چگونه استایل شخصی خودمان را داشته باشیم و آن را بسازیم

چگونه استایل شخصی خودمان را داشته باشیم و آن را بسازیم


7 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چگونه استایل شخصی خودمان را داشته باشیم و آن را بسازیم
فهرست محتوا پنهان

در دنیای مد افراد به دو دسته تقسیم می شوند. افرادی که بی هیچ قید و شرطی از ترندهای روز دنیا پیروی می کنند و افرادی که قوانین و استایل شخصی خودشان را برای لباس پوشیدن دارند. ساخت استایل شخصی به شما کمک می کند تا طبق شخصیت و موقعیت اجتماعی خودتان لباس بپوشید و بدون اینکه به ترندهای روز دنیا فکر کنید، زیباترین استایل را دقیقاً متناسب با شرایطی که دارید برای خودتان رقم بزنید. در این مقاله از مجله کوروش  به شما می‌گوییم چگونه از میان انواع استایل شخصی در دنیای مد استایل شخصی خودمان را داشته باشیم و با طریقه ساخت استایل شخصی بیشتر آشنا شوید. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

 

استایل شخصی چیست؟

 

استایل شخصی چیست؟

 

استایل شخصی به طریقه لباس پوشیدن، استفاده از لوازم جانبی و اکسسوری ها، مدل مو و نحوه ست کردن لباس ها با هم گفته می شود. برای اینکه بدانیم چگونه استایل شخصی داشته باشیم باید نوع پوشش و طریقه استفاده از اکسسوری ها را مطابق با شخصیت، شرایط و هویت خودمان انتخاب کنیم. این موضوع به این معنا است که شما برای شیک پوش بودن نیاز به پیروی از دنیای مد و ترندهای زودگذر ندارید. بلکه می توانید هر آن چیزی را که احساس می کنید بیشتر دوست دارید و با شخصیت شما هماهنگ تر است بپوشید.

 

چگونه استایل شخصی داشته باشیم؟

 

چگونه استایل شخصی داشته باشیم؟

 

در اولین مرحله از طریقه ساخت استایل شخصی باید خودتان را بشناسید

 

برای داشتن یک استایل شخصی قبل از هر چیز باید خودتان و شخصیت تان را به خوبی بشناسید. شما دوست دارید چگونه لباس بپوشید؟ فردی محافظه کار و یا اهل ریسک کردن هستید؟ بیشتر پوشیدن لباس های رسمی را دوست دارید و یا ترجیح می دهید لباس های راحت بپوشید؟ سبک کلاسیک برای شما جذاب تر است یا سبک مدرن؟ برای اینکه استایل شخصی خاص مردانه یا زنانه خودتان را داشته باشید کمی به علایقتان در لباس پوشیدن فکر کنید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

نگاهی به سبک لباس هایی که تاکنون می‌پوشیدید بیندازید. شغل شما چیست و چه جایگاهی در اجتماع دارید؟ سبک زندگی تان با چه استایلی هماهنگ تر است؟ بهتر است ابتدا به تمام این جزئیات با دقت فکر کنید و سپس برای ساخت یک استایل شخصی منحصر به فرد اقدام نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ ایده برای تیپ و استایل شیک مردانه زمستانی

 

استایل کدام چهره های محبوب دنیا بیشتر شما را تحت تأثیر قرار می دهد

 

احتمالاً در دنیای مد و بین افراد مشهور دنیا کسانی هستند که با نگاه کردن به استایل آن ها واقعاً لذت می برید. بهتر است برای آشنایی با انواع استایل شخصی کمی در وب سایت های مد و زیبایی جستجو کنید و نگاهی به مجلات معتبر مد دنیا بی اندازید. ببینید کدام سبک لباس پوشیدن حس بهتری به شما می دهد.

 

شما می توانید سبک لباس پوشیدن خودتان را از یک فرد مشهور الگو برداری کنید. برای این کار باید سعی کنید به تمام جزئیات و نوع لباس پوشیدن این افراد توجه ویژه داشته باشید. سپس شروع به الهام گرفتن از استایل آن ها کنید. برای شروع می توانید از خودتان عکس بگیرید. بررسی کنید که کدام بخش از استایل شما نیاز به بازنگری دارد. برای شبیه شدن به چیزی که دوست دارید باید سعی کنید سبک لباس پوشیدن خود را پیدا کنید.

 

 

مهم ترین قدم برای ساخت استایل شخصی؛ همه چیز را مطابق با شرایط انتخاب کنید

 

مهم ترین قدم برای ساخت استایل شخصی؛ همه چیز را مطابق با شرایط انتخاب کنید

 

برای داشتن یک استایل شخصی خاص مردانه در نظر گرفتن شخصیت، هویت، شغل، شرایط و سن همگی نقش مهمی دارند. اما شما باید بتوانید این استایل شخصی را مطابق با شرایطی که دارید تنظیم کنید. اگر قرار است خودتان را برای یک موقعیت شغلی جدید آماده کنید باید بتوانید از لباسی مناسب با این شرایط و مطابق با استایل شخصیتان استفاده نمایید. طریقه ساخت انواع استایل شخصی به این صورت است که باید بتوانید استایل متفاوت در موقعیت های مختلف داشته باشید و در عین حال نیز در چهارچوب استایلی که خودتان دوست دارید لباس بپوشید.

 

 

برای داشتن یک استایل شخصی جذاب، بهتر است روی نقاط قوت ظاهرتان تمرکز کنید

 

انواع استایل شخصی وجود دارد. اما مهم ترین قدم برای داشتن یک استایل شخصی خاص زنانه یا مردانه این است که روی نقاط قوت ظاهر و بدنتان تمرکز کنید. برای مثال اگر اندام خوبی دارید، از لباس هایی استفاده کنید که اندام شما را زیباتر نشان می دهند. برای نشان دادن شانه های پهن و جذاب مردانه تان به دنبال لباس هایی باشید که این موضوع را برجسته تر نشان می دهند. اگر چشمان زیبا و گیرایی دارید، با استفاده از یک سایه چشم مناسب کاری کنید تا چشم هایتان بیشتر جلب توجه کند.

 

شما باید یاد بگیرید که قبل از هر چیزی از لباسی متناسب با فرم بدنتان استفاده کنید. در واقع بهترین استایل شخصی خاص زنانه و مردانه معمولاً بدون پیروی کورکورانه از دنیای مد، باید دقیقاً متناسب با اندام و شخصیت شما انتخاب شود. در صورتی که اندام درشتی دارید، بهتر است از لباس هایی استفاده کنید که شما را باریک تر نشان می دهند. معمولاً استفاده از رنگ های تیره برای شما مناسب تر است. نقاط قوت و ضعف بدنتان را پیدا کنید و سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که بدن شما را زیباتر نشان می دهد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ نکته برای خوش استایل به نظر رسیدن خانم های چاق

 

 

برای داشتن استایل شخصی در مورد سبک های لباس پوشیدن اطلاعات بیشتری کسب کنید

 

برای داشتن استایل شخصی در مورد سبک های لباس پوشیدن اطلاعات بیشتری کسب کنید

 

منظور از کسب اطلاعات در مورد سبک های لباس پوشیدن این نیست که به دنبال شرکت در کلاس های مد باشید و مدرک بگیرید. تنها کافی است کمی برای این کار وقت بگذارید. سری به وب سایت های مد و استایل بزنید. برای انتخاب از میان انواع استایل شخصی باید مقالاتی بخوانید که به شما کمک می کند بهتر لباس هایتان را با هم ست کنید. رنگ های مکمل و متضاد را بشناسید و یاد بگیرید که ست کردن کدام لباس ها با هم مناسب تر است. لباس های مناسب برای فرم بدنتان را بشناسید و سعی کنید با افزایش آگاهی، استایل زیباتری برای خودتان رقم بزنید.

 

برای یک استایل شخصی منحصر به فرد نگاهی به کمد لباس هایتان بیندازید

 

برای یک استایل شخصی منحصر به فرد نگاهی به کمد لباس هایتان بیندازید

 

یکی دیگر از نکات مهم در طریقه ساخت استایل شخصی این است که نگاهی دقیق تر به کمد لباس هایتان بیندازید. برای اینکه بدانیم چگونه استایل شخصی داشته باشیم، باید یاد بگیریم که پوشیدن کدام لباس ها با عقاید، شرایط و افکار ما هماهنگ تر است. بهتر است لباس هایی را که دیگر برای استایل جدید شما مناسب نیستند، جدا کنید. از بیرون انداختن لباس های به درد نخورتان نترسید. به طور دقیق لباس هایتان را بررسی کنید و ببینید که کدام لباس ها برای شما مناسب هستند و به کدام لباس ها نیز دیگر احتیاجی ندارید.

 

 

برای داشتن استایل شخصی کمی تغییر در لباس هایتان ایجاد کنید

 

برای داشتن استایل شخصی کمی تغییر در لباس هایتان ایجاد کنید

 

برای داشتن یک استایل شخصی خاص مردانه یا زنانه همیشه لازم نیست لباس های جدید خریداری کنید. شما می توانید با ایجاد کمی تغییر لباس های تان را دوباره قابل استفاده نمایید پس از آزمایش کردن نترسید. اگر به سبک خاصی از لباس پوشیدن علاقه دارید، می توانید روی لباس های ساده تان کمی کار کنید. اگر شلوار قدیمی در کمد دارید که دیگر قابل استفاده نیست می توانید آن را به یک شلوارک تبدیل کنید. با نصب یک کمربند زیبا و جدید روی پیراهن قدیمی تان آن را دوباره به روزرسانی کنید. لباس هایی که قابل تغییر هستند را جدا کنید و لباس هایی که سبک و یا اندازه مناسبی ندارند از کمد لباس هایتان خارج نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ اصول لباس پوشیدن مردانه

 

 

برای داشتن استایل شخصی این لباس های ضروری را در کمد لباس تان داشته باشید

 

برای داشتن استایل شخصی این لباس های ضروری را در کمد لباس تان داشته باشید

 

داشتن برخی از لباس ها برای تمام سبک های لباس پوشیدن مناسب است. در این بخش می توانید با جذاب ترین لباس هایی که می توانید با هر نوع سبک و استایل آن ها را ست کنید آشنا شوید.

 

 

پیراهن مشکی کوتاه زنانه

 

شما می توانید یک پیراهن مشکی کوتاه زنانه را با هر لباس دیگری که دوست دارید ست کنید. و از آن به شکل های متفاوتی در استایلتان استفاده نمایید.

 

 

شلوار سیاه

 

داشتن شلوار مشکی یکی از ضروری ترین آیتم های کمد لباس هر خانم و آقا است. شما می ‌توانید شلوار مشکی را با هر بلوز و یا پیراهنی که دوست دارید ست کنید و آن را در همه فصول سال نیز بپوشید.

 

 

تاپ بندی مشکی

 

ست کردن تاپ بندی مشکی با هر رنگ دامن و شلواری بسیار ساده است. به علاوه شما می توانید از این تاپ هم به عنوان یک لباس راحتی در خانه استفاده کنید و هم آن را به همراه یک شلوار یا دامن مجلل در مهمانی‌ها بپوشید.

 

 

بلوز سفید

 

یک بلوز سفید هیچ گاه دمده نمی‌شود و همیشه زیبایی و جذابیت خود را حفظ می کند. شما می توانید از بلوز سفیدتان هم برای مهمانی ها و هم برای دورهمی های خانوادگی و خودمانی استفاده کنید.

 

 

نحوه انتخاب شلوار جین مناسب

 

نحوه انتخاب شلوار جین مناسب

 

شلوار جین یک لباس ضروری است که باید در کمد لباس های همه ما وجود داشته باشد. پوشیدن این شلوارها هم برای استایل خیابانی و هم مهمانی ها بسیار مناسب هستند. خانم هایی که دوست دارند پاهایشان جمع تر و باریک تر به نظر برسد، بهتر است از شلوار جین اندامی و تنگ استفاده کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب شلوار جین براساس فرم بدن

 

دامن تنگ

 

داشتن یک دامن تنگ در کمد لباس های یک خانم بسیار ضروری است. شما می توانید از این دامن کلاسیک در مهمانی ها و مجالس رسمی و خودمانی استفاده کنید. بهترین بلندی دامن که با هر سبک و استایلی نیز هماهنگ است، چند سانتی متر بالای زانو است.

 

 

کفش پاشنه بلند مشکی

 

هیچ کفشی به اندازه یک کفش پاشنه بلند مشکی نمی تواند با همه لباس های شما هماهنگ باشد. داشتن این کفش یکی از ضروری ترین آیتم هایی است که برای ست کردن با انواع لباس ها نیز مناسب است.

 

 

برای داشتن یک استایل شخصی ایده ‌آل باید با آن احساس راحتی داشته باشید

 

برای داشتن یک استایل شخصی ایده ‌آل باید با آن احساس راحتی داشته باشید

 

یکی از مهم ترین گام ها برای انتخاب و طریقه ساخت استایل شخصی این است که لباس هایی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی بیشتری دارید. شاید راه رفتن با کفش پاشنه بلند روی سرامیک های خانه جذاب به نظر برسد. اما زمانی که شما پوشیدن کفش های تخت را ترجیح می دهید، بهتر است از پوشیدن کفش های پاشنه بلند صرف نظر کنید. اگر لباس های اندامی و تنگ را دوست دارید اما با پوشیدن لباس ها مجبور می شوید تمام طول روز شکمتان را داخل دهید، پس بهتر است گزینه راحت تری را انتخاب کنید.

 

فراموش نکنید که یک استایل شخصی خاص مردانه و زنانه زمانی زیبا به نظر می ‌رسد که شما با پوشیدن آن احساس خوبی داشته باشید. بهتر است برای خرید کردن کمی بیشتر وقت بگذارید. به سراغ لباس هایی بروید که هم از لحاظ ظاهری متناسب با شخصیت و استایل شما هستند و هم با پوشیدن آن ها احساس خوبی را تجربه می کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ مد پرطرفدار و شیک برای استایل بهار و تابستان

 

 

برای داشتن یک استایل شخصی خاص به غریزه تان اعتماد کنید

 

به منظور انتخاب لباس ایده آل برای استایل شخصی خاص زنانه یا مردانه لازم نیست ببینید که دنیای مد چه لباسی را به شما معرفی می کند. اکثر مواقع لباس هایی که موجب می‌شوند کاملاً زودگذر هستند و بعد از گذشته چند ماه دیگر جذاب و زیبا به نظر نمی رسند.

 

بهتر است تسلیم ترندها و مجلات مد نشوید و سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که خودتان آن ها را دوست دارید و کاملاً با استایل شخصی و شخصیت شما هماهنگ هستند. برای این کار سعی کنید از غرایزتان کمک بگیرید. زمانی که احساس شما به یک لباس مثبت است و بعد از پوشیدن آن نیز حس خوبی را تجربه می کنید آن لباس برازنده شما است.

 

 

داشتن اعتماد به نفس مهم ترین بخش یک استایل شخصی است

 

داشتن اعتماد به نفس مهم ترین بخش یک استایل شخصی است

 

بعد از اینکه سبک لباس پوشیدنتان را انتخاب کردیم و یاد گرفتیم که چگونه استایل شخصی داشته باشیم، مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه کنیم این است که با اعتماد به نفس در جامعه حاضر شویم. در واقع استایل شخصی شما زمانی زیبا به نظر می رسد که از چیزی که پوشیده اید و ظاهری که دارید ابراز رضایت کنید. باید این موضوع را بپذیرید که اگر زیباترین و گران ترین لباس های دنیا را هم بپوشید ولی اعتماد به نفس کافی نداشته باشید، آن چنان که باید زیبا و جذاب به نظر نمی رسید.

 

 

برای داشتن یک استایل شخصی خلاق بودن را از یاد نبرید

 

مهم ترین چیزی که یک استایل شخصی خاص مردانه را جذاب می کنند، منحصر به فرد بودن آن است. تقلید کردن از دنیای مد و پیروی از تمام قوانینی که از قبل مشخص شده هیچ جذابیت به خصوصی نخواهد داشت. استایل شخصی خاص مردانه یا زنانه شما زمانی متفاوت و زیبا به نظر می رسد که خودتان با کمی خلاقیت آن را طراحی کنید. زمانی که خودتان تصمیم می گیرید که چگونه لباس بپوشید و چطور لباس هایتان را با هم ست کنید، آن گاه کم‌ کم طریقه ساخت استایل شخصی را یاد می گیرید و دقیقاً همان طوری خواهید شد که دوست دارید به نظر برسید.

 

 

نحوه ساخت استایل شخصی شما باید دقیقاً مطابق با خود واقعی تان باشد

 

طریقه ساخت استایل شخصی شما باید دقیقاً مطابق با خود واقعی تان باشد

 

برای داشتن استایل شخصی خاص مردانه و زنانه باید نگاهی به زندگی خودتان بیندازید به شخصیت، هویت و احساس خود توجه کنید. ببینید دوست دارید در اجتماع چطور به نظر رسید. برای لباس پوشیدنتان سعی نکنید از کسی تقلید کنید و یا ادای فرد دیگری را در بیاورید. بلکه باید آن لباس را بپوشید که خودتان با آن احساس بهتری را تجربه می کنید.

 

 

منابع: lifestyle.howstuffworks/masterclass/thegoodtrade

 

کالابرگ الکترونیک