طرز تهیه کوکو شوید رژیمی به ۳ روش مختلف و خوشمزه

طرز تهیه کوکو شوید رژیمی به ۳ روش مختلف و خوشمزه


9 اسفند 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کوکو شوید رژیمی

کوکو شوید رژیمی یکی از سالم‌ترین و خوش طعم‌ترین انواع کوکو است که برای تهیه آن از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود. برخی این کوکو رژیمی را با سیب زمینی درست می‌کنند و برخی دیگر برای تهیه این کوکو از مرغ یا پنیر استفاده می‌کنند. در برخی رسپی‌ها نیز برای تهیه این کوکوی رژیمی و سالم تنها از شوید همراه با تخم مرغ، پیاز و سیر استفاده می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش چند روش طرز تهیه کوکو شوید رژیمی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه کوکو شوید رژیمی بدون سیب زمینی (روش اول)

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شوید تازه و ساطوری خرد شده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
سیر ۱ حبه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه
مدت مدت زمان پخت کوکوی شوید رژیمی با تخم مرغ: ۲۰ دقیقه

 

مراحل طرز تهیه کوکو شوید رژیمی با تخم مرغ

مراحل طرز تهیه کوکو شوید رژیمی
برای تهیه این مدل کوکو شوید رژیمی باید از شوید تازه خرد شده همراه با مقداری پیاز و سیر خرد شده و تخم مرغ استفاده کنید.

مرحله اول؛ شوید و پیاز را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه این روش پخت کوکو شوید رژیمی باید شوید تازه را بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافه آن خارج شود. سپس شویدها را با چاقوی تیز ریز و ساطوری خرد کنید. در ادامه پیاز را رنده کنید، آب پیاز را بگیرید و پیاز آبگیری شده را به شوید خرد شده اضافه کنید.

مرحله دوم؛ سیر، تخم مرغ و ادویه‌ها را به سایر مواد اضافه کنید

در ادامه پوست سیرها را جدا کنید و آن‌ها را رنده کنید و به ترکیب شوید و پیاز اضافه کنید. حالا تخم مرغ‌ها را در یک کاسه جدا بشکنید. مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ اضافه کنید. مواد را با چنگال هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج و یکدست شود. سپس می‌توانید این مایه تخم مرغی را به مایه کوکو اضافه کنید.

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ کوکو شوید را در روغن سرخ کنید

در این مرحله مقدار کمی روغن در یک ماهیتابه نچسب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. در این فرصت مایه کوکو را خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند. حالا مایه کوکو را در تابه بریزید آن را با پشت قاشق خوب پهن کنید. اجازه دهید کوکو با حرارت ملایم بپزد، زمانی که یک سمت آن آماده شد، کوکو را با احتیاط برگردانید تا طرف دیگر آن نیز در روغن سرخ شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه فرنی سیب به چند روش مختلف برای کودکان و بزرگسالان

شما می‌توانید روغن سرخ کردنی را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم؛ کوکو شوید رژیمی را سرو کنید

در انتها می‌توانید این کوکوی خوشمزه و لذیذ را با نان، خیار شور و گوجه فرنگی سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کوکو شوید رژیمی با سیب زمینی (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شوید تازه و ساطوری خرد شده ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد متوسط
سیب زمینی ۲ عدد
زیره نصف قاشق چای‌خوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

 

طرز تهیه کوکو شوید با سیب زمینی

طرز تهیه کوکو شوید با سیب زمینی
برای تهیه این کوکو شوید رژیمی ابتدا باید سیب زمینی‌ها را همراه با آب در قابلمه بریزید و بپزید. در ادامه پیاز را رنده کنید و آب اضافه آن را بگیرید و همراه با شوید خرد شده در یک کاسه بریزید. در ادامه سیب زمینی پخته را رنده کنید و همراه با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد کوکو اضافه کنید.

تخم مرغ‌ها را در یک کاسه جداگانه بشکنید و با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. سپس به مایه کوکو اضافه کنید. مواد کوکو را خوب هم بزنید. مقداری روغن در یک ماهیتابه تفلون بریزید و بعد مایه کوکو را اضافه کنید. اجازه دهید یک سمت کوکو کاملا سرخ شود، سپس آن را برگردانید تا سمت دیگر کوکو هم سرخ شود. این کوکوی شوید رژیمی لذیذ و سیرکننده را با نان و مخلفات دلخواه خود سرو کنید.

می‌توانید زیره را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکو شوید و کدو سبز (روش سوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کدو سبز ۴ عدد
جعفری تازه و ساطوری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
پیازچه ۴ عدد
شوید ۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید گندم ۶ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه کوکو شوید رژیمی با کدو سبز

طرز تهیه کوکو شوید با کدو
برای تهیه این مدل کوکو شوید رژیمی ابتدا باید کدوها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس کدوها را رنده کنید و کمی نمک به آن‌ها اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید تا کدوها آب بیندازند، سپس آن‌ها را فشار دهید و آب کدوها را بگیرید و دور بریزید.

در ادامه جعفری و شوید تازه و ساطوری خرد شده را همراه با پیازچه خرد شده به کدوها اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ‌ها، آرد سفید گندم، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و بیکینگ پودر به مایه کوکو است. مواد را خوب هم بزنید و بعد مقداری روغن سرخ کردنی در ماهیتابه تفلون بریزید و کوکوها را به هر شکلی که دوست دارید در روغن سرخ کنید.

می‌توانید بیکینگ پودر و آرد گندم را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

حتما بخوانید  بهترین رژیم غذایی برای کم کاری تیروئید و لیست غذاهای غیرمجاز

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کوکو شوید رژیمی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کوکو شوید رژیمی

  • پیشنهاد می‌شود کوکو شوید را با سس تند یا ترشی لیته سرو کنید. می‌توانید سس کچاپ تند و ترشی لیته را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • از مهم‌ترین خواص کوکو شوید می‌توان به درمان سوء هاضمه، جلوگیری از نفخ و کاهش چربی خون اشاره کرد.
  • برای این که کوکو شوید در روغن کم سرخ شود، می‌توانید آن را به صورت تکه‌های کوچک و نازک در ماهیتابه رژیمی یا تفلون سرخ کنید.
  • برای تهیه کوکو شوید رژیمی با پنیر می‌توانید از مقداری پنیر کم چرب در مایه کوکو استفاده کنید. می‌توانید انواع پنیر صبحانه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • به منظور درست کردن کوکو شوید رژیمی بهتر است از مقدار کمی روغن زیتون برای سرخ کردن کوکو استفاده کنید. می‌توانید روغن زیتون را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • برای درست کردن کوکو شوید رژیمی حتما از ماهیتابه نچسب استفاده کنید تا روغن کمتری مصرف شود.
  • برای تهیه کوکو شوید رژیمی در فر باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. یک قالب مناسب تهیه کنید و کف آن را با مقداری روغن چرب کنید. سپس مایه کوکو را در قالب بریزید و آن را برای ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید تا آماده شود.
  • به منظور مزه دار کردن کوکو شوید می‌توانید از مقداری مغز گردوی خرد شده نیز در مایه کوکو استفاده کنید. می‌توانید مغز گردو را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • اضافه کردن زرشک به کوکو شوید طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد. می‌توانید زرشک را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • اگر برگرداندن کوکو برایتان سخت است، می‌توانید کوکو را از وسط نصف کنید و بعد برگردانید یا از تابه دو طرفه برای پخت کوکو استفاده کنید.
  • برای تهیه کوکوی شوید و مرغ می‌توانید از مقداری گوشت مرغ پخته و ریش ریش شده در مایه کوکو شوید استفاده کنید. برای تهیه گوشت مرغ به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • اضافه کردن مقداری زعفران دم‌کرده غلیظ به این کوکو طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد. برای تهیه زعفران به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • برای تهیه کوکو شوید با شوید خشک می‌توانید از ترکیب کدو سبز رنده شده، شوید خشک، سیر و تخم مرغ استفاده کنید. می‌توانید شوید خشک را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کوکو شوید رژیمی

روش تهیه کوکو شوید رژیمی در فر چگونه است؟

برای تهیه کوکو شوید رژیمی در فر باید مواد کوکو را در قالب بریزید و سپس آن را برای ۳۵ تا ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد در فر بپزید.

طرز تهیه کوکو شوید بدون سیب زمینی چگونه است؟

برای تهیه کوکو شوید رژیمی بدون سیب زمینی باید از ترکیب شوید تازه و ساطوری خرد شده، تخم مرغ، پیاز، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه استفاده کنید. مواد کوکو را به خوبی ترکیب و سپس در مقداری روغن سرخ کنید.

 

کالابرگ الکترونیک