۲۰ تا از بهترین گل و گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوای آلوده خانه و محل کار

۲۰ تا از بهترین گل و گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوای آلوده خانه و محل کار


8 آذر 1400 . زمان مطالعه: 18 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا
فهرست محتوا پنهان

خرید و انتخاب گل و گیاه آپارتمانی ضد آلودگی و تصفیه کننده هوا از جمله مواردی است که به خصوص در شهرهای بزرگ اهمیت زیادی دارد. اما کدام گل آپارتمانی برای تصفیه و دفع آلودگی هوا مناسب است؟ آیا چیزی در مورد گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی می‌دانید؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با ۲۰ نمونه از بهترین گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا و ضدعفونی کننده فضای خانه و محل کار آشنا شوید.

 

 

اهمیت گیاهان در تصفیه و دفع آلودگی هوا

 

تصفیه هوا در شرایط وارونگی و آلودگی هوا که در فصول سرد سال رخ می‌دهد و نفس کشیدن را سخت می‌کند، بسیار ضروری است. خانه به عنوان امن‌ترین پناهگاه انسان در برابر آلودگی‌ها نیازمند هوای سالم و پاکی است که با این ۲۰ گیاه که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌تواند نفس شما را چاق کند! با این گیاهان آپارتمانی سموم هوا را تصفیه کنید و به راحتی نفس بکشید.

 

برای کاهش سموم در خانه و محل کار گیاهان آپارتمانی گزینه‌ای بسیار مناسب هستند. برای بهبود کیفیت هوایی که نفس می‌کشیم می‌توانیم راهی آسان انتخاب کنیم و چند گلدان را در جای جای خانه قرار دهیم. به این ترتیب علاوه بر زیبایی و حس خوب زندگی که گل و گیاه به روح خانه می‌بخشند، با سموم و آلودگی‌های هوا هم مبارزه می‌کنیم.

 

 

پوتوس (Epipremnum aureum)، یک گیاه آپارتمانی با رشد سریع برای تصفیه هوا

 

پوتوس (Epipremnum aureum)، یک گیاه آپارتمانی با رشد سریع برای تصفیه هوا

 

پوتوس یا پتوس از خانواده گل شیپوریان است و در دسته بهترین گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی و تصفیه کننده هوا قرار دارد. این گیاه رشدی بسیار سریع دارد. این گیاه خانگی مناسب برای محیط داخلی منزل است و به راحتی با سموم و آلودگی‌های هوای خانه مقابله می‌کند. رنگ و لعاب زیبایی که پوتوس به محیط خانه می‌دهد واقعاً دلربا و جذاب است. می‌توانید پوتوس را در گلدان و ظرف آب بگذارید.

 

رشد انواع پوتوس آن‌قدر سریع است که می‌توانید با یک گلدان پوتوس کار خود را شروع کنید. در کمتر از چند ماه اگر نگهداری مناسبی داشته باشید و به خوبی به آب و خاک و نورش اهمیت دهید، گیاه تکثیر می‌شود. پوتوس با سموم زایلن، بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن مقابله می‌کند و هوای پاک را به شما هدیه می‌دهد.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به دلیل ماندگاری بالایی که این گیاه دارد، حتماً اگر حتی شده یک شاخه پوتوس در آب را هم در منزل آپارتمانی خود نگهداری کنید.

 

 

۱۰ گیاه آپارتمانی پرفروش اما خطرناک برای کودکان و حیوانات

 

 

نخل کوتوله (Phoenix Roebelenii) با رشد کم و مقاومت بالا برای دفع آلودگی هوا

 

نخل‌های کوتوله همان طور که از نامشان مشخص است از خانواده نخل هستند و در دسته یکی از گیاهان مفید تصفیه کننده هوا قرار می‌گیرند. رشد این گیاهان آن‌چنان سریع نیست، اما جلوه خاصی به خانه شما می‌دهند. ارتفاع نخل کوتوله، ۶ تا ۱۰ فوت رشد می‌کند؛ در حالی که پایه‌های آن‌ها به شش فوت نیز می‌رسد! این نخل تزئینی بسیار مقاوم است و می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد.

 

برای پرورش نخل کوتوله نگران آب و خاک آن نباشید، اما لطفاً به هیچ گیاه و گلی در کنار خود بی‌تفاوت هم نباشید! نخل کوتوله با سموم فرمالدئید و زایلن در هوا مقابله می‌کند و می‌تواند هوای خانه شما را تصفیه کند.

 

 

گل اسپاتی فیلوم (Spathiphyllum) گیاه اکسیژن‌ساز و مناسب افراد پرمشغله

 

گل اسپاتی فیلوم (Spathiphyllum) گیاه اکسیژن ساز و مناسب افراد پرمشغله

 

گل لی لی صلح که در ایران به گل اسپاتی فیلوم یا spathiphyllum شناخته می‌شوند، یک گیاه آپارتمانی مناسب برای افراد پر مشغله هستند. زیرا این گل‌های آپارتمانی به نور زیادی نیاز ندارد و با یک بار در هفته آب دادن هم کنار می‌آیند. برگ‌های براق و سبز گل اسپاتی فیلوم، کاملاً مناسب برای گوشه گوشه‌ای خانه است. این گل را در ابتدا با کود ملایم تقویت کنید تا رشد کرده و شکوفه‌های سفید جذابش به ثمر بنشینند. اسپاتی فیلوم از جمله گیاهان آپارتمانی اکسیژن‌ساز و دفع کننده آلودگی هوا است.

 

 

فیلودندرون (Philodendron) گیاه مناسب آدم‌های فراموشکار

 

فیلودندرون که دارای بیش از ۴۰۰ گونه مختلف است، در دسته خانواده گل شیپوریان قرار می‌گیرد. شاید جالب باشد بدانید نام این گیاه برگرفته از نام یونانی “philo” به معنی عشق و علاقه است. این گل زیبا علاوه بر جذابیتی که به فضاهای داخلی می‌دهد هوای خانه را هم حسابی تصفیه و پاک می‌کند.

 

این گونه هم برای شما که شاید فراموش کنید به گل و گیاه برسید مناسب است! آبیاری متوسط ​​و نور غیر مستقیم خورشید نیاز فیلودندرون را برآورده می کند. فرمالدئید از آلودگی‌های موجود در هوای شهرهای بزرگ و آلوده است که این گیاه برای هوای سالم خانه شما به جدالش می‌رود.

 

 

گندمی یک گیاه آپارتمانی عالی برای تصفیه هوا

 

گندمی یک گیاه آپارتمانی عالی برای تصفیه هوا 

 

گیاه گندمی یا عنکبوتی (Chlorophytum comosum) یک گیاه آپارتمانی برای دفع آلودگی هوا است و گزینه مناسبی برای تازه‌واردان و کسانی محسوب می‌شود که سابقه بدی در نگهداری گیاهان خانگی و آپارتمانی دارند! گیاه گندمی در زیر نور غیر مستقیم خورشید رشد می‌کنند و تقریباً در هر شرایطی زنده می‌ماند. شاید باور نکنید اما گیاه گندمی در دمای پایین‌تر از ۲ درجه نیز زنده می‌ماند. پس برای کسانی که در آب و هوای سرد زندگی می‌کنند نیز گزینه مناسبی است.

 

گیاهان خانواده گندمی ابتدا در مناطق استوایی و جنوب آفریقا شناخته شدند و حالا در سراسر جهان پرورش می‌یابند. گیاه گندمی با سموم فرمالدئید و زایلن موجود در هوای آلوده مقابله می‌کند و علاوه بر زیبایی خاص، هوای خانه و محل کار شما را تصفیه و پاک می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین نوشیدنی های طب سنتی برای روزهای آلوده

 

 

گل داودی (Chrysanthemum) یکی از گیاهان مفید ضدعفونی کننده هوا

 

گل‌های داوودی نه تنها یک گزینه عالی برای تصفیه هوا هستند، بلکه جلوه بی‌نظیری به خانه شما می‌بخشند. خانواده گل‌های داوودی به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا در هر محیطی شناخته می‌شوند. جریان هوای خوب، نور غیر مستقیم آفتاب و آبیاری (فقط با آب ولرم) تمام شرایط مورد نیاز گل داوودی است تا بتواند بهترین حالت رشد و سرزندگی را داشته باشد.

 

در میان حدود ۲۰۰ گونه‌ این گل، برخی ممکن است برای شما جزو گیاهان خطرناک و حساسیت‌زا باشند. اما نگران نباشید. فقط اگر برگ‌های بالایی این گل را لمس کنید و دستان خود را نشویید ممکن است دچار حساسیت شوید. گل داوودی با سموم آمونیاک، بنز، فرمالدئید و زایلن موجود در هوای آلوده مقابله کرده و به شش‌های شما هوای پاک هدیه می‌دهند.

 

 

فیکوس الاستیکا انتخابی مناسب در دسته گیاه آپارتمانی تصفیه هوا

 

فیکوس الاستیکا انتخابی مناسب در دسته گیاه آپارتمانی تصفیه هواست

 

گیاه فیکوس (Ficus elastica) همیشه سبز از هندوستان آمده است. خانواده فیکوس از جمله گیاهان بسیار مقاوم هستند که در تابستان آبیاری بیشتر و در زمستان آبیاری هفتگی را دوست دارند. خانواده فیکوس الاستیکا می‌توانند در یک گلدان کوچک رشد کنند و یا اینکه در شرایط مناسب به یک درخت بزرگ در گلدان تبدیل شوند.

 

شما با داشتن بک گیاه فیکوس الاستیکا یک گیاه تصفیه کننده هوا دارید و می‌توانید خود را از شر سموم زایلن، بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن موجود در هوا ایمن نگه دارید.

 

 

سرخس بوستون گیاه زیبای آپارتمان برای تصفیه و سم زدایی هوا

 

سرخس بوستون گیاه زیبای آپارتمان برای تصفیه و سم زدایی هوا

 

سرخس بوستون یا برگ شمشیری به راحتی رشد می کند و به خاطر برگ‌های شمشیری‌اش معروف است که آن را به یک گزینه مناسب برای یک نگهداری در سبد یا پایه آویز تبدیل می‌کند. سرخس بوستونی در مناطق مرطوب بهتر رشد می‌کند و برای نگهداری در این فضاها سازگار است.

 

این گیاه تصفیه کننده هوا را به صورت منظم با آبپاشی سبک (غبار پاشی) مرطوب نگه دارید. فراموش نکنید سرخس بوستون را در معرض نور غیر مستقیم خورشید و نزدیک پنجره‌ها، بالکن‌ها و پاسیوها قرار دهید. برای رشد بهتر سرخس بهتر است در زمستان کمی از نوک برگ‌ها را بچینید. این کار برای کمک به بازسازی و رشد در ماه‌های گرم سال موفقیت‌آمیز خواهد بود.

 

سرخس بوستون که تعداد زیادش خانه شما را شبیه به یک جنگل انبوه و خوش آب و هوا می‌کند، با سموم فرمالدئید و زایلن مقابله کرده و یکی از گیاهان مفید ضدعفونی‌کننده هوا است.

 

 

نخل های‌ آرکا (Chrysalidocarpus lutescens) از گیاهان جاذب آلودگی هوا

 

نخل های آرکا (Chrysalidocarpus lutescens) برای تصفیه هوا

 

نخل‌های آرکا یکی دیگر از گیاهان ضد آلودگی و تصفیه کننده‌ هوا محسوب می‌شوند که برای فضاهای بزرگ عالی هستند. آن‌ها از نظر دفع سموم مثل یک نیروگاه قدرتمند تصفیه هوا هستند. این نخل‌ها حتی برای سگ‌ها و گربه‌ها هم سمی نیستند. در طول تابستان با آبیاری زیاد (چند بار در هفته) از آن‌ها مراقبت کنید اما در زمستان می‌توانید به صورت هفتگی آن‌ها را آبیاری کنید. چون نخل آرکا یک گیاه لوکس آپارتمانی مقاوم به سرما است.

 

بنزن، مونوکسید کربن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلن و دیگر آلودگی‌های موجود در هوا در حضور این گیاه فرصت ابراز وجود ندارند. نخل آرکا از جمله گیاهان بی‌نظیر ضدعفونی‌کننده هوا و اکسیژن‌ساز برای خانه و محل کار شماست.

 

 

گیاه آناناسی (Pineapple Plant) برای درمان خروپف و ضدعفونی هوا

 

گیاه آناناسی (Pineapple Plant) برای درمان خروپف و ضدعفونی هوا

 

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که گیاه آناناسی می‌تواند خروپف شبانه را درمان کند. در حالی که گیاه آناناسی احتمالاً هیچ سم و آلودگی را از هوا دفع نمی‌کند، اما پژوهشگران ادعا می‌کند که گیاه آناناسی اکسیژن تولید می‌کند و کیفیت هوا را در شب افزایش می‌دهد؛ همین مسئله می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. بهبود کیفیت اکسیژن در شب می‌تواند خروپف و خرناس را قطع کند که این کارکردی بسیار عالی است!

 

گیاه آناناسی بومی منطقه برزیل، کلمبیا و پاراگوئه است، رطوبت را دوست دارد، بسیار مقاوم است و با آب بسیار کم هم زنده می‌ماند. در تابستان دو بار در هفته و در زمستان یک بار در هفته آن را با آب غبارپاشی کنید. اما مراقب باشید که سرما را اصلاً دوست ندارد. پس در فصول سرد سال بیشتر مراقب گیاه آناناسی باشید، مخصوصاً اگر کسی در خانه شما هست که خروپف می‌کند!

 

 

دراسنا یا خون سیاوشان، انتخابی مناسب برای تصفیه هوا در آپارتمان

 

دراسنا یا خون سیاوشان، انتخابی مناسب برای تصفیه هوا در آپارتمان

 

دراسنا Dracaena “Janet Craig” (Dracaena Deremensis)، که در زبان فارسی به آن «خون سیاوشان» یا «درخت اژدها» هم می گویند تأثیرات جالبی بر تصفیه هوا دارد. دراسنا جزو گیاهان بزرگ آپارتمانی است و می‌تواند تا ۱۵ فوت رشد کند و همین مسئله آن‌ را برای پر کردن فضاهای خالی و بزرگ به یک گزینه مناسب تبدیل می‌کند. این گیاه زیبا عاشق نور غیر مستقیم خورشید است، اما تحت هیچ شرایطی نباید تحت تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد.

 

هفته‌ای یک بار در ماه‌های گرم به دراسنا آب دهید. اما مراقب باشید که مقدار زیاد آب باعث پوسیدگی ریشه دراسنا می‌شود. سموم زایلن، تری کلرواتیلن و فرمالدئید که موجب آلودگی هوا می‌شوند در حضور گیاه دراسنا یا خون سیاوشان فرصت عرض اندام ندارند! داشتن یک دراسنا زیبا با این همه فواید فوق‌العاده به شما برای تصفیه هر چه بهتر محیط خانه‌ و محل کار شما توصیه می‌شود.

 

 

فیکوس بنجامین (Ficus benjamina) از جمله گیاهان ضدعفونی کننده هوا

 

فیکوس بنجامین، نوعی فیکوس بومی جنوب شرقی آسیا است که معمولاً در داخل خانه رشد می‌کند. این گیاه می‌تواند بین دو تا ۱۰ فوت قد بکشد. مانند بسیاری دیگر از گل و گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوای خانه، فیکوس ترجیح می‌دهد که در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد و هر هفته آبیاری شود. فرمالدئید، تری کلرواتیلن و بنزن از جمله سموم و آلودگی‌های هوا هستند که با این گیاه می‌توانید از بین ببرید.

 

 

زبان مادر شوهر یا گیاه ماری (Sansevieria trifasciata)

 

سانسوریا گیاهی آپارتمانی برای تصفیه هوا

 

گیاه زبان مادر شوهر می‌تواند تا دو متر ارتفاع داشته باشد. زبان مادر شوهر یا گیاه ماری به نگهداری خاصی نیاز ندارد و از همین رو برای تازه کارها و افراد پر مشغله بسیار مناسب است. گیاه ماری بسیار مقاوم است. این گیاه را در جایی قرار دهید که تابش نور مستقیم را برای چند ساعت در روز داشته باشد.

 

مراقب باشید به آن‌ها آب زیاد ندهید، زیرا در شرایط خشک رشد می‌کنند. گیاه زبان مادر شوهر یا گیاه ماری سموم و آلودگی‌هایی چون: فرمالدئید، تری کلرواتیلن، بنزن و زایلن را در هوای خانه و محل کار شما از بین می‌برد.

 

 

آلوئه‌‌ورا یک گیاه هوشمند برای تصفیه هوا و شناسایی آلودگی!

 

آلوئه ورا یک گیاه هوشمند برای تصفیه هوا و شناسایی آلودگی!

 

گیاه آلوئه‌ورا یا آلوورا (A. barbadensis) فقط به دلیل خاصیت ضد التهابی‌اش در ترمیم زخم‌ها و کمک به آفتاب سوختگی مفید نیست. پژوهشگران دریافته‌اند که آلوئه‌ورا، در دسته بهترین گل و گیاه آپارتمانی تصفیه هوای خانه قرار می‌گیرد. آن‌ها در اتاق‌های گرم و با نور مناسب رشد می‌کنند و در صورت زیاد بودن مواد شیمیایی مضر در فضای خانه و محل کار، روی برگ‌های آن‌ها لکه‌های قهوه‌ای رشد می‌کند.

 

بنابراین با خرید یک گیاه آلوئه ورا و گذاشتن آن در محیط خانه، علاوه بر مقابله با آلودگی‌های هوا، می‌توانید بفهمید چقدر محیط خانه درگیر آلودگی است.

 

 

پیچک (Hedera) بهترین نوع گل و گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوای خانه

 

ممکن است پیچک را روی بسیاری از دیوارها و کنار دیگر درختان خارج از خانه دیده باشید. پژوهشگران ادعا می‌کنند که پیچک بهترین نوع گل و گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوای خانه است. آن‌ها در گلدان‌های کوچک به خوبی رشد می‌کنند و ترجیح می‌دهند بپیچند و بالا بروند. این گیاهان در سبدهای آویز بسیار زیبا و عالی به نظر می‌رسند.

 

حتی می‌توانید در عرض چند روز یک برش قلمه بزنید، چون میل به زندگی و سرعت تکثیر آن‌ها بی‌نظیر است!  انواع سموم و آلودگی‌ها در هوای خانه از جمله فرمالدئید و بنزن در برابر پیچک محو می‌شوند.

 

 

آنتوریوم (Anthurium andraeanum)، بهترین گزینه برای خرید گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا

 

گل آنتوریوم گونه‌ای عالی برای افزودن رنگ به هر اتاق است. آن‌ها از هر ۳۶۵ روز سال ۳۰۰ روز گل می‌دهند. آنتوریوم عاشق نور خورشید به صورت غیر مستقیم است. آبیاری فراوان، به خصوص در بهار و تابستان برای گیاه آنتوریوم ضروری است.

 

بهتر است گیاه را در تابستان خشک نگه ندارید و خاک را نسبتا مرطوب نگه دارید، اما در زمستان بهتر است که بگذارید رویه‌ی خاک کاملا خشک شود، سپس آن را آبیاری کنید. آلودگی‌ها و سموم مختلفی از جمله فرمالدئید، آمونیاک، زایلن، تولوئن در حضور این گل نابود می‌شوند.

 

 

لیدی پالم (Rhapis excelsa) از جمله گیاهان ضدعفونی کننده هوا

 

لیدی پالم (Rhapis excelsa) از جمله گیاهان ضدعفونی کننده هوا

 

وقتی صحبت از گل و گیاه آپارتمانی تصفیه هوای خانه و محل کار می‌شود، لیدی پالم یک گزینه عالی است. از سموم و آلودگی‌های موجود در هوای روزهای آلوده که لیدی پالم از بین می‌برد، می‌توان به فرمالدئید، آمونیاک و زایلن اشاره کرد.

 

 

آگلونما یک گیاه بی نظیر برای دفع آلودگی و تصفیه هوا

 

آگلونما یک گیاه بی نظیر برای دفع آلودگی هوا و تصفیه هوا در خانه

 

آگلونما (Aglaonema) یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب گیاه آپارتمانی تصفیه هوا محسوب می‌شود. آن‌ها بیشتر شرایط محیطی را تحمل می‌کنند، اما در خاکی که دارای زهکشی مناسب باشد، دارای درجه حرارت مرطوب و دارای شرایط نور متوسط ​​تا کم باشد بهتر رشد می‌کنند. فرمالدئید و زایلن از جمله سموم و آلودگی‌هایی است که با آگلونما می‌توانید از بین ببرید و هوایی تازه تنفس کنید.

 

 

سرخس کیمبرلی کوئین از بهترین گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا

 

کیمبرلی کوئین در شرایط خارج از منزل رشد می‌کند، اما شما می‌توانید آن را در دسته انواع گیاه آپارتمانی تصفیه هوا هم جا بدهید. این گیاه برای تازه کارها و مبتدیان بسیار مناسب است. شاخه‌های راست و باریک منحصر به فرد کیمبرلی کوئین مراقبت چندانی نمی‌خواهد.

 

کیمبرلی کوئین نیازی به هرس یا برش ندارد، اما مطمئن شوید که آن‌ را با آب فراوان، به خوبی مرطوب نگه می‌دارید و در ماه‌های گرم به طور منظم کود می‌دهید. فرمالدئید و بنزن از جمله آلودگی‌هایی است که می‌توانید با کیمبرلی کوئین از بین ببرید. یادتان باشد نور مستقیم خورشید برای سرخس کیمبرلی کوئین آزار دهنده است.

 

 

نخل بامبو یک گیاه ضد آلودگی هوا عالی

 

نخل بامبو (Chamaedorea seifrizii) می‌تواند بسیار بزرگ شود (بین چهار تا ۱۲ فوت ارتفاع برای آن‌ها طبیعی است). نخل بامبو را به عنوان دستگاه‌های فیلتراسیون فرمالدئید مطلق می‌شناسند. نخل بامبو علاوه بر اینکه برای حیوانات خانگی مناسب هستند، از معدود گیاهان ضدعفونی‌کننده و پاک‌کننده‌های هوا است که نیاز کمی به نور آفتاب ندارد و سایه دوست است.

 

به دلیل نیاز کم به نور آفتاب و سایه دوستی نخل بامبو جزو گیاهان مناسب برای خانه‌های ویلایی و آپارتمانی است. از آلودگی و سمومی که نخل بامبو از بین می‌برد را می‌توان به فرمالدئید، تری کلرواتیلن و بنزن اشاره کرد.

 

 

سخن پایانی

 

در شرایطی که امروزه با انواع و اقسام آلودگی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، تصفیه هوا در خانه و محل کار اهمیت زیادی دارد. شما با داشتن چند گل و گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا می‌توانید در جای جای منزل خود هوای سالم تنفس کنید. هوایی که در فصول سرد سال با چالش وارونگی هوا روبرو می‌شود و در بهار با حساسیت‌های فصلی، آزار دهنده است. درگیر تبلیغات دستگاه‌های تصفیه هوا نشوید. وقتی می‌توانید با یک گلدان اکسیژن‌ساز هم حس طبیعت را تجربه کنید و هم هوای سالم به شش‌ها برسانید نیازی به تصفیه هوا به جز در موارد اضطراری ندارید.

 

 

سوالات متداول

 

 

آیا گیاهان آپارتمانی باعث تصفیه هوا می‌شوند؟

 

بسیاری از گیاهان آپارتمانی دارای خاصیت دفع سموم و از بین بردن مواد مضر در هوا هستند و قرار دادن آن‌ها در فضای منزل و محیط کار می‌تواند هوا را تصفیه کند.

 

 

گیاهان چگونه هوا را تصفیه می‌کنند؟

 

همه گیاهان طی فرآیند فتوسنتز، اکسیژن تولید می‌کنند، اما برخی گیاهان در کنار آن می‌توانند گازها و آلاینده‌های شیمیایی را نیز در هوا جذب و نابود کنند.

 

 

بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا چه گیاهانی هستند؟

 

گیاهانی مثل سرخس برگ شمشیری، آنتوریوم، دراسنا، فیکوس بنجامین، پوتوس و نخل کوتوله از بهترین گیاهان برای تصفیه هوای منزل هستند.

 

 

منبع: bhg

 

کالابرگ الکترونیک