طرز تهیه کیک هندوانه شب یلدا تزیین با خامه + تصاویر مرحله ای

طرز تهیه کیک هندوانه شب یلدا تزیین با خامه + تصاویر مرحله ای


29 آذر 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک هندوانه شب یلدا تزیین با خامه + تصاویر مرحله ای

برای شب یلدا درست کردن کیک هندوانه ساده و خامه‌ای بسیار مرسوم است. طرز تهیه کیک خامه‌ای هندوانه‌ شب یلدا با خامه را بلد هستید؟ چگونه کیک شب یلدا جدید درست کنیم که برای دورهمی مناسب باشد؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در  مجله کوروش می‌توانید با آموزش کیک هندوانه خامه‌ای برای شب یلدا همراه ما باشید.

 

 

طرز تهیه کیک هندوانه خامه‌ای شب یلدا

 

طرز تهیه کیک خانگی هندوانه شب یلدا

 

زمان آماده سازی مواد: ۲ ساعت

زمان مورد نیاز برای پخت کیک هندوانه شب یلدا: ۴۰ دقیقه

 

مواد لازم آموزش کیک هندوانه شب یلدا

 

  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • پودر قند: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • شیر: ۳ قاشق غذاخوری
  • آرد: ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چایخوری
  • وانیل: ۱ قاشق چایخوری
  • خامه: به میزان لازم
  • رنگ خوراکی سبز و قرمز: به میزان لازم
  • شکلات قهوه‌ای: ۵۰ گرم

 

مراحل طرز تهیه کیک هندوانه جدید برای شب یلدا

 

کیک خامه‌ای به شکل هندوانه یکی از کیک‌های یلدایی است که با مواد زیر به راحتی در منزل تهیه می‌شود. از آن جایی که هندوانه یکی از نمادهای یلدا است، درست کردن کیک هندوانه نیز برای شب یلدا متداول است. برای تهیه این کیک متفاوت و خوشمزه باید ابتدا کیک شب یلدا بدون خامه و به صورت اسفنجی تهیه کنید و در دو یا سه لایه از پهنا ببرید. سپس بین لایه‌‌ها را با خامه پر کنید و در آخر نیز روی آن را خامه‌ بمالید و تزیین کنید.

 

مراحل طرز تهیه کیک خامه‌ای برای شب یلدا

 

مرحله اول؛ روشن کردن فر

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک هندوانه‌ای مخصوص شب یلدا و پیش از هر چیز، فر را روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود و سپس مقدمات تهیه کیک اسفنجی را برای طرز تهیه کیک شب یلدا به شکل هندوانه شروع کنید.

 

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد کیک یلدایی

 

در مرحله دوم از درست کردن کیک شب یلدا به شکل هندوانه در یک ظرف مناسب زرده‌ و سفیده تخم‌مرغ را جدا کنید و زرده‌ها را با پودر قند مخلوط کنید. مواد را تا حدی به هم بزنید که کرمی رنگ و غلیظ و کشدار شود. سپس شیر، آرد و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید.

حتما بخوانید  تفاوت زیتون سبز و سیاه چیست | زیتون سبز بهتره یا سیاه؟

در یک ظرف دیگر، سفیده‌ها را به هم بزنید، آنقدر که پف کند. سفیده‌ها را به مایه کیک اضافه کنید و به آرامی به هم بزنید. سپس مخلوط به دست آمده را در قالبی که از قبل با روغن، چرب کرده‌اید، بریزید و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کیک رنگ طلایی به خودش بگیرد.

برای اینکه متوجه شوید کیک اسفنجی پخته یا نه، نوک چنگال یا خلال دندان را در کیک فرو ببرید. اگر مایه کیک به نوک آن نچسبید کیک پخته است در غیر این صورت ۵ دقیقه دیگر صبر کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله هندوانه قالبی شب یلدا

 

مرحله سوم؛ خامه کشی سطح کیک هندوانه

 

خامه کشی سطح کیک هندوانه

 

در سومین مرحله از طرز تهیه کیک هندوانه شب یلدا، کیک را از فر خارج کنید و بگذارید کمی خنک شود. کیک را از وسط ببرید و به دو یا سه قسمت تقسیم کنید. کیک اسفنجی را به ۲ یا ۳ لایه تقسیم کنید.

روی لایه اول کیک اسفنجی، خامه را با هر قطری که مطابق میلتان است، قرار دهید و با پالت یا هر وسیله‌ مناسبی، خامه را صاف کنید. لایه دوم یا سوم را روی لایه اول قرار دهید و همین کار را تکرار کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی هندوانه‌‌ای

 

مرحله چهارم؛ قرار دادن کیک هندوانه در یخچال

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک شب یلدا جدید برای مدرسه و مهمانی کمی کیک را فشار دهید تا خامه و کیک سطح صافی بگیرند و قسمت‌های بیرون زده را با چاقو برش دهید و بعد تمام خامه کیک را صاف کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

قرار دادن کیک هندوانه در یخچال

 

کیک هندوانه شب یلدا را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و دوباره خامه را صاف کنید. البته لزومی ندارد وسواس زیادی به خرج بدهید چون خامه سبز و قرمز روی آن را می‌پوشاند.

 

مرحله پنجم؛ آماده کردن خامه رنگی برای تزئین کیک هندوانه

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک اسفنجی و خامه‌ای شب یلدا باید رنگ قرمز و سبز خوراکی را جداگانه با خامه فرم گرفته مخلوط کنید. خامه قرمز را داخل قیف خامه بریزید و روی قسمت‌هایی که قرار است قرمز شوند بپوشانید و صاف کنید. برای رنگ سبز هم همین کار را تکرار کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک هندوانه یخچالی

 

مرحله ششم؛ تزیین کیک خامه‌ای شب یلدا به شکل هندوانه

 

در آخرین مرحله از تزیین کیک هندوانه خامه‌ای شب یلدا باید شکلات قهوه‌ای را به روش بن ماری آب کنید و آن را در قیف بریزید. سر قیف را به مقدار کمی، برش دهید و روی یک نایلون یا داخل یک ظرف پهن، شکل‌هایی شبیه تخمه درست کنید. سپس بعد آنها را روی کیک قرار دهید.

 

تزیین کیک شب یلدا به شکل هندوانه

 

می‌توانید با قیف مستقیما شکلات‌ها را به شکل تخم هندوانه روی کیک قرار دهید. در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک هندوانه شب یلدا کیک را به ظرف مناسب منتقل و سرو کنید. با این روش می‌توانید قشنگ‌ترین کیک شب یلدا را خودتان در خانه آماده کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه آش کلم برگ تبریزی | فوت و فن آش کلم برگ شهرهای مختلف

 

فوت و فن‌های طرز تهیه کیک هندوانه خامه‌ای شب یلدا ۱۴۰۱

 

فوت و فن‌های طرز تهیه کیک هندوانه خامه‌ای شب یلدا 1401

 

  • در طرز تهیه کیک هندوانه ویژه شب یلدا برای اینکه رنگ قرمز خامه رنگ بهتری بگیرد، کمی رنگ نارنجی هم به آن اضافه کنید.

 

  • یکی از راه‌های تزیین کیک خانگی شب یلدا به عنوان یکی از دسرهای شب یلدا، استفاده از فوندانت است که در طرز تهیه آن، به جای خامه، فوندانت روی کیک قرار می‌گیرد و باید با قلم‌مو کیک را رنگ کنید.

 

  • اگر می‌خواهید یک کیک شب یلدا جدید با آب هندوانه درست کنید، به جای شیر به اندازه ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی، آب هندوانه به مواد کیک اسفنجی مجلسی خود اضافه کنید.

 

  • اگر به اندازه کافی وقت ندارید، می‌توانید کیک شب یلدا بدون خامه را از قنادی تهیه کنید و شما تنها مسئولیت تزیین آن به شکل کیک خامه‌ای هندوانه را به عهده بگیرید.

 

  • برای درست کردن کیک اسفنجی به شکل هندوانه می‌توانید به جای درست کردن کیک گرد، آن را به صورت نیم دایره یا یک قاچ هندوانه نیز درست کنید.

 

  • شما می‌توانید کیک هندوانه‌ای یلدا را به صورت تک نفره نیز آماده کنید و برای هر نفر یک هندوانه کوچک به صورت کاپ کیک و مینی کیک شب یلدا درست کنید.

 

  • برای تزیین کردن کیک هندوانه‌ای شب یلدا و قرار دادن دانه‌های هندوانه روی کیک، می‌توانید به جای چیپس شکلاتی خودتان دانه هندوانه درست کنید. برای این کار باید شکلات قهوه‌ای را به روش بن ماری آب کنید. سپس آن را داخل قیف بریزید و به صورت دانه‌های هندوانه روی یک پلاستیک قرار دهید. اجازه دهید شکلات‌ها آب شوند. سپس از آن‌ها به عنوان دانه هندوانه روی کیک اسفنجی یلدای خود استفاده کنید.

 

 

سوالات متداول

 

از چه موادی برای تزیین روی کیک هندوانه استفاده می‌شود؟

 

علاوه بر خامه‌هایی که رنگ خوراکی سبز و قرمز به آن‌ها اضافه شده‌اند و با آنها کیک را به شکل هندوانه در می‌آورید، معمولا از شکلات چیپسی به عنوان هسته‌های هندوانه استفاده می‌شود یا می‌توان از فوندانت برای تزیین کیک هندوانه شب یلدا در فر و بدون فر کمک گرفت.

 

برای تهیه کیک شب یلدا بدون خامه، چی درست کنیم؟

 

اگر نمی‌خواهید از خامه در کیک شب یلدا استفاده کنید، می‌توانید کیک خود را با ژله‌های رنگ قرمز و سبز به شکل انار یا هندوانه تزیین کنید.

 

کیک هندوانه‌ای شب یلدا در قابلمه و بدون فر را چطور درست کنم؟

برای تهیه کیک هندوانه شب یلدا بدون فر و ساده ابتدا کیک اسفنجی را در قابلمه یا تابه درست کنید و سپس به همین ترتیب مراحل خامه‌کشی کیک را انجام دهید.

 

کالابرگ الکترونیک