آموزش ۷۰ ایده خلاقانه و فانتزی تزیین هندوانه شب یلدا + عکس

آموزش ۷۰ ایده خلاقانه و فانتزی تزیین هندوانه شب یلدا + عکس


23 آبان 1402 . زمان مطالعه: 16 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
60 ایده خلاقانه و فانتزی تزیین هندوانه شب یلدا بدون برش و با برش
فهرست محتوا پنهان

تزیین هندوانه یلدا با روش‌های ساده و خلاقانه و فانتزی حال و هوای چیدمان سفره شب یلدا را متفاوت می‌کند. تزیین میوه و هندوانه مخصوص شب یلدا را بلد هستید؟ بهترین ایده برای تزیین هندوانه شب یلدا بدون برش چگونه است؟ اصلاً هندوانه و میوه شب یلدا را چگونه تزیین کنیم که جلوه بیشتری به میز شب یلدا ما ببخشند؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با مدل‌های جدید و انواع آموزش تزیین هندوانه شب یلدا آشنا شوید.

 

۱- تزیین هندوانه یلدا به شکل سبد

تزئین هندوانه یلدا به شکل سبد

خوردن هندوانه در شب یلدا جزو آداب و رسوم شب یلدا محسوب می‌شود. هندوانه جزو نمادها و خوراکی‌های سنتی شب یلدا است پس بهتر است این خوراکی یلدایی را به شکل تزیین شده روی سفره شب یلدا بگذارید. یک ترفند تزیین هندوانه برای شب یلدا این است که پوست هندوانه را به شکل «سبد» برش بزنید.

سپس تکه‌های هندوانه را با انواع میوه‌های مختلف مثل خربزه، انگور، توت فرنگی و هر میوه دیگری که دوست دارید، داخل این سبد قرار دهید.

تزئین هندوانه برای شب یلدا

می‌توانید برای شکل دادن به هندوانه‌ها از اسکوپ بستنی استفاده کنید و یا هندوانه‌ها را با استفاده از قالب‌های کوچک به صورت ستاره و قلب برش دهید و داخل سبد هندوانه‌ای‌تان بگذارید و این سبد زیبا را در میز یلدا سنتی یا مدرن خود قرار دهید.

۲- تزیین هندوانه قاچ شده به شکل پیتزا

تزیین هندوانه قاچ شده به شکل پیتزا

با این آموزش تزیین هندوانه یلدا می‌توانید هندوانه‌هایتان را به شکل پیتزا تزیین کنید و با قرار دادن آن سر میز یلدا همه را شگفت‌زده کنید. این روش تزئین هندوانه یلدا برخلاف ظاهر هوس‌انگیزی که دارد، بسیار ساده است. برای این کار باید هندوانه را به صورت دایره‌ای تقریباً نازک برش بزنید.

تزیین هندوانه به شکل پیتزا

سپس روی هندوانه را با مقداری خامه، توت فرنگی خرد شده، انگور، انواع توت و مغزهای مختلف آجیل شب یلدا تزیین کنید. در نهایت روی پیتزای هندوانه مقداری سس شکلات و کارامل بریزید و آن را برش دهید تا هر فرد بتواند به راحتی یک برش از آن را بردارد.

برای تهیه انواع مغز آجیل، خامه و سس شکلات می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های حضوری، اینترنتی و تلفنی اقدام کنید.

۳- بهترین تزیین هندوانه برای شب یلدا به صورت کیک

بهترین تزیین هندوانه برای شب یلدا به صورت کیک

یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای تزیین خلاقانه و شیک هندوانه شب یلدا طراحی آن به شکل یک کیک چند طبقه است. ظاهر این هندوانه آن‌قدر جذاب و باشکوه است که یک یلدای به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

تخفیف شوینده های افق کوروش

برای تزیین هندوانه یلدا به صورت کیک باید هندوانه را به صورت دایره‌ای و با ضخامت بیشتر از ۵ سانتی‌متر برش بزنید. برای کیک‌های هندوانه‌ای چند طبقه بهتر است طبقات بالایی را کمی کوچک‌تر از طبقه پایین در نظر بگیرید. سپس هندوانه‌ها را با استفاده از سیخ چوبی روی هم قرار دهید تا محکم شوند.

تزیین هندوانه به شکل کیک برای یلدا

برای تزیین هندوانه به شکل کیک معمولاً دو روش وجود دارد. می‌توانید سطح هندوانه را با استفاده از خامه بپوشانید و بعد آن را تزیین کنید. روش بعدی این است که بدون استفاده از خامه کیک قرمز و جذابتان را با انواع میوه‌ها تزیین نمایید.

برای تزیین کیک هندوانه‌ای می‌توانید از انواع توت، برش‌های توت فرنگی، پرتقال، کیوی، انگور، آناناس، موز و هر میوه‌ای که در دسترس دارید، استفاده کنید.

تزئین جدید هندوانه برای یلدا

تزئین هندوانه شکل کیک

برای این که میوه‌ها به خوبی روی هندوانه محکم شوند، بهتر است از خلال دندان استفاده کنید. قرار دادن چند برگ نعنای تازه روی کیک هندوانه‌ای نیز می‌تواند جلوه فوق‌العاده زیبایی به آن ببخشد.

۴- ایده جذاب برای تزیین هندوانه شب یلدا به صورت ظرف میوه

ایده جذاب برای تزیین هندوانه شب یلدا به صورت ظرف میوه

تزیین هندوانه شب یلدا به صورت ظرف میوه

یکی دیگر از روش‌های تزیین هندوانه ساده و شیک برای یلدا این است که از پوست هندوانه به جای ظرف میوه استفاده کنید. برای این کار باید هندوانه را از عرض آن به دو بخش مساوی تقسیم کنید. می‌توانید لبه‌های پوست هندوانه را به صورت زیگزاگ برش دهید تا ظاهر جذاب‌تری پیدا کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ پنیری به سبک رستورانی

تزئین خاص و جدید هندوانه برای یلدا

تزئین هندوانه به شکل ظرف

سپس داخل پوست هندوانه را خالی کنید. می‌توانید از این پوست هندوانه به عنوان ظرف میوه برای تکه‌های هندوانه با ترکیب میوه‌های دیگر استفاده کنید و آن را روی میز شب یلدا قرار دهید.

۵- تزیین هندوانه ساده و شیک با استفاده از چوب بستنی

تزیین هندوانه ساده و شیک با استفاده از چوب بستنی

یک ترفند و ایده برای تزیین هندوانه شب یلدا این است که برش‌های هندوانه را به شکل بستنی چوبی درآورید و آن را در میز یلدای امسال خود بگذارید. برای این کار باید هندوانه را با پوست به صورت برش‌های مثلثی شکل برش بزنید.

سپس یک چوب بستنی در قسمت پوست هندوانه فرو کنید تا شبیه به بستنی شود. حالا می‌توانید این هندوانه‌ها را داخل یک دیس بزرگ بچینید و روی میز یلدا قرار دهید تا هر نفر یک برش از آن را میل کند.

بیشتر بخوانید: چه کسانی نباید شب یلدا هندوانه بخورند؟

۶- تزیین هندوانه یلدا به شکل درخت کریسمس

تزئین هندوانه یلدا به شکل درخت کریسمس

از آن جایی که شب یلدا نزدیک به روز کریسمس است، می‌توانید هندوانه‌های یلدای امسال خود را به شکل درخت کریسمس تزئین کنید. برای این کار باید هندوانه‌ها را درست به صورت مثلثی برش بزنید. سپس می‌توانید روی هر کدام از این درخت‌های کریسمس هندوانه‌ای را با استفاده از خامه، شکلات آب شده، اسمارتیز و انواع توت و انگور تزئین کنید.

تزئین هندوانه کریسمسی

تخفیفات لبنیات افق کوروش

روی قسمت بالای درخت کریسمس هندوانه‌ای نیز می‌توانید یک ستاره نصب کنید. برای این کار بهتر است با پوست لیمو یا پرتقال شکل ستاره را برش بزنید و روی نوک درخت‌تان قرار دهید.

۷- تزیین هندوانه برای مهمان در ظرف

تزیین هندوانه برای مهمان در ظرف

تزئین زیبای هندوانه برای مهمان

برای تزیین هندوانه قاچ شده شب یلدا می‌توانید آن‌ها را به شیوه‌ای زیبا و خاص برش بزنید و داخل ظرف بچینید. یکی از بهترین انواع تزیین هندوانه شب چله این است که هندوانه را داخل ظرف میوه به همراه میوه‌های رنگارنگ بچینید. این کار موجب می‌شود تا ظرف میوه شما جلوه بیشتری پیدا کند و درست شبیه به یک اثر هنری شود.

۸- آموزش تزیین هندوانه یلدا با قالب

آموزش تزیین هندوانه یلدا با قالب

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تزیین هندوانه مخصوص شب یلدا این است که آن‌ها را با استفاده از قالب‌های فلزی ستاره‌ای و قلبی شکل برش بزنید و داخل ظرف قرار دهید. می‌توانید برای این کار از قالب‌هایی با سایزهای مختلف استفاده کنید. در این روش بهتر است باقی مانده برش‌های هندوانه را میکس کنید و به صورت آب هندوانه میل نمایید.

۹- تزیین هندوانه یلدا به شکل کوسه

تزیین هندوانه یلدا به شکل کوسه

اگر برای میوه‌آرایی شب یلدا کمی خلاقیت به خرج دهید و وقت بگذارید، می‌توانید هندوانه را به شکل‌های شگفت‌انگیزی مثل طاووس، کوسه، نهنگ و … تزیین نمایید. یکی از ایده‌های کاربردی و دوست داشتنی برای میوه آرایی شب چله این است که پوست هندوانه را به صورت یک کوسه با دهانی باز طراحی کنید.

تزیین هندوانه یلدا به شکل کوسه

برای این کار ابتدا باید بخش زیرین هندوانه را طوری برش بزنید که به راحتی روی زمین قرار بگیرد. سپس هندوانه را تقریباً به زاویه ۶۰ تا ۷۰ درجه برش بزنید. داخل هندوانه را با استفاده از قاشق یا اسکوپ بستنی تخلیه کنید. لبه‌های پوست هندوانه را به صورت دندان هفت و هشتی برش بزنید. در انتها می‌توانید تکه‌های هندوانه و انواع میوه را داخل هندوانه قرار دهید.

۱۰- تزیین هندوانه یلدا با حکاکی روی پوست آن

تزئین هندوانه یلدا با حکاکی روی پوست آن

حکاکی روی هندوانه برای یلدا

حکاکی روی پوست هندوانه یک هنر چشم‌نواز و زیبا است که معمولاً تنها افرادی که دستی بر هنر داشته باشند، از پس آن برمی‌آیند. تزیین هندوانه عروس برای شب یلدا را بهتر است با این روش انجام دهید. اگر نگاهی به چند فیلم تزیین هندوانه شب یلدا به شیوه حکاکی بیندازید متوجه می‌شوید که در این روش با استفاده از ابزارهایی مخصوص پوست هندوانه و گاهی اوقات خود هندوانه را برش می‌دهند و آن را به شکل گل و یا طرح‌های مختلف درمی‌آورند.

۱۱- تزیین هندوانه شب یلدا بدون برش با تور و روبان

تزیین هندوانه شب یلدا با تور

تزیین هندوانه شب یلدا با تور یا روبان بهترین ایده برای جلوه بخشیدن به هندوانه سالم و برش نخورده است. معمولاً برای تزیین هندوانه مخصوص عروس نیز از هندوانه برش نخورده استفاده می‌کنند.

برای تزیین هندوانه بدون برش و به صورت درسته می‌توانید با استفاده از تور و چسب هندوانه را تزیین کنید و در سفره قرار دهید. همچنین برای تزیین هندوانه ساده با تور می‌توانید هندوانه را داخل تور قرار دهید و بعد آن را با روبان ببندید و با گل و روبان تزیین کنید.

روش دیگر برای تزیین هندوانه در ظرف و با تور این است که دور ظرف یا سبد را با تورهای رنگی تزیین کنید و سپس هندوانه را داخل ظرف تور زده قرار دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه اسموتی انبه و موز به 9 روش با مواد و میوه های متنوع

۱۲- تزئین هندوانه یلدا با شکلات

تزئین هندوانه یلدا با شکلات

یکی از روش‌های جذاب و خوشمزه برای تزیین هندوانه شب یلدا این است که آن‌ها را به صورتی کاملاً متفاوت و درست شبیه به شیرینی‌های کوچک شکلاتی تزیین کنید. برای درست کردن این هندوانه‌های خوشمزه ابتدا باید هندوانه‌ها را به قطعات کوچک مربعی تقسیم کنید. شما می‌توانید هندوانه‌ها را با کمک قالب‌های شیرینی‌پزی به هر شکلی که دوست دارید خرد کنید.

سپس شکلات را به روش بن ماری آب کنید و به آرامی هندوانه را تا نیمه آن داخل شکلات فرو ببرید. قبل از این که شکلات خشک شود روی هندوانه‌ها مقداری پودر نارگیل یا ترافل رنگی بریزید و سپس در یخچال قرار دهید تا کاملاً خشک شوند. حالا می‌توانید هندوانه‌های شکلاتی یلدا را داخل یک ظرف مناسب بچینید و از مهمان‌های خود پذیرایی کنید.

۱۳- تزیین هندوانه شب یلدا به شکل حیوانات

یکی دیگر از روش‌های دیگر تزیین هندوانه شب یلدا، درست کردن آنها به شکل حیوانات مختلف است. در این روش می‌توانید هندوانه را طوری برش بزنید که درنهایت به شکل یک یا چند حیوان دربیایند. این شیوه تزیین علاوه بر این که مهمان‌های بزرگسال را به وجد می‌آورد، برای کودکان هم جذاب است.

همچنین باعث می‌شود هندوانه اشتهاآورتر هم بشود. در ادامه ایده‌هایی را برای تزیین هندوانه یلدا به شکل حیوانات برای شما آورده‌ایم.

ایده فانتزی تزیین هندوانه تزیین هندوانه شب یلدا به شکل طاووس تزیین هندوانه شب یلدا به شکل حیوانات، دایناسور تزیین هندوانه شب یلدا به شکل قو تزیین هندوانه شب یلدا به شکل لاکپشت

۱۴- تزیین هندوانه یلدا به شکل گل

برای تزیین هندوانه شب یلدا به صورت شیک، می‌توانید روی پوسته هندوانه& شکل گل‌های مختلف را برش بزنید. برای این کار به کمی صبر و حوصله نیاز است و کافی است با یک چاقوی یا کاردک‌های مخصوص پوسته سبز هندوانه را بتراشید تا قسمت قرمز رنگ آن آشکار شود.

طرح‌های مختلفی را می‌توانید برای تزیین هندوانه به این روش استفاده کنید. بهتر است قبل از شروع به کار، الگویی را که می‌خواهید هندوانه به آن شکل تزیین شود، روی پوست هندوانه با خودکار بکشید و بعد از همان قسمت‌ها شروع به برش کنید. در ادامه ایده‌هایی برای تزیین هندوانه به شکل گل را برای شما آماده کرده‌ایم.

تزیین پوست هندوانه بریدن پوست هندوانه به شکل گل برای شب یلدا هندوانه با طرح گل تزیین پوست هندوانه با طرح گل برای عروس هندوانه شب یلدا با نقش گل برای عروس

۱۵- تزیین هندوانه یلدا به شکل کاپ کیک

تزیین هندوانه یلدا به شکل کاپ کیک

یکی ایده خلاقانه و راحت برای تزیین هندوانه برای مهمان‌ها درست کردن هندوانه به شکل کاپ کیک‌هایی جذاب و تزیین شده است. برای تزیین هندوانه شب یلدا برای مهمان به صورت کاپ کیک‌های هندوانه‌ای شما به چند عدد کپسول کاپ کیک، یک قالب گرد کوچک به اندازه کپسول کاپ کیک، مقداری خامه فرم گرفته، مقداری ترافل رنگی یا چیپس شکلاتی و یک هندوانه قرمز و سرخ نیاز دارید.

  • برای شروع کار ابتدا هندوانه را شسته و به صورت حلقه‌های ضخیم برش بزنید.
  • حالا با استفاده از کاتر گرد یا یک لیوان مناسب، برش‌های یک‌اندازه و یکسان از داخل هندوانه در آورید و آن‌ها را کنار بگذارید.
  • خامه فرم گرفته را آماده کنید.
  • برش‌های هندوانه را داخل کپسول‌های کاپ کیک قرار دهید.
  • روی هندوانه‌ها را با استفاده از قیف و ماسوره، خامه فرم گرفته بریزید.
  • با یک برگ نعناع تازه، یک عدد توت‌فرنگی و چند عدد ترافل رنگی یا چیپس شکلاتی، روی خامه این کاپ کیک یلدایی را تزیین کنید.

 

۱۶- عکس‌های دیزاین حرفه‌ای هندوانه شب یلدا 

در این مقاله با آموزش تزیین هندوانه یلدا به روش‌های مختلف آشنا شدید. تزیین میوه و هندوانه شب یلدا کار جذابی است. برای این کار تنها باید خلاقانه‌تر فکر کنید و کمی وقت بگذارید. سپس می‌توانید هندوانه شب یلدا تزیین شده را روی میز یلدای امسالتان قرار دهید و از اثر هنری که خودتان خلق کرده‌اید لذت ببرید.

در ادامه مدل‌های مختلف تزیین هندوانه شب یلدا را تماشا کنید. در انتها به سوالاتی که در مورد تزیین هندوانه شب یلدا دارید پاسخ داده‌ایم.

عکس‌های تزیین حرفه‌ای هندوانه شب یلدا 1401

تزیین حرفه‌ای هندوانه شب یلدا

مدل تزئین هندوانه یلدا

هندوانه شب یلدا تزئین شده

تزئین کردن هندوانه برای یلدا

ایده تزیین هندوانه یلدا

ایده جدید تزئین هندوانه یلدا

تزئین هندوانه به شکل ماهی

تزئینات شیک هندوانه برای شب یلدا

ایده جدید تزئین شب یلدا

تزئین کردن هندوانه برای یلدا

تزئین زیبای هندوانه برای یلدا

چطور هندوانه یلدا را تزئین کنیم

تزئین هندوانه یلدا برای مهمان

تزئین متفاوت هندوانه یلدا

ایده خاص برای تزئین هندوانه یلدا

تزئین میوه و هندوانه شب یلدا

میوه آرایی شب یلدا

ایده تزئین کردن هندوانه

بهترین ایده برای تزئین هندوانه

چطور هندوانه را برای یلدا تزئین کنم

آموزش تزیین هندوانه برای یلدا

تزئین بامزه هندوانه برای یلدا

هندوانه یلدا تزئین

تزئین کردن هندوانه به شکل قو

مدل تزیین هندوانه شب یلدا

مدل تزیین جدید هندوانه شب یلدا

تزئینات خاص هندوانه برای یلدا

تزئین هندوانه مخصوص عروس

ایده برای تزئین کردن هندوانه

ایده جدید یلدایی تزئین هندوانه

تزئین زیبای هندوانه برای شب یلدا

تزیین بامزه هندوانه یلدا

تزئین کردن هندوانه برای شب یلدا

هندوانه شب یلدای خاص

عکس تزئین هندوانه یلدا

سوالات متداول درباره تزیین هندوانه شب یلدا

آیا می‌توان برای تزیین هندوانه یلدا از پوست هندوانه به جای ظرف میوه استفاده کرد؟

بله شما می‌توانید برای تزیین هندوانه یلدا با برش دادن هندوانه و تخلیه داخل آن از پوست هندوانه به جای ظرف میوه استفاده کنید.

برای تزیین هندوانه یلدا به شکل کیک از چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

برای تزیین هندوانه یلدایی به شکل کیک می‌توانید از خامه، شکلات و انواع میوه‌ها استفاده کنید.

دیزاین هندوانه بدون برش برای شب یلدا به چه شکل است؟

برای تزیین هندوانه بدون برش و به صورت درسته می‌توانید با استفاده از تور و چسب هندوانه را تزیین کنید و در سفره قرار دهید. همچنین برای تزیین هندوانه ساده با تور می‌توانید هندوانه را داخل تور قرار دهید و بعد آن را با روبان ببندید و با گل و روبان تزیین کنید.

 

کالابرگ الکترونیک