طرز تهیه و فوت و فن های نعنا داغ مجلسی

طرز تهیه و فوت و فن های نعنا داغ مجلسی


14 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه و فوت و فن های نعنا داغ مجلسی

نعنا داغ پای ثابت آش های ایرانی است و همان طور که می دانید طعم آش را دگرگون می کند. هر چند کاربردهای بسیار دیگری هم دارد ولی هر وقت اسم نعنا داغ به میان می آید، تزیین انواع آش، به خصوص آش رشته را به یادمان می اندازد. اما همین نعنا داغ به ظاهر ساده، اگر خوب از آب درنیاید، باعث می شود مزه آش هم تحت تاثیر قرار بگیرد. در روش تهیه نعنا داغ بیش از هر چیز، باید به چند نکته ساده دقت کنید. در این مطلب از مجله کوروش طرز تهیه نعنا داغ و فوت و فن های آن برای آش رشته و کشک بادمجان را بخوانید. در کنار آن، به خواص مفید نعنا و طرز تهیه دمنوش نعنا نیز اشاره خواهیم کرد.

 

 

طبع نعنا داغ و خواص مفید آن در طب سنتی

 

طبع نعنا داغ و خواص مفید آن در طب سنتی

 

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که طبع نعنا، گرم و خشک است و به همین دلیل هم دم کرده آن را برای تقویت نیروی جنسی استفاده می کنند. از طرف دیگر احتمالا برای خودتان یا اطرافیانتان اتفاق افتاده است که در صورت بروز دل درد و اسهال، توصیه کنند که با خوردن دم کرده یا عرق نعنا کمی درد را التیام دهید. دم کرده نعنا به صورت داغ (البته مراقبت لب و دهانتان باشید که نسوزد) را در این مواقع با کمی نبات میل کنید تا به هم خوردگی مزاج، حالت تهوع و دل درد و اسهال شما تسکین پیدا کند.

 

همچنین مصرف نعنا برای کسانی که با میگرن دست و پنجه نرم می کنند، گزینه مناسبی است. رماتیسم و درد سیاتیک هم از انواع دردهایی هستند که با خوردن دم کرده نعنا به صورت داغ یا عرق نعنا آرام می شوند. علاوه بر این ها، نعنا به صورت عرق نعنا و یا دم کرده نعنا به صورت یک دمنوش داغ و گرم می تواند به عنوان داروی بواسیر، برای تقویت و آرامش اعصاب، کاهش دهنده کلسترول، درمان سوء هاضمه و درد معده و جلوگیری از شپش مو و … به کار برود.

بیشتر بخوانید: چطور سیر داغ مجلسی درست کنیم

فوت و فن های طرز تهیه نعنا داغ برای آش و کشک بادمجان

 

فوت و فن های طرز تهیه نعنا داغ برای آش

 

  • در طرز تهیه نعنا داغ مجلسی برای آش رشته و کشک بادمجان از همان ابتدا از یکدست بودن نعنا خشک مطمئن شوید. در صورتی که داخل نعنا، چوب یا برگ های بزرگی می بینید، آن ها را جدا کنید. تا حد ممکن، نعناها را پودر کنید.

 

  • اگر پونه کوهی در دسترس دارید، آن را به پودر نعنا اضافه کنید. ترکیب نصف-نصف از پودر نعنا خشک و پودر پونه کوهی می تواند باعث ایجاد عطر دلپذیر در نعنا داغ شود.

 

  • روغنی که در طرز تهیه نعنا داغ استفاده می کنید نباید خیلی داغ شود.

 

  • ظرف نعنا داغ بهتر است تفلون و نچسب باشد.

 

بیشتر بخوانید: روش های طرز تهیه پیاز داغ

 

طرز تهیه نعنا داغ مجلسی با نعنا خشک

 

طرز تهیه نعنا داغ مجلسی با نعنا خشک

 

مواد لازم

 

روغن: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

پودر نعنا خشک: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

نمک: ۱/۴ قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه

 

فوت و فن های طرز تهیه نعنا داغ مجلسی با نعنا خشک

 

در یک ظرف مثل تابه کوچک یا شیرجوش، روغن بریزید. می توانید از روغن زیتون سبز استفاده کنید تا رنگ نعنا داغ در آخر برای تزیین آش رشته یا کشک بادمجان خوشرنگ تر شود. در غیر این صورت، از همان روغن مایع استفاده کنید. وقتی روغن گرم شد، نمک را به روغن اضافه کنید تا رنگ نعناها ثابت بماند. می توانید کمی زردچوبه هم به آن اضافه کنید تا نعناها رنگ زیبایی بگیرند.

 

نعناهای آسیاب شده را به روغن اضافه کنید و به هم بزنید. به اندازه ۳ ثانیه کافی است. نباید بیش از حد، نعناها را حرارت دهید. این کار باعث تلخی و تغییر رنگ نعنا خواهد شد. حواستان باشد که نعنا داغ، خیلی زود می سوزد پس حرارت را روی اندازه ملایم تنظیم کنید.

 

کالابرگ الکترونیک