طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی ساده و خوشمزه

طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی ساده و خوشمزه


17 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی

ساندویچ کوفته ایتالیایی یکی از غذاهای لذیذ و محبوب ایتالیایی با گوشت چرخ کرده است. برای درست کردن کوفته های ایتالیایی باید از فر استفاده کنید و کوفته ها را در نان باگت به همراه پنیر چدار یا گودا و سس گوجه فرنگی، به صورت گرم سرو کنید. برای درست کردن ساندویچ کوفته ایتالیایی نیاز به صرف زمان زیادی نیست و به راحتی هم می توانید آن را در خانه و با مواد در دسترسی آماده کنید. در این مطلب از سرویس آشپزی مجله کوروش، با طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی و همه فوت و فن های پخت آن آشنا شوید.

 

فوت و فن های طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی

 

فوت و فن های طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی

 

  • برای این که مایه کوفته ایتالیایی آبکی و رقیق نشود، آب گوجه فرنگی را به تدریج و بین ورز دادن گوشت و مواد اضافه کنید.

 

  • برای انسجام بیشتر کوفته های ایتالیایی، بهتر است ظرف حاوی مواد کوفته ها را با سلفون بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا هم طعم مواد به خورد هم برود و هم منسجم تر شوند. بعد از درست کردن کوفته هم اگر دوباره آن ها را در یخچال بگذارید، به پیوستگی مواد کوفته کمک خواهد کرد.

 

  • می توانید به جای رنده و پوره کردن گوجه فرنگی ها، آن ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید. ولی اگر پوره کنید، ظاهر بهتری خواهد داشت.

 

  • به جای نان باگت، می توانید از انواع نان های دیگر مخصوصا نان تست هم استفاده کنید. اگر از نان لواش استفاده می کنید، بهتر است آن را بپیچید و لقمه کنید تا مواد ساندویچ بیرون نریزند.

 

  • به جای سبزی های خشک در طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی، می توانید از سبزی های معطر تازه خرد و ساطوری شده استفاده کنید تا طعم بهتری هم تجربه کنید.

 

  • پنیر چدار را می توانید با پنیر گودا جایگزین کنید. روی کوفته های داخل ساندویچ هم می توانید تا وقتی گرم است، کمی پنیر پارمزان پودر شده بریزید.

 

  • مایه کوفته را می توانید ۲ تا ۳ روز در فریزر نگهداری کنید. هر چند بعد از استفاده مجدد، کیفیت و طعم و عطر سابق را نخواهد داشت.

 

  • در آخرین مرحله از طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی، سس را روی مواد داخل ساندویچ ها بریزید. ولی در مصرف سس زیاده روی نکنید. نباید در زمان خوردن ساندویچ، سس از داخل ساندویچ بیرون بریزد.
حتما بخوانید  8 روش برق انداختن سنگ توالت ایرانی و فرنگی و از بین بردن زردی آن

 

 

طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی

 

طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی

 

زمان آماده سازی مواد: ۲۰ دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت: ۲۰ دقیقه

میزان انرژی: ۱۷۸ کالری

 

 

مواد لازم برای ۵ نفر

 

گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم

گوجه فرنگی: ۷۰۰ گرم

تخم مرغ: ۱ عدد

کراکر نمکی: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

آب گوجه فرنگی: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

آرد سفید: ۳/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

نان باگت: ۵ عدد

پنیر موزارلا: ۱۰ ورق

جعفری خشک: ۲ قاشق غذاخوری

پودر سیر: ۱/۲ قاشق چای خوری

فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق چای خوری

تخفیفات لبنیات افق کوروش

فلفل قرمز: ۱/۴ قاشق چای خوری

ریحان خشک: ۲/۵ قاشق چای خوری

پونه کوهی: ۲/۵ قاشق چای خوری

شکر: ۱ قاشق چای خوری

نمک: ۱/۵ قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: مواد طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی، فر را روشن و روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

کراکر ها را پودر کنید. می توانید برای پودر کردن آن ها از غذاساز استفاده کنید. در غیر این صورت، کراکر ها را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و بکوبید تا نرم و یکنواخت شوند.

گوجه فرنگی ها را بشویید و رنده کنید. پوست و پوره آن ها را جدا کنید و کنار بگذارید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه ساندویچ هات داگ و تاریخچه جالب آن «

 

 

مرحله دوم: مواد را با هم در یک کاسه مخلوط کنید

 

در یک کاسه با اندازه مناسب، تخم مرغ را بشکنید و با چنگال به هم بزنید تا زرده و سفیده یکنواخت شوند. کراکر های پودر شده را به تخم مرغ اضافه کنید. پودر سیر را به همراه جعفری خشک، فلفل قرمز، آرد، ۱/۲ قاشق چای خوری نمک، ۱ قاشق چای خوری پونه کوهی، ۱ قاشق چای خوری ریحان خشک و ۱/۴ قاشق چای خوری فلفل سیاه اضافه کنید.

 

 

مرحله سوم: کوفته ها را آماده کنید

 

گوشت چرخ کرده و آب گوجه فرنگی را به مواد داخل کاسه اضافه کنید. همه مواد را با هم ورز دهید تا کاملا منسجم شوند. نباید مخلوطتان زیاد غلیظ یا زیاد آبکی باشد. مواد را در یخچال استراحت دهید. روی ظرف را بپوشانید تا مواد خشک نشوند.

سپس ظرف را بیرون بیاورید و به اندازه یک نارنگی کوچک و بزرگ تر از گردو، از مواد بردارید و گلوله کنید. وقتی همه کوفته ها آماده شد، روی آن ها را کمی آرد بپاشید. می توانید برای انسجام بیشتر، دوباره آن را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه ساندویچ همبرگر مک دونالد «

 

 

مرحله چهارم: کوفته ها را در فر قرار دهید

 

کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. کوفته ها را با فاصله از هم در سینی بچینید. سینی را به مدت ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. سپس با یک خلال دندان، داخل کوفته ها بزنید، اگر مواد به آن نچسبید، به معنای پختن آن هاست. سینی فر را در صورت پختن کوفته ها بیرون بیاورید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کیمچی ترشی کره ای با کاهو و ترب و پیازچه

 

 

مرحله پنجم: سس کوفته ایتالیایی را آماده کنید

 

در فاصله ای که کوفته ها در حال پختن هستند، سس گوجه را آماده کنید. گوجه فرنگی هایی را که پوره کرده اید، در یک تابه یا قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. بقیه نمک، فلفل سیاه، پونه کوهی و ریحان خشک را که از مرحله اول کنار گذاشته اید به همراه شکر، به پوره گوجه فرنگی اضافه کنید.

مواد را کاملا به هم بزنید و حرارت را روی متوسط تنظیم کنید. اجازه دهید سس ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشد و به غلظت برسد. سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید سس از دما بیفتد و سرد شود.

 

 

مرحله ششم: نان و پنیر را آماده کنید

 

نان باگت ها را از وسط برش دهید، در جدی که کاملا جدا نشوند و فقط کمی از خمیر داخل آن ها را به دلخواه، خارج کنید. داخل ساندویچ ها را در هر طرف، یک ورق پنیر چدار قرار دهید. پنیر چدار باید فضای داخل نان باگت را کاملا بپوشاند.

ضخامت پنیر ها باید به حدود ۱ سانتی متر برسد. همه نان ها را به همین ترتیب آماده کنید. نان ها را در سینی فر بچینید. فر را روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. سینی فر را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر ها ذوب شوند و روی نان کمی برشته شود.

 

 

مرحله هفتم: کوفته ها را در نان باگت بگذارید و با سس سرو کنید

 

کوفته ها را در نان باگت قرار دهید و با سس سرو کنید

 

کوفته های پخته شده را به صورت تک تک، در سس گوجه بغلتانید تا سس، روی کوفته ها را بپوشاند. بعد از این که نان ها را از فر خارج کردید و کمی از دما افتاد، کوفته های سسی شده را در نان باگت و بین پنیر ها قرار دهید. داخل هر ساندویچ می توانید ۳ یا ۴ کوفته بگذارید. بقیه سس را روی کوفته های داخل ساندویچ بریزید. ساندویچ کوفته ایتالیایی را به صورت گرم سرو کنید.

 

 

سخن پایانی

 

ساندویچ کوفته ایتالیایی، یک غذای ساده در دورهمی های خودمانی

 

ساندویچ کوفته ایتالیایی را می توانید به عنوان یک غذای ساده در دورهمی های خودمانی یا مهمانی و جشن ها، برای وعده شام و ناهار هم تهیه کنید. همچنین به خاطر شکل و شمایل آن می توانید مطمئن باشید که بچه های عاشق فست فود و ساندویچ به آن روی خوش نشان خواهند داد. البته به عنوان یک وعده راحت برای صرف کردن در محل کار هم می تواند به کار برود.

 

 

بیشتر بخوانید « طرز تهیه کوفته برنجی ایتالیایی آرانچینی «

 

کالابرگ الکترونیک