۲ طرز تهیه پنکیک ردولوت ساده و قلبی برای صبحانه ولنتاین

۲ طرز تهیه پنکیک ردولوت ساده و قلبی برای صبحانه ولنتاین


18 دی 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه پنکیک ردولوت ساده و قلبی برای صبحانه ولنتاین

درست کردن پنکیک ردولوت یک ایده عالی برای روز ولنتاین است. در اغلب کشورهای دنیا یکی از بامزه‌ترین کارها برای آماده‌کردن یک صبحانه گرم و جذاب و عاشقانه روز ولنتاین پخت پنکیک قرمز ردولوت است. پنکیک ردولوت فوری و ساده تابه‌ای جزو بهترین صبحانه‌های تابستانی هم هست. اما چگونه پنکیک ردولوت درست کنیم؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه پنکیک ردولوت و روش تزیین پنکیک قلبی قرمز ولنتاین را به شما می‌گوییم.

 

مواد لازم برای تهیه پنکیک ردولوت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۱ عدد
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۴ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری
رنگ خوراکی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت پنکیک ردولوت ساده در تابه: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه پنکیک مخملی یا ردولوت

مراحل طرز تهیه پنکیک مخملی یا ردولوت

پنکیک قرمز طرز تهیه ساده‌ای دارد. مراحل طرز تهیه پنکیک ردولوت را در ادامه دنبال کنید.

مرحله اول: مواد پنکیک را با هم مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پنکیک ردولوت ابتدا آرد، پودر کاکائو، نمک و بیکینگ‌ پودر را ابتدا الک کنید. در یک کاسه، تخم مرغ را بشکنید و با وانیل بزنید تا کرمی و روشن شود و بوی زهم آن گرفته شود. برای زدن تخم مرغ از همزن یا چنگال استفاده کنید. سپس روغن مایع و شکر را نیز اضافه و مخلوط کنید تا یکدست شود.

در صورت تمایل می‌توانید بیکینگ پودر، آرد، شکر، پودر کاکائو، تخم مرغ و روغن مایع را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: باترمیلک را درست کنید

برای درست کردن پنکیک ردولوت به «باترمیلک» نیاز دارید. برای تهیه باترمیلک، سرکه را به شیر اضافه کنید تا شیر ببرد. دقت کنید که شیر باید به دمای اتاق رسیده باشد. پس از اضافه‌کردن سرکه، ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا شیر بریده‌بریده شود. سپس آن را به سایر مواد پنکیک اضافه کنید.

مخلوط آرد، پودر کاکائو، نمک و بیکینگ‌ پودر الک شده را هم به مایه پنکیک اضافه کرده و خوب هم بزنید. بعد رنگ خوراکی را قطره قطره اضافه کنید تا وقتی که به رنگ دلخواه برسید. همه مواد را هم بزنید تا به طور کامل یکدست شود.

سرکه، شیر و نمک را از فروشگاه‌های افق کوروش به صورت حضوری و اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

مرحله سوم: پنکیک‌ها را سرخ کنید

اگر تابه نچسب با کیفیتی برای پخت پنکیک دارید، نیازی نیست  آن را چرب کنید. اما اگر احتمال چسبیدن مواد به تابه را می‌دهید، با کشیدن یک دستمال کاغذی روغنی کمی تابه را چرب کنید. تابه را روی شعله ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس مواد را با ملاقه در تابه بریزید. پس از حدود یک دقیقه، هنگامی که حباب‌های ریز روی پنکیک پدیدار شد، آن‌ها را برگردانید. کمی صبر کنید تا روی دیگر پنکیک‌ها هم بپزد و بعد آن‌ها را از تابه بردارید.

حتما بخوانید  10 ماده غذایی شگفت‌انگیز برای رفع احساس عطش و تشنگی در ماه رمضان

مرحله چهارم: پنکیک‌ ردولوت را سرو کنید

بعد از اینکه هر دو طرف پنکیک‌ها را سرخ کنید، کف یک بشقاب را دستمال حوله‌ای قرار دهید و پنکیک‌ها را روی آن قرار دهید تا چربی و روغن اضافی پنکیک‌ها خارج شود. سپس روی پنکیک‌ها را با مواد دلخواه مثل عسل، بستنی، مربا، شکلات چیپسی یا شکلات تخته‌ای رنده شده، خامه فرم گرفته و … تزیین و سرو کنید.

برای تهیه عسل، مربا، انواع بستنی، شکلات تخته‌ای و خامه صبحانه می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک ردولوت قرمز مخملی

مواد لازم برای تهیه پنکیک ردولوت با کرم چیز خانگی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد همه منظوره ۱ و ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۱ عدد درشت
کره ۲ قاشق غذاخوری (آب شده)
جوش شیرین نصف قاشق چای‌خوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۲ قاشق چای‌خوری
شکر ۱ قاشق چای‌خوری
رنگ خوراکی قرمز ۲ قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تهیه کرم چیز پنکیک قرمز قلبی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه ۱۲۰ گرم
شکر ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عصاره وانیل نصف قاشق چای‌خوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری
شیر ۳ تا ۴ قاشق چای‌خوری

 

میزان کالری برای هر بار سرو پنکیک ردولوت با کرم چیز: حدود ۵۹۷ کالری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت پنکیک ردولوت با کرم پنیری: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه پنکیک ردولوت قلبی با کرم پنیری

 طرز تهیه پنکیک رد ولوت به شکل قلب

پنکیک ردولوت برای ولنتاین یا حتی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های مجلسی را می‌توانید به شکل قلب، قالب بزنید و بعد آن را تزیین و سرو کنید. در این روش از باترمیلک استفاده نمی‌شود و شیر ساده به کار می‌رود. در ادامه مراحل طرز تهیه پنکیک ردولوت قلبی را دنبال کنید.

مرحله اول: کرم چیز را درست کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کرم چیز، ابتدا پنیر خامه‌ای و نصف شکر را با همزن بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس بقیه شکر و شیر را اضافه کنید. دوباره مواد را هم بزنید. در آخر نمک و عصاره وانیل را اضافه کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. مایه کرم چیز را که آماده کردید، روی ظرف را بپوشانید و کنار بگذارید.

برای خرید وانیل، انواع پنیر خامه‌ای از جمله پنیر ماسکارپونه می‌توانید به روش‌های خرید اینترنتی یا حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: مواد خشک پنکیک را مخلوط کنید

بعد از درست کردن کرم چیز، در یک کاسه آرد را ۲ تا ۳ بار الک کنید. پودر کاکائو، بیکینگ پودر، جوش شیرین، شکر و نمک را به آرد اضافه کنید. اگر می‌خواهید بابت بافت پنکیک خیالتان راحت باشد، می‌‌توانید همه مواد خشک را با هم الک کنید.

مرحله سوم: بقیه مواد پنکیک را اضافه کنید

در این مرحله، تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شود. سپس شیر، کره و رنگ خوراکی را اضافه کنید و همه مواد را با هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. این مخلوط را به مخلوط مواد خشک پنکیک که در مرحله قبل آماده کردید، اضافه کنید. همه مواد را هم بزنید تا بافتی روان‌تر از خمیر پیدا کند.

کره را به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله چهارم: پنکیک‌ قرمز قلبی را سرخ کنید

برای پخت پنکیک ردولوت قلبی می‌توانید از کاتر بیسکویت یا هر قالب دیگری استفاده کنید. یک تابه را روی حرارت بگذارید و تابه را با مقداری کره یا روغن چرب کنید. داخل قالب را هم با دستمال روغنی چرب کنید. قالب را روی تابه قرار دهید تا گرم شود. مایه پنکیک را داخل قالب بریزید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش ریواس به 2 روش با گوشت قرمز و مرغ

وقتی روی پنکیک حباب زد به کمک چاقو آن را از قالب آزاد کنید و برگردانید. راه دیگر داشتن پنکیک قلبی ردولوت، استفاده از قیف شیرینی‌پزی به شکل قلب است. پنکیک‌ها را به شکل قلب درست کنید، هر دو طرف آن‌ها را سرخ کنید و روی دستمال حوله‌ای بگذارید تا روغن اضافی پنکیک گرفته شود.

مرحله پنجم: کرم چیز را روی پنکیک‌ ردولوت بریزید

در آخرین مرحله از مایه کرم چیز که در مرحله اول درست کردید، به شکل دلخواه روی پنکیک‌ها بریزید. می‌توانید کرم چیز را در قیف خامه بریزید و روی پنکیک‌ها را با کرم چیز تزیین کنید.

نکات طرز تهیه پنکیک مخملی ردولوت برای ولنتاین

نکات طرز تهیه پنکیک مخملی ردولوت برای ولنتاین

  • در طرز تهیه پنکیک ردولوت با آرد معمولی پودر کاکائو را حذف نکنید. افزودن این پودر به مواد پنکیک، باعث پررنگ‌تر و خوشرنگ‌تر شدن پنکیک می‌شود.
  • برای اینکه پنکیک رنگ قشنگ‌تری بگیرد، می‌توانید از رنگ خوراکی پودری زرشکی یا قرمز یا از پودر لبو استفاده کنید و با مایه پنکیک هم بزنید تا کاملا رنگ‌ بدهد.
  • برای اینکه پنکیک‌هایتان زیادی چرب نشود، همان بار اول که در تابه روغن ریختید، کافی است.
  • برای درست کردن پنکیک ردولوت حتما از تابه‌ای استفاده کنید که خاصیت نچسب داشته باشد و اجازه دهید روغن داغ شود تا پنکیک‌ها بعد از سرخ شدن به راحتی جدا شوند.
  • به جای استفاده از پودر کاکائو، رنگ خوراکی و آرد، می‌توانید از پودر کیک ردولوت آماده که در شیرینی‌فروشی‌ها یا فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند، استفاده کنید. در این صورت از دستورالعمل روی بسته‌بندی پیروی کنید و پنکیک خود را آماده کنید.
  • نیازی نیست پنکیک‌ها را خیلی سرخ کنید. همین که روی پنکیک‌ها حباب زد، آن‌ها را برگردانید ولی مراقب باشید که ابعاد پنکیک‌ها خیلی بزرگ نباشد که موقع برگرداندن بشکنند.

 اصول نگهداری از پنکیک ردولوت

  • برای نگهداری پنکیک ردولوت در یخچال، پنکیک‌ها حتما باید سرد شده باشند، سپس آن‌ها را در یک ظرف دربسته یا پلاستیک زیپ‌کیپ قرار دهید. پنکیک‌های ردولوت را می‌توانید به مدت ۱ هفته در یخچال قرار داده و استفاده کنید. البته به خاطر استفاده از تخم مرغ، بهتر است پنکیک ردولوت را به صورت تازه سرو کنید.
  • در صورتی که می‌خواهید پنکیک ردولوت را در فریزر نگهداری کنید، مانند روش قبل، اجازه دهید کاملا سرد شود و بعد به خوبی در پلاستیک زیپ کیپ بگذارید و درب آن را ببندید. برای استفاده از آن، از شب قبل پنکیک‌ها را از فریزر بیرون بیاورید تا یخ آن کاملا ذوب شود.
  • برای گرم کردن و سرو پنکیک ردولوت، پنکیک‌ها را به مدت چند دقیقه در مایکروفر یا فر از قبل گرم شده بگذارید و بعد آن را میل کنید.
  • اگر می‌خواهید پنکیک‌ها را ذخیره و در یخچال یا فریزر نگه دارید، بهتر است آن‌ها را با خامه یا برش‌های میوه تزیین نکنید و قبل از سرو مجدد، آن‌ها را تزیین کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن پنکیک ردولوت

روی پنکیک ردولوت را با چی تزیین کنیم؟

برای تزیین روی پنکیک ردولوت، می‌توانید از برش‌های میوه‌های مختلف مثل موز حلقه‌ای شده، توت فرنگی اسلایس شده و … استفاده کنید. همچنین استفاده از خامه فرم گرفته، عسل، سس شکلات، کرم چیز یا اسکوپ‌های بستنی دلخواه برای مجلسی‌ شدن ظاهر پنکیک قلبی و قرمز، مرسوم است.

برای خوش عطر و بو شدن پنکیک قرمز چه موادی به آن اضافه کنیم؟

اضافه کردن چند قطره گلاب، زعفران یا عرق هل به مایه پنکیک عطر و بوی آن را دلپذیرتر می‌کند.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

منبع: tasteandtellblog

کالابرگ الکترونیک