۳ طرز تهیه شکلات عید مغزدار ساده و لاکچری بدون فر

۳ طرز تهیه شکلات عید مغزدار ساده و لاکچری بدون فر


27 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شکلات عید خانگی
فهرست محتوا پنهان

آیا می‌دانید که شکلات عید خود را می‌توانید به راحتی در خانه درست کنید و نیازی به خرید از فروشگاه‌ها ندارید؟ معمولا شکلات‌ها، هم به عنوان دسر و همراه با شیرینی‌های عید نوروز سرو می‌شوند و هم کنار چای یا قهوه، پای ثابت مهمانی‌ها هستند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به ۳ طرز تهیه شکلات عید خانگی بدون نیاز به فر می‌پردازیم.

 

 

طرز تهیه شکلات عید خانگی بدون فر

 

شکلات عید خانگی بدون فر

زمان آماده سازی مواد: ۱ ساعت

زمان مورد نیاز برای آماده شدن شکلات عید ساده: ۸ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه شکلات عید ساده

 

پودر کاکائو: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
آب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
کره: ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
شیر پرچرب: ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
پودر قند: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل طرز تهیه شکلات تخته ای بدون فر

 

برای تهیه شکلات عید خانگی به این روش، نیازی به فر ندارید و شکلات باید در فریزر بماند تا خودش را بگیرد. برای مشاهده مراحل طرز تهیه این شکلات خوشمزه با پودر کاکائو و شیر، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

 

مرحله اول: مواد شکلات را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شکلات عید خانگی، کره را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود. پودر کاکائو را حتما از نوع مرغوب انتخاب کنید تا کیفیت شکلات شما، بالا برود. پودر کاکائو را از الک ریز رد کنید تا ناخالصی‌های آن کاملا گرفته شود. برای خرید پودر کاکائو مرغوب می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

 

مرحله دوم: مواد شکلات را بجوشانید

 

در یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. سپس حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. کره نرم شده در دمای محیط و پودر کاکائو را در یک کاسه استیل یا شیشه‌ای بریزید و با هم مخلوط کنید. این کاسه باید کوچک‌تر از قابلمه آب در حال جوش باشد. کره را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری خریداری کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت رب انار خوشمزه به ۲ روش در 3 دقیقه

 

مرحله سوم: کره و پودر کاکائو را بن ماری کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه شکلات عید خانگی، ظرف حاوی پودر کاکائو الک شده و کره را روی سطح آب در حال جوشیدن بگذارید تا با دمای غیرمستقیم (روش بن ماری)، کره کاملا ذوب شود. مواد را به صورت مداوم به هم بزنید تا یکدست شوند. این مخلوط باید کاملا روان باشد و هیچ توده‌ای در آن وجود نداشته باشد. می‌توانید از گوشت‌کوب برقی هم استفاده کنید.

 

مرحله چهارم: آب را به مایه شکلات اضافه کنید

 

به اندازه ۱ لیوان آب ولرم در این مرحله از طرز تهیه شکلات عید خانگی به مخلوط شکلات اضافه کنید. دوباره همه مواد را هم بزنید. مخلوط شکلات را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. به محض این که داغ شد، و قبل از اینکه کاکائو شروع به جوشیدن کند، مواد را از روی حرارت بردارید.

 

مرحله پنجم: شیر و شکر را اضافه کنید

 

در همان حین که مخلوط هنوز داغ است، پودر قند شکر را به مواد بیفزایید و هم بزنید تا دانه‌های شکر حل شوند. شیر را هم بجوشانید و اجازه دهید از دما بیفتد و ولرم شود. سپس آن را به مخلوط شکلات بیفزایید و هم بزنید تا کاملا یکدست و بدون توده و گلوله شود. قند، شیر و شکر را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله ششم: شکلات را در قالب بریزید

 

در این مرحله، کف قالب مورد نظر را با کمی روغن یا کره چرب کنید و مخلوط شکلات را در آن بریزید. شکلات را به مدت ۱ شب تا صبح در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود. سپس شکلات‌ها را از قالب خارج و سرو کنید.

 

طرز تهیه شکلات خانگی عید با ماست

 

طرز تهیه شکلات خانگی با ماست

زمان آماده سازی مواد: ۳۰ دقیقه

زمان مورد نیاز برای آماده شدن شکلات با ماست: ۲ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه شکلات ماستی

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

• شکلات شیری: ۲۰۰ گرم
• ماست یونانی: ۱ و ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• ماست ساده: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• کره بادام زمینی: ۳ قاشق غذاخوری
• عسل: ۲ قاشق غذاخوری
• کنجد بوداده: ۲ قاشق غذاخوری
• عصاره وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
• نمک: نوک قاشق چای‌خوری
• شکر: به میزان دلخواه
• چیپس شکلات: به میزان دلخواه (برای تزیین)

 

مراحل طرز تهیه شکلات لاکچری با ماست برای عید

 

برای طرز تهیه شکلات با شکر و کنجد، باید ابتدا مایه بستنی ماستی را درست کنید و بعد مایه کره بادام زمینی، ماست معمولی و عسل را تهیه کنید. مواد را به صورت لایه لایه روی هم بریزید و در یخچال بگذارید. برای تهیه این شکلات خوشمزه و مجلسی برای عید، روش زیر را انجام دهید.

 

مرحله اول: مواد را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شکلات عید خانگی با ماست، شکلات تخته‌ای را به روش بن ماری و روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید. باید شکلات کاملا نرم شود. سپس ماست یونانی را به آن اضافه کنید و نمک و وانیل را هم به آن بیفزایید.

هر میزان شکر هم که به ذائقه‌تان می‌خورد، اضافه کنید. ماست، نمک و وانیل را به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

مرحله دوم: مخلوط ماست، کره بادام زمینی و عسل را درست کنید

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

در یک ظرف جداگانه دیگر، ماست معمولی را با کره بادام زمینی و عسل ترکیب کنید تا یکدست شود. این مخلوط را کنار بگذارید. برای خرید کره بادام زمینی و عسل می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

حتما بخوانید  5 روش کاشت سبزه کنجد سیاه و سفید برای عید

 

مرحله سوم: مواد را به صورت لایه لایه در ظرف بریزید

 

در این مرحله از طرز تهیه شکلات لاکچری ماستی، شکلات ماستی را در ظرف سرو بریزید و روی آن را ترکیب کره بادام زمینی و عسل بریزید. یک لایه کنجد بپاشید و دوباره لایه‌ها را به همین صورت تکرار کنید تا مواد تمام شوند.

روی لایه آخر را به دلخواه با انواع مغزها و میوه‌ می‌توانید تزیین کنید. کنجد را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

 

مرحله چهارم: بستنی ماستی را سرو کنید

 

ظرف حاوی شکلات ماستی را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. وقتی شکلات خودش را گرفت، آن را سرو کنید. می‌توانید از قالب‌های کوچک یک نفره هم برای درست کردن شکلات عید خانگی به این روش، استفاده کنید.

 

طرز تهیه شکلات آجیلی فانتزی برای عید

 

طرز تهیه شکلات آجیلی فانتزی برای عید

زمان آماده سازی مواد: ۳۰ دقیقه

زمان آماده شدن شکلات: ۲ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه شکلات خانگی مغزدار با آجیل

 

• گردو خرد شده: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بادام زمینی خرد شده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکلات تخته‌ای: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل طرز تهیه شکلات با آجیل برای عید

 

برای درست کردن این شکلات عید ساده با آجیل، کافی است مواد را با هم مخلوط کنید و فرم دهید یا در قالب بریزید. بعد آنها را در یخچال بگذارید تا آماده شود. مراحل زیر را برای طرز تهیه شکلات عید خانگی انجام دهید.

 

مرحله اول: مواد شکلات آجیلی را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شکلات عید خانگی با آجیل و شکلات تخته‌ای، شکلات را خرد کنید و در یک ظرف بریزید. ظرف را روی حرارت غیرمستقیم بگذارید تا شکلات به روش بن ماری ذوب شود.

گردو و انواع دیگر آجیل مثل بادام زمینی را هم در مخلوط کن بریزید و بزنید تا پوره و نرم شود. گردو و بادام زمینی را می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله دوم: مواد شکلات را با هم مخلوط کنید

 

شکلات که ذوب شد، پودر گردو بادام زمینی خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم کاملا مخلوط شوند. سپس شکر را اضافه کنید. وقتی شکل خمیری به خود بگیرد. سپس مخلوط را یا در قالب‌ بریزید یا خمیر را با وردنه باز کنید و با چاقو به اندازه دلخواه برش بزنید. شکلات‌ها را در یخچال بگذارید تا سفت شوند و بعد آنها را سرو کنید.

 

سوالات متداول

برای شفاف شدن رنگ شکلات عید خانگی چه کنیم؟

برای شفاف شدن رنگ شکلات عید خانگی چه کنیم؟

 

اگر می‌خواهید رنگ شکلات روشن و شفاف شود، مقدار شیر را بیشتر و مقدار آب را کمتر در نظر بگیرید. همچنین به اندازه ۲ قاشق پودر ژلاتین را با شیر ولرم مخلوط کنید تا رنگ آن شفاف شود.

 

از چه ماستی برای تهیه شکلات ماستی استفاده می‌شود؟

 

هم از ماست یونانی و هم از ماست معمولی در طرز تهیه شکلات با ماست استفاده می‌شود. ماست یونانی چربی زیادی دارد و برای دسر بسیار مناسب است. ماست معمولی هم در ترکیب با کره بادام زمینی و عسل، بافت خوبی می‌گیرد. در این مدل شکلات، از ماست شکلاتی و ماست کم چرب استفاده نکنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک