۷ اصل مهم برای ایجاد تغییر در زندگی و رشد و توسعه فردی

۷ اصل مهم برای ایجاد تغییر در زندگی و رشد و توسعه فردی


21 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راه های رشد و توسعه فردی

راه های زیادی برای ایجاد انگیزه، رشد و توسعه فردی وجود دارد. بسیاری از ما مدت های زیادی صرف فکر کردن به کارهایی که می خواهیم انجام دهیم می کنیم. گاهی آن قدر زمان زیادی به فکر کردن اختصاص می دهیم که فرصت شروع کار را از خود دریغ می کنیم. شاید بهتر باشد به جای فکر کردن برنامه ریزی کنیم. در طول هفته ساعت های زیادی داریم که با یک برنامه ریزی درست می توان این زمان را برای انجام کارهای مختلف مدیریت کرد. اما واقعیت این است که گاهی تنها به اهداف مان فکر می کنیم و برای رسیدن به آن اهداف وارد عمل نمی شویم. فکر نکنید، شروع کنید. در مجله کوروش به هدف اصل مهم برای تغییر در زندگی شما می پردازیم.

اصل اول رشد و توسعه فردی: فکر کردن بیش از حد به محدودیت ها، ممنوع!

 

اصل اول رشد و توسعه فردی: فکر کردن بیش از حد به محدودیت ها، ممنوع!

 

یکی از راه های مهم در مسیر رشد و توسعه فردی توقف فکر کردن در مورد محدودیت ها است. نیازی نیست تا خود را با محدودیت ها، محدود کنید. بهتر است شش حس خود را به کار بیاندازید و اجازه دهید تا ذهن شما در یک جهت مناسب و خوب کار کند. این کار باعث می شود تا راحت تر بتوانید کارها را به نحو احسن انجام دهید. ترک فکر کردن به موانع و محدودیت ها در ابتدای کار بسیار دشوار است اما باید ذهن خود را تربیت کنید. به خود یادآوری کنید که قرار گرفتن در مسیر درست برای شما آسان است. نیاز نیست محدودیتی برای خود ایجاد کنید. به جای این کار سعی کنید تا خارج از چارچوب فکر کنید.

 

 

آموزش و یادگیری در راستای رشد و توسعه فردی

 

آموزش و یادگیری در راستای رشد و توسعه فردی

 

اینکه تنها به چیزی فکر کنید، کافی نیست. بدون یادگیری و آموزش قطعا انجام کارها در راستای رشد و توسعه فردی امکان پذیر نیست. به یاد داشته باشید که یادگیری یک روند مداوم و پایدار است. شما می توانید از آموزش به عنوان عصایی در مسیر کارها و اهداف تان استفاده کنید.
بنابراین وقتی در پروسه یادگیری قرار می گیرید، می دانید که روزانه باید چه کارهایی را انجام دهید. در چنین شرایطی تمرکز بر روی نکات مهم و درست برایتان کار چندان دشواری نخواهد بود. شما با قرار گرفتن در پروسه یادگیری از فکرهای بی فایده و بی معنی و پوچ دور می شوید. سعی کنید از بزرگان و معلمان اطرافتان نهایت استفاده را بکنید. از کسانی که چیزی برای یاد دادن دارند، بیاموزید. از آن ها کمک بگیرید و پشتیبانی مداوم آن ها را به دست آورید. این موضوع باعث می شود تا بدانید چه کارهایی امکان انجام شدن دارند و برای انجام آن ها چه پیش زمینه هایی لازم است.

حتما بخوانید  چگونه همسر خوب و والدینی شاد و قوی باشیم

 

 

بیشتر بخوانید » چطور از تغییر در زندگی شغلی و شخصی نترسیم « 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

اهمیت تمرین کردن در مسیر یادگیری برای رشد و توسعه فردی

 

اهمیت تمرین کردن در مسیر یادگیری برای رشد و توسعه فردی

 

به جای فکر مداوم و توقف در مسیر بهتر است طی پروسه یادگیری مدام تمرین کنید. تنها راه موثر برای پیشرفت، تمرین روزانه است. تمرین در مورد یادگیری های جدید به شما کمک می کند تا در مسیر سردرگمی شدید قرار نگیرید. شما با موانع زیادی در طی پروسه تمرین مواجه می شوید. این موانع باعث یادگیری بیشتر خواهند شد. اگر آموزش ببینید و آن را عملی نکنید ممکن است هرگز درک کاملی از چیزهایی که یاد گرفته اید را پیدا نکنید. اگر تمرین های شما به صورت منظم انجام شود بسیاری از نقاط کور در یادگیری برای تان باز خواهد شد. در واقع باید حتی در طی پروسه آموزش نیز فکر کردن را متوقف کنید و بیشتر عمل کنید.

 

 

انگیزه و تمرین در مسیر یادگیری برای رشد و توسعه فردی

 

انگیزه و تمرین در مسیر یادگیری برای رشد و توسعه فردی

 

برای اینکه دیگر فکر نکنید، باید تمرین خود را با انگیزه ترکیب کنید. در مسیر رشد و توسعه فردی ممکن است گاهی هنگام تمرین ها احساس خستگی و ناراحتی کنید. اما اگر موفق شوید تا با چیزهای مختلف در خود انگیزه ایجاد کنید، ادامه کار برای شما آسان تر خواهد بود. مهم نیست که چقدر کار شما دشوار به نظر می رسد. حتی مهم نیست که چقدر وضعیت پیش روی شما نامشخص است. بهتر است در مسیری که می روید انگیزه داشته باشید. با انگیزه کافی در مسیر درست موفقیت دیر یا زود از آن شما خواهد شد.

 

 

فکر کردن به گذشته و آینده را متوقف کنید

 

فکر کردن به گذشته و آینده را متوقف کنید

 

در مسیری که برای رشد و توسعه فردی خود قرار گرفته اید، باید از فکر کردن زیاد به دو چیز بپرهیزید. آن دو چیز گذشته و آینده هستند. بدیهی است که گذشته نمی تواند بازگردد، در عین حال آینده برای همه ناشناخته است. بنابراین نیازی به اتلاف وقت با فکر کردن به گذشته و آینده نیست. چرا که هر دوی این ها از کنترل شما خارج هستند. آن چه می توانید کنترل کنید، وضعیت حال شما است. تنها راه برای بهتر کردن و زیبا ساختن وضعیت حال، انجام کارهای خوب و مفید است. کارهایی که می توانید در مسیر هدف ها در کنار خانواده و دوستان تان انجام دهید. نیازی نیست به آن چه از دست رفته و آن چه پیش خواهد آمد توجه کنید. در مقابل بر روی اکنون و زمان حال خود متمرکز شوید.

 

 

بیشتر بخوانید » ۱۰ علت بی انگیزگی و راه های مقابله با آن ها «

 

 

کتاب های انگیزشی چراغ راهنمای شما در مسیر رشد و توسعه فردی

 

کتاب های انگیزشی چراغ راهنمای شما در مسیر رشد و توسعه فردی

 

یک ایده خوب دیگر در مسیر رشد و توسعه فردی، خواندن کتاب های انگیزشی است. حتی می توانید روز خود را با خواندن یک یا دو مقاله در راستای ایجاد انگیزه در خود شروع کنید. بخوانید تا بدانید چگونه فکر کردن را باید متوقف کرد و وارد پروسه عمل شد. کتاب های زیادی در این زمینه وجود دارند. با این حال مهم ترین چیز انتخاب درست و دقیق این کتاب ها است. پس از مطالعه چنین کتاب ها و مقالاتی می توانید درک درستی از این که چه چیزهایی برای شما مهم هستند به دست آورید. و اینکه چگونه می توانید به اهداف خود دست یابید.

حتما بخوانید  ۷ روش موثر و مفید برای افزایش مهارت در حل مشکلات زندگی

پرفروش ترین کتاب های انگیزشی دنیا

 

 

موسیقی انگیزشی گوش دهید

 

موسیقی انگیزشی گوش دهید

 

اگر فکر می کنید اهل کتاب خواندن نیستید، موسیقی می تواند جایگزین خوبی باشد. به موزیک هایی گوش دهید که بیشترین انگیزه را در شما ایجاد می کنند. مهم نیست که آهنگ مرتبط با کدام ژانر یا دوره باشد. می توانید ساعت های زیادی موسیقی انگیزشی گوش دهید تا زمانی که احساس کنید انگیزه کار سخت را دارید و خود را در مسیر رشد و توسعه فردی می بینید. سعی کنید از گوش کردن موزیک هایی که شما رو به دام حسرت ها و شکست ها در گذشته تان می اندازد پرهیز کنید. شما باید یاد بگیرید که در لحظه حال زندگی کنید و برای خود اهداف بزرگ بچینید.

پادکست خوب، معلم رشد و توسعه فردی شما

 

در عین حال می توانید پادکست ها را نیز به عنوان جایگزین خوبی برای کتاب خواندن قرار دهید. شما می توانید زمانی را طی روز صرف شنیدن پادکست های انگیزشی و حتی آموزشی کنید. پس از مدتی به شنیدن این نوع پادکست ها عادت خواهید کرد. اما در انتخاب پادکست، همانند کتاب دقت کنید. از پیشنهاد اطرافیان مثبت گرای خود حتما استفاده کنید. پادکست های آموزشی می توانند حتی جایگزین بسیار خوبی به عنوان منبع یادگیری باشند. اگر دسترسی به افرادی که به شما آموزش دهند را ندارید، بهتر است از پادکست استفاده کنید. در دنیای فضای مجازی پادکست های زیادی به صورت رایگان وجود دارند. تنها کافی است تا با یک جستجوی دقیق، درست انتخاب کنید. می توانید از نظرات هوشمندانه دیگران و دنبال کنندگان استفاده کنید.

 

بیشتر بدانید » بهترین و کامل ترین پادکست های فارسی « 

 

 

سخن پایانی

 

راه های رشد و توسعه فردی؛ هفت اصل مهم برای تغییر در زندگی

 

سعی کنید وقت خود را تلف نکنید. منظور از تلف نکردن وقت، مبارزه با گذران آن با فکرهای پوچ و ناامید کننده است. در صورت زیاد فکر کردن و عمل نکردن، هیچ وقت به خود فرصت آزمون و خطا نخواهید داد. به چیزهایی که در گذشته اتفاق افتاده است زیاد فکر نکنید. به این فکر کنید که آینده با حرکت در مسیر درست از آن شما خواهد بود. شروع کنید. شما نه می توانید آینده را کنترل کنید و نه به گذشته بازگردید. منشا بیشتر فکرهای پوچ و زمانگیر فکر کردن به چنین چیزهایی است. این که چرا در گذشته کاری را که باید انجام نداده اید. شاید بهتر باشد فکر خود را تغییر دهید. حالا همان زمانی است که در آینده به آن فکر خواهید کرد. پس گذشته آینده خود را بسازید!

 

منبع: codeofliving

 

کالابرگ الکترونیک