۲۲ ترفند حرفه‌ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب سطوح مختلف

۲۲ ترفند حرفه‌ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب سطوح مختلف


1 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
22 ترفند حرفه‌ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب سطوح مختلف

یکی از ترفندهای تمیز کاری خانه در دسترس بودن شوینده‌های مناسب و ایمن برای هر سطح است. استفاده از مواد تمیز کننده مناسب به ما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه‌تر به نتایج بهتری دست پیدا کنیم. از طرف دیگر همیشه دسترسی به بهترین و قوی‌ترین تمیز کننده‌ها نشان دهنده این نیست که خانه و زندگی شما نیز ظاهر تمیزتری خواهد داشت. آشنایی با نحوه استفاده درست از این مواد شوینده و به کار بردن هر یک از آن‌ها در مکان مناسب می‌تواند به ما کمک کند تا به شیوه‌ای کارآمد و مؤثر بخش‌های مختلف خانه را تمیز و خانه تکانی کنیم. در ادامه این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با بهترین ترفندهای تمیزکاری منزل و آشپزخانه با مواد شوینده مناسب و کاربردی برای هر سطح آشنا شوید.

 

 

ترفندهای تمیز کردن لکه‌های سطوح اتاق‌ها، حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی

 

 تمیز کردن سطوح اتاق ها، حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی

تمیز کردن سطوح مختلف اتاق خواب

 

شاید هیچ کاری در دنیا بیشتر از خوابیدن روی یک تختخواب تمیز و یک اتاق خواب مرتب لذت‌بخش نباشد. اتاق خواب مهم‌ترین بخش خانه است که همه ما ساعات زیادی از شبانه‌روز را به خوابیدن و استراحت کردن در آن اختصاص می‌دهیم. از همین رو آشنایی با ترفندهای تمیزکاری اتاق‌های خواب خانه اهمیت زیادی برای همه ما دارد.

برای این کار باید ملحفه‌های اتاق خوابتان را هر هفته در ماشین لباسشویی بیندازید. برای از بین بردن لکه‌هایی که روی روتختی یا روبالشتی ایجاد شده، می‌توانید از مایع سفیدکننده استفاده کنید. شما می‌توانید انواع مایع سفید کننده را  به روش‌های حضوری، اینترنتی و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

برای از بین بردن لکه‌های لباس‌ها و ملحفه‌ها و سایر منسوجات توصیه می‌شود ۲۰ میلی‌لیتر مایع سفید کننده غلیظ را با ۵ لیتر آب مخلوط کرده و لباس‌ها، ملحفه و سایر منسوجات را برای مدت ۴۵ دقیقه در آن خیسانده و سپس آبکشی کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های شستن بالشت با دست و ماشین

 

پاک کردن لکه‌های روی سرامیک اتاق‌ها و شیرآلات و سرویس بهداشتی

 

فراموش نکنید که یک قسمت مهم دیگر چه در اتاق خواب و چه در سایر نقاط منزل از بین بردن لکه‌های روی سرامیک‌ها است. برای این کار نیز بهتر است از پاک کننده سطوح و چربی‌زدا برندهای مختلف استفاده کنید. می‌توانید از انواع اسپری‌های سفید کننده را به هر روشی که ترجیح می‌دهید، خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

خبر خوب این است که انواع پاک کننده سطوح کاربردهای فراوانی برای تمیز کردن و شستشوی آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، لباسشویی و سایر سطوح دارد. همچنین برای براق شدن کاشی‌ها و سنگ توالت بسیار کاربردی است.

برای تمیز کردن کاشی‌ها می‌توانید مقداری پاک کننده سطوح را روی کاشی‌ها بریزید و ببینید که چطور لکه‌های و آلودگی‌ها در  مدت کوتاهی تمیز می‌شوند. اگر می‌خواهید سطوح آشپزخانه را با پاک کننده تمیز کنید برای این کار مقداری از مایع را روی سطح سینک یا سایر سطوح آشپزخانه بریزید و با یک برس بسابید.

برای شستن سینک آشپزخانه کافی است مقدار مناسبی از این مایع را روی سینک یا دیگر سطوح آشپزخانه بریزید و سپس در صورت لزوم با یک برس یا اسکاچ آن را بسابید. لازم است که بعد از ۵ دقیقه سطح را با آب کاملا بشورید. شوینده‌های مخصوص برای سرامیک یکی از بهترین پاک کننده‌های سطوح به حساب می‌آید.

 

تمیز کردن سطوح توالت فرنگی و شیرآلات مختلف با سفید کننده غلیظ

 

یکی از بهترین ترفندهای تمیزکاری خانه استفاده از سفید کننده غلیظ برای از بین بردن لکه‌های روی توالت فرنگی و تمیز کردن بخش‌های مختلف از سرویس بهداشتی و حمام است. برای تمیز کردن شیرآلات، کف زمین، دیوارها و وان حمام هم می‌توانید از مایع سفید کننده غلیظ برندهای مختلف و استاندارد استفاده کنید.

برای این کار کافی است محلول را به طور مستقیم روی این سطوح بریزید و بعد از ۵ دقیقه آبکشی کنید. برای تمیز کردن و سفید کردن ظروف هم از این روش استفاده کنید و سپس ظروف را آبکشی کنید. علاوه بر این برای تمیز کردن و میکروب‌زدایی از راه آب حمام و آشپزخانه می‌توانید این مایع را بدون حل کردن در آب در چاهک راه آب بریزید. بعد از ۵ دقیقه در چاهک آب بریزید تا مایع شسته شود.

بهتر است از سفید کننده به‌ صورت مستقیم روی سطوح مرمر، لعابی، آلومینیوم، چوب‌های رنگ‌شده و فلز آبکاری شده استفاده نکنید. اما علاوه بر اسپری سفید کننده، از پاک کننده‌های دیگری هم می‌توانید برای تمیز کردن و برق انداختن سرامیک‌ها و دیگر سطوح خانه استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

 

بهترین روش های تمیز کردن انواع مبلمان و فرش سفید

 

بهترین روش های تمیز کردن سینک ظرفشویی

حتما بخوانید  بهترین روش های درمان خانگی سرفه ناشی از وایتکس

 

ترفندهای تمیز کردن سطوح حمام و دستشویی و ضدعفونی کردن آن‌ها

 

ترفندهای تمیز کردن سطوح حمام و دستشویی و ضدعفونی کردن آن ها

 

حمام مکانی است که ممکن است به دلیل رطوبت بالایی که دارد، بیشتر از هر فضای دیگری در معرض ایجاد کپک و قارچ باشد. مهم نیست برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم، تنها باید با نکات تمیزی خانه و ترفندهای تمیز نگه داشتن خانه آشنا باشیم.

برای تمیز کردن لکه‌های بین کاشی‌ها و ضدعفونی کردن محیط حمام تنها به یک پاک کننده سرویس بهداشتی نیاز دارید. انواع پاک کننده سرویس بهداشتی قوی برای از بین بردن رسوبات آهکی و درخشان کردن سطوح در بازار وجود دارند که استفاده از آن‌ها نیز بسیار راحت است.

استفاده از این پاک کننده‌های سرویس بهداشتی یکی از بهترین ترفندهای تمیزکاری خانه است که کار شما را تا حد زیادی راحت می کند. این پاک کننده‌ها برای تمیز کردن سطوح دستشویی هم کاربردی هستند.

برای تمیز کردن سطوح حمام و دستشویی کافی است مقداری از پاک کننده سطوح حمام و دستشویی را روی سطوح بریزید و سطح مورد نظر را با یک پارچه‌ی نمدار بدون نیاز به آبکشی پاک کنید.

برای از بین بردن لکه‌های سرسخت، قبل از پاک کردن یک دقیقه بیشتر صبر کنید. اگر می‌خواهید سطوح حمام و دستشویی ظاهر براق‌تری پیدا کنند توصیه می‌شود از انواع کرمی این پاک کننده‌ها برای سرامیک استفاده کنید. سپس از یک پارچه خشک و نخی برای تمیز کردن سطح استفاده کنید.

بهتر است از این پاک کننده سرویس بهداشتی برای تمیز کردن روی سنگ مرمر (و سایر سنگ‌های طبیعی و سطوح رنگ شده) استفاده نکنید یا مدت زمان استفاده از پاک کننده کوتاه باشد و سریع با پارچه پاک کنید تا این سطوح به دلیل اسیدی بودن مایع آسیب نبینند.

انواع پاک کننده سرویس بهداشتی را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

 

ترفندهای تمیز کردن چربی‌های سطوح مختلف آشپزخانه

 

ترفندهای تمیز کردن سطوح مختلف آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی

 

معمولاً به دلیل اینکه روزانه چند وعده در آشپزخانه غذا درست می کنید، روی کابینت و کاشی‌های آشپزخانه نسبت به فضاهای دیگر چرب‌تر است. بهترین ترفندهای تمیزی خانه برای از بین بردن این چربی‌ها این است که از پاک کننده چند منظوره سطوح استفاده کنید.

انواع مختلف این پاک کننده‌های چند منظوره از بین برنده لکه‌های چربی، غذای سوخته و جرم سطوح هستند. ذکر این نکته ضروری است که از به کار بردن این پاک کننده‌های چند منظوره روی کفپوش‌های لینولئوم، پارکت چوب، چرم، کاغذ دیواری و پارچه و البسه خودداری کنید. می‌توانید انواع اسپری‌های پاک کننده چند منظوره و همچنین پاک کننده سطوح و چربی‌زدا از برندهای معتبر بازار را از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

روش استفاده به این ترتیب است که مایع کرمی پاک کننده را بر روی اسفنج یا پارچه مرطوب و یا مستقیم بر روی سطح بریزید و سپس سطح مورد نظر را پاک کنید. هنگام استفاده از پاک کننده، سطح مورد نظر را نسابید. بهتر است چند دقیقه صبر کنید و سپس سطح مورد نظر را آبکشی کنید. بهتر است این پاک کننده‌های کرمی را با آب رقیق نکنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای تمیز کردن هود آشپزخانه و گاز هم مقداری اسپری سفید کننده را روی پارچه اسپری کنید. این اسپری‌ها برای ضد عفونی و تمیز کردن انواع سطوح آشپزخانه کاربرد دارد و لکه‌های سخت، روغنی و باکتری‌ها و قارچ‌های روی سطوح را در کوتاه‌ترین زمان از بین می‌برند.

 

ترفندهای تمیز کردن سطوح مختلف هال و پذیرایی

 

ترفندهای تمیز کردن سطوح مختلف هال و پذیرایی

 

سالن پذیرایی، جلوه و زیبایی هر خانه است که تمیز کردن آن برای خیلی از افراد بیشتر از سایر بخش‌های خانه اهمیت دارد. اما چگونه خانه را تمیز کنیم که آسیبی به لوازم و دیوارها و سرامیک‌های کف سالن پذیرایی وارد نشود؟

انواع پاک کننده سطوح سنگ و سرامیک یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمیز کردن و ضدعفونی سرامیک‌های پذیرایی است که باید به عنوان بهترین ترفندهای تمیزی خانه استفاده از آن‌ها را برای یک بار هم که شده تجربه کنید.

با استفاده از این پاک کننده‌های سطوح سنگ و سرامیک می‌توانید کلیه آلودگی‌ها و لکه‌های سخت را از روی سرامیک ها پاک کنید.

در زمان تمیزکاری منزل برای مرتب شدن سالن پذیرایی بهتر است کلیه لوازم اضافی را بردارید و تنها لوازمی که موجب جلوه بخشیدن به این فضا می‌شوند در چیدمان دکوراسیون پذیرایی خود به کار ببرید. بهتر است شستن روکش کوسن‌ها و تمیز کردن لوستر پذیرایی را نیز در لیست کارهای مربوط به این بخش از خانه قرار دهید.

 

ترفند خانه‌داری و تمیزکاری سقف اتاق و لوستر

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید در زمان تمیزکاری منزل به آن توجه کنید، سقف اتاق و همچنین تمیز کردن لوسترها است. به عنوان ترفندهای تمیزکاری خانه به یاد داشته باشید که تمیز کردن سقف باید در مراحل ابتدایی تمیز کردن منزل انجام دهید تا بتوانید بعداً گرد و غباری که روی زمین می‌ریزد را جمع کنید.

برای این کار می‌توانید از یک عدد جاروی تمیز و یا جاروی اسفنجی مخصوص استفاده کنید. برای تمیز کردن لوستر کریستال در صورت امکان، آویزهای کریستالی لوستر را جدا کنید و آن‌ها را با مقداری آب و کف بشویید و خشک کنید و سپس هر کدام را در جای خودش نصب کنید.

بقیه قسمت‌ها را لوستر را نیز می‌توانید با یک پارچه نم‌دار به آرامی پاک کنید تا خاک و آلودگی‌های سطح لوستر کاملاً تمیز شود.

 

ترفندهای تمیز کردن وسایل خانه

 

حتما بخوانید  11 اصل مهم از پوشک گرفتن کودک اوتیسم و آموزش توالت رفتن

ترفندهای تمیز کردن وسایل خانه

 

یکی از مهم‌ترین ترفندهای تمیزکاری و خانه‌داری این است که در کنار تمیز کردن بخش‌های اصلی خانه، به لوازم و جزییات نیز توجه داشته باشید. برای این کار باید در زمان تمیز کردن هر بخش، لوازم مرتبط با همان قسمت را نیز پاکسازی کنید.

مثلاً زمانی که در حال تمیز کردن پذیرایی منزل هستید، باید همه مبلمان، لوازم تزیینی، تلویزیون، ریموت‌ها، میزها و آباژورهای این بخش را هم با یک پارچه نمناک تمیز کنید. بهتر است برای پاک کردن لوازم منزل از یک پارچه میکروفیبر که به خوبی آب را به خود جذب می‌کند، استفاده کنید. انواع دستمال گردگیری و نظافت را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

نکاتی که باید درباره ترفندهای تمیزکاری خانه بدانید

 

نکاتی که باید درباره ترفندهای تمیزکاری خانه بدانید

 

*فراموش نکنید که پیش از هر اقدامی در زمینه تمیز کردن سطوح و سرامیک‌ها، نکات بهداشتی را رعایت کنید. شوینده‌ها و پاک کننده‌های شیمیایی و اسیدی به راحتی موجب ایجاد حساسیت یا مشکلات تنفسی می‌شوند. یا اینکه ممکن است به دلیل تماس با پوست دست، باعث ایجاد حساسیت پوستی شوند. بنابراین استفاده از دستکش و حتی‌الامکان ماسک را جدی بگیرید. انواع ماسک تنفسی و بهداشتی و دستکش ظرفشویی را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

*یکی از مهم‌ترین ترفندهای تمیزکاری خانه، برای اینکه فضای خانه شما تمیز و مرتب به نظر برسد، باید همه لوازم اضافی را خارج کنید و هر چیزی را که به آن احتیاج ندارید دور از دید قرار دهید.

 

*به عنوان اصول تمیزکاری منزل باید بدانید که قبل از تمیز کردن هر یک از سطوح به وسیله اسپری تمیز کننده، ابتدا روی اسپری را مطالعه کنید و سپس از آن استفاده نمایید.

 

*قبل از اینکه از اسپری یا مایع سفید کننده و تمیز کننده استفاده کنید، ابتدا خاک و آلودگی‌های روی سطوح را تمیز کنید. سپس ماده تمیز کننده را به مقدار کم و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی سطح مورد نظر اسپری کنید.

 

*یکی از بهترین ترفندهای تمیزی خانه برای خوشبو شدن فضا این است که بعد از تمیز کردن منزل، از عود یا شمع‌های معطر استفاده کنید.

 

*برای تمیز کردن منزل حتما برنامه منظم و مشخصی داشته باشد و اجازه ندهید که فضای منزل شما به هم ریخته و نامرتب به نظر برسد. بهتر است برای هر بخش از خانه یک روز را در نظر بگیرید تا همه قسمت‌های خانه در طول هفته تمیز شوند.

 

ترفندهای تمیز کاری منزل

 

*برای از بین بردن لکه‌ها، بهتر است آن‌ها را بعد از اینکه ایجاد شدند، به سرعت برطرف کنید. به طور کلی هر چقدر دیرتر اقدام به تمیز کردن لکه‌های روی پارچه، کاشی، گاز و هود کنید، این لکه‌های دیرتر و سخت‌تر تمیز می‌شوند.

 

*از دیگر ترفندهای تمیزی خانه این است که قبل از تی کشیدن سرامیک‌های کف آشپزخانه و پذیرایی، ابتدا با کمک یک اسپری تمیز کننده سطوح لکه‌ها را از بین ببرید و سپس همه جا را تی بزنید.

 

*یک ترفند تمیزکاری آشپزخانه این است که اگر سطل آشغال شما بوی بدی پیدا کرده است، بهترین ترفند برای از بین بردن بوی بد سطل زباله این است که ابتدا آن را با آب و مواد شوینده مناسب بشویید. سپس چند برش لیمو ترش داخل سطل قرار دهید تا بوی بد آن از بین برود.

 

*یکی از ترفندهای کاربردی در تمیزکاری خانه آن است که برای از بین بردن لکه‌های بین کاشی و سرامیک از یک برس کوچک یا مسواک استفاده نمایید.

 

*اگر روی شیرآلات لکه‌های آب ایجاد شده می‌توانید برای تمیز کردن آن از ترکیب سرکه و مایع ظرفشویی استفاده کنید.

 

*برای تمیزکاری خانه جدید یک روش ساده برای از بین بردن رسوب دوش حمام این است که در یک ظرف مقداری سرکه و مایع ظرفشویی را با هم ترکیب کنید سپس با استفاده از یک مسواک دوش حمام را با این ترکیب تمیز نمایید. برای خرید سرکه و مایع ظرفشویی به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

خلاصه کلام اینکه ترفندهای تمیزکاری خانه یکی و دو تا نیستند. اگر طبق یک برنامه هفتگی نظافت منزل اقدام به تمیزکاری بخش‌های مختلف خانه کنید، مطمئن باشید آن قدرها هم که به نظر می رسد، سخت نخواهد بود. سعی کنید حین تمیزکاری حتما به نکات تمیزی خانه و حتی تمیز نگه داشتن خانه توجه کنید.

 

زمانی که از تمیز کننده‌ها و شوینده‌های مناسبی برای تمیز کردن هر بخش استفاده کنید، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

 

سوالات متداول

 

بهترین پاک کننده برای از بین بردن لکه‌های چربی و غذای سوخته و جرم سطوح چیست؟

 

انواع پاک کننده چند منظوره غلیظ کرمی از بین برنده لکه‌های چربی، غذای سوخته و جرم سطوح هستند. همچنین انواع اسپری سفید کننده هم برای ضد عفونی و تمیز کردن انواع سطوح آشپزخانه کاربرد دارند و لکه‌های سخت، روغنی و باکتری‌ها و قارچ‌های روی سطوح را در کوتاه‌ترین زمان از بین می‌برند.

 

برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم؟

 

یکی از مهم‌ترین ترفندهای تمیزکاری خانه این است که ابتدا برنامه ریزی کنید و تمیز کردن خانه را از یک اتاق یا بخش خاص شروع کنید. در شروع بهتر است سقف، لوستر و شیشه‌ها را تمیز کنید. سپس به سراغ تمیز کردن کف و لوازم آن بخش بروید.

 

 

کالابرگ الکترونیک