طرز تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ قالبی با طعم عالی و ظاهر شیک

طرز تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ قالبی با طعم عالی و ظاهر شیک


11 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ

دسر بیسکویتی دو رنگ یکی از ساده‌ترین دسرهایی است که می‌توانید آن را به عنوان عصرانه خانوادگی یا دسر مجلسی برای پذیرایی از مهمان‌ها آماده کنید. اما طرز تهیه دسر بیسکوئیتی دو رنگ چگونه است؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با چند روش تهیه دسر دو رنگ بیسکویتی آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت پتی بور وانیلی ۱ و نیم بسته
شکلات تخته‌ای سفید ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذاخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای لایه میانی دسر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر دسر شکلاتی ۲ بسته
شیر ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه ۱ قاشق چای‌خوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری

 

مدت زمان آماده‌سازی و پخت دسر بیسکویتی دو رنگ: ۴۰ دقیقه

میزان کالری در ۱۰۰ گرم دسر بیسکویتی دو رنگ: حدود ۳۸۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه دسر بیسکوئیتی دو رنگ

مراحل طرز تهیه دسر بیسکوئیتی دو رنگ

برای درست کردن این دسر بیسکویتی دورنگ از پودینگ وانیلی و کرم شکلاتی استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ آشنا شوید.

مرحله اول؛ چیدن بیسکویت‌ها در قالب

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ باید یک قالب مستطیلی رینگی یا کمربندی تهیه کنید. برای شروع یک لایه بیسکویت پتی بور داخل قالب بچینید تا تمام سطح قالب با بیسکویت پوشیده شود. برای این مقدار مواد بهتر است از یک قالب ۲۳ سانتی‌متری استفاده کنید.

می‌توانید انواع بیسکویت و ویفر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد پودینگ

ترکیب کردن مواد پودینگ برای تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ

در این مرحله از دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و نشاسته باید پودینگ وانیلی را آماده کنید. نشاسته ذرت و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و با همزن دستی مواد را ترکیب کنید. سپس شیر سرد را اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. در این مرحله شکلات سفید را خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید.

در صورت تمایل می‌توانید نشاسته ذرت، شکر، شیر و شکلات را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه اسپرینگ رول مرغ ساده و پنیری خوشمزه بدون فر در تابه

مرحله سوم؛ آماده کردن پودینگ وانیلی

در این مرحله از تهیه دسر دو رنگ با بیسکویت پتی بور باید قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مدام با همزن دستی هم بزنید تا غلظت پودینگ مثل دسر فرنی شود. به خاطر داشته باشید که شعله گاز باید روی حرارت ملایم تنظیم شود تا خامی نشاسته گرفته و پودینگ شما خوش‌طعم شود. زمانی که پودینگ غلیظ شد، حرارت گاز را خاموش کنید و وانیل را اضافه کنید.

می‌توانید وانیل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ ریختن پودینگ روی بیسکویت‌ها

بعد از این که پودینگ وانیلی با شکلات سفید آماده شد، بلافاصله آن را روی تمام قسمت‌های بیسکویت‌ها بریزید و خوب پخش کنید. سپس روی پودینگ وانیلی یک لایه دیگر بیسکویت بچینید و قالب را در یخچال قرار دهید تا پودینگ خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله پنجم؛ ترکیب کردن مواد لایه شکلاتی دسر

ترکیب کردن پودر کرم شکلاتی با شیر برای تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ

در این مرحله از طرز تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ باید کرم شکلاتی دسر را آماده کنید. برای شروع پودر دسر شکلاتی را در قابلمه بریزید و پودر کاکائو، پودر نسکافه و شکر را اضافه کنید. سپس مواد را با همزن دستی ترکیب کنید. شیر سرد را به آرامی اضافه کنید و مواد را مدام هم بزنید. بعد از ترکیب شدن مواد دسر با شیر، شعله گاز را روشن کنید.

می‌توانید پودر دسر شکلاتی، پودر کاکائو و پودر نسکافه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله ششم؛ آماده کردن لایه کرم شکلاتی

در این مرحله باید شعله گاز را روی حرارت ملایم تنظیم کنید و صبر کنید تا شیر شروع به جوشیدن کند. درست بعد از جوشیدن دسر، باید ۱ دقیقه مواد را هم بزنید و بعد شعله گاز را خاموش کنید. بعد از برداشتن مواد از روی حرارت، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا این کرم شکلاتی کمی خنک شود. برای جلوگیری از سفت شدن روی کرم شکلاتی باید در این مدت مدام آن را هم بزنید.

مرحله هفتم، ریختن لایه کرم شکلاتی روی دسر بیسکویتی

ریختن لایه کرم شکلاتی روی دسر بیسکویتی دو رنگ

در این مرحله از طرز تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ باید قالب دسر را از یخچال خارج کنید. سپس کرم شکلاتی را روی لایه بیسکویتی بریزید و با لیسک خوب پخش کنید. قالب را برای حدود ۵ ساعت دیگر یا یک روز در یخچال قرار دهید تا کاملا آماده شود.

مرحله هشتم، تزیین و سرو کردن دسر بیسکویتی دو رنگ

بعد از این که دسر شما آماده شد، باید به آرامی کناره‌های دسر را با چاقو از قالب جدا کنید و قالب را باز کنید. برای تزیین این دسر بیسکویتی می‌توانید از پودر کاکائو، میوه‌های خرد شده، ترافل رنگی، شکلات رنده شده و پودر بیسکویت استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ (بامیه عسلی) به روش قنادی

طرز تهیه دسر دو رنگ لیوانی با بیسکویت (پان اسپانیا)

طرز تهیه دسر دو رنگ لیوانی با بیسکویت

در طرز تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ لیوانی که به آن «دسر پان اسپانیایی» نیز می‌گویند، باید پودینگ و کرم شکلاتی را مطابق با دستور قبل آماده کنید. سپس بیسکویت‌ها را با گوشت‌کوب یا غذاساز کاملا خرد کنید. برای شروع نیمی از پودینگ وانیلی را داخل لیوان مورد نظرتان بریزید. مقداری پودر بیسکویت روی آن بریزید.

می‌توانید در این دسر از میوه و مغزهای خرد شده نیز استفاده کنید. سپس کرم شکلاتی را روی بیسکویت‌ها بریزید و دوباره مقداری پودر بیسکویت روی آن بریزید. نیمی دیگر از پودینگ وانیلی را روی بیسکویت‌ها بریزید. یک لایه بیسکویت خرد شده اضافه کنید و باقی مانده لایه شکلاتی را روی بیسکویت‌ها بریزید. روی دسر خرده بیسکویت بریزید. دسر را در یخچال قرار دهید و بعد از این که دسر بیسکویتی دو رنگ لیوانی شما آماده شد، آن را با میوه دلخواه تزیین و میل کنید. برای مطالعه مراحل طرز تهیه پان اسپانیا روی لینک مطلب کلیک کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ

  • برای تهیه لایه پودینگ دسر بیسکویتی دو رنگ، حتما پودینگ را روی شعله ملایم مدام هم بزنید تا گلوله نشود و ته نگیرد.
  • برای این که مطمئن شوید پودینگ شما برای تهیه این دسر بیسکویتی دو رنگ آماده شده یا نه باید زمانی که آن را هم می‌زنید رد قاشق روی پودینگ باقی بماند. فراموش نکنید چون برای تهیه پودینگ دسر بیسکویتی دو رنگ از ژلاتین استفاده نمی‌شود، باید صبور باشید تا پودینگ به غلظت مناسب برسد، در غیر این صورت دسر شل می‌شود و در قالب خودش را نمی‌گیرد.
  • برای درست کردن دسر بیسکویتی دو رنگ بهتر است از قالب رینگی یا کمربندی استفاده کنید تا دسر شما راحت‌تر از قالب خارج شود.
  • در صورتی که به قالب کمربندی دسترسی ندارید، می‌توانید داخل قالب سلفون قرار دهید و بعد با کمک سلفون دسر را از قالب خارج کنید.
  • استفاده از نشاسته ذرت در دسر بیسکویتی موجب لطیف شدن بافت آن می‌شود.
  • اگر در زمان چیدن دسر بیسکویت‌ها به طور کامل جا نشدند، می‌توانید با کمک چاقوی تیز بیسکویت را برش دهید و فضاهای خالی را پر کنید.
  • اگر بعد از آماده کردن پودینگ دسر بیسکویتی متوجه شدید که پودینگ شما بسیار سفت شده، می‌توانید مقداری شیر به آن اضافه کنید و چند دقیقه دسر را بجوشانید.
  • اگر به کرم شکلاتی دسترسی ندارید می‌توانید پودینگ را به روشی که گفته شد آماده کنید و داخل آن پودر کاکائو و شکلات تخته‌ای بریزید.

سوالات متداول

علت شل شدن دسر بیسکویتی دو رنگ چیست؟

اگر پودینگ یا کرم شکلاتی شما به غلظت مناسب نرسد، دسر شل می‌شود.

آیا می‌توان در طرز تهیه پودینگ دسر بیسکویتی دو رنگ، نشاسته ذرت را حذف کرد؟

استفاده از نشاسته ذرت بافت لطیف و منسجمی به دسر شما می‌بخشد، بنابراین به‌هیچ‌عنوان آن را حذف نکنید.

 

کالابرگ الکترونیک