی

 

  • توت فرنگی: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • ماست کم‌چرب یا بدون چربی: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل طرز تهیه بستنی توت فرنگی بدون شکر

 

مرحله اول: توت فرنگی را خرد و پوره کنید

 

توت فرنگی‌ها را هم بعد از شستن برش بزنید. سپس همه را در یک ظرف بریزید و ۲ تا ۳ ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. برش‌های توت فرنگی را از فریزر خارج کنید و در میکسر بریزید. ماست را به آن‌ها اضافه و شروع به مخلوط کردن ترکیب ماست و توت فرنگی کنید تا وقتی که مخلوط یکدستی داشته باشید. مخلوط به‌دست آمده را به طور مساوی در لیوان‌های کاغذی یک‌بار‌مصرف بریزید.

 

مرحله دوم: بستنی‌ها را در لیوان بریزید و در فریزر بگذارید

 

روی لیوان‌ها را با ورقه‌های نازک آلومینیوم بپوشانید. وسط ورقه‌ را سوراخ کنید و چوب بستنی یا قاشق چای‌خوری را در داخل آن قرار دهید. لیوان‌ها را در فریزر بگذارید. ۳ تا ۴ ساعت صبر کنید تا بستنی‌ها خودشان را کاملا بگیرند. سپس آن‌ها را از فریزر بیرون بیاورید. لیوان‌های کاغذی را به‌آرامی با چاقو برش بزنید، بستنی‌ توت فرنگی رژیمی را از کاغذ خارج و را سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه بستنی توت فرنگی بدون دستگاه «

 

۷- طرز تهیه بستنی رژیمی سیب با ثعلب

 

طرز تهیه بستنی رژیمی سیب

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴ ساعت

مواد لازم برای بستنی رژیمی سیب

 

  • سیب: ۵۰۰ گرم
  • عسل: ۳ قاشق غذاخوری
  • ثعلب: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • پودر هل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • گلاب: ۳ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه بستنی سیب بدون شکر

 

مرحله اول: سیب‌ها را پوره کنید و بپزید

 

سیب‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. سیب‌ها را رنده یا با مخلوط‌کن پوره کنید. سیب‌های پوره شده را در آب بپزید. به سیب‌های در حال پخت، هل، گلاب، ثعلب و پودر قند اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدستی درست شود. سپس مخلوط به دست آمده را در قالب بریزید و در فریزر قرار دهید.

 

مرحله دوم: مایه بستنی را در فریزر بگذارید

 

بعد از ۳ ساعت که بستنی خودش را گرفت، آن را با قاشق هم بزنید. ۳ تا ۴ بار و هر ۳۰ دقیقه یک‌بار این کار را انجام دهید. سپس بستنی سیب رژیمی را از فریزر خارج کنید، اسکوپ بزنید و سرو کنید. هل و انواع عرقیات گیاهی مثل گلاب را از افق کوروش بخرید، اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب و بدون دستگاه «

 

۸- طرز تهیه انواع ماست بستنی

 

طرز تهیه ماست بستنی خانگی

 

ماست بستنی هم برای افرادی که نمی‌خواهند با خوردن بستنی حجم زیادی از چربی و شکر را وارد بدن خود کنند در سال‌های اخیر به یک گزینه محبوب تبدیل شده است. برای درست کردن ماست بستنی می‌توانید از عسل به‌جای شکر استفاده کنید و همان‌طور که از اسم این بستنی پیداست حجم زیادی از بستنی از ماست تشکیل شده است.

ماست بستنی شکر کمتری دارد و طعم آن به‌خاطر استفاده از ماست کمی هم ترش است. در طرز تهیه ماست بستنی می‌توانید از انواع ماست ساده یا ماست یونانی و پروبیوتیک هم استفاده کنید. به‌خاطر داشته باشید چربی ماست‌های ساده، کم است و این موضوع چالش‌هایی را به همراه دارد. البته برای آن راه چاره هم وجود دارد.

برای درست کردن ماست بستنی از مواد مختلفی می‌توانید استفاده کنید؛ از کره بادام زمینی گرفته تا شکلات و انواع میوه‌های فصل. اگر با خوردن شکر مشکل دارید، می‌توانید از عسل یا شربت‌های دلخواه در طرز تهیه ماست بستنی استفاده کنید. برخی افراد استفاده از شربت ذرت را ترجیح می‌دهند. این مایع باعث جلوگیری از یخ زدن ماست بستنی می‌شود. برای مشاهده طرز تهیه ماست بستنی به ۳ روش مختلف ساده و با طعم‌های مختلف به شکل رژیمی و معمولی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

چطور بستنی بدون شکر را شیرین کنیم؟

 

برای تهیه بستنی رژیمی بدون شکر، از میوه‌‌های شیرین در تهیه بستنی استفاده کنید. به کار بردن شیرین کننده‌های طبیعی مثل عسل هم می‌تواند طعم بستنی را شیرین و خوشمزه کند و در‌عین‌حال رژیمی باشد.

 

چطور بستنی رژیمی کشدار درست کنیم؟

 

برای کشدار شدن بافت بستنی رژیمی، حتما میوه‌ها را از قبل در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. بعد از آماده شدن مایه بستنی هم، آن را در فریزر بگذارید و هر ۳۰ دقیقه مواد بستنی را با همزن هم بزنید تا بستنی بافت یخی و سفت پیدا نکند.

 

کالابرگ الکترونیک