۱۱ نمونه از کمپین های موفق بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ)

۱۱ نمونه از کمپین های موفق بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ)


26 مهر 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۱۱ نمونه از کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ)

در دنیای امروز بازاریابی، کمپین های بازاریابی موبایلی (موبایل مارکتینگ) تاثیر چشمگیری در برند سازی و جلب مخاطب دارند. حالا ما در دنیایی زندگی می کنیم که تلفن همراه نقش مهمی در آن ایفا می کند. ترجیح کاربر به استفاده از دستگاه های کوچک تر، با صفحه نمایش کوچک است. نزدیک به ۵۶.۶۸ درصد از ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شود. این در حالی است که برخی منابع این رقم را تا ۷۰ درصد نیز گزارش کرده اند. بنابراین کمپین های بازاریابی تلفن همراه در میان کسب و کار ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به بررسی ۱۱ نمونه موفق از این کمپین های بازاریابی تلفن همراه پرداخته ایم.

 

انواع کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ)

 

انواع کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ)

 

کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) با اهداف مختلفی راه اندازی می شوند. در اکثر آن ها هدف های کاملا مشخص و رایجی وجود دارد. گاهی این کمپین ها به منظور افزایش آگاهی از برند در بین مخاطبان هدف شکل می گیرند. در برخی از مواقع هدف حفظ مشتری و افزایش طول عمر وفاداری مشتری است. گاهی کمپین های بازاریابی با تلفن همراه برای اطلاع رسانی از تبلیغات به کاربران به گوشی های هوشمند صورت می گیرد.

 

 

جمع آوری بازخوردهای ارزشمند و شخصی سازی

 

جمع آوری بازخوردهای ارزشمند، شخصی سازی از طریق محتوای پویا و پیگیری فعالیت های کاربران را می توان از دیگر اهداف کمپین های بازاریابی تلفن همراه نام برد. گاهی برخی از برند های تجاری به منظور ارائه خدمات و پیشنهادهای مبتنی بر مکان و یا فروش محصولات و خدمات به مخاطب هدف اقدام به راه اندازی این کمپین ها می کنند. یک استراتژی بازاریابی موفق در راه اندازی کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) می تواند با تمرکز بر هر یک از اهداف ذکر شده تاثیر چشمگیری در توسعه کسب و کار داشته باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۶ کسب و کار که وب سایت و اپلیکیشن تلفن همراه برای آن ها ضروری است

 

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) دومینو

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) دومینو

 

زمانی که پیتزا هات حامی رسمی سوپر بول بود، دومینو برای جلب توجه و بزرگ جلوه دادن این موضوع یک کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) راه اندازی کرد. این برند از طریق یک برنامه نوآورانه مخاطبین را تشویق به خرید بیشتر کرد. مشتریان برای اسکن هر پیتزا ۱۰ امتیاز کسب می کردند. با جمع آوری ۶۰ امتیاز، شرکت کننده یک پیتزای رایگان از دومینو دریافت می کرد. این کمپین بازاریابی چریکی به سادگی توانسته بود از طریق تلفن همراه مخاطبان را جذب کند. در این کمپین اسکن پیتزای ساده با برنامه تلفن همراه مشتریان باعث ایجاد آگاهی از نام برند تجاری شده بود. در این کمپین تنها به یک برنامه ساده اسکن مبتنی بر هوش مصنوعی نیاز بود. کمپین بازاریابی «یک پیتزا بیشتر» به هدف خود که آگاهی از نام برند تجاری بود به سادگی دست یافت. در عین حال کاربران ناچار به دریافت این اپلیکیشن می شدند.

 

بیشتر بخوانید: تجربه موفق برند ایکیا از بازاریابی چریکی

 

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه Ogilvy & Mathers Paris

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) Ogilvy & Mathers Paris

 

کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) Ogilvy & Mathers Paris، با تکنیک وای فای رایگان کلید خورد. غول های تبلیغاتی Ogilvy & Mathers Paris از طریق کمپین بازاریابی تلفن همراه، باعث شدند تا تبلیغات گسترده ای برای شان صورت بگیرد. این شرکت با اسکربل همکاری کرد تا به کاربران تلفن هوشمند اتصالات وای فای رایگان در مناطقی با ارتباط ضعیف ارائه دهد. راه حل ساده بود. کاربران می بایست مهارت های امدادی خود را به نمایش می گذاشتند. آن ها در مقابل این کار امتیاز بیشتری گرفته و به مدت طولانی به اینترنت دسترسی پیدا می کردند. این ابتکار عمل در رسانه های اجتماعی بسیار پیچیده شد. نتیجه فوق العاده بود. کاربران با جمع آوری بیش از ۶ هزار کلمه بیش از ۱۱۰ هزار دقیقه وای فای رایگان دریافت کردند. ناگفته نماند در این دوره اپلیکیشن تلفن همراه این کمپانی بارگیری بیشماری را ثبت کرد.

 

کمپین بازاریابی موبایل مارکتینگ شرکت خودروسازی فورد

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) شرکت خودروسازی فورد

 

شرکت خودرو سازی فورد یک استراتژی بازاریابی تلفن همراه ساده و در عین حال موثر را برای تبلیغات خط اسکیب و تاروس خود به کار گرفت. آن ها از مخاطبان هدف خود خواستند تا با شماره ۶۳۶۱۱ به فورد پیام دهند تا در مورد خودروها بیشتر بدانند. در پاسخ به این محرک برای اقدام، فورد موفق شد جزئیات مهم مشتریان احتمالی را جمع آوری کند. اطلاعاتی چون نام، کد پستی و نوع وسیله نقلیه مورد علاقه آن ها به سادگی جمع آوری شد. در این کمپین اهمیت پیام متنی به طور چشمگیری مشخص شد. بازاریابی پیامکی به گونه ای ارزشمند در یک کمپین جذاب مورد استفاده قرار گرفت. این کمپین بازاریابی موبایلی نرخ تبدیل را ۱۵.۴ درصد افزایش داد.

حتما بخوانید  5 شکایت مشترک مشتریان فروشگاه های خرده فروشی در سرتاسر دنیا

 

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه برگرکینگ

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) برگرکینگ

 

برگرکینگ با استفاده از واقعیت افزوده و کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) موفق شد تا نرخ تبدیل خود را بسیار افزایش دهد. در واقع نام تجاری این کمپین بسیار موفق «آن تبلیغ را بسوزان» بود. کاربران تلفن های هوشمند با دریافت اپلیکیشن برگرکینگ و استفاده از واقعیت افزوده برای پیدا کردن و سوزاندن تبلیغات دیگر خود انگیزه پیدا می کردند. چرا که به برنده تسهیلات رایگان از برگرکینگ تعلق می گرفت. گرچه برخی اعلام کردند این نوع روش، روشی اخلاقی برای بهبود نرخ تبدیل نیست. اما می توان گفت که یک روش هوشمندانه بود. مشتریان واقعا از تلاش برای دستیابی به فناوری جدید لذت می بردند و برگرکینگ از سرمایه گذاری تبلیغات دریافتی در اپلیکیشن خود بهترین استفاده را کرد.

 

 

کمپینی خلاقانه با ۱۲ جایزه

 

این کمپین توسط شرکت اف سی بی نیویورک اجرا شد و در مجموع ۱۲ جایزه از آن خود کرد. کمپین تبلیغاتی برگرکینگ مشتریان مک دونالد را به سمت رستوران های خود هدایت کرد. برگرکینگ در اپلیکیشن تلفن همراه خود ۱۴ هزار رستوران مک دونالد در ایالات متحده را قرار داد. هر کاربری که در فاصله ۲۰۰ متری یک رستوران مک دونالد قرار می گرفت، برایش پیشنهاد برگر ۱ سنتی واپر فرستاده می شد. کاربر باید اپلیکیشن موبایل برگرکینگ را نصب کرده، به نزدیک ترین رستوران مک دونالد برود. در رستوران مک دونالد برگر واپر را سفارش داده و در نزدیک ترین رستوران برگر کینگ تحویل بگیرد.

 

 

بازگشت ۳۷ برابری سرمایه

 

برگر کینگ با یک تیر چند نشان زد. بیش از ۱ و نیم میلیون نصب اپلیکیشن در ۹ روز صورت گرفت. بازگشت سرمایه ۳۷ برابر شد. ۳ میلیارد نمایش در رسانه ها صورت گرفت. همچنین ۳ برابر فروش بیشتر در زمان اجرای کمپین بازاریابی از طریق تلفن همراه صورت گرفت. نرخ بازدید از رستوران به بیشترین حد خود در ۴ سال گذشته رسید. رسانه های معروف زیادی از شیوه تبلیغاتی برگرکینگ صحبت کردند. مدیر بازاریابی برگرکینگ اعلام کرد ما ۲ گزینه برای مشتریان قرار دادیم.

 

 

گزینه های کمپین

 

اولین گزینه نصب اپلیکیشن برگرکینگ و دریافت یک برگر واپر رایگان بود. گزینه دوم نصب اپلیکیشن برگرکینگ و ثبت کارت بانکی بود. در عین حال باید مشتریان به رستوران مک دونالد می رفتند، در آن جا سفارش داده، یک سنت پرداخت کرده و به رستوران برگرکینگ بر می گشتند و برگر خود را تحویل می گرفتند. او می گوید کمپین دوم بیشتر جواب داد. ما توانستیم مشتریان رقیب را هوشمندانه و خلاقانه به سمت خود بکشیم.

 

بیشتر بخوانید: تجربه کمپین بازاریابی اومنی چنل در برندهای مختلف دنیا

 

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه کالوین کلاین

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) کالوین کلاین

 

گاهی اوقات یک کمپین های بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) به منظور استفاده از یک فرصت موجود است. وقتی «میراندا کر» به عنوان یک سوپر مدل از هشتگ «مای کالوینز» استفاده کرد، نمی دانست که قرار است کمپین بازاریابی تلفن همراه برای این برند رقم بخورد. پست او که در حال حاضر بیش از ۱۸۵ میلیون لایک در اینستاگرام دارد، بینش منحصر به فردی در مورد ظرفیت مشارکت پلتفرم رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. پس از آن این برند از افراد مشهور دیگری خواست تا همراه با این ترند قرار گیرند. اینفلوئنسرها از چنین هشتگی برای تبلیغات در سراسر جهان استفاده کردند. جالب این جا است که این ترند در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

 

 

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی

 

 

کمپین بازاریابی موبایلی استارباکس

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) استارباکس

 

استارباکس از کمپین بازاریابی موبایلی برای سفارش و پرداخت استفاده کرد. ثبت سفارش و پرداخت از طریق دستگاه های تلفن همراه ممکن است در حال حاضر چندان مهم به نظر نرسد. با این حال باید گفت که استارباکس تقریبا از یک دهه پیش از چنین رویکردی حمایت می کرد. در سال ۲۰۱۱ برنامه تلفن همراه استارباکس به کاربران این امکان را می داد تا منو را دریافت کرده و به راحتی ثبت سفارش کنند. تنها کاری که نیاز بود، مراجعه به کافه و دریافت سفارش بود. در طول سال ها این برنامه تلفن همراه توسعه بیشتری پیدا کرد. شخصی سازی شد، نظر سنجی و بازخورد در آن اضافه شد و برنامه های وفادارسازی چون پیشنهاد موسیقی در فروشگاه به آن اضافه شد. این ملاحظات کوچک منجر به ۷ میلیون بارگیری بیشتر و ۲۲ درصد افزایش سود شد.

 

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه ایکیا

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) ایکیا

 

ایکیا پلیس هدف دو گانه ای برای کاربران تلفن هوشمند دارد. شرکت ایکیا در کمپین بازاریابی تلفن همراه خود به کاربران هوشمند اجازه می دهد تا فهرست خرید خود را مرور کرده و نحوه چیدمان مبلمان در محیط مورد نظر خود را بررسی کنند. برای دستیابی به هدف دوم به اپلیکیشن تلفن همراه، تکنولوژی واقعیت افزوده اضافه شد. برنامه تلفن همراه از واقعیت افزوده برای پوشاندن یک تصویر در مقیاس پس زمینه ضبط شده توسط دوربین استفاده می کند. این راه حل خلاقانه باعث شد تا ایکیا بالای ۳۷۰ هزار کاربر فعال به صورت ماهانه به دست آورد. علاوه بر این، این استراتژی بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) باعث افزایش تعامل کاربران شد. کاربران برنامه به طور متوسط ۸ دقیقه زمان صرف آن می کردند. این در حالی است که این زمان در گذشته ۳ دقیقه بود.

حتما بخوانید  3 ترند تجربه خرده فروشی دیجیتالی سال 2022 که باید به آن‌ ها توجه کنید

کمپین بازاریابی موبایل مارکتینگ نیوآ سان

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) نیوآ سان

 

استراتژی کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) نیوآ سان مخاطبان هدفش والدین بودند. این برند در مجلات برزیلی دستبندهایی «گریه نکن» توزیع کرد. والدین تشویق شدند این دستبند را دور مچ فرزند خود قرار دهند و برنامه نیوآ پروتکت را بارگیری کنند. این برنامه مکان و موقعیت کودک را زیر نظر داشت. اگر کودک بیش از حد از والدین دور می شد، زنگ خطر به صدا در می آمد. در واقع نیوآ از طریق این نوع بازاریابی پیام دوستانه ای را پخش کرد؛ این که نیوآ به همه چیز اهمیت می دهد. این برند در واکنش به چنین کمپینی ۶۲ درصد افزایش فروش ثبت کرد. مطالعات بعدی نشان داد از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفتند و برنامه را بارگیری کردند. بنابراین کمپین بازاریابی تلفن همراه نیوآ موفق شد جایزه بزرگ در جشنواره بین المللی خلاقیت در بخش موبایل را از آن خود کند.

 

کمپین بازاریابی موبایلی گوریلاز

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) گوریلاز

 

گوریلاز با بازگشت به برنامه لنز بازی بازاریابی دیجیتال را ارتقا داد. لنز به طرفداران اجازه داد تا از شگفتی واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و برچسب گذاری جغرافیایی برای شرکت در کنسرت های مجازی استفاده کند. طرفداران می توانند به یکی از ۵۰۰ خانه گوریلاز وارد شوند و آهنگ های آخرین آلبوم «هومانز» را بشنوند. ماهیت تجربی کمپین بازاریابی تلفن همراه، فروش آلبوم را به حداکثر رساند. در عین حال طرفداران را به صورت گروهی به یکدیگر نزدیک کرد.

 

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) اسپاتیفای و اسنیکرز

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) اسپاتیفای و اسنیکرز

 

اسنیکرز یک کمپین تبلیغاتی موفق تلفن همراه را با شعار «وقتی گرسنه هستی، خودت نیستی!» اجرا کرد. عملکرد آفلاین کمپین به تنهایی بسیار موفق بود. کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) نیز پس از آن با همکاری اسپاتیفای رقم خورد و اسنیکرز را در کانون توجهات دیجیتالی قرار داد. زمانی که اپلیکیشن نصب شد، کاربران می توانستند به ژانرهای مختلف موسیقی گوش دهند. این یک آگهی تبلیغاتی تلفن همراه برای اسنیکرز بود.

 

 

وقتی گرسنه هستی، خودت نیستی

 

بنری که برای اسنیکرز ایجاد شده بود، یک دکمه فراخوان برای اقدام داشت که کاربر را به سمت شعار «وقتی گرسنه هستی، خودت نیستی» سوق می داد. این کمپین ۷ میلیارد نمایش کلی داشت و میزان دیده شدن آن از ۲ میلیارد دسترسی منحصر به فرد عبور کرد. هدف این کمپین یادآوری اشتباهاتی بود که افراد هنگام گرسنگی انجام می دهند. راهکار نیز هدف قرار دادن یکی از نیازهای اولیه و ضروری انسان ها یعنی رفع گرسنگی بود. بازار هدف این کمپین افراد بالای ۱۳ سال بودند.

 

بیشتر بخوانید: کمپین تبلیغاتی برند های معروف دنیا به مناسبت روز مادر

 

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه یونیکلو

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) یونیکلو

 

شرکت یونیکلو یک شرکت طراحی لباس و تولید کننده ژاپنی است. این شرکت در ۲۰ کشور در سطح جهان فعال است. یونیکلو بیش از ۱۴۰۰ فروشگاه در آمریکا، کانادا، ژاپن، فرانسه، کره، استرالیا و… دارد. نام تجاری یونیکلو در رسانه های اجتماعی، برچسب گذاری جغرافیایی و کمپین های بازاریابی تلفن همراه بسیار آشنا است. بازدید کنندگان از رسانه های اجتماعی خود برای ثبت نام در هر یک از ۶۲ فروشگاه یونیکلو در توکیو استفاده کرده و در مقابل یک کوپن ۱۰۰ ینی به آن ها اهدا می شود. نتیجه این کمپین بازاریابی تلفن همراه بازدید بیشتر فروشگاه و ارجاع بیشتر برند تجاری یونیکلو است. یونیکلو طی یک دوره ۳ روزه اجرای این کمپین شاهد سونامی بازدید کنندگان بود. این سونامی منجر به ثبت رکورد فروش تاریخی ۱۰ میلیارد ین شد.

 

سخن پایانی

 

درباره کمپین های بازاریابی موبایلی

 

کمپین بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ) تاثیر چشمگیری در بازاریابی برند های تجاری دارند. خلاقیت در این کمپین ها حرف اول را می زند. با استفاده از خلاقیت می توان کاربران زیادی را به سمت اپلیکیشن های تلفن همراه سوق داد. کسب و کار ها و برند های تجاری با استفاده از مثال های بالا می توانند الهام گرفته و راه حل هایی برای جلب توجه مخاطبان خود ایجاد کنند. شما با راه اندازی کمپین های مختلف می توانید به سادگی با مخاطب خود ارتباط برقرار کرده و سر و صدا ایجاد کنید. اما قطعا با ایجاد یک کمپین بازاریابی موفق از طریق اپلیکیشن نرخ تبدیل و فروش شما دو چندان خواهد شد.

 

 

منبع: moengage

 

کالابرگ الکترونیک