طرز تهیه کرپ قلبی شکل برای صبحانه ولنتاین و سالگرد ازدواج

طرز تهیه کرپ قلبی شکل برای صبحانه ولنتاین و سالگرد ازدواج


28 دی 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کرپ قلبی شکل برای صبحانه ولنتاین و سالگرد ازدواج

درست کردن کرپ قلبی برای صبحانه روز ولنتاین یا میان وعده می‌تواند انتخاب خوبی برای سورپرایز کردن کسانی که دوستشان دارید باشد. روش تهیه این کرپ قلبی شکل بسیار راحت است و برای تهیه آن تنها به یک قالب فلزی بزرگ به شکل قلب نیاز دارید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه کرپ قلبی و همه فوت و فن‌های درست کردن این کرپ شیرین به روش فرانسوی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کرپ قلبی شکل

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۲ قاشق غذاخوری
آب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان پخت کرپ قلبی: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کرپ به شکل قلب

مراحل طرز تهیه کرپ به شکل قلب

کرپ یک نوع پنکیک ساده و نازک به روش فرانسوی است که می‌توانید مثل پنکیک ردولوت آن را برای صبحانه یا میان وعده درست کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه کرپ قلبی شکل را دنبال کنید.

مرحله اول؛ تخم مرغ‌ها را بزنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کرپ قلبی باید تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بریزید و با همزن دستی یا برقی آنقدر بزنید تا حجم‌شان دو برابر شود.

شما می‌توانید تخم مرغ را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ آب، شیر، شکر و روغن را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید

بعد از این که تخم مرغ‌ها حجیم شدند، باید شیر، آب، شکر و روغن را به آن‌ها اضافه کنید و مواد را با همزن دستی ترکیب کنید تا یکدست شوند و شکر به خوبی در مواد حل شود.

شما می‌توانید شیر، شکر و روغن را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ آرد و نمک را به سایر مواد کرپ اضافه کنید

برای تهیه کرپ قلبی آرد و نمک را به سایر مواد اضافه کنید

در این مرحله از دستور تهیه کرپ ساده و خوشمزه به شکل قلب باید آرد را ۲ تا ۳ بار الک کنید و سپس آن را همراه با مقدار کمی نمک به سایر مواد اضافه کنید. با همزن دستی مواد را هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. در این مرحله باید به اندازه‌ای مواد را هم بزنید که تنها با هم ترکیب شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه قهوه ترک روی گاز + ترفندهای مهم دم‌ آوری قهوه

می‌توانید آرد و نمک را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم؛ کرپ‌ قلبی را آماده کنید

در این مرحله باید یک برس را به روغن آغشته کنید و کف ماهیتابه نچسب را با آن چرب کنید. سپس یک ملاقه از مایه کرپ را داخل ماهیتابه بریزید و با تکان دادن ماهیتابه مایه کرپ را خوب پخش کنید. شعله گاز را روی حرارت متوسط تنظیم کنید و صبر کنید تا مثل پنکیک حباب‌های ریزی روی کرپ ایجاد شود. زمانی که یک طرف کرپ پخت، آن را برگردانید.

مرحله پنجم؛ کرپ‌ها را با قلب برش دهید

بعد از آماده شدن کرپ‌ها هر ۲ تا ۳ عدد کرپ را روی هم قرار دهید و سپس با یک قالب بزرگ فلزی به شکل قلب، کرپ‌ها را برش دهید. توجه داشته باشید که در این مرحله کرپ‌ها باید خنک باشند تا به هم نچسبند. حالا می‌توانید این کرپ‌های قلبی شکل جذاب را با خامه فرم گرفته، توت فرنگی خرد شده، موز خرد شده و مقداری مغز گردو تزیین کنید و از طعم و ظاهر زیبای آن لذت ببرید.

برای تهیه خامه و مغز گردو به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

نکته: برای تهیه کرپ قلبی صورتی یا قرمز رنگ باید مقداری رنگ صورتی یا ۱ قطره رنگ خوراکی قرمز به مایه کرپ اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. با این روش کرپ‌های قلبی شما صورتی خواهند شد.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کرپ قلبی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کرپ قلبی

  • برای شیرین کردن کرپ قلبی بدون شکر می‌توانید به جای شکر از مقداری شیره انگور یا عسل نیز استفاده کنید. می‌توانید عسل و شیره انگور را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • برای این که کرپ قلبی شکل شما ظاهر جذاب‌تری پیدا کند می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی قرمز یا صورتی به مواد آن اضافه کنید تا کرپ‌های شما رنگی شوند.
  • به منظور خوش عطر شدن کرپ قلبی می‌توانید از مقداری عصاره وانیل نیز استفاده کنید. برای تهیه وانیل به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • می‌توانید کرپ‌های قلبی شکل را روی هم بچینید و بین آن‌ها را با مقداری خامه، موز خرد شده؛ توت فرنگی و گردو پر کنید و سپس روی کرپ‌ها کمی شکلات آب شده بریزید و آن را مثل یک کیک تزیین کنید. برای این کار باید روی هر لایه کرپ مقداری خامه زده شده و میوه خرد شده بریزید و بعد لایه بعدی را روی آن قرار دهید.
  • در طرز تهیه کرپ قلبی می‌توانید به جای روغن از مقداری کره استفاده کنید تا کرپ شما خوشمزه‌تر شود. در صورت تمایل می‌توانید کره را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • مایه کرپ باید کمی شل باشد و به هیچ عنوان نباید بافت سفت و خمیری داشته باشد.
  • بهتر است بعد از آماده کردن مایه کرپ روی آن را با سلفون بپوشانید و آن را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید.
  • برای یکدست شدن مایه کرپ قلبی شکل می‌توانید قبل از آماده کردن کرپ‌ها مایه کرپ را از صافی رد کنید تا گلوله‌های آرد از آن جدا شوند.
  • برای درست کردن کرپ قلبی شکل اگر به قالب‌های بزرگ دسترسی ندارید، می‌توانید روی یک کاغذ روغنی طرح قلب را بکشید و آن را روی کرپ قرار دهید. سپس به آرامی و با دقت کرپ‌ها را با چاقوی تیز برش دهید. هر چند این روش کمی سخت‌تر از برش زدن کرپ‌ها با قالب قلبی شکل است، اما به شما کمک می‌کند تا بدون استفاده از قالب نیز کرپ‌های قلبی داشته باشید.
  • اگر عاشق طعم شکلات هستید می‌توانید کرپ‌های قلبی را در کنار نوتلا یا شکلات صبحانه نیز سرو کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع شکلات صبحانه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • برای تهیه کرپ قلبی شکل با طعم شکلاتی باید از مقداری پودر کاکائو در مایه کرپ استفاده کنید. برای تهیه پودر کاکائو به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • کرپ قلبی بافت بسیار ظریف و نازکی دارد و از همین رو نباید هر طرف کرپ‌ها را بیشتر از ۲ دقیقه روی حرارت قرار دهید.
  • برای این که ظاهر کرپ‌های قلبی شکل شما جذاب شود، بهتر است قبل از این که طلایی شوند، آن‌ها را برگردانید.
  • کرپ نباید به صورت ضخیم درست شود. در واقع هر چقدر ضخامت کرپ کمتر باشد، طعم آن لذیذتر خواهد بود. بنابراین سعی کنید کرپ‌های قلبی شکل را به صورت نازک آماده کنید.
  • می‌توانید از کرپ‌های قلبی شکل به عنوان نان در کنار غذا نیز استفاده کنید.
  • اگر کرپ را با میوه یا خامه سرو می‌کنید، حتما صبر کنید تا کرپ‌ها کاملا خنک شوند و بعد خامه و میوه‌های خرد شده را روی کرپ‌های قلبی شکل قرار دهید.
  • برای تهیه کرپ قلبی باید شعله گاز را روی حرارت متوسط تنظیم کنید. در صورتی که حرارت کم باشد کرپ‌ها خشک می‌شوند و زیاد بودن حرارت نیز موجب سوختن کرپ‌ها می‌شود.
حتما بخوانید  طرز تهیه مربای پوست هندوانه خوشمزه و مجلسی بدون آهک

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کرپ گوشت و سبزیجات

نکات و فوت و فن‌های خوشمزه شدن کرپ قلبی

نکات و فوت و فن‌های خوشمزه شدن کرپ قلبی

چطور کرپ قلبی صورتی و قرمز درست کنیم؟

برای تهیه کرپ قلبی صورتی یا قرمز رنگ باید مقداری رنگ صورتی یا ۱ قطره رنگ قرمز خوراکی به مایه کرپ اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. با این روش کرپ‌های قلبی شما صورتی خواهند شد.

آیا می‌توان کرپ‌های قلبی را بدون قالب درست کرد؟

برای تهیه کرپ‌های قلبی بدون قالب باید طرح قلب را روی کاغذ بکشید و روی کرپ قرار دهید و بعد کرپ‌ها را با چاقوی تیز برش دهید.

 

کالابرگ الکترونیک