۷ استراتژی بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

۷ استراتژی بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک


28 مهر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
7 استراتژی بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

بازاریابی موبایلی تاثیر زیادی در تجارت الکترونیک‌ دارد. یکی از شاخه های تجارت الکترونیک، تجارت سیار است. با توجه به پیشرفت های اخیر در زمینه فناوری ارتباطات و گسترش قابلیت های تلفن های هوشمند، بازاریابی موبایلی به عنوان یک پتانسیل جدی در تجارت الکترونیک ایفای نقش می کند. فناوری موبایل فرصت زیادی برای بازاریابی به ویژه در ارتباط مستقیم با مشتریان بدون موانع زمانی یا مکانی ایجاد کرده است. تقریبا بیشتر کسب و کار های بزرگ از بازاریابی موبایلی به عنوان یک استراتژی تاثیرگذار و منحصر به فرد استفاده می کنند. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

 

محتوای سازگار با تلفن همراه در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

 

محتوای سازگار با تلفن همراه در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

 

یکی از نکات مهم در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک، انتشار محتوای سازگار با تلفن همراه است. صفحات وب شما مهم ترین منبع شما هستند. آن ها جایی هستند که شما تمام کار خود را انجام داده و نمایش می دهید. بنابراین در استراتژی بازاریابی تلفن همراه، اطمینان حاصل کنید که تمامی محتوای شما برای موبایل مناسب است. ساخت لندینگ پیج مناسب موبایل می تواند تاثیر زیادی در تسهیل پرداخت آنلاین در فروشگاه داشته باشد. باید بتوانید در وب سایت تجارت الکترونیک خود یک تجربه کاربری قوی برای کاربران تلفن همراه ایجاد کنید. باید الزامات سازگاری موتورهای جستجو با تلفن همراه را فراهم کنید. برای این منظور محتوای صفحه وب تلفن همراه شما باید به خوبی بر روی صفحه نمایش تلفن هوشمند قرار بگیرد. باید صفحات وب شما به سرعت روی هر دستگاه بارگیری شود و هیچ خطایی مرتبط با تلفن همراه را ندهد. در مجموع شما باید یک طراحی ایده آل داشته باشید. چرا که محصولات شما باید به بهترین نحو در تلفن هوشمند به نمایش درآید.

 

 

بیشتر بخوانید: موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی چیست؟

 

 

بهینه سازی جستجوی صوتی در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

 

بهینه سازی جستجوی صوتی در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

 

رویکرد بهینه سازی جستجوی صوتی یکی از نکات مهم در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک محسوب می شود. همه ما به صحبت با تلفن های هوشمندمان بسیار بیشتر از لپ تاپ های مان عادت کرده ایم. به تماس تلفنی، صحبت با دستیارهای مجازی و کنفرانس های ویدیویی فکر کنید. بسیاری از ما اواخر از گزینه زووم استفاده می کردیم. به هر حال ما همیشه در حال چت کردن به کمک دستگاه های تلفن همراه خود هستیم. بنابراین اهمیت به جستجوی صوتی یک ترند رو به رشد است. افراد زیادی به جای تایپ عبارت هایی که به دنبال آن ها هستند، از شیوه جستجوی صوتی استفاده می کنند. این رقم در میان کاربران تلفن همراه بسیار زیاد است. با بهینه سازی صفحات وب برای جستجوی صوتی، می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید. این کار به تحقیقات بیشتری در مورد کلمات کلیدی مخصوص موبایل نیاز دارد. شما باید آن عبارات بلند را پیدا کنید. ببینید مردم واقعا در تلفن همراه خود چه می گویند. برای مثال برخی برای جستجو و خرید کفش این گونه سوال می کنند: «بهترین کفش ورزشی را از کجا بخرم؟» این در حالی است که همین جملات برای سرچ در جستجوی تایپی به ندرت استفاده می شود.

حتما بخوانید  تجارت سریع (Q-Commerce) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

 

 

اهمیت ارسال پیامک در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

 

اهمیت ارسال پیامک در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

 

بازاریابی پیامکی یا همان بازاریابی موبایلی از طریق متن اهمیت زیادی در تجارت الکترونیک دارد. وقتی در مورد تلفن های مدرن صحبت می کنیم، این که فقط به اتصال به اینترنت فکر کنیم، فکری وسوسه انگیز است. اما باید بدانیم هنوز ارتباطات به شیوه سنتی اثر بخش هستند. پیام متنی نمونه بارزی از این اثر بخشی است. پیام متنی یک کانال بازاریابی برای کشف مشاغل در تجارت الکترونیک است. نرخ باز کردن پیام های متنی فوق العاده بالا است. فکرش را بکنید چه مدت یک پیامک را در تلفن خود نگه می دارید و آن را باز نمی کنید؟! نرخ پاسخ گویی به بازاریابی پیامکی بسیار بیشتر از بازاریابی ایمیلی است. اگر می توانید از طریق پیامک با مردم در تماس باشید. ارسال پیامک هنوز به عنوان یک کانال ارتباطی محسوب می شود که بسیاری از افراد تصور می کنند یک راه مناسب برای تعامل با عزیزان است. این کار کاملا به نفع شماست. سعی کنید در این شیوه از بازاریابی موبایلی از متون کوتاه و شخصی و در عین حال گیرا استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۱ نمونه از کمپین های موفق بازاریابی تلفن همراه (موبایل مارکتینگ)

 

 

تاثیر ویدیو و محتوای ویدیویی در تجارت الکترونیک

 

تاثیر ویدیو و محتوای ویدیویی در تجارت الکترونیک

 

یکی از محتواهای مورد علاقه کاربران تلفن همراه، محتوای ویدیویی است. بنابراین می توان ویدیو را به عنوان یک استراتژی مهم در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک در نظر گرفت. ویدیوهای بازاریابی نیز تاثیر زیادی در تصمیمات خرید مصرف کننده دارد. مردم اطلاعاتی را مصرف می کنند که از طریق ویدیو به دست آورده باشند. ۸۵ درصد از هزاره ها می گویند که پس از تماشای یک ویدیویی بازاریابی، یک محصول را خریداری کرده اند. گزینه های زیادی برای استفاده از ویدیو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی تلفن همراه وجود دارد. تبلیغات یوتیوب یا کلیپ های توضیح دهنده محصول در وب سایت شما نمونه های برجسته ای محسوب می شوند. در عین حال ویدیوها راهی عالی برای تعامل با مخاطبان از طریق رسانه های اجتماعی هستند. برند زیبایی «بلیس» دارای یک استراتژی بازاریابی محتوای ویدیویی عالی در اینستاگرام است. خوراک این برند استفاده از IGTV و پر کردن کلیپ های جذاب است. بلیس توانسته مخاطبان هدف خود را به خوبی جذب کند. او با اشتراک گذاشتن چنین مطالبی یک راه حل عالی برای ایجاد وفاداری مشتری رقم زده است.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه می توان از شکاف نسلی در بازاریابی جلوگیری کرد؟

 

 

کمپین های شخصی سازی شده در بازاریابی موبایلی و تجارت الکترونیک

 

کمپین های شخصی سازی شده در بازاریابی موبایلی و تجارت الکترونیک

 

شخصی سازی در بازاریابی دیجیتال مدرن بسیار جا افتاده است. بازاریابان و مشاغل متوجه شدند که مصرف کنندگان دوست ندارند فقط مانند یک عدد از هزاران عدد با آن ها رفتار شود. شرکت هایی که سطح شخصی سازی فعالیت های خود قوی عمل می کنند، توانسته اند ارتباط پایداری با مشتریان خود برقرار کنند. شخصی سازی در بازاریابی موبایلی و تجارت الکترونیک اهمیت زیادی دارد. راه های زیادی هم وجود دارند که می توان از بازاریابی تلفن همراه برای ارائه کمپین های شخصی استفاده کرد. خواه از طریق پیامک، ایمیل یا رسانه های اجتماعی سعی کنید به مشتریان این احساس را بدهید که فقط با آن ها صحبت می کنید. به عنوان مثال می توانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی با تلفن همراه ایجاد کنید. با ردیابی فعالیت کاربر تلفن همراه در سایت خود می توانید یک توصیه شخصی برای محصول به او ارسال کنید. این همان محتوایی است که تجربه کاربری بهینه را تقویت می کند.

حتما بخوانید  استراتژی بازاریابی درون فروشگاهی در صنعت خرده فروشی

 

تاثیر اپلیکیشن ها موبایل در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

 

تاثیر اپلیکیشن ها موبایل در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

 

اگر واقعا در مورد بازاریابی موبایلی خود در زمینه تجارت الکترونیک انگیزه دارید، ممکن است بخواهید اپلیکیشن تلفن همراه خود را توسعه دهید. راه های زیادی برای حمایت از تلاش های تجارت الکترونیک شما در زمینه اپلیکیشن وجود دارد. مشتریان معمولا اپلیکیشن های شما را بارگیری می کنند. یکی از متخصصان مبلمان، رویکردی طنزآمیز داشت! آن ها اپلیکیشنی به نام نیمکت را تحت عنوان «معتاد به تلویزیون» ساختند. این شرکت از این برنامه به عنوان یک ردیاب عدم فعالیت استفاده کرد. چنین برنامه ای می تواند تاثیر واقعی بر روی مصرف کنندگان بگذارد. پیشنهاد این کمپانی بسیار نوآورانه و سرگرم کننده بود. به همین دلیل پوشش خبری زیادی پیدا کرد. بنابراین شما می توانید با طراحی اپلیکیشن های مناسب باعث ایجاد شناخت برند شوید.

 

استفاده از Google Ads و Display Ads در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

 

استفاده از Google Ads و Display Ads در بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

 

تبلیغات نقش مهمی در استراتژی بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک ایفا می کند. نکته مهم این جا است که بدانید چه چگونه و چطور از هر یک از این تبلیغات استفاده کنید. چرا که هر یک از این تبلیغات نقاط ضعف و قوت خود را دارند. Display Ads برای بنرها و یا پنجره های بازشو بسیار مناسب است. استفاده از آن باعث آگاهی از نام برند تجاری شما می شود. شما از این طریق می توانید برند و محصول خود را در مکان هایی که احتمال دارد مشتریان بالقوه پیدا کنید، نشان دهید. در عین حال Google Ads و تبلیغات در آن نقش متفاوتی ایفا می کنند. آن ها تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک هستند. از آن برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص استفاده می شود. یک کمپین قوی، تبلیغات به ازای هر کلیک تلفن همراه، ترافیک و نرخ تبدیل صفحات وب را افزایش می دهد. کلمات کلیدی مورد نیاز افراد به شما می گویند که به چه محصولاتی علاقه مند هستند.

 

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی

 

 

سخن پایانی

 

استفاده از بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک بسیار موثر است. راه های زیادی برای این موضوع وجود دارد. بازاریابی موبایلی موضوعات خلاقانه ای چون اسکن QRcode و بازاریابی بر اساس مکان یابی را نیز در بر می گیرد. این نوع روش بازاریابی یک راهکار مناسب در جذب مخاطب و وفادارسازی است.

 

 

منبع: bigcommerce

کالابرگ الکترونیک