لیست ۱۰ لوازم ضروری سفر نوروزی که باید تهیه کنید

لیست ۱۰ لوازم ضروری سفر نوروزی که باید تهیه کنید


23 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
لوازم ضروری سفر نوروزی

جمع کردن اصولی و صحیح لوازم ضروری سفر نوروزی برای افرادی که قصد دارند در تعطیلات عید به مسافرت بروند، اهمیت زیادی دارد. هر چند که ممکن است ضروری‌ترین وسایل برای سفر نوروزی به مناطق جنوبی کشور با وسایل مورد نیاز تفریح یک روزه در اطراف شهر در چک لیست لوازم سفر متفاوت باشد، اما به هر حال به همراه داشتن برخی لوازم به شما کمک می‌کند تا در سفر راحت‌تر باشید و بیشتر لذت ببرید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با لیست وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد وسایل مورد نیاز برای سفر نوروزی پاسخ خواهیم داد.

 

 

قبل از تهیه وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی، مقصد خود را مشخص کنید

 

قبل از تهیه وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی، مقصد خود را مشخص کنید

 

قبل از این که شروع به جمع کردن وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی کنید، بهتر است مشخص کنید که مقصد شما کجاست و قصد دارید در این سفر از چه مکان‌هایی دیدن کنید. بهتر است برای جمع کردن وسایل مورد نیاز برای سفر نوروزی کلیه نیازهای خودتان در این سفر را طبق شرایط سفرتان مشخص کنید.

اگر قرار است به یک روستا سفر کنید، لوازم مورد نیاز شما با زمانی که به هتل می‌روید، متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر باید آب و هوای مقصد را نیز قبل از سفر بررسی کنید و کلیه لوازم مورد نیاز را با در نظر گرفتن شرایط سفرتان مشخص کنید.

 

با لوازم ضروری سفر نوروزی آشنا شوید

 

با لوازم ضروری سفر نوروزی آشنا شوی

 

چطور برای سفر نوروزی سه سوته چمدان ببندیم؟ اگر در این فکر هستید که چگونه لوازم ضروری سفر نوروزی را در کمترین زمان ممکن جمع کنید و خودتان را برای سفر آماده کنید، بهتر است نگاهی به لیستی که در ادامه برای شما آورده‌ایم بیندازید.

در ادامه می‌توانید با لوازم مورد نیاز برای سفرهای نوروزی و انتخاب کاربردی‌ترین وسایل در سفرهای نوروزی آشنا شوید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۱- ابتدا کیف لوازم شخصی و بهداشتی را آماده کنید

 

ابتدا کیف لوازم شخصی و بهداشتی را آماده کنید

 

یکی از نکات مهم و لازم برای سفرهای نوروزی این است که قبل از هر چیزی لوازم بهداشتی و لوازم شخصی مورد نیاز خود را بردارید. برای سفر حتماً یک کرم مرطوب کننده، شانه، یک دئودورانت و یک کرم ضد آفتاب و کرم دافع حشرات بردارید.

اگر از لنز یا عینک استفاده می‌کنید، آن‌ها را فراموش نکنید. بهتر است در کیف لوازم شخصی‌تان مسواک، نخ دندان، دهانشویه، یک خمیر دندان کوچک و یک حوله کوچک را نیز قرار دهید. فراموش نکنید حتماً چند عدد دستمال کاغذی تا شده را داخل کیف دستی‌تان قرار دهید.

حتما بخوانید  15 پیشنهاد اصفهان گردی در نوروز + عکس و آدرس

پیشنهاد می‌شود یک بسته دستمال مرطوب تمیز کننده دست و مایع ضدعفونی کننده نیز همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز برای تمیز کردن دست‌ها از آن استفاده کنید. خانم‌ها می‌توانید یک کیف لوازم آرایشی سبک نیز با خودتان در سفر به همراه داشته باشید.

سعی کنید بیشتر از لوازم آرایشی ضروری و اصلی استفاده کنید و همه لوازم آرایشی‌تان را با خودتان حمل نکنید. برای تهیه مام رول و استیک زیر بغل، کرم مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب، مسواک، نخ دندان، دهانشویه، دستمال مرطوب، دستمال کاغذی و خمیر دندان را به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

۲- لوازم دیجیتال و اکسسوری‌های مورد نیازتان را بردارید

 

برای سفرهای نوروزی حتما لوازم دیجیتال و اکسسوری‌های مورد نیازتان را بردارید

 

در لیست لوازم ضروری سفر نوروزی باید شارژر، دوربین، پاوربانک، هندزفری و سیم USB و گوشی را همراه خود داشته باشید. معمولاً در سفرهای نوروزی بیشتر وقت خود را به گشت و گذار و گردش در شهر و یا اماکن دیدنی سپری می‌کنید، بنابراین ممکن است زمان کافی برای شارژ کردن گوشی را نداشته باشید. اگر پاور بانک ندارید، بهتر است قبل از سفر تهیه کنید، چون حتماً به دردتان می‌خورد.

 

۳- تنقلات و غذاهای کنسروی همراه خود داشته باشید

 

هر چند که در سفر احتمالاً بیشتر غذاها را در رستوران میل می‌کنید، اما بهتر است مقداری تنقلات مثل آجیل، میوه خشک، مغزها و چند بسته بیسکویت همراه خود داشته باشید. اگر در محل اقامتتان امکان آشپزی تا حدی وجود دارد، می‌توانید چند عدد غذای آماده و کنسروی نیز بخرید و در چمدان قرار دهید.

با این کار می‌توانید برخی از وعده‌های غذایی را خودتان آماده کنید و هزینه‌هایتان را تا حدی کاهش دهید. می‌توانید انواع تنقلات، آجیل و خشکبار و کنسرو و غذای آماده را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

۴- موقع جمع کردن لباس مراقب تغییرات آب و هوایی در بهار باشید

 

موقع جمع کردن لباس مراقب تغییرات آب و هوایی در بهار باشید

 

در روند چمدان بستن برای سفر قطعاً یکی از وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی لباس است. بهتر است قبل از رفتن به سفر حتماً آب و هوای مقصد مورد نظرتان را بررسی کنید. حتی اگر به نظر می‌رسد هوا گرم است چند دست لباس گرم نیز همراه خودتان داشته باشید.

در مقاصدی که هوا خنک‌تر است، نیز پیشنهاد می‌شود چند دست لباس نازک‌تر با خودتان بروید. زیرا در بهار ممکن است هوا به طور یکباره تغییر کند و اگر لباس مناسب به همراه داشته باشید، بیشتر از سفرتان لذت می‌برید.

 

۵- داروهای مورد نیازتان را فراموش نکنید

 

اگر بیمار هستید و یا از داروی خاصی استفاده می‌کنید، باید قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنید و سپس داروهای مورد نیازتان را برای این سفر تهیه کنید. بهتر است چند عدد مسکن، قرص آنتی هیستامین و همچنین چسب زخم و پماد برای آسیب‌های جزئی نیز همراه خودتان داشته باشید.

 

۶- مقداری لوازم سرگرمی برای بچه‌ها بردارید

 

اگر فرزند کوچک دارید، پس بهتر است قبل از شروع سفر برای سرگرم کردن بچه‌ها نیز فکری کنید. چه با ماشین سفر می‌کنید و چه هواپیما باید به فکر سرگرم کردن بچه‌ها در طول سفر نیز باشید. عروسک پارچه‌ای، کتاب داستان و یا اسباب بازی کوچک و مورد علاقه کودک را همراه خودتان داشته باشید تا کودک در طول سفر با این وسیله‌های بازی سرگرم شود.

حتما بخوانید  6 روش از بین بردن لکه چربی با نوشابه از روی مبل، پارکینگ، لباس و ...

 

۷- ساک کودک را فراموش نکنید

 

در سفرهای نوروزی ساک کودک را فراموش نکنید

 

خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند، باید یک ساک کوچک جداگانه برای کودک بردارند. در ساک کودک چند دست لباس اضافه، پوشک، شیشه شیر، پستانک، پارچه تمیز، لوازم بهداشتی و شیر خشک و غذای مخصوص کودک را قرار دهید.

بهتر است یک کرم نرم کننده و ضدآفتاب مخصوص کودک نیز در این کیف قرار دهید. برای تهیه پوشک بچه از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

 

۸- کفش راحت از مهم‌ترین لوازم سفر است

 

یکی از وسایل مورد نیاز برای سفر نوروزی برداشتن یک جفت کفش راحت است. در طول سفرهای نوروزی معمولاً بیشتر از حالت عادی راه می‌روید و گردش می‌کنید. سعی کنید برای این سفر حتماً راحت‌ترین کفشی که دارید را انتخاب کنید تا بعد از راه رفتن‌های طولانی اذیت نشوید.

می‌توانید یک جفت کفش مجلسی و شیک‌تر نیز برای رستوران رفتن و گشت و گذار در پاساژها بردارید، ولی مطمئن باشید آن چیزی که در سفر بیشتر از همه اهمیت دارد، راحتی شما و لذت بردن از سفر است. اگر به جایی سفر می‌کنید که دریا یا رودخانه دارد، بهتر است یک جفت دمپایی هم برای همه اعضای خانواده بردارید.

 

۹- پول نقد را فراموش نکنید

 

یکی دیگر لوازم ضروری سفر نوروزی به همراه داشتن مقداری پول نقد است. اگر با ماشین یا اتوبوس سفر می‌کنید، احتمالاً در میانه راه به دستشویی نیاز دارید. در بسیاری از دستشویی‌های بین راهی باید مقداری پول نقد پرداخت کنید. بهتر است از قبل چند اسکناس با خودتان داشته باشید تا در این شرایط با مشکل روبرو نشوید.

 

۱۰- حتما چند عدد ماسک برای سفر بردارید

 

در سفرهای نوروزی حتما یک بسته ماسک برای سفر

 

از آنجایی که در چند سال اخیر شیوع بیماری‌های ویروسی گسترش یافته است، بهتر است قبل از سفر یک بسته ماسک تهیه کنید و داخل چمدان قرار دهید. با این کار می‌توانید هر روز یک عدد ماسک تازه به همه اعضای خانواده بدهید و خیالتان از بابت این موضوع راحت است.

فراموش نکنید در مکان‌های شلوغ و جاهایی که تردد بیشتر است حتماً ماسک بزنید و هر زمان که از جمعیت دور شدید، ماسک را بردارید و از هوای بهاری لذت ببرید. می‌توانید انواع ماسک تنفسی و بهداشتی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ پیشنهاد اصفهان گردی در نوروز

 

سوالات متداول

 

در چک لیست وسایل ضروری سفرهای نوروزی چه لوازمی اهمیت زیادی دارند؟

 

در چک لیست وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی نباید لباس گرم، لوازم بهداشتی، کفش راحت، لوازم مورد نیاز کودک، داروهای ضروری و مقداری تنقلات را فراموش کنید.

 

وسایل مورد نیاز تفریح یک روزه چیست؟

 

برای تفریحات یک روزه در عید بهتر است ابتدا فکری به حال غذا برای پیک نیک کنید. سپس مقداری ظرف برای غذا خوردن، دستمال کاغذی، آب، تنقلات، زیر انداز و دمپایی را نیز در ماشین داشته باشید تا از پیک نیک و تفریح یک روزه‌تان بیشتر لذت ببرید.

 

 

منابع: st-christophers، cnet

 

کالابرگ الکترونیک