اهمیت اشتراک گذاری داده (Data) بین برندها و صنعت خرده فروشی

اهمیت اشتراک گذاری داده (Data) بین برندها و صنعت خرده فروشی


23 آبان 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چگونه خرده فروشان و برندها می توانند در به اشتراک گذاری داده ها Data همکاری کنند؟

در صنعت خرده فروشی خرده فروشان و برندهای تجاری باید بتوانند در به اشتراک گذاری داده (Data) با یکدیگر همکاری داشته باشند. داده ها در صنعت خرده فروشی از اهمیت زیادی برخوردارند. از طریق این داده ها می توان رفتار مشتری را پیش بینی کرد. در عین حال می توان در پروسه شخصی سازی سفر مشتری خیلی بهتر و قوی تر عمل کرد. در این مقاله از مجله کوروش به بحث اشتراک گذاری داده در میان کسب و کارها  و صنعت خرده فروشی پرداخته ایم.

 

اشتراک گذاری داده (Data) برای نحوه بهبود محصولات و خدمات

 

اشتراک گذاری داده (Data) برای نحوه بهبود محصولات و خدمات

 

در صنعت خرده فروشی خرده فروشان باید داده هایی را در مورد نحوه بهبود محصولات خود به برندها ارائه دهند. اولین کاری که خرده فروشان در مسیر اشتراک گذاری داده (Data) باید انجام دهند این است که اطلاعات خود را در تمام زمینه های فعالیت در یک مکان متمرکز یکپارچه کنند.

 

این کار شامل داده های جمع آوری شده از سیستم های پوز، پیش بینی موجودی، گزارش های موجود در قفسه و پیش بینی های فروش است.

 

 

یکپارچه سازی داده های مربوط به عملکرد محلی یا منطقه ای

 

خرده فروشان در مسیر اشتراک گذاری داده همچنین باید داده های مربوط به عملکرد محلی یا منطقه ای خود را نیز یکپارچه کنند. ترکیب داده ها از چندین جریان و پیاده سازی نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار مهم است. این کار به خرده فروشان اجازه می دهد تا داده های جمع آوری شده را تجزیه و تحلیل کنند.

 

با تجزیه و تحلیل داده، پیش بینی های دقیقی صورت می گیرد. برای مثال خرده فروشان می توانند بر اساس تقاضای پیش بینی شده و بر مبنای داده ها تصمیم بگیرند که آیا سفارش های عمده از برند های تجاری بگیرند یا نه.

 

 

سود دو طرفه از اشتراک گذاری داده ها

 

سود دو طرفه از اشتراک گذاری داده ها

 

اما اگر خرده فروشان بتوانند این داده ها را با تامین کنندگان خود به اشتراک بگذارند، در عین حال که برند های متفاوت سود می برند، خودشان هم سود خواهند برد. به عنوان مثال برند هایی که داده های مربوط به فروش محصولات ضعیف در یک زمان از سال را در یک منطقه خاص دریافت می کنند، می توانند به راحتی مسائلی را که باعث این عملکرد ضعیف می شود را شناسایی کنند.

حتما بخوانید  مدرن کردن فروشگاه های خرده فروشی با تجربه اومنی چنل

 

مسائلی که ممکن است به هر دلیل مورد توجه قرار نگیرند. اما با اطلاع رسانی و تجزیه و تحلیل داده ها می توان مشکلات را شناسایی و سریع تر حل و فصل کرد.

 

بیشتر بخوانید: ضرورت تجزیه و تحلیل داده در بازاریابی اومنی چنل

 

 

اهمیت اشتراک گذاری داده های تبلیغاتی برندها با خرده فروشان

 

اهمیت اشتراک گذاری داده های تبلیغاتی برندها با خرده فروشان

 

اشتراک گذاری داده (Data) از سوی برند ها با خرده فروشان بسیار مهم است. برندها باید عادت کنند که دائما از خرده فروشان خود مجموعه داده های سفارشی شده مربوط به عملکرد فروش هر یک از محصولات شان را بخواهند. تامین کنندگان برند با خرده فروشان خود می توانند شراکتی جذاب و سازنده داشته باشند.

 

برای مثال یک برند می تواند داده های شخص اول (مانند داده های خریدار و ثبت نام سایت از مشتریان قبلی) را از مشتریانی که از وب سایت برند بازدید می کنند جمع آوری کند. سپس پس از تقسیم این داده ها به بخش های مختلف، آن داده ها را در اختیار خرده فروشان انتخابی قرار دهد. این کار می تواند خرده فروشان را برای رقابت برای خریداران محلی آماده کند.

 

 

اهمیت استفاده از پلتفرم مدیریت داده

 

پروسه تقسیم و اشتراک گذاری داده باید از طریق پلتفرم مدیریت داده صورت بگیرد. علاوه بر این دانستن نحوه تحزیه و تحلیل داده ها برای یادگیری کارکنان بسیار مهم است. هم شرکت های خرده فروشی و هم برندها باید روی کارکنان و پیمانکاران خود در بحث اشتراک گذاری داده (Data) سرمایه گذاری کنند. دوره های یادگیری دیجیتال آنلاین بسیار مفید هستند. اکثر این دوره ها به صورت تمام وقت، در نهایت ۳ تا ۵ ماه طول می کشند.

 

 

نگرانی امنیتی و بحث اشتراک گذاری داده (Data)

 

نگرانی امنیتی و بحث اشتراک گذاری داده (Data)

 

هم خرده فروشان و هم برندهای تجاری باید نگرانی های امنیتی در بحث اشتراک گذاری داده (Data) را کنار بگذارند. این که خرده فروشان ممکن است به دلیل نگرانی های امنیتی در اشتراک گذاری داده با تامین کننده مردد باشند، قابل درک است.

 

ذخیره سازی داده ها می تواند به یک مسئولیت امنیتی بزرگ تبدیل شود. به ویژه برای تامین کنندگان که روابط مداومی با چندین خرده فروش دارند.

 

 

استفاده از روش رمزگذاری داده

 

اما خبر خوب این است که اشتراک گذاری داده (Data) با تامین کنندگان به این معنی نیست که احتمال وقوع یک رخنه امنیتی وجود دارد. خرده فروشان و تامین کنندگان باید بیاموزند که چگونه می توانند نگرانی های امنیتی خود را با یک توافق از بین ببرند.

 

اکثر خرده فروشان در حال حاضر به شدت درگیر تضمین استاندارد امنیت داده های صنعت کارت پرداخت با سیستم های پوز خود هستند. آن ها باید داده های مشتری را رمزگذاری کرده و ایمن نگه دارند. چنین اقدامات رمز گذاری مشابهی را نیز می توان در زمینه اشتراک گذاری داده (Data) با تامین کننده اعمال کرد.

حتما بخوانید  بررسی آینده بازار خرده فروشی تجربی در سال 2021

 

بیشتر بخوانید: بازاریابی پایگاه داده چیست؟

 

 

چرا خرده فروشان و برند های تجاری در زمینه اشتراک گذاری داده (Data) همکاری نمی کنند؟

 

چرا خرده فروشان و برند های تجاری در زمینه اشتراک گذاری داده (Data) همکاری نمی کنند؟

 

اکثر خرده فروشان و برند های تجاری در زمینه اشتراک گذاری داده (Data)، با یکدیگر همکاری نمی کنند. دلیل نخست این موضوع وجود فرهنگ رقابت به جای همکاری است. یکی از دلایل بزرگی که برندها و خرده فروشان داده های خود را با یکدیگر مبادله نمی کنند این است که تبادل داده معمولا در اولویت در نظر گرفته نمی شود.

 

بسیاری از شرکت ها بخش اشتراک گذاری داده ندارند. آن ها وظیفه تجزیه و تحلیل داده را به بخش های دیگر، مانند توسعه محصول یا تیم بازاریابی واگذار می کنند. به ویژه در ایالات متحده، شرکت ها یک تصور غلط مشترک دارند. آن ها فکر می کنند باید داده های خود را مخفی کنند و هرگز برای دیگر شرکت ها فاش نکنند.

 

بیشتر بخوانید: فاکتور های بهینه سازی تجربه خرید مشتری که کمتر به آن ها پرداخته می شود

 

 

عدم استفاده از ابزار های همکاری مناسب برای اشتراک گذاری داده (Data)

 

عدم استفاده از ابزار های همکاری مناسب برای اشتراک گذاری داده (Data)

 

دلیل دیگری برای عدم اشتراک گذاری داده (Data) وجود دارد. فقدان فناوری اشتراک گذاری داده یکی دیگر از این دلایل است. گاهی نیز برند ها و خرده فروشان به وجود چنین فناوری هایی آگاه نیستند. اشتراک گذاری داده تنها زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که به درستی مبادله شود.

 

با ساده ترین گزینه بین ابزار های همکاری پروژه می توان داده ها را اشتراک گذاری کرد و نتایج مثبتی به دست آورد. این داده ها حتی اگر با استفاده از فناوری و هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل شوند، نتایج بسیار رضایت بخشی برای دو طرف به همراه خواهند داشت.

 

 

رشد حاشیه درآمد با اشتراک کذاری داده

 

رشد حاشیه درآمد با اشتراک کذاری داده

 

برند ها و خرده فروشانی که از این همکاری مشترک استقبال کنند، به سرعت متوجه می شوند که چطور اشتراک گذاری داده ها به بهبود حاشیه درآمد برای هر دو کمک خواهد کرد. آن ها می توانند از این کار به عنوان یک فرصت سودآور که سود آن کاملا قابل توجه است، استفاده کنند.

 

سخن پایانی

 

اشتراک گذاری داده (Data) نقش مهمی را در صنعت خرده فروشی و روابط بین برندهای تجاری و خرده فروشان ایفا می کند. آن ها با اشتراک گذاری داده می توانند همکاری فعال تری داشته و در سود شریک شوند. برندها گاهی نسبت به این موضوع بی میلی نشان می دهند. خرده فروشان نیز گاهی نگران مسائل امنیتی هستند. اما در عصر پیش روی دنیای خرده فروشی و کسب و کار، نگرانی بابت امنیت داده می تواند کسب و کارها را متضرر کند. اما بحث امنیت داده به سادگی از طریق عقد قرارداد های حقوقی امکان پذیر است.

 

 

منبع: forbes

کالابرگ الکترونیک