۱۲ روش ساده رفع تندی و شوری آش رشته رستورانی و نذری

۱۲ روش ساده رفع تندی و شوری آش رشته رستورانی و نذری


3 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۱۱ روش ساده رفع تندی و شوری آش رشته رستورانی و نذری

برای رفع تندی و شوری آش رشته چه کنیم؟ درست کردن آش رشته رستورانی و آش رشته نذری زحمت زیادی دارد و اضافه کردن کمی رشته و کشک اضافه به این آش می‌تواند به طور کلی طعم آن را تغییر دهد و مزه شوری به آش ببخشد. از طرف دیگر ممکن است با اضافه کردن نمک و فلفل زیاد طعم آش رشته شما بیش از حد شور یا تند شود. اما چگونه شوری آش رشته را از بین ببریم و تندی آن را کاهش دهیم؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما روش‌های رفع شوری آش رشته و ترفندهای از بین بردن تندی آش رشته را به شما آموزش می‌دهیم.

برای رفع شوری و تندی آش رشته چه کنیم؟

برای رفع شوری و تندی آش رشته چه کنیم؟

شور شدن آش رشته یک اتفاق رایج است که معمولا در اثر استفاده از کشک و رشته آشی شور به مقدار زیاد اتفاق می‌افتد. نکته مهمی که باید در مورد پخت آش رشته بدانید این است که همیشه نمک را در آخرین مرحله، بعد از پختن رشته در آش و بعد از چشیدن مزه آش به آن اضافه کنید.

از طرف دیگر ممکن است بعد از اضافه کردن مقدار زیادی پودر فلفل سیاه و فلفل قرمز طعم آش شما به شدت تند شود. اگر در انتهای پخت آش رشته متوجه شدید که مزه آش شما به شدت شور یا تند است، بهتر است نگرانی را کنار بگذارید و از یکی از ترفندهای موثر برای رفع تندی آش رشته و کاهش نمک آن استفاده کنید. در ادامه به ۱۰ روش برای رفع تندی و شوری آش رشته اشاره شده است.

۱- از سیب زمینی در آش رشته استفاده کنید

اگر به هر دلیلی مزه آش رشته شما شور یا تند شده است، می‌توانید برای رفع این مشکل از یک عدد سیب زمینی کمک بگیرید. برای این کار باید سیب زمینی را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به دو قسمت تقسیم کنید و در آش بیندازید. بعد از چند دقیقه و قبل از این که سیب زمینی نرم شود، آن را از آش خارج کنید. سیب زمینی مثل یک اسفنج نمک و تندی اضافه غذا را به خود جذب می‌کند و موجب از بین رفتن طعم شوری و تندی در آش رشته می‌شود.

۲- آب آش رشته را عوض کنید

اگر با خودتان فکر می‌کنید که برای رفع تندی و شوری آش رشته چه کنیم، بهتر است این روش را امتحان کنید. مقداری از آب آش را با ملاقه بردارید و دور بریزید و سپس دوباره به آش آب جوش اضافه کنید. بهتر است این کار را در مراحل ابتدایی پخت آش انجام دهید، اما اگر آش رشته شما بعد از آماده شدن نیز شور و تند به نظر می‌رسد، راهکار اضافه کردن آب جوش می‌تواند موثر باشد.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه اسپاگتی مرغ و قارچ با خامه یا گوجه ‌فرنگی

۳- مقداری نوشابه به آش رشته اضافه کنید

برای از بین بردن طعم شور آش رشته می‌توانید مقدار کمی نوشابه به آن اضافه کنید. این کار موجب کاهش شوری آش رشته می‌شود.

می‌توانید نوشابه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۴- کمی ترشی به آش رشته اضافه کنید

برای رفع تندی و شوری کمی ترشی به آش اضافه کنید

اگر طعم آش رشته شما شور یا تند به نظر می‌رسد، می‌توانید مقداری آبلیمو، سرکه یا آبغوره به آن اضافه کنید تا شوری و تندی غذا کم‌تر شود. اضافه کردن رب انار ترش نیز به از بین بردن طعم شوری و تندی آش رشته کمک می‌کند. سرکه و آبلیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارند موجب رقیق شدن ماده «کپسایسین» موجود فلفل می‌شود و تندی غذا را به طرز شگفت‌انگیزی کاهش می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که مقدار ترشی که به آش رشته اضافه می‌کنید، باید کم باشد در غیر این صورت طعم آش رشته شما تغییر می‌کند.

می‌توانید آبلیمو، ، آب نارنج، سرکه، آبغوره و رب انار را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۵- کمی شکر و قند یا عسل به آش رشته اضافه کنید

راهکار بعدی برای از بین بردن شوری و تندی آش رشته اضافه کردن مقدار کمی شکر، عسل یا قند به آن است. بهتر است از مقدار خیلی کمی عسل یا قند و شکر در آش رشته استفاده کنید تا مزه آش شما شیرین نشود. در این روش باید شکر و قند را به آرامی و در چند مرحله به آش رشته اضافه کنید و هر بار مزه آن را بچشید و مطمئن شوید که طعم آش شیرین نشده است.

برای تهیه عسل، قند و شکر به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۶- چند تکه بادمجان در آش رشته بیندازید

بهتر است بدانید که بادمجان به از بین بردن تندی آش رشته کمک می‌کند. برای رفع تندی آش رشته می‌توانید بادمجان را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را خرد کنید و ۲ تکه بادمجان نسبتا درشت در آش بیندازید و بعد از ۱۰ دقیقه تا یک ربع آن را از آش خارج کنید. با این روش تندی آش رشته بسیار کمتر می‌شود.

۷- از شلغم در آش رشته استفاده کنید

از شلغم برای رفع تندی آش رشته استفاده کنید

جالب است بدانید که اضافه کردن مقداری شلغم به آش رشته می‌تواند طعم تند آن را برطرف کند. اگر مزه آش رشته شما تند شده است، می‌توانید یک عدد شلغم را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را از وسط نصف کنید و در آش بیندازید. حدود نیم ساعت صبر کنید و قبل از این که شلغم نرم شود، آن را از آش خارج کنید.

۸- حجم مواد آش رشته را افزایش دهید

راهکار بعدی برای رفع تندی و شوری آش رشته اضافه کردن حجم غذا است. در این روش باید از مقداری سبزی، حبوبات و آب بیشتری در آش استفاده کنید و حجم آش مواد را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که اگر آش شما تقریبا پخته است، می‌توانید برای رفع شوری و تندی غذا حبوبات را به صورت جداگانه بپزید و بعد در آش بریزید. با این روش مقدار تندی و شوری غذای شما بسیار کمتر می‌شود.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه فوری معجون شیر پسته و شیر خرما

۹- کمی پیاز داغ به آش رشته اضافه کنید

پیاز داغ (طرز تهیه پیاز داغ) طعم نسبتا شیرینی دارد و هر چقدر مقداری آن در آش رشته بیشتر باشد، آش شما خوشمزه‌تر خواهد شد. بنابراین می‌توانید برای رفع تندی آش رشته ۱ عدد پیاز بزرگ را به صورت خلالی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. سپس پیاز داغ را به آش اضافه کنید تا مزه تندی آن برطرف شود. قند طبیعی موجود در پیاز به رفع تندی آش رشته کمک می‌کند.

می‌توانید پیاز داغ منجمد را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.

۱۰- فلفل را از روی آش بردارید

اگر بلافاصله بعد از ریختن فلفل در آش رشته متوجه شدید که مقداری فلفل زیاد است، بهتر است به سرعت یک ملاقه بردارید، فلفل‌ها را جدا کنید و قبل این که فلفل با آش ترکیب شود، آن را بردارید. در صورتی که از تکه‌های فلفل قرمز در آش استفاده کرده‌اید، بهتر است کمی حوصله به خرج دهید و آن‌ها را جدا کنید. فلفل قرمز هر چقدر بیشتر بپزد، تندی بیشتری به آش می‌بخشد. بنابراین هر زمان که این فلفل‌ها را از آش جدا کنید، تندی غذای شما نیز کمتر خواهد شد.

۱۱- به کشک کمی خامه یا ماست چکیده اضافه کنید

یک درمان رفع شوری آش رشته اضافه کردن مقداری خامه یا ماست چکیده به کشک است که شوری آن را کمتر کند.

ماست و خامه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.

۱۲- برای درمان شوری آش رشته کمی آرد به آن اضافه کنید

یک روش دیگری برای رفع شوری آش رشته اضافه کردن ۱ یا دو قاشق غذاخوری آرد به آش رشته است. آرد هم شوری غذا را از بین می‌برد و هم لعاب آش رشته را بیشتر می‌کند. روش‌های لعابدار شدن آش رشته را بلد هستید؟ روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول درباره راهکارهای از بین بردن شوری و تندی آش رشته

سوالات متداول در مورد رفع تندی و شوری آش رشته

اگر نمک آش رشته زیاد شد چکار کنیم؟

اگر برایتان سوال شده که چگونه شوری آش رشته را از بین ببریم پاسخ بسیار ساده است. برای رفع شوری آش رشته می‌توانید حجم مواد آش را افزایش دهید و یا از مقدار کمی شکر، آبلیمو، سرکه و نوشابه استفاده کنید.

چگونه تندی آش رشته را از بین ببریم؟

اگر از فلفل زیادی در آش رشته استفاده کرده‌اید و مزه آش رشته شما تند شده است می‌توانید از یک تکه سیب زمینی، یک تکه بادمجان یا یک عدد شلغم برای رفع این مشکل استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بعد از چند دقیقه حتما بادمجان، شلغم یا سیب زمینی را از آش خارج کنید. یک روش دیگر برای درمان تندی آش رشته اضافه کردن مقداری کشک به آن است، به شرطی که نمک آش رشته زیاد نباشد.

 

 

کالابرگ الکترونیک