۷ طرز تهیه از خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده + فیلم

۷ طرز تهیه از خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده + فیلم


18 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۷ طرز تهیه از خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده + فیلم

غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده در لیست انواع غذا با گوشت چرخ کرده معمولا با ذائقه ما ایرانی‌ها حسابی همخوانی دارد. علاوه بر این، غذاهای ایتالیایی زمان پخت کمی دارند و معمولا سریع و زود آماده می‌شوند. هر چند لیست غذاهای ایتالیایی بلند بالا و طولانی است، اما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، به آموزش روش تهیه چند مورد از خوشمزه‌ترین انواع غذا ایتالیایی با گوشت چرخ کرده می‌پردازیم.

لیست انواع غذای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده

شاید خیلی از ایرانی‌ها، غذاهای ایتالیایی را محدود به غذاهایی بدانند که با پاستا یا ماکارونی درست می‌شوند. اما در رژیم غذایی ایتالیایی‌ها، غذاهای خوشمزه‌ای وجود دارند که اتفاقا خیلی از مردم دنیا به آن‌ها علاقه‌مند هستند و شامل غذاهایی می‌شوند که در آنها از برنج، گوشت چرخ کرده، انواع سبزیجات و ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود. همین موضوع و تنوع در مواد غذایی و ادویه‌ها، این غذاها را باب طبع سخت‌پسندان می‌کند. در ادامه لیستی از معروف‌ترین غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده آورده شده است.

۱- پاستا میت بال

 

پاستا میت بال از خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده + فیلم

 

پاستا میت بال یا همان پاستا با گوشت چرخ کرده قلقلی یکی از خوشمزه‌ترین انواع غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده است. فیلم طرز تهیه پاستا میت بال خوشمزه ایتالیایی را تماشا کنید.

 

۲- اسپاگتی با گوشت چرخ کرده

 

اسپاگتی، غذای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده

 

«اسپاگتی» تقریبا مشهورترین غذای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده است که البته می‌توانید به صورت ساده و بدون گوشت، با سس اسپاگتی که می‌تواند با سویا، مرغ یا گوشت چرخ کرده و قلقلی درست شده باشد و حتی با میگو تهیه کنید. البته معمولا از میان همه این‌ها، «اسپاگتی با گوشت چرخ کرده» از همه محبوب‌تر است.

برای درست کردن به جرات می‌توان گفت معروف‌ترین غذای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده، باید ابتدا سس گوشت اسپاگتی را درست کنید. در این روش باید پیاز را در روغن تفت داده و گوشت چرخ کرده و ادویه‌هایی مثل فلفل قرمز، فلفل سیاه، رب گوجه فرنگی، پوره گوجه فرنگی و … مخلوط کنید تا سس غلیظ و خوشرنگی به دست آید.

سپس اسپاگتی‌ها را در آب جوش به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بجوشانید تا نرم شوند. معمولا طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی مثل روش پختن ماکارونی ایرانی، نیاز به دم کردن و گذاشتن ته دیگ ندارد و به صورت نیم‌پز با سس اسپاگتی، مخلوط و سرو می‌شود. برای مشاهده جزییات طرز تهیه اسپاگتی با گوشت چرخ کرده، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

در طرز تهیه اسپاگتی با گوشت چرخ کرده، از موادی مثل اسپاگتی، گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی، پودر فلفل قرمز، پودر فلفل سیاه، پنیر پارمسان و … استفاده می‌شود که این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۳- لازانیا با اسفناج و گوشت چرخ کرده

 

لازانیا اسفناج خوشمزه با پنیر خامه‌ای و گوشت

 

«لازانیا» با هر نوع سس و مخلفات یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ابداع شده در تاریخ آشپزی ایتالیایی است. لازانیا اسفناج با پنیر خامه‌ای و گوشت چرخ کرده یکی از لذیذترین انواع غذاهای ایتالیایی است.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۴۱ شیرینی و دسر ماه رمضان + فیلم آموزش تهیه

برای تهیه لازانیا اسفناج با گوشت چرخ کرده، پنیر ریکوتا، پنیر پارمزان رنده شده و زرده تخم مرغ را به همراه کمی فلفل سیاه و نمک خوب هم بزنید. ورقه‌های لازانیا را طبق دستورالعمل روی بسته در آب جوش بپزید و با احتیاط آبکش کنید که وا نروند. سپس کف و دیواره‌های ظرف پیرکس یا ظرفی که مخصوص فر است را با کره چرب کنید.

ابتدا یک لایه لازانیا، سپس یک لایه مایه پنیر ریکوتا و در آخر یک لایه مایه گوشت چرخ کرده و اسفناج اضافه کنید و لایه‌ها را به همین ترتیب تکرار کنید. برای مشاهده و آموزش جزییات و ادامه مراحل طرز تهیه لازانیا اسفناج و گوشت چرخ کرده روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

در این غذا از لازانیا، تخم مرغ، پنیر موزارلا، کره، روغن مایع و … استفاده می‌شود که این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

۴- لازانیا با گوشت چرخ کرده

 

لازانیا غذای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده

 

«لازانیا» در حقیقت نوعی «پاستا» است که از چند ورقه لازانیا، گوشت چرخ کرده، سس و پنیر تشکیل می‌شود. اسم این غذا هم از کلمه یونانی «Lasagna» گرفته شده است. این پاستای لایه لایه با گوشت، ادویه‌های خوشبو و پنیر، خیلی زود به شهرت جهانی رسید و در ایران هم محبوبیت پیدا کرد.

برای درست کردن این غذای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده، مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازها را کمی تفت دهید تا سبک شوند. گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید و با پیاز تفت دهید. سیر، دارچین، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه تفت دهید. در یک ماهیتابه دیگر روغن زیتون بریزید. ورقه‌های لازانیا پخته شده، گوجه‌ فرنگی، پنیر پارمزان رنده شده و تخم‌ مرغی را که از قبل زده‌اید، اضافه کنید و خوب هم بزنید. برای مشاهده جزییات مراحل و روش طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

برای درست کردن لازانیا به شیوه سنتی ایتالیایی علاوه بر لازانیا و گوشت چرخ کرده، به دارچین، آرد، شیر، نمک و روغن زیتون نیاز دارید. این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۵- آرانچینی ایتالیایی

 

آرانچینی ایتالیایی ار انواع غذا با گوشت چرخ کرده

 

«آرانچینی» ایتالیایی، شبیه انواع کوفته و کراکت است و به آن «کوفته برنجی ایتالیایی» هم می‌گویند. این غذا در اصل جزو غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده و برنج له شده است. به عنوان مایه داخل کوفته، از مواد مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آنها، گوشت چرخ کرده است.

در مرحله اول از طرز تهیه این کراکت یا کوفته ایتالیایی با گوشت چرخ کرده، ابتدا باید برنج را در آب بپزید (یا در آب مرغ، آب گوشت یا آب قلم). برنج را شل و شفته بردارید در حدی که کمی چسبندگی داشته باشد. آب باید کاملا جذب برنج شود. در یک ظرف دیگر، پنیر پارمسان، تخم مرغ و برنج را با هم مخلوط کنید و ظرف را در یخچال قرار دهید. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه آرانچینی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

برای تهیه آرانچینی ایتالیایی، علاوه بر گوشت چرخ کرده، به برنج و آرد سوخاری نیاز دارید. این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

۶- پیتزا گوشت چرخ کرده و قارچ

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

پیتزا گوشت و قارچ جزو انواع پیتزا خوشمزه رستورانی

 

«پیتزا گوشت و قارچ» جزو انواع پیتزا خوشمزه و در لیست انواع غذای بین‌المللی با گوشت چرخ کرده محبوب در دنیا با ریشه ایتالیایی است. موضوع مهم در پیتزا گوشت و قارچ، به قول معروف پرملات بودن پیتزا و کشدار بودن آن است. به همین خاطر، باید هم از گوشت چرخ کرده زیاد و هم پنیر با حجم بالا استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت انگور خوشمزه به ۲ روش ساده در خانه

برای طرز تهیه این غذای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده، گوشت چرخ کرده را به همراه جوز هندی، اورگانو، فلفل سیاه، آویشن و نمک به تابه اضافه کنید تا هم گوشت سرخ شود و هم طعم خامی ادویه‌ها گرفته شود. قارچ را کاملا بشویید و به صورت خلالی خرد کنید. قارچ را به مواد داخل تابه اضافه کنید. مواد را روی حرارت متوسط تفت دهید و صبر کنید آب قارچ تبخیر شود. برای مشاهده مراحل و جزییات طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ، روی لینک مقاله کلیک کنید.

در تهیه این پیتزای ایتالیایی، علاوه بر گوشت چرخ کرده، به قارچ، پنیر پیتزا، سس کچاپ، خمیر پیتزا و … نیاز دارید که در صورت تمایل این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

۷- ساندویچ کوفته ایتالیایی

 

ساندویچ کوفته ایتالیایی یکی از غذاهای لذیذ و محبوب ایتالیایی با گوشت چرخ کرده

 

«ساندویچ کوفته ایتالیایی» یکی از غذاهای لذیذ و محبوب ایتالیایی با گوشت چرخ کرده است. برای درست کردن کوفته‌های ایتالیایی باید از فر استفاده کنید و کوفته‌ها را در نان باگت به همراه پنیر چدار یا گودا و سس گوجه فرنگی، به صورت گرم سرو کنید. برای درست کردن ساندویچ کوفته ایتالیایی با گوشت چرخ کرده نیاز به صرف زمان زیادی نیست و به راحتی هم می‌توانید آن را در خانه و با مواد در دسترس‌ آماده کنید.

برای درست کردن این غذای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده و نان، باید در یک کاسه، تخم مرغ را بشکنید و با چنگال به هم بزنید تا زرده و سفیده یکنواخت شوند. کراکرهای پودر شده را به تخم مرغ اضافه کنید. پودر سیر را به همراه جعفری خشک، فلفل قرمز، آرد، نمک، پونه کوهی، ریحان خشک و فلفل سیاه اضافه کنید. گوشت چرخ کرده و آب گوجه فرنگی را به مواد داخل کاسه اضافه کنید.

همه مواد را با هم ورز دهید تا کاملا منسجم شوند. نباید مخلوطتان زیاد غلیظ یا زیاد آبکی باشد. مایه کوفته را در یخچال بگذارید تا استراحت کند. روی ظرف را بپوشانید تا مایه کوفته خشک نشود. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

برای تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی علاوه بر گوشت چرخ کرده، به کراکر، نان باگت، پودر سیر، سبزیجات خشک شده، شکر، پنیر ورقه ای گودا یا پنیر ورقه ای چدار و … نیاز دارید. این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

سوالات متداول

غذای ایتالیایی با پاستا و گوشت چرخ کرده چی درست کنم؟

در میان انواع غذای ایتالیایی با پاستا و گوشت چرخ کرده، می‌توانید اسپاگتی با گوشت چرخ کرده و لازانیا با گوشت چرخ کرده را تهیه کنید، اسپاگتی و لازانیا هر دو نوعی پاستا محسوب می‌شوند و زیرگروه پاستاها هستند.

غذای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده و برنج چی درست کنم؟

آرانچینی در اصل یک مدل کوفته برنجی است که داخل کوفته، با مایه گوشت چرخ کرده پر می‌شود. این غذای خوشمزه را می‌توانید به عنوان فینگرفود درست کنید.

غذای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده و نون چی درست کنم؟

ساندویچ کوفته ایتالیایی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه غذای ایتالیایی نونی با گوشت چرخ کرده است.

 

کالابرگ الکترونیک