۱۲ نکته مهم راهنمای خرید کفش عروس شیک و راحت

۱۲ نکته مهم راهنمای خرید کفش عروس شیک و راحت


2 دی 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای انتخاب و خرید کفش عروس

خرید کفش عروسی جزو اولین برنامه‌های مهم برگزاری یک جشن عروسی است. اگر قصد دارید جشن عروسی بگیرید یا برای عکاسی عروسی به دنبال یک کفش راحت و طبی هستید، قطعاً بررسی راهنمای خرید کفش عروس در این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا یک کفش عروس جدید و شیک و در عین حال راحت بخرید. شما چقدر در مورد اصول و نحوه انتخاب کفش عروس می‌دانید؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با نکات طلایی در انتخاب کفش عروسی طبی، پاشنه بلند یا پاشنه کوتاه و لژدار آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد خرید کفش عروسی پاسخ خواهیم داد.

 

 

راهنمای خرید کفش عروس

 

راهنمای خرید کفش عروس

 

خرید کفش عروسی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دختران جوان در زمان جشن عروسی است. کفش عروسی در کنار زیبایی، باید راحت باشد و با مدل لباس عروس هماهنگی داشته باشد. از طرف دیگر توجه به برخی نکات همانند مدل کفش، سبک و حتی نوع پاشنه آن می‌تواند به شما کمک کند تا کفشی راحت‌تر و زیباتر را خریداری کنید. در ادامه می‌توانید با نکات طلایی در انتخاب کفش عروسی آشنا شوید.

 

 

۱- قبل از خرید کفش عروسی ابتدا لباس عروس را انتخاب کنید

 

به عنوان راهنمای خرید کفش عروس باید بدانید که هماهنگ بودن سبک کفش شما با لباس عروس اهمیت زیادی دارد. از همین رو بهتر است قبل از خرید کفش عروسی ابتدا مدل و طرح لباس عروس خود را انتخاب کنید. طول لباس، برش لباس، میزان پف و حتی جنس لباس عروس شما می‌تواند بر انتخاب کفش عروسی تأثیر بگذارد.

 

برخی از کفش‌ها برای لباس‌های کوتاه‌تر مناسب هستند و برخی دیگر با لباس‌های پف‌دار هماهنگی بیشتری دارند. سعی کنید در زمان انتخاب کفش عروس حتماً به این نکات توجه کنید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۲- مقدار بودجه مشخصی برای خرید کفش عروس در نظر بگیرید

 

مقدار بودجه مشخصی برای خرید کفش عروس در نظر بگیرید

 

قبل از این که شروع به گشتن در بازار کنید و به سراغ خرید کفش عروسی بروید، باید میزان بودجه مورد نظرتان را برای این کار در نظر بگیرید. از آنجایی که بازار کفش‌هایی با قیمت‌های مختلف و برندهای متفاوت به فروش می‌رسند، باید در نظر داشته باشید که به دنبال خرید یک کفش برند و گران قیمت هستید یا کفشی با قیمت مناسب؟

 

آیا دوست دارید کفش عروسی شما از جنس چرم طبیعی باشد یا مصنوعی؟ با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید راحت‌تر کفش عروسی خود را انتخاب نمایید.

حتما بخوانید  40 راهکار ساده برای مصرف بهینه برق در لوازم خانگی

 

 

۳- برای انتخاب و خرید کفش عروسی حتماً به محل برگزاری عروسی توجه کنید

 

نکته مهمی که باید به عنوان راهنمای خرید کفش عروسی مد نظر داشته باشید، این است که باید کفش خود را متناسب با محل برگزاری عروسی انتخاب کنید. اگر محل عروسی شما در باغ باشد، تعداد پله‌های زیادی داشته باشد و یا در کنار ساحل برگزار شود، کفش شما باید طوری انتخاب شود که در آن شرایط با آن راحت باشید.

 

 

۴- برای خرید کفش عروسی به آب و هوا و فصل عروسی توجه کنید

 

برای خرید کفش عروسی به آب و هوا و فصل عروسی توجه کنید

 

این که عروسی شما در چه فصل و چه آب و هوایی برگزار می‌شود نیز نقش مهمی بر انتخاب کفش عروس دارد. معمولاً کفش‌های جلو یا پشت باز برای فصول گرم مناسب هستند. برای عکاسی در برف و روزهای بارانی نیز باید از کفش‌های متناسب با این آب و هوا استفاده کنید.

 

 

۵- برای خرید کفش عروسی به راحتی آن توجه کنید

 

به عنوان راهنمای انتخاب و خرید کفش عروس باید بدانید که کفش عروسی شما قبل از این که زیبا باشد، باید راحت باشد. شما قرار است ساعت‌ها با این کفش عکاسی کنید و در مراسم عروسی حضور داشته باشید. قطعاً پوشیدن یک کفش تنگ و ناراحت می‌تواند شیرینی روز عروسی را کمی برایتان تلخ کند. سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که کاملاً اندازه پایتان است.

 

اگر مجبور به پوشیدن کفش پاشنه بلند نیستید، بهتر است کفشی با پاشنه کوتاه‌تر را انتخاب کنید تا به پاهایتان فشار وارد نشود.

 

 

۶- پاشنه کفش عروسی‌تان را با توجه به قد لباس انتخاب کنید

 

پاشنه کفش عروسی‌تان را با توجه به قد لباس انتخاب کنید

 

اگر برای عروسی از یک لباس بلند یا دنباله‌دار استفاده می‌کنید، حتماً پاشنه کفشتان را بلندتر انتخاب کنید. تناسب بین قد لباس و پاشنه کفش و لباس می‌تواند جلوه لباس عروس را در تن شما بیشتر کند. حتماً یک دور بعد از خریدن کفش‌ها آن را با لباس عروستان بپوشید و از هماهنگ بودن پاشنه کفش با قد لباس مطمئن شوید.

 

 

۷- یک مدل کفش زیبا و شیک برای عروسی انتخاب کنید

 

برای خرید کفش حتماً جدیدترین مدل‌های کفش عروسی را بررسی کنید. سعی کنید یک جفت کفش را با مدلی جدید و زیبا را خریداری کنید. مطمئن باشید کفش‌های زیبای شما در زمان نشستن و برای عکاسی همه چشم‌ها را خیره خواهد کرد. پوشیدن یک کفش مجلل و جدید می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر کند تا در شب عروسی همانند یک ملکه بدرخشید.

 

 

۸- بعد از خرید کفش عروسی آن را چند بار تست کنید

 

بعد از خرید کفش عروسی آن را چند بار تست کنید

 

کفش عروسی شما نباید برای اولین بار در روز عروسی پوشیده شود. برای جلوگیری از کثیف شدن کفش بهتر است از چند هفته قبل از عروسی آن را در خانه و روی فرش بپوشید تا قالب پایتان را به خود بگیرد و برای روز عروسی آماده شود. زمانی که برای اولین بار یک کفش را می‌پوشید، معمولاً آن طور که باید، راحت به نظر نمی‌رسد. بعد از چند بار کفش قالب پا را به خود می‌گیرد و راحت‌تر می‌شود.

 

 

۹- برای خرید کفش عروسی به کیفیت کفش توجه کنید

 

شب عروسی مهم‌ترین شب زندگی هر فرد هست. به عنوان راهنمای خرید کفش عروس حتماً به راحتی و کیفیت کفش توجه ویژه داشته باشید. سعی کنید برای شب عروسی‌تان یک کفش عروس راحت انتخاب کنید. حتماً در زمان انتخاب کفش عروسی به جنس بدنه و کفی کفش توجه کنید تا نرم و باکیفیت باشد.

حتما بخوانید  معرفی بهترین برندهای روغن خوراکی بدون پالم ایرانی

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای شستن لباس عروس در خانه

 

 

۱۰- برای انتخاب کفش عروسی به اندازه پاشنه آن توجه کنید

 

برای انتخاب کفش عروسی به اندازه پاشنه آن توجه کنید

 

در مورد این که کفش عروس پاشنه کوتاه برای این شب مناسب‌تر است یا کفش پاشنه بلند هیچ پاسخ مشخصی وجود ندارد. قبل از هر چیز در نظر داشته باشید که شما بیشتر به چه نوع کفش‌هایی عادت کرده‌اید. اگر در دسته افرادی هستید که هر روز کفش پاشنه بلند می‌پوشید، پس پوشیدن این سبک کفش‌ها برای شما راحت است. سعی کنید در روز عروسی از کفش‌هایی با پاشنه مشابه کفش‌هایی که همیشه می‌پوشید، استفاده کنید.

 

اگر به پوشیدن کفش‌های اسپرت و تخت عادت دارید، هیچوقت کفش عروسی خود را با پاشنه بیشتر از ۷ سانتی‌متر انتخاب نکنید. اگر قدتان به اندازه کافی بلند است و تفاوت قدتان با داماد نیز زیاد نیست، بهتر است برای شب عروسی یک کفش تخت و زیبا تهیه کنید. هر چند که بیشتر عروس‌ها دوست دارند در شب عروسی از کفش پاشنه بلند استفاده کنید، اما به هر حال این ایده نیز می‌تواند برای برخی افراد مناسب باشد.

 

 

۱۱- در زمان خرید کفش عروسی به قطر پاشنه توجه کنید

 

در زمان خرید کفش عروسی به قطر پاشنه توجه کنید

 

قطر پاشنه کفش عروسی یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که باید در زمان خرید کفش به آن توجه داشته باشید. معمولاً هر چقدر قطر پاشنه کمتر باشد، راه رفتن با آن نیز سخت‌تر است. به عنوان راهنمای جامع انتخاب کفش عروس به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای شب عروسی از کفش‌هایی با پاشنه متوسط که نه ضخامت زیاد و نه ضخامت کمی دارند، استفاده کنید.

 

 

۱۲- برای خرید کفش عروسی به سراغ کفش‌های لژدار بروید

 

اگر عروسی شما در باغ برگزار می‌شود، بهتر است از پاشنه‌های ضخیم یا حتی کفش عروس لژ دار استفاده کنید. معمولاً کفش لژ دار و کفش طبی عروس بسیار راحت‌تر از کفش‌های پاشنه بلند است و موجب می‌شود تا پاهای شما در شب عروسی در راحت‌ترین وضعیت ممکن باشد.

 

از طرف دیگر پوشیدن کفش پاشنه بلند در باغ موجب فرو رفتن پاشنه در گل و خاک و شن می‌شود و راه رفتن را برای شما سخت می‌کند. اگر کفش لژدار مناسبی برای شب عروسی پیدا نکردید، می‌توانید اقدام به خرید اینترنتی کفش عروس لژدار کنید. اما برای این کار بهتر است از جاهایی خرید کنید که امکان مرجوعی وجود دارد. تا در صورتی که کفش‌ها اندازه پایتان نبود، کالا را مرجوع یا تعویض نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید: خاص ترین مدل های دسته گل عروس برای پاییز و زمستان

 

 

در این مقاله راهکارهایی برای خرید کفش عروس ارائه شد. همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، سعی کنید برای شب عروسی در کنار خرید یک کفش عروس جدید و زیبا حتماً به راحت بودن آن نیز دقت کنید و کفش خود را متناسب با لباس و شرایط عروسی انتخاب کنید.

 

 

سوالات متداول

 

برای خرید کفش عروسی در باغ چه سبک کفشی مناسب‌تر است؟

 

اگر عروسی شما در باغ برگزار می‌شود، بهتر است به سراغ کفش‌هایی با پاشنه ضخیم یا لژ‌دار بروید.

 

چرا باید برای خرید کفش عروسی به راحتی بیشتر از ظاهر توجه کنیم؟

 

به عنوان راهنمای خرید کفش عروس باید بدانید که پوشیدن کفش ناراحت در شب عروسی می‌تواند موجب تلخ شدن لحظات عروسی برای شما و بروز پا درد شود. بنابراین بیشتر از ظاهر کفش به راحتی آن توجه کنید.

 

 

منابع: zola، pink-book

 

کالابرگ الکترونیک