کاردستی شب یلدا | آموزش ساخت ۴۴ گیفت یلدایی زیبا + عکس

کاردستی شب یلدا | آموزش ساخت ۴۴ گیفت یلدایی زیبا + عکس


21 آبان 1402 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کاردستی شب یلدا | آموزش ساخت ۴۴ گیفت یلدایی زیبا + عکس
فهرست محتوا پنهان

درست کردن کاردستی برای شب یلدا می‌تواند به شما کمک کند تا این شب را حسابی برای بچه‌ها و بزرگترها سرگرم کننده برگزار کنید. حتی از این کاردستی‌ها می‌توانید به عنوان گیفت شب یلدا استفاده کنید. اما برای درست کردن انواع کاردستی شب یلدا به چه لوازمی احتیاج داریم؟ چطور می‌توان یک گیفت شب یلدا با وسایل دور ریختنی درست کرد؟ روش تهیه کاردستی شب یلدا با میوه و با نمد چگونه است؟ چطور کاردستی شب یلدا با کاموا و کاردستی یلدا با انار خشک درست کنیم؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با آموزش ساخت انواع گیفت و کاردستی شب یلدا با مواد مختلف آشنا شوید.

 

۱- برای کاردستی شب یلدا یک سنجاق سینه اناری با نمد درست کنید

برای شب یلدا یک سنجاق سینه اناری درست کنید

درست کردن کاردستی جزو آداب و رسوم شب یلدا نیست اما شما می‌توانید به عنوان یک کاردستی شب یلدا ساده برای همه اعضای خانواده یک سنجاق سینه به شکل انار درست کنید. سپس آن را به عنوان گیفت شب یلدا به همه هدیه دهید. درست کردن این کاردستی برای شب یلدا بسیار راحت است و زیاد وقتتان را نمی‌گیرد. برای درست کردن این کاردستی برای شب یلدا دخترانه باید مراحل زیر را دنبال کنید.

وسایل مورد نیاز برای درست کردن سنجاق سینه اناری

  • نمد قرمز
  • قفل مخصوص گل سینه
  • نمد سفید
  • چسب
  • نخ قرمز
  • پولک یا مهره‌های کوچک قرمز

مراحل درست کردن کاردستی نمدی سنجاق سینه انار

مرحله اول

برای درست کردن این کاردستی با نمد برای شب یلدا باید ابتدا یک دایره کوچک به اندازه تقریبا ۲ بند انگشت روی نمد قرمز بکشید. سپس دور آن را با قیچی ببرید. حالا یک دایره کوچک‌تر با نمد سفید ببرید. آن را به کمک چسب داخل دایره قرمز بچسبانید.

مرحله دوم

نگین، پولک یا مهره‌های قرمز را به جای دانه‌های انار به صورت پراکنده روی نمد سفید بدوزید. بعد از آن باید با نمد قرمز قسمت بالای انار را درست کنید. برای این کار دو خط موازی افقی به اندازه تقریبا یک بند انگشت بکشید.

سپس لبه بالایی یک طرف نمد را به صورت زیگزاگ برش دهید، طوری که ۳ مثلث در آن ایجاد شود. سپس دو طرف آن را به داخل تا کنید و آن را در قسمت بالای انار بدوزید.

مرحله سوم

در انتها یک قفل مخصوص گل با چسب پشت گل سینه بچسبانید و در شب یلدا آن را به کسانی که دوستشان دارید هدیه دهید. این کاردستی نمدی یلدایی یک ایده بی‌نظیر برای کاردستی شب یلدا برای مدرسه نیز محسوب می‌شود.

۲-  کاردستی ساده برای شب یلدا؛ زیر لیوانی هندوانه با فوم اکلیلی درست کنید

برای کاردستی برای شب یلدا زیرلیوانی هندوانه درست کنید

یک ایده برای کاردستی شب یلدا درست کردن «زیر لیوانی هندوانه» است. هر چند که می‌توانید این زیر لیوانی‌ها را به روش‌های مختلفی تهیه کنید، اما ما ایده بی‌نظیری برای این کار داریم.

برای تهیه زیر لیوانی هندوانه‌ای می‌توانید از تکه‌های برش خورده چوب استفاده کنید. این چوب‌ها را خوب تمیز کنید. سپس با استفاده از گواش یا هر رنگ دیگری که در دسترس دارید، روی آن را به شکل هندوانه نقاشی کنید.

می‌توانید دور تا دور بخش داخلی چوب را به رنگ سبز رنگ کنید. سپس یک مقوا یا فوم اکلیلی قرمز را به صورت دایره‌ای و به اندازه قسمت داخلی چوب برش دهید. سپس یک کاغذ رنگی سفید را کمی بزرگ‌تر از دایره قرمز برش دهید. دایره قرمز را داخل دایره سفید بچسبانید.

حالا آن را با کمی چسب روی چوب محکم کنید. برای دانه‌های هندوانه نیز می‌توانید از رنگ مشکی یا مقوای مشکی برش خورده به صورت اشکی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: عجیب ترین آداب و رسوم شب یلدا در کشورهای دیگر

تخفیف شوینده های افق کوروش

۳- از پوست هندوانه دور ریختنی برای کاردستی شب یلدا استفاده کنید

از پوست هندوانه دور ریختنی برای کاردستی شب یلدا استفاده کنید

وجود هندوانه برای تزیین سفره یلدا و هر نمادی که شبیه به هندوانه و انار باشد، می‌تواند به سفره شب یلدای شما زیبایی و رنگ و رو ببخشد. درست کردن انواع کیک و شیرینی به شکل هندوانه مثل کیک هندوانه در شب یلدا مرسوم است. برای تزیین سفره شب یلدا هم می‌توانید از پوست هندوانه نیز استفاده کنید. برای این کار تنها قسمت بالایی هندوانه را به صورت افقی برش بزنید.

سپس داخل هندوانه را با استفاده از چاقو خارج کنید. داخل پوست هندوانه اسفنج قرار دهید. حالا گل‌های میخک قرمز یا سرخابی را روی اسفنج بزنید و این گلدان زیبا را داخل سفره یلدای خود قرار دهید. می‌توانید به جای پوست هندوانه از کدو حلوایی نیز برای این کار استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ایده‌های تزیین هندوانه شب یلدا را هم بخوانید.

بیشتر بخوانید: چرا شب یلدا هندوانه می خوریم؟

حتما بخوانید  ۳۰ ایده جالب میوه آرایی شب یلدا برای عروس، مهمانی و مدرسه

۴- کاردستی شمع هندوانه شب یلدایی

به عنوان کاردستی ویژه شب یلدا شمع هندوانه درست کنید

اگر تا به حال سابقه درست کردن شمع در خانه را نداشته باشید، ممکن است این کار به نظرتان سخت بیاید. اما باید بدانید که درست کردن شمع یکی از راحت‌ترین کارهایی است که می‌توانید به عنوان گیفت شب یلدا انجام دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

وسایل لازم برای درست کردن شمع هندوانه شب یلدایی

  • پارافین شمع
  • رنگ سفید، قرمز و سبز
  • فتیله
  • لیوان یا شیشه

به عنوان کاردستی ویژه شب یلدا شمع هندوانه درست کنید

مراحل درست کردن شمع شب یلدا به شکل هندوانه

مرحله اول

برای درست کردن شمع هندوانه به عنوان یک کاردستی دخترانه و پسرانه شب یلدا برای مدرسه یا تزیین سفره یلدا ابتدا باید پارافین را به سه قسمت تقسیم کنید. هر پارافین را در ظرف جداگانه بریزید. به یکی رنگ سفید، به دیگری سبز و بعدی قرمز اضافه کنید.

مرحله دوم

پارافین‌ها را روی گاز یا داخل مایکروویو قرار دهید تا ذوب شوند. سپس فتیله را داخل شیشه یا لیوان مورد نظرتان بگذارید. برای این که فتیله صاف بماند از یک چوب بستنی یا هر چیز مشابهی روی لیوان استفاده کنید.

مرحله سوم

ابتدا پارافین سبز را داخل لیوان بریزید. اجازه دهید شمع سفت شود. می‌توانید آن را برای چند دقیقه در فریزر نیز قرار دهید. سپس مقداری پارافین سفید بریزید. بعد از این که این قسمت هم سفت شد در نهایت می‌توانید پارافین قرمز را روی شمع بریزید. می‌توانید این شمع را داخل لیوان کاغذی نیز درست کنید و بعد از آماده شدن شمع، لیوان کاغذی را با قیچی به آرامی برش بزنید و یک شمع هندوانه‌ای خاص داشته باشید.

۵- برای کاردستی شب یلدا خلاقانه و زیبا یک سینی هندوانه طراحی کنید

برای کاردستی شب یلدا خلاقانه و زیبا یک سینی هندوانه طراحی کنید

یک ایده فوق‌العاده زیبا برای کارستی شب یلدا این است که خودتان یک سینی منحصر به فرد با طرح هندوانه طراحی کنید. برای این کار می‌توانید یک سینی چوبی را با استفاده از گواش یا هر رنگ دیگری که در دسترس دارید، به شکل و طرح هندوانه رنگ کنید.

۶- برای کاردستی شب یلدا با مقوا و کاغذ یک کارت درست کنید

برای کاردستی شب یلدا با مقوا و کاغذ یک کارت درست کنید

 

یک ایده کاردستی برای شب یلدا با کاغذ رنگی این است که با کاغذ و مقوای رنگی کارت‌هایی به شکل هندوانه درست کنید و به عنوان یک گیفت برای شب یلدا به مهمان‌ها بدهید. اگر بچه کوچک دارید، می‌توانید به او آموزش دهید که چطور با مقوا کارت‌هایی به شکل هندوانه درست کند و سپس خودش این کارت‌ها را به مهمان‌ها هدیه بدهد یا به عنوان کاردستی شب یلدا برای مدرسه آماده کند.

۷- برای کاردستی شب یلدا یک کلاه هندوانه‌ای با کاغذ رنگی درست کنید

برای کاردستی شب یلدا یک کلاه هندوانه ای با کاغذ رنگی درست کنید

یکی از بهترین انواع کاردستی شب یلدا این است که آن را طوری طراحی کنید که قابل استفاده باشد. به منظور درست کردن کاردستی برای شب یلدا با مقوا و کاغذ رنگی می‌توانید یک «کلاه یلدایی» آماده کنید.

درست کردن کلاه هندوانه‌ای یک کاردستی یلدایی با مقوا برای بچه‌ها و ایده عکاسی شب یلدا است. برای درست کردن این کلاه می‌توانید یک مقوای قرمز را به صورت قیفی و اندازه سر کودک بچسبانید و انتهای آن را صاف کنید و برش دهید.

برای قسمت پوست هندوانه می‌توانید از نوار سبز رنگ یا کاغذ رنگی سبز استفاده کنید. سپس یک کش به زیر کلاه وصل کنید و با یک ماژیک یا کاغذ رنگی مشکی دانه‌های هندوانه را درست کنید.

اگر در فکر درست کردن کاردستی برای شب یلدا با فوم اکلیلی هستید نیز می‌توانید کلاه شب یلدایتان را با این فوم‌ها آماده کنید تا در عکس‌های یلدایی جلوه زیباتری داشته باشد.

۸- برای شب یلدا، لباستان را هندوانه‌ای کنید

برای شب یلدا، لباستان را هندوانه ای کنید

اگر یک پیراهن قرمز ساده دارید، پس بهتر است همین حالا برای آماده کردن لباس شب یلدا اقدام کنید. یک نمد مشکی را بردارید و آن را به تکه‌های کوچک اشکی شکل برش دهید. تقریبا ۳۰ تا ۴۰ عدد اشک با نمد را برش دهید. سپس این نمدها را با چسب به عنوان دانه هندوانه روی پیراهن قرمزتان بچسبانید.

۹- برای کاردستی شب یلدا با فوم اکلیلی یک ریسه تزئینی درست کنید

برای کاردستی شب یلدا با فوم اکلیلی یک ریسه تزئینی درست کنید

فوم‌های اکلیلی به دلیل زرق و برق زیاد و رنگ‌های زیبایی که دارند، برای تزئین فضا و درست کردن کاردستی شب یلدا بسیار مناسب هستند. می‌توانید از این فوم‌ها برای درست کردن انواع ریسه تزئینی یلدایی به شکل هندوانه و انار استفاده کنید. برای درست کردن این ریسه‌های یلدایی می‌توانید از نمد، کاغذ رنگی یا مقوای رنگی نیز استفاده کنید.

۱۰- برای یلدا یک کاردستی انار با کاغذ رنگی یا نمد درست کنید

برای یلدا یک کاردستی انار با کاغذ رنگی درست کنید

برای شب یلدا می‌توانید کاغذ رنگی را به صورت انار برش دهید. سپس یک سیخ چوبی زیر آن بزنید و از آن برای تزئین غذاها و فینگرفودهای شب یلدا استفاده کنید. برای آماده کردن این کاردستی یلدایی می‌توانید انار را با نمد نیز آماده کنید و روی آن را با پولک تزیین کنید تا جلوه بیشتری پیدا کند.

۱۱- یک کاردستی خلاقانه و نو با شاخه‌های انار

درست کردن یک کاردستی با ایده‌های نو و خلاقانه از شاخه‌های انار

اگر دوست دارید یک کاردستی ویژه شب یلدا خلاقانه آماده کنید و تغییراتی اساسی نیز در دکوراسیون یلدایی امسال ایجاد کنید، می‌توانید با استفاده از شاخه‌های انار یک دکوری فوق‌العاده زیبا درست کنید. برای این کار باید یک شاخه انار تهیه کنید. سپس انارهای کوچک و تکه‌های انار نصف شده را روی آن بچسبانید.

برای چسباندن انار می‌توانید از سیم‌های مفتولی نازک یا حتی چسب استفاده کنید. این ایده ساخت کاردستی شب یلدا برای تزیین میز یلدا و جلوه بخشیدن به دکور عکس‌های یلدایی نیز بسیار جذاب است.

۱۲- گردنبند انار درست کنید

به عنوان کاردستی ویژه شب یلدا گردنبند انار درست کنید

بهترین ایده ساخت کاردستی ویژه شب یلدا برای خودتان یا هدیه دادن این است که با استفاده از ساده‌ترین چیزها جذاب‌ترین کاردستی‌های یلدایی را آماده کنید. شما می‌توانید با استفاده از انارهای خشک و کوچک گردنبندهای جذابی درست کنید. برای تهیه این کاردستی شب یلدا دخترانه باید مراحل زیر را دنبال کنید.

وسایل مورد نیاز برای درست کردن گردنبند انار یلدا

  • انار خشک
  • سوزن میخی ته قلاب
  • حلقه اتصال
  • دم باریک و چسب یک دو سه

روش درست کردن کاردستی شب یلدا با انار خشک

برای ساخت «گردنبند با انار خشک» به عنوان مدل کاردستی شب یلدا ابتدا باید با کمک پیچ انتهای انار را سوراخ کنید. سپس یک قلاب کوچک را به «چسب یک دو سه» آغشته کنید و داخل انار محکم کنید و کمی چسب در اطراف آن بریزید تا قلاب کاملا داخل انار فیکس شود.

حتما بخوانید  ۶۰ نمونه از بهترین و زیباترین شعرهای شب یلدا از شاعران معروف

بعد از این که چسب کاملاً خشک شد، در این مرحله از کاردستی با انار خشک باید یک حلقه اتصال بزرگ‌تر به قلاب وصل کنید. برای براق شدن سطح انار می‌توانید کمی «کلیر» روی آن اسپری کنید. سپس انار را داخل زنجیر بیندازید و از آن به عنوان آویز گردنبند برای شب یلدا استفاده کنید یا به عزیزانتان هدیه دهید.

برای درست کردن این کاردستی شب یلدا دخترانه می‌توانید روی انار را رنگ کنید و یا نگین بچسبانید و گردنبند یلدایی خود را با طرح‌های جذابی آماده کنید.

۱۳- یک پادری هندوانه درست کنید

یک پادری هندوانه درست کنید

اگر در شب یلدا مهمان دارید، قطعاً این ایده کاردستی یلدایی می‌تواند جذابیت بیشتری به ابن شب ببخشد. شما می‌توانید با قرار دادن یک پادری به شکل هندوانه از مهمان‌های یلدایی‌تان به خانه استقبال کنید.

برای درست کردن این «پادری یلدایی به شکل هندوانه» می‌توانید یک پادری نیم دایره‌ای ساده یا موکت نیم دایره‌ای را انتخاب کنید. سپس با استفاده از رنگ‌های سبز، سفید و قرمز پادری ساده‌تان را به یک قاچ هندوانه زیبا تبدیل کنید.

در انتها نیز برای دانه‌های هندوانه از رنگ مشکی استفاده کنید. بعد از رنگ کردن پادری آن را برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت در فضای بیرون از خانه قرار دهید تا کاملاً خشک شود. بعد از این مدت می‌توانید پادری را دم در ورودی منزلتان بگذارید و از آن استفاده کنید.

۱۴- برای کاردستی شب یلدا انار مصنوعی درست کنید

به عنوان کاردستی شب یلدا انار مصنوعی درست کنید

یکی دیگر از ایده‌های جالب برای تزیین سفره شب یلدا و همچنین دکور فضای خانه در شب یلدا درست کردن «انار مصنوعی» است. برای این کاردستی یلدایی می‌توانید چند عدد توپ کوچک پلاستیکی تهیه کنید. سپس روی سطح توپ را به چسب آغشته کنید. کاغذ کشی سرخابی، قرمز و بنفش را رو توپ بچسبانید و زیر آن را کاملاً سفت کنید.

برای درست کردن روی انار می‌توانید کاغذکشی را با نخ ببندید و سپس باقی مانده کاغذکشی را به صورت زیگزاگ برش دهید. برای جذاب‌تر شدن انار کاغذی‌تان می‌توانید با استفاده از کاغذکشی سبز، دو عدد برگ درست کنید و در پشت آن بچسبانید.

کاردستی شب یلدا انار مصنوعی

می‌توانید چند عدد از این انارهای کاغذی درست کنید و در دیوار پشت سفره یلدایی‌تان آویزان کنید یا این انارها را داخل یک ظرف بگذارید و روی سفره یلدا قرار دهید.

۱۵- گیفت فال حافظ برای شب یلدا

گیفت فال حافظ برای شب یلدا

یکی از جذاب‌ترین گیفت و کاردستی‌های شب یلدا، درست کردن یک یادگاری زیبا با «فال حافظ» برای مهمان‌ها است. برای این کار می‌توانید چند عدد شعر و تفسیر فال حافظ را روی برگه‌هایی پرینت کنید و یک گیفت یلدایی با مقوا و کاغذ آماده کنید.

گیفت فال حافظ را داخل کارت پستال‌های انار یا هندوانه قرار دهید و داخل سبد بچینید. سپس هر فرد می‌توانید نیت کند و فال خود را از داخل سبد بردارد. برای تزیین گیفت فال یلدایی می‌توانید ایده‌های خلاقانه‌ای به کار ببرید و فال را به شکل‌هایی جذاب آماده نمایید، مثلا:

قرار دادن فال تزیین شده داخل پاکت‌های زیبا، درست کردن انار و هندوانه نمدی و قرار دادن فال داخل آن‌ها و لوله کردن فال و تزیین آن با روبان‌های رنگی و … ایده‌هایی هستند که می‌توانید برای تهیه گیفت فال حافظ در شب یلدا از آن‌ها استفاده کنید.

۱۶- کاردستی شب یلدا برای مدرسه

کاردستی شب یلدا برای مدرسه

درست کردن یک کاردستی شب یلدا ساده برای کودکان می‌توانید به طرز شگفت‌انگیزی آن‌ها را خوشحال کند. با نزدیک شدن به یلدا در برخی مدارس جشن‌های کوچکی برگزار می‌شود و به همراه داشتن یک کاردستی ساده و خلاقانه یلدایی می‌توانید شیرینی این جشن را برای بچه‌ها بیشتر کند. بهترین ایده‌ی کاردستی برای شب یلدا مدرسه درست کردن «کلاه هندوانه‌ای با نمد» است.

می‌توانید از این کاردستی به عنوان گیفت یلدا برای بچه‌ها نیز استفاده کنید. برای تهیه این کاردستی ساده یلدایی می‌توانید از نمد سبز، سفید و قرمز استفاده کنید. برای شروع باید نمد سبز را به صورت نواری و به اندازه سر بچه برش دهید و دو طرف آن را به صورت دایره‌ای بچسبانید. سپس نمد قرمز را به صورت زیگزاگ برش دهید و برای تاج کلاه روی آن بچسبانید. در انتها یک نوار سفید بین نمد سبز و قرمز بچسبانید تا مرز بین آن‌ها مشخص نشود.

۱۷- کاردستی برای شب یلدا با کاموا

کاردستی برای شب یلدا با کاموا

اگر اهل بافتنی هستید و از بافتن لذت می‌برید، می‌توانید یک کاردستی برای شب یلدا با کاموا آماده کنید. برای مثال می‌توانید یک ریسه هندوانه‌ای ببافید و از دیوار یا روی لبه میز آویزان کنید یا چند زیر لیوانی هندوانه درست کنید و از آن برای تزیین میز یلدا استفاده کنید.

۱۸- کاردستی شب یلدا با چوب بستنی

کاردستی شب یلدا با چوب بستنی

اگر در فکر درست کردن یک کاردستی شب یلدا با وسایل دور ریختنی هستید، می‌توانید با مقوا یا بشقاب‌های یک بار مصرف و چوب بستنی یک نماد هندوانه‌ای درست کنید. برای تهیه این کاردستی یلدایی با چوب بستنی بهتر است از کودکان کمک بگیرید تا قوه خلاقیت آن‌ها هم تقویت شود.

برای شروع باید یک بشقاب سفید یک بار مصرف را از وسط نصف کنید. سپس طرح یک هندوانه را روی آن بکشید. در نهایت در قسمت زیر هندوانه یک چوب بستنی بچسبانید و از آن برای عکس گرفتن در شب یلدا استفاده کنید. می‌توانید از این ایده برای تهیه کاردستی انار نیز استفاده کنید.

۱۹- انار نمدی سه بعدی درست کنید

انار نمدی سه بعدی برای یلدا

یکی دیگر از ایده‌های یلدایی جذاب برای یلدای امسال درست کردن «انار نمدی سه بعدی» است. برای تهیه این انار سه بعدی نمدی باید روی نمد قرمز، یک طرح انار بکشید و آن را دولا کنید و ۲ عدد از آن ببرید. سپس دو تکه نمد را روی هم قرار دهید و همه قسمت‌های آن را به جز بخش کوچکی در زیر، با چسب مایع به هم بچسبانید. از قسمتی که باز است داخل انار را با پنبه پر کنید. در انتها این بخش را با چسب بچسبانید. می‌توانید روی انار را با پولک قرمز و هر چیزی که دوست دارید تزیین کنید.

ایده‌های دیگر برای درست کردن کاردستی برای شب یلدا

ایده های جذاب درست کردن کاردستی برای شب یلدا آموزش درست کردن کاردستی ساده برای شب یلدا ایده های دیگر برای درست کردن کاردستی برای شب یلدا ایده های دیگر برای درست کردن کاردستی برای شب یلدا تزیین شب یلدا برای مدرسه کاردستی های نمدی برای شب یلدا ایده های دیگر برای درست کردن کاردستی برای شب یلدا ایده درست کردن کاردستی شب یلدا ایده تزیینات شب یلدا ایده نقاشی گلدان هندوانه برای شب یلدا ایده کاردستی کودکانه برای شب یلدا گیفت شب یلدا برای عروس ایده های دیگر برای درست کردن کاردستی برای شب یلدا کاردستی برای شب یلدا با چوب بستنی آموزش شمع شب یلدا گیفت شب یلدا با کاموا  کاردستی برای شب یلدا با مقوا آموزش گیفت شب یلدا جدید ایده های دیگر برای درست کردن کاردستی برای شب یلدا ایده های دیگر برای درست کردن کاردستی برای شب یلدا آموزش درست کردن گیفت کودکانه برای شب یلدا آموزش ایده دکوراسیون منزل برای شب یلدا ایده های دیگر برای درست کردن کاردستی برای شب یلدا کاردستی کودکانه دخترانه و پسرانه شب یلدا کاردستی جذاب برای شب یلدا درست کردن یک کاردستی با ایده‌های نو و خلاقانه از شاخه‌های انار

 

 

کالابرگ الکترونیک