با چغاله بادام چی درست کنم | انواع غذا و چاشنی با چاقاله بادام

با چغاله بادام چی درست کنم | انواع غذا و چاشنی با چاقاله بادام


2 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
با چغاله بادام چی درست کنم | انواع غذا و چاشنی با چاقاله بادام

با چغاله بادام چی درست کنم؟ چغاله بادام یا چاقاله بادام یکی از میوه‌های خوشمزه فصل بهار است که طرفداران فراوانی دارد. اما با چغاله بادام چه غذاها و چاشنی‌هایی می‌توان درست کرد؟ این سوال افراد خوش ذوق و خوش سلیقه‌ای است که می‌خواهند این میوه بهاری مفید و خوشمزه را به شکل متنوع‌تری به لیست برنامه غذایی خود و خانواده اضافه کنند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه انواع خوراکی و غذا با چغاله بادام را به شما آموزش می‌دهیم.

 

انواع غذا و چاشنی با چغاله بادام

با چغاله بادام چی درست کنم، انواع خوراکی با چغاله بادام

در پاسخ به این سوال که با چغاله بادام چی بپزم، باید گفت که چغاله بادام یکی از میوه‌هایی است که می‌توان برای تهیه پلو، مربا، ترشی و خورش از آن استفاده کرد و طعم جدید و لذیذی را به غذاهای خود اضافه نمود.

برای تهیه غذا و چاشنی‌های مختلف با چغاله بادام شما به برنج، روغن سرخ کردنی، نمک، سبزیجات خشک معطر، سرکه، پودر سیر، زردچوبه، رب انار، گوشت گوسفندی، گوشت مرغ، فلفل سیاه، رب گوجه فرنگی و … نیاز دارید. شما می‌توانید همه این مواد را به صورت اینترنتی یا حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری نمایید.

خورش چغاله بادام

خورش چغاله یکی از انواع خوراکی با چغاله بادام

در پاسخ به این سوال که با چغاله بادام چی درست کنم؟ «خورش چغاله» یک انتخاب عالی است. این یک خورش لذیذ و خوشمزه بهاری است که می‌توانید هم با گوشت مرغ و هم با گوشت خورشتی قرمز آن را درست کنید.

خورش چغاله بادام را هم با رب گوجه و بدون آن تهیه می‌شود. برای تهیه این خورش ابتدا باید چاقاله‌ها را آب خیس کنید تا کمی نرم شوند. پس از حدود چند ساعت چغاله‌ بادام‌ها را از ظرف خارج کرده و بگذارید آب اضافی آنها خارج شود. حالا به شکل دلخواه یا قطعات ریز چغاله‌ها را خرد کنید.

در مرحله بعد پیاز را سرخ کرده و همراه گوشت تفت می‌دهید. ادویه‌ها مانند زردچوبه و فلفل سیاه را هنگام تفت دادن گوشت به آن اضافه کنید. بعد از اینکه همه مواد شما کاملاً سرخ شدند، چاقاله بادام‌ها را به آن اضافه نمایید. مقداری آب روی مواد ریخته و پس از به جوش آمدن، حرارت را کم کنید تا گوشت و چغاله کاملاً بپزند.

حتما بخوانید  طرز تهیه برنج کته بدون ته دیگ و فوت و فن های آن

سبزیجات خشک و ساطوری شده مانند نعنا و جعفری را پس از خرد کردن، کاملا تفت داده و به قابلمه اضافه کنید. حالا درب قابلمه را بسته و حرارت را کم کنید. اجازه دهید خورش چغاله بادام به آرامی حدود ۱ تا ۲ ساعت کاملاً بپزد و جا بیفتد. ۱۵ دقیقه آخر می‌توانید آبغوره را به عنوان چاشنی اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه خورش چغاله بادام  روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

ترشی چغاله بادام

ترشی چغاله بادام یکی از انواع خوراکی با چغاله بادام

با چغاله بادام چی درست کنم که بتوان برای تزیین سفره از آن استفاده کرد؟ ترشی چغاله از دیگر انواع چاشنی و مخلفات با چاقاله بادام است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. برای تهیه ترشی چغاله بادام باید از انواع بادام‌های ریز و ترد استفاده نمود. اگر از چغاله‌های بزرگ استفاده می‌کنید حتماً آنها را بجوشانید تا هنگام اضافه کردن سرکه بافت سفتی نداشته باشند.

هنگام شستن چغاله‌ها، سعی کنید پرز آن را با دست بگیرید و سپس آنها را آبکشی و خشک نمایید. در یک ظرف آب سرکه و نمک ریخته و اجازه دهید این ترکیب روی حرارت کاملاً قل بزند. هنگامی که آب جوش آمد، زردچوبه را اضافه کرده و پس از گذشت چند دقیقه قابلمه را از روی گاز بردارید.

حالا یک ظرف خشک و تمیز آورده، حبه‌های سیر، فلفل، سبزیجات خشک و چغاله‌ها را لایه لایه داخل ظرف بریزید. در آخر محلول آب و سرکه را اضافه کنید، طوری‌ که روی چغاله‌ها را کاملا بگیرد. درب ظرف را محکم ببندید تا از ورود هوا به داخل ظرف ترشی جلوگیری شود. شما می‌توانید ترشی چغاله بادام را تنها با سرکه و نمک تهیه کنید. ترشی چغاله بادام با رب انار نیز تهیه می‌شود.

برای خواندن ادامه مراحل و جزئیات طرز تهیه ترشی چغاله بادام به چند روش روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

پلو چغاله بادام

طرز تهیه پلو چغاله از انواع غذاهای خوشمزه با چغاله بادام

«پلو چغاله» در لیست با چغاله بادام چی درست کنم یکی از خوشمزه‌ترین غذاهاست. پلو چغاله بادام را هم با مرغ و هم با گوشت یا بدون گوشت می‌توانید درست کنید. این غذا طعم بسیار دلپذیری دارد و می‌توانید از خواص چغاله بادام هم در این غذا بهره ببرید. همچنین شما می‌توانید به دلخواه حبوبات و سبزیجات دلخواهتان را هم به این پلو بیفزایید.

حتما بخوانید  طرز تهیه لیموناد هندوانه خنک به ۳ روش با‌کلاس کافی شاپی

برای درست کردن پلو چغاله با مرغ از یک ساعت قبل از شروع آشپزی، برنج را پاک کنید و ۲ یا ۳ بار بشویید و آب آن را دور بریزید. سپس در یک کاسه، برنج را در محلول آب ولرم و ۱ قاشق غذاخوری نمک قرار دهید تا حداقل ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت خیس بخورد.

بعد سینه یا فیله مرغ را بشویید و در آبکش بگذارید. اجازه دهید مرغ آب خود را از دست بدهد. سپس سینه مرغ را به صورت مکعبی (در قطعات به اندازه ۲ تا ۳ سانتی‌متر) خرد کنید. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه پلو چغاله روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول در مورد انواع چاشنی و غذا با چغاله بادام

با چغاله بادام چی درست کنم؟

با میوه بهاری چغاله بادام خورش، پلو، انواع ترشی و مربا را می‌توانید در خانه تهیه کنید.

برای ترد شدن چاقاله‌های درشت در تهیه ترشی چغاله چه باید کرد؟

برای ترش شدن چغاله‌های درشت می‌توانید یک قاشق غذاخوری آهک را در یک لیتر آب حل کنید. پس از اینکه آهک ته نشین شد، آب روی آن را جدا کنید. چغاله‌های شسته را به مدت ۲۴ ساعت در آب آهک نگه دارید. چند بار در روز آب را آهک عوض کنید تا ذره‌ای آهک روی چغاله‌ها باقی نماند.

گوشت چرخ کرده یا تکه‌ای کدام یک برای تهیه خورش چغاله بادام بهتر است؟

در دستور اصلی خورشت چاقاله بادام از گوشت تکه‌ای گوسفندی مرغ یا حتی اردک استفاده می‌شود، اما تهیه این خورش با گوشت چرخ کرده و قلقلی نیز امکان پذیر است. این به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. برای تهیه گوشت قلقلی مقداری گوشت چرخ کرده بدون چربی را با کمی آرد نخود و نمک ترکیب کرده و خوب ورز دهید. سپس گوشت‌ها را به اندازه یک توپ کوچک درآورده سرخ کرده و به خورش خود اضافه کنید.

آیا می‌توان از کرفس یا دیگر سبزی‌های دلخواه برای تهیه خورش چغاله بادام استفاده کرد؟

بله شما می‌توانید انواع سبزی‌های محلی یا کرفس را نیز برای طبخ خورش چغاله به کار برید. البته باید در مورد نسبت سبزیجات به درستی بدانید تا خورش چاقاله بادام طعم مطلوبی داشته باشد.

 

 

کالابرگ الکترونیک