۳ طرز تهیه پاستیل بستنی با پودر ژلاتین، شیر و خامه و لیموناد

۳ طرز تهیه پاستیل بستنی با پودر ژلاتین، شیر و خامه و لیموناد


5 دی 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
3 طرز تهیه پاستیل بستنی با پودر ژلاتین، شیر و خامه و لیموناد
فهرست محتوا پنهان

پاستیل بستنی یا همان بستنی پاستیلی یکی از خوش‌طعم‌ترین انواع بستنی است که بافتی ژلاتینی و مزه‌ای متفاوت نسبت به بستنی‌های معمولی دارد. برای تهیه بستنی پاستیلی هم از پودر ژلاتین و هم پاستیل‌های آماده استفاده می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه پاستیل بستنی خوشمزه خانگی به چند روش مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد درست کردن بستنی پاستیلی پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه پاستیل بستنی با آبمیوه و پودر ژلاتین

 

طرز تهیه پاستیل بستنی با آبمیوه و پودر ژلاتین

 

مدت زمان آماده سازی بستنی پاستیلی: ۳۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه پاستیل بستنی با پودر ژلاتین

 

  • رنگ خوراکی: به مقدار لازم
  • پودر ژلاتین: ۴ قاشق غذاخوری
  • آبمیوه یا نوشابه: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شکر: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آب: یک لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مراحل طرز تهیه پاستیل بستنی با آبمیوه

 

مراحل طرز تهیه پاستیل بستنی با آبمیوه

 

یکی از رایج‌ترین روش‌های درست کردن بستنی پاستیلی در خانه، استفاده از پودر ژلاتین است. اگر در طرز تهیه این بستنی از پودر ژله رنگی و طعم دار استفاده می‌کنید، نیازی به اضافه کردن رنگ خوراکی به بستنی نیست. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه بستنی پاستیلی با پودر ژله آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ حل کردن پودر ژله در آب

 

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستیل بستنی باید پودر ژله را در آب جوش بریزید. سپس آن را روی بخار غیر مستقیم کتری به روش بن ماری قرار دهید تا ژلاتین کاملاً در آب حل شود.

 

مرحله دوم؛ ترکیب کردن شکر و آبمیوه

 

در این مرحله از طرز تهیه بستنی پاستیلی باید شکر را با آبمیوه یا نوشابه ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشند. سپس اسانس یا رنگ مورد نظرتان را به آن اضافه کنید.

 

مرحله سوم؛ ریختن مواد بستنی پاستیلی در قالب

 

بعد از این که مواد بستنی پاستیلی را به صورت جداگانه آماده کردید، حال باید ژلاتین و آبمیوه را با هم ترکیب کنید و خوب مخلوط کنید. سپس مواد پاستیل بستنی را در قالب مورد نظر بریزید و برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی‌ها سفت شوند. سپس بستنی‌ پاستیلی را از فریزر خارج کنید و از طعم آن لذت ببرید.

حتما بخوانید  نقد و بررسی فیلم کابوس در خیابان الم (A Nightmare on Elm Street)

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی انار با ثعلب و بدون ثعلب

 

طرز تهیه پاستیل بستنی با شیر و خامه

 

طرز تهیه پاستیل بستنی با شیر و خامه

 

مدت زمان: آماده سازی بستنی پاستیلی با شیر و خامه: ۴۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه پاستیل بستنی

 

  • شیر پرچرب: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • پاستیل: ۱۵۰ گرم
  • خامه: ۱۰۰ گرم
  • شکر: ۲ و ۱/۳ قاشق غذاخوری
  • نشاسته: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر ژله با طعم دلخواه: ۱ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه پاستیل بستنی

 

مراحل طرز تهیه پاستیل بستنی

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

برای خیلی از ما بستنی با شیر و خامه طعم جذاب‌تری نسبت به بستنی‌های یخی و میوه‌ای دارد. اگر شما هم طرفدار طعم بستنی پاستیلی با شیر و خامه هستید، در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن این بستنی خوشمزه آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ حل کردن ژله در آب

 

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستیل بستنی باید بسته پودر ژله را در یک ظرف بریزید و به اندازه ۲ قاشق غذاخوری به آن آب جوش اضافه کنید. سپس ظرف ژله را روی حرارت غیر مستقیم کتری قرار دهید تا در آب حل شود.

 

مرحله دوم؛ جوشاندن شکر و نشاسته همراه با شیر

 

بعد از این که ژله در آب حل شد، در یک ظرف ۲ قاشق غذاخوری شکر را با نشاسته ترکیب کنید. سپس شیر را اضافه کنید و مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا حالتی شبیه به دسر فرنی پیدا کنند.

 

مرحله سوم، ترکیب کردن همه مواد بستنی با هم

 

ترکیب کردن همه مواد بستنی پاستیلی با هم

 

بعد از این که غلظت مواد مثل فرنی شد، در این مرحله از طرز تهیه بستنی پاستیلی باید ژلاتین و خامه را به آن اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید. در نهایت شکر را اضافه کنید و پاستیل‌ها را نیز درون این قابلمه بریزید.

 

مرحله چهارم؛ ریختن مواد بستنی در قالب

 

بعد از این که مواد بستنی پاستیلی آماده شد، باید آن‌ها را داخل قالب‌های بستنی بریزید و حدود ۷ ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی شما کاملاً سفت شود. این بستنی طعم بی‌نظیری دارد و برای بچه‌ها نیز بسیار جذاب است.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی زمستانی مرحله به مرحله

 

طرز تهیه بستنی پاستیلی با لیموناد

 

طرز تهیه بستنی پاستیلی با لیموناد

 

مدت زمان آماده سازی بستنی پاستیلی با پاستیل: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه بستنی پاستیلی

 

  • پاستیل خرسی: به مقدار لازم
  • لیموناد: به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه پاستیل بستنی با لیموناد

 

مراحل طرز تهیه بستنی پاستیلی با لیموناد

 

اگر به دنبال آموزش درست کردن پاستیل بستنی به ساده‌ترین روش هستید، بهتر است این بستنی خوشمزه را امتحان کنید برای تهیه این بستنی تنها به پاستیل و مقداری لیموناد نیاز دارید.

 

مرحله اول؛ ریختن پاستیل در قالب بستنی

 

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی پاستیلی خانگی خوشمزه باید یک قالب مناسب برای تهیه بستنی انتخاب کنید. سپس مقداری پاستیل در قالب بریزید تا قالب شما کاملاً پر شود.

 

مرحله دوم؛ ریختن لیموناد در قالب

 

بعد از ریختن پاستیل در قالب، در این مرحله از آموزش درست کردن بستنی پاستیلی نوبت اضافه کردن لیموناد است. ابتدا لیموناد درست کنید. سپس باید قالب بستنی را کاملاً با لیموناد پر کنید. هر چقدر در بستنی پاستیلی شما پاستیل بیشتری باشد، مزه بهتری خواهد داشت و ظاهر آن نیز جذاب‌تر خواهد شد.

حتما بخوانید  طرز تهیه کشک لیمو بدون گلوتن به ۲ روش در قابلمه و مایکروفر

 

مرحله سوم، قرار دادن بستنی در فریزر

 

در این مرحله از طرز تهیه پاستیل بستنی باید قالب بستنی را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملاً منجمد شود. در نهایت می‌توانید این بستنی پاستیلی‌های خوشمزه را میل کنید و لذت ببرید.

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی پاستیلی

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی پاستیلی

 

*برای درست کردن بستنی پاستیلی با پاستیل آماده بهتر است از پاستیل‌های کوچک استفاده کنید و در صورتی که اندازه پاستیل‌ها بزرگ است، می‌توانید آن‌ها را با قیچی برش دهید و سپس به بستنی اضافه کنید.

*هر چقدر رنگ پاستیل‌هایی که برای تهیه بستنی پاستیلی استفاده می‌کنید، جذاب‌تر باشد، بستنی شما ظاهر جذاب‌تری پیدا می‌کند.

*برای این که بستنی پاستیلی به راحتی از قالب خارج شود، می‌توانید قالب بستنی را بعد از آماده شدن، برای چند ثانیه در آب ولرم قرار دهید و سپس به راحتی بستنی‌ها را از قالب خارج کنید.

*در طرز تهیه بستنی پاستیلی با آبمیوه می‌توانید از تکه‌های میوه خرد شده نیز در بستنی استفاده کنید.

*برای درست کردن پاستیل بستنی با لیموناد می‌توانید خودتان با ترکیب شکر، آب لیمو ترش و آب یک لیوان شربت لیمو درست کنید و سپس آن را همراه با پاستیل‌های رنگی درون قالب بریزید تا بستنی شما آماده شود.

*در طرز تهیه پاستیل بستنی می‌توانید از ترکیب آب نارگیل و پاستیل نیز استفاده کنید.

*اگر دوست دارید طعم پاستیل بستنی شما ترش باشد، می‌توانید برای درست کردن این بستنی از پاستیل‌های ترش مزه همراه با آبمیوه‌های ترش استفاده کنید.

*برای درست کردن پاستیل بستنی بهتر است از آبمیوه‌هایی با رنگ روشن و یا شیر استفاده کنید تا رنگ‌های جذاب پاستیل داخل بستنی مشخص باشد.

*اگر برای تهیه پاستیل بستنی از اسپرایت یا نوشابه گازدار استفاده می‌کنید، حتماً بستنی را تا نیمه در قالب پر کنید تا بعد از منجمد شدن، از ظرف سرازیر نشود.

*طرز تهیه پاستیل را هم یاد بگیرید و در طرز تهیه بستنی از آن استفاده کنید.

 

سوالات متداول

 

طرز تهیه بستنی پاستیلی چند لایه چگونه است؟

 

برای درست کردن پاستیل بستنی چند لایه می‌توانید هر لایه از بستنی را با یک رنگ پاستیل یا با آبمیوه‌های مختلف تهیه کنید. سپس قالب را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی منجمد شود. بعد از سفت شدن لایه اول بستنی می‌توانید لایه دوم آن را آماده کنید و این کار را تا کامل شدن قالب ادامه دهید.

 

طرز تهیه پاستیل بستنی ژله‌ای بدون فریزر چگونه است؟

 

برای درست کردن پاستیل بستنی ژله‌ای بدون فریزر ابتدا باید ژله را با آب ترکیب کنید و روی بخار کتری قرار دهید تا کاملاً در آب حل شود. سپس داخل قالب بستنی مقداری پاستیل رنگی بریزید و قالب را با ژله‌ای که آماده کرده‌اید، پر کنید. قالب را برای چند ساعت در یخچال بگذارید و بعد بستنی پاستیلی را میل کنید.

 

منابع: foodnetwork، kirbiecravings

کالابرگ الکترونیک