۴ طرز تهیه بستنی انار با ثعلب، بدون ثعلب و یخی با طعم بازاری

۴ طرز تهیه بستنی انار با ثعلب، بدون ثعلب و یخی با طعم بازاری


10 مهر 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۳ طرز تهیه بستنی انار با ثعلب، بدون ثعلب و یخی با طعم بازاری

بستنی انار به عنوان یک دسر مخصوص شب یلدا یکی از خوشمزه‌ترین انواع بستنی است که می‌توانید آن را هم برای شب یلدا و هم هر زمان دیگری از سال درست کنید. برای طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا معمولاً از آب انار تازه استفاده می‌شود و به صورت بستنی انار با خامه و بستنی انار بدون ثعلب و با ععلب یا بستنی یخی انار درست می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با دستور تهیه بستنی انار خانگی به چند روش با طعم بازاری آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد آموزش درست کردن بستنی انار برای شب یلدا پاسخ خواهیم داد.

 

مواد لازم برای تهیه بستنی انار بدون ثعلب

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خامه غلیظ ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر سفید ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب انار طبیعی ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عصاره یا اسانس وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
نمک به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده سازی بستنی انار: ۳۵ دقیقه

کالری هر کاسه بستنی انار: حدود ۲۹۴ کالری

مراحل طرز تهیه بستنی انار برای شب یلدا

مراحل طرز تهیه بستنی اناری

یکی از ساده‌ترین روش‌های درست کردن بستنی انار خانگی، استفاده از خامه غلیظ است. طرز تهیه این بستنی بسیار راحت است و خیلی سریع آماده می‌شود. می‌توانید بستنی انار را در شب یلدا یا در فصل تابستان برای پذیرایی از مهمان‌های خود آماده کنید.

مرحله اول؛ هم زدن خامه و شکر بستنی

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی انار خانگی و خوشمزه با خامه باید خامه و شکر را در مخلوط‌کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. این کار را برای حدود ۲۰ دقیقه و تا زمانی که شکر و خامه یکدست شوند، ادامه دهید.

در صورت تمایل می‌توانید خامه و شکر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن آب انار به ترکیب خامه و شکر

بعد از این که خامه و شکر را ترکیب کردید، حالا باید آب انار و عصاره وانیل را همراه با نمک به این ترکیب اضافه کنید. سپس مخلوط‌کن را دوباره روشن کنید تا همه مواد کاملاً با هم میکس و یکدست شوند.

می‌توانید انواع آبمیوه مثل آب انار، وانیل و نمک را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن بستنی انار

بعد از این که همه مواد بستنی انار را با هم ترکیب کردید، باید آن را در قالب بریزید و سپس در فریزر قرار دهید. در عرض ۸ تا ۱۰ ساعت چند بار بستنی انار را هم بزنید تا بافت آن نرم و کشدار شود. برای درست کردن بستنی انار در بستنی‌ساز باید بستنی را در دستگاه بریزید و سپس طبق دستورالعمل، بستنی‌ساز را روشن کنید تا بستنی شما آماده شود.

حتما بخوانید  فرق گوجه سبز و آلوچه چیست | گوجه سبز همان آلو است؟

مواد لازم برای تهیه بستنی انار با شیر و خامه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خامه صبحانه ۳۵۰ گرم
شیر پرچرب نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱۷۰ گرم
آرد ذرت ۱/۵ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۸ قاشق چای‌خوری
آب انار ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب لیموترش تازه ۱ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده سازی: ۱۲۰ دقیقه
مدت زمان پخت بستنی انار با شیر و خامه: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه بستنی انار بدون ثعلب با خامه

دستور پخت بستنی انار با شیر و خامه

یکی از حرفه‌ای و خوشمزه‌ترین روش‌های تهیه بستنی انار خانگی ترکیب خامه، شیر و آرد ذرت است. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه بستنی انار با شیر و خامه آشنا شوید.

مرحله اول؛ جوشاندن مواد بستنی انار

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا باید خامه، شیر، شکر، آرد ذرت و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس همه این مواد را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیایند. مواد بستنی تنها باید برای ۲ دقیقه بجوشند، سپس شعله گاز را خاموش کنید.

برای تهیه شیر و آرد ذرت به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام  دهید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن سایر مواد بستنی انار

بعد از این که مواد اصلی بستنی را ۲ دقیقه جوشاندید، حالا باید آب انار تازه، آب لیمو ترش و در صورت نیاز کمی دیگر نمک به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم؛ آماده کردن بستنی انار

برای طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا می‌توانید مواد بستنی را داخل دستگاه بستنی‌ساز بریزید و بستنی را درست کنید. در صورتی که در خانه بستنی‌ساز ندارید مواد بستنی را داخل یک قالب بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید. سپس بستنی را برای حدود ۸ ساعت در فریزر بگذارید. در این مدت چند بار بستنی را با قاشق هم بزنید تا کاملا نرم و کشدار شود.

مرحله چهارم؛ سرو کردن بستنی انار

بعد از چند ساعت که بستنی انار شما آماده شد، می‌توانید قالب را از فریزر خارج کنید. سپس بستنی انار را با اسکوپ بردارید و داخل ظرف بریزید. برای تزیین روی بستنی انار می‌توانید مقداری دانه انار روی آن بریزید و یک برش لیمو ترش در کنار آن قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی یخی ترش و لواشکی

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی انار

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
دانه انار نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب انار ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک نوک قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه بستنی یخی انار

طرز تهیه بستنی یخی انار

یکی دیگر از ساده‌ترین روش‌های درست کردن بستنی انار، بستنی یخی انار است. برای تهیه این بستنی خوشمزه با انار باید آب و شکر را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شکر کاملا در آب حل شود. سپس شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا این ترکیب خنک شود.

آب انار و نمک را با ترکیب آب و شکر مخلوط کنید. مواد بستنی را در قالب مخصوص بستنی یخی بریزید و در فریزر قرار دهید. می‌توانید بستنی یخی انار را در قالب بزرگ درست کنید و هر نیم ساعت آن را با چنگال خراش دهید تا بستنی شما بافتی نرم و یخی پیدا کند.

مواد لازم برای تهیه بستنی انار با ثعلب

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب انار ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خامه ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ثعلب ۱ قاشق چای‌خوری
شکر ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
حتما بخوانید  ۳ طرز تهیه کوکی انار با شکلات چیپسی، رویال آیسینگ و کاکائویی

 

مراحل طرز تهیه بستنی انار با ثعلب

طرز تهیه بستنی انار با ثعلب

استفاده از ثعلب موجب می‌شود تا بستنی انار شما بافت نرم و کشداری داشته باشد. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه بستنی انار با ثعلب آشنا شوید.

مرحله اول؛ ترکیب کردن مواد بستنی

برای درست کردن بستنی انار با ثعلب باید ابتدا باید شکر را با ثعلب ترکیب کنید. سپس شیر، وانیل و خامه را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود ولی نجوشد. ترکیب شکر و ثعلب را به خامه و شیر گرم شده اضافه کنید و مدام هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم؛ آماده کردن بستنی انار با ثعلب

آماده کردن بستنی انار با ثعلب

در این مرحله آب انار را به مواد بستنی اضافه کنید. در نهایت مواد بستنی را داخل دستگاه بستنی‌ساز بریزید تا بستنی شما آماده شود. اگر به بستنی ساز دسترسی ندارید مواد بستنی را در قالب استیل بریزید و در فریزر قرار دهید. بعد از ۲ ساعت بستنی را از فریزر خارج کنید و هم بزنید. این کار را چند بار در فاصله هر ۱ ساعت یک بار تکرار کنید تا بستنی شما کشدار و نرم شود. سپس بستنی انار را برای یک شب در فریزر بگذارید و روز بعد بعد سرو کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی انار

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی انار

  • برای خوش رنگ شدن بستنی انار می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی قرمز به بستنی‌تان اضافه کنید.
  • در طرز تهیه بستنی انار خانگی با خامه می‌توانید به جای عصاره وانیل از آب لیمو ترش تازه استفاده کنید.
  • در دستور تهیه بستنی انار با بستنی آماده هم می‌گویند می‌توانید بستنی را با آب انار تازه و مقداری گلپر در مخلوط‌کن بریزید و کاملاً میکس کنید. سپس آن را در لیوان بریزید و میل کنید.
  • در طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا می‌توانید در ترکیبات بستنی مقداری شکلات تلخ را خرد کنید و لابه‌لای بستنی بریزید یا از چیپس شکلات استفاده کنید.
  • در صورتی که دستگاه آبمیوه‌گیری در خانه ندارید، می‌توانید برای گرفتن آب انار، دانه‌های انار را داخل یک کیسه زیپ‌دار بریزید و سپس با وردنه به آرامی دانه‌ها را له کنید تا آب انار خارج شود. سپس گوشه پلاستیک را برش دهید و آب انار را خارج کنید.
  • به عنوان آموزش درست کردن بستنی انار برای شب یلدا به خاطر داشته باشید که حتماً برای تزیین بستنی از دانه‌های میوه انار استفاده کنید تا ظاهر بستنی شما جذاب‌تر شود.
  • در صورت تمایل انواع بستنی را به روش‌های اینترنتی،‌ حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: ژله یلدایی انار سه رنگ در لیوان

تخفیفات لبنیات افق کوروش

سوالات متداول

طرز تهیه بستنی انار با ثعلب چگونه است؟

برای درست کردن بستنی انار با ثعلب باید ابتدا باید شکر را با ثعلب ترکیب کنید. سپس شیر و خامه را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود ولی نجوشد. سپس ترکیب شکر و ثعلب را به خامه شیر گرم شده اضافه کنید و مدام هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. در این مرحله آب انار را به مواد بستنی استفاده کنید. در نهایت مواد بستنی را داخل دستگاه بستنی‌ساز بریزید تا بستنی شما آماده شود.

آیا می‌توان برای تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا از خامه قنادی استفاده کرد؟

اگر برای درست کردن بستنی انار خانگی از خامه قنادی استفاده می‌کنید، تنها باید شکر را حذف کنید تا بستنی شما بیش از حد شیرین نشود.

 

منابع: allrecipes، healthy-delicious

کالابرگ الکترونیک