آیا مثبت اندیشی واقعا وجود دارد؟

آیا مثبت اندیشی واقعا وجود دارد؟


11 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مثبت اندیشی

” بلند شو، به خودت صبح بخیر بگو”، ” پنجره ها را باز کنید و شادی و امید را به درون خانه خود راه دهید.”، ” افکار منفی را دور بریز، تو می توانی.” این ها نمونه هایی از جملاتی است که بارها ما در رادیو، تلویزیون و سخن مشاوران و روانشناسان شنیده‌ایم. جملاتی که در جلسات و همایش‌های مثبت اندیشی بارها و بارها تکرار شده است و همه ما از خود آن ها شاید بهتر بلد باشیم؛ اما چرا باز هم با این همه جلسه و همایش، نگرش منفی در افراد وجود دارد؟ چرا وقتی با افراد مختلف در خصوص مثبت اندیشی صحبت می‌کنیم، چندان نتیجه مثبتی نمی‌گیریم. آیا اصلا مثبت اندیشی وجود دارد؟ روز ۱۳ سپتامبر روز جهانی مثبت اندیشی است. به همین مناسبت بد نیست در مورد این بخوانیم که آیا اصلا مثبت اندیشی وجود دارد؟ در این مقاله مجله کوروش به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

همه ما در زندگی دارای مشکلات مخصوص به خود هستیم. بعضی اوقات مشکلات به حدی زیاد هستند که باعث ایجاد یاس و افسردگی در ما می‌شوند و در آن موقع همه کائنات عالم را مورد لطف قرار می‌دهیم. فقط کافی ست در آن لحظه یک نفر بیاید و حرف از مثبت اندیشی برای ما بزند. در چنین لحظاتی ما دچار نگرش منفی نسبت به زندگی می شویم؛ اما سوالی که مطرح می شود، این است که آیا چرا به این درجه احساس می رسیم و چطوری باید خود را از این حالت خارج کنیم؟ اولین کلمه جواب این سوال، ریختن فکرهای منفی و مثبت اندیشی است؛ اما چگونه مثبت اندیش باشیم؟ چگونه افکار خود را از شر تصورات منفی خارج کنیم؟

 

 

چگونه فکر خود را از شر تصورات منفی خارج کنیم؟

 

  1. به اضطراب نه بگویید

 

مثبت اندیشی ؛ به اضطراب نه بگویید

 

اضطراب در همه ما تا حدی وجود دارد؛ اما اضطراب زمانی بد می شود که قادر به کنترل آن نباشیم. اضطراب های بیش از حد باعث بهم ریختگی اعصاب، افسردگی و غیره می شود تا حدی که زندگی روزانه ما را مختل می کند. در حالت اضطراب های شدید افکارهای منفی به سراغ شما می آید. ترس از از دست دادن، قبول نشدن و غیره خود باعث وجود افکارهای منفی می شود. برای کنترل آن ها بهتر است که ذهن خود را نظم ببخشید. تا وقتی اتفاقی نیافته، نیاز نیست که اضطرابی داشته باشید. دوش بگیرید و کمی پیاده روی کنید.

 

 

تقویت مثبت اندیشی در کودکان با ۴ راهکار ساده و فوق‌العاده

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش
  1. مشکلات را قبول کنید

 

مثبت اندیشی ؛ مشکلات را قبول کنید

 

از مشکلات فرار نکنید. همه ما مشکلاتی در زندگی داریم. در هنگام مواجه با هر مشکلی، حتی از بدترین نوع، در برابر آن بایستید و مقاوت کنید. ممکن است که در اوایل قادر به رفع کامل آن نباشید؛ اما کم کم با برنامه ریزی می توانید مشکلات را حل کنید، فقط باید قبول کنید.

 

 

  1. استراحت داشته باشید

 

مثبت اندیشی ؛ چگونه فکر خود را از شر تصورات منفی خارج کنیم؟

 

منظور ما از استراحت فقط خواب کافی نیست. تنفس، دوش آب گرم، ورزش کردن، پیاده روی، همه این ها باعث استراحت مغزی و آرامش روحی شما می شوند و بهتر می توانید بر روی مسائل و مشکلات زندگی خود تمرکز و فکر کنید.

 

 

۱۰ فرمول عملی برای مثبت اندیش شدن

 

 

  1. برای خود مشغولیت ایجاد کنید

 

مثبت اندیشی ؛ برای خود مشغولیت ایجاد کنید

 

شاید بهترین راه برای فراموشی افکار منفی و ناراحت کننده، مشغول کردن خود است. خود را سرگرم کار، مطالعه، ورزش و هر آنچه که مانع از ورود افکار منفی و بیکاری شما برای فکر می شود، انجام دهید.

 

 

  1. خود را سرزنش نکنید و ببخشید

 

خود را بخشیدن

 

هر انسانی دچار اشتباهاتی می شود، بعضی از این اشتباهات ممکن است که خیلی بزرگ باشد و فرد نتواند با آن کنار بیاید و خود را سرزنش و نفرین کند؛ اما تا کی؟ اگر قرار باشد تا آخر عمر خود را سرزنش کند و لعن و نفرین به خاطر یک اشتباه سهوی نماید، دچار افسردگی و ناراحتی می شود و همیشه باعث ورود افکار منفی ناشی از نبخشیدن در خود می شود. به اتفاقاتی که افتاده است، به هیچ وجه فکر نکنید. در عوض تلاش خود را برای جبران آن بیشتر کنید.

 

 

  1. بر روی خود تمرکز کنید

 

مثبت اندیشی ؛ بر روی خود تمرکز کنید

 

باید اول از همه از خود شروع کنید. روی خودتان تمرکز کنید. روی توانایی هایتان فکر کنید. شما توانایی هایی دارید که باعث برتری شما نسبت به بقیه می شود. اجازه ندهید تا دیگران با دادن نظر منفی بر روی شما، باعث تخریب روحیه تان شوند. تا شما بر توانایی و دانش خود مسلط نشوید، نخواهید توانست تا افکار منفی را از ذهن خود دور کنید.

 

 

قانون جذب چیست؛ آیا قانون جذب و مثبت اندیشی حقیقت دارد؟

 

 

  1. دیگر بحث نکنید

مثبت اندیشی ؛ دیگر بحث نکنید

 

کش دار کردن یک موضوع باعث ایجاد موج منفی در شما می شود. علت بیشتر دعواهای خانوادگی و دوستان، کشدار کردن یک موضوع است. بحث و جدل را شروع نکنید و در صورت شروع سریع آن را متوقف کنید.

 

 

۸. بهانه تراشی را کنار بگذارید

 

مثبت اندیشی ؛ بهانه تراشی را کنار بگذارید

 

افکار منفی و بهانه تراشی را کنار بگذارید زیرا در زندگی بهانه های زیادی برای انجام ندادن کارها است که مانع خوشبختی میشود پس بهانه های فلج کننده را دور بریزید.

 

 

۹. شکر گزاری کنید

 

مثبت اندیشی ؛ شکر گزاری کنید

 

ارتباط برقرار کردن با نیروی ماورایی که باور داریم به زندگی ما نظم داده و باعث شادی و خوشحالی ما میشود باعث ایجاد احساسات مثبت و حس رضایت درونی ما میشود.

 

 

۱۰. از فرصت ها استفاده کنید

 

مثبت اندیشی ؛ از فرصت ها استفاده کنید

 

تنبلی را کنار بگذارید و از فرصت هایتان استفاده کنید .به خودتان انگیزه بدهید و کارهایتان را پشت گوش نیاندازید .

 

 

کالابرگ الکترونیک